Wanneer temp omhoog na eisprong?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Lauwra, Apr 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Hallo allemaal,

Ik heb nu voor de 4e maand getempt en als ik ongesteld werd was de temp nog een paar dagen hoog.
    Deze keer echter, ging de temp al op 10 dpo naar beneden (dat was gisteren) en begon de menstruatie iets op gang te komen. (ik dacht eerst, yes, innestelingsdip;) maar helaas, vandaag alles doorgezet!)

Mijn temp is dus maar 10 dagen hoog geweest, anders minstens 14 dagen.
    Ik had op cyclusdag 16 een positieve ovulatietest, en op dag 19 ging mijn temp pas omhoog.
    Hoe kun je dan nog weten wanneer de eisprong geweest is? En hoe lang duurt het voor de temperatuur omhoog gaat na de eisprong?

Ps. Ik heb een account bij FF maar ik heb echt geen idee hoe ik dat kaartje hier kan krijgen! Of moet je daarvoor VIP member zijn?

2. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    je moet de link in je handtekening zetten hier op zwp!

3. HRM

HRM Actief lid

Mar 23, 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe kun je dan nog weten wanneer de eisprong geweest is? Na je positieve ovu-test springt je ei geloof ik binnen 24-48 uur? Ik heb dat nog nooit gebruikt.

En hoe lang duurt het voor de temperatuur omhoog gaat na de eisprong?
    Je temp gaat omhoog volgens mij na dat het eitje afgestorven/bevrucht is. Dus als je savonds je eisprong heb, wat meer voorkomt in de lente las ik ergens, dan gaat je temp niet de ochtend erna maar de dag daarna omhoog. Heb jehem sochtends dan gaat ie denk ik wel de dag erna omhoog!

Dus ik denk dat je je ei dag 17 savonds heb gehad, maar dat is ook maar een gokje he :)

4. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Dank voor je antwoord HRM!
    Volgens mij is het met lente/winter alleen net andersom, in de lente springt de eicel 's morgens en in de winter ergens in de namiddag?
    Maar nu begrijp ik alleen nog niet waarom de temp maar 10 dagen hoog geweest is...
    Maar misschien moet ik dat niet willen weten omdat het onverklaarbaar is....;) en je lichaam nou eenmaal een misterie is;)

5. HRM

HRM Actief lid

Mar 23, 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL

Korte luteale fase gehad misschien dit keer en inderdaad er zijn altijd zoveel uitzonderingen dat er bijna geen regels zijn voor je lichaam:p

6. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Dan denk je het te begrijpen maar nee hoor!:(
    Ik moet wel zeggen dat ik door het tempen en de ovulatietesten het wel leuk begin te vinden... hihi. Ik vind het echt leuk te zien hoe mijn lichaam functioneerd en reageert op de verschillende hormonen.
    Nu nog zwanger worden... Dat is toch wel het mooiste wat een vrouw kan overkomen!

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Thanks!
    De link staat erin en volgens mij doet ie het! Maar hoe kan ik nou het kaartje van mijn vorige cyclus laten zien, op dit kaartje is nog niet zoveel te zien!

Share This Page