Zomer- en winterkleding, welke maat? Voor Juni baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Karina2006, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik heb van maat 50/56 paar rompers zonder mouw, paar rompers met korte mouw en paar met lange mouw en dit ook in 62/68.
    lees wel eens dat het een heel gepriegel is als je een een romper lm aantrekt en daarover ook weer een shirtje met lm, dus dan lijkt km me ideaal.
    ga als het echt warm wordt wel naar de Hema voor rompertjes met spaghettibandjes maar eerst maar eens afwachten met het weer hier in Nederland.

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    o god zijn er ook nog spagettiband rompers?

om het nog lastiger te maken!!!

maar dat zijn inderdaad dingen die zo bijgehaald zijn..

ik denk dat ik meer korte mouw rompers haal en dan inderdaad shirtjes met lange mouw eroverheen als het fris is.. lange mouw over lange mouw klinkt inderdaad niet handig..

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    hier had ik rompers zonder mouwen en met kort mouwtje. die met lange mouwen gebruik ik alleen in herfst/winter of als ik een shirtje met korte mouw erover aan doe. dus laagjes.

hier is kleine dame van april vorig jaar. was toen aardig warm maar ze heeft toen steeds een romper zonder mouw of met korte mouw aangehad met een shirt met lange mouw er overheen.
    Je doet zowiezo bij die kleintjes altijd 1 laagje meer dan dat je zelf aan hebt. ze hebben vaak nog wat moeite met warm houden.
    en zeg nou zelf, hoe vaak is het in nederland 30 graden??
    zelden. en als dat wel zou zijn dan trek je gewoon het shirtje uit en liggen ze in hun romper.

kleertjes koop ik hier trouwens wel vooruit. zolang het geen kleertjes zijn die super seizoensgebonden zijn (zoals dikke broeken/truien) dan is het niet erg. ik koop het nu lekker in de uitverkoop. onder shirtjes korte mouw kan je makkelijk een romper lange mouw doen. shirtjes lange mouw kunnen het hele jaar door. wordt het te koud dan doe je er gewoon een romper lange mouw onder.
    onder een mouwloos jurkje hetzelfde. romper of shirtje lange mouw, maillot en klaar.

4. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn zoontje is afgelopen juni geboren. Vond het ook erg moeilijk. Had niet echt zomerkleding gekocht en dat was maar goed ook. Hij heeft denk ik 4x echte zomerkleding aangehad en verder altijd lange mouwen en een lange broek.

Qua maat zat ik er helemaal naast. Hij was niet extreem klein, maar heeft toch 4 weken maat 44 gehad (en daar had ik uiteraard helemaal niets van). Toen 1 maand 50, 3,5 maand 56 en zit nu sinds begin december in maat 62. Dat wordt nu af en toe te klein, maar 68 is nog te groot. Verschilt dus enorm per kindje, want ken er ook die bijna even oud zijn en al maat 74 hebben.

Succes met kopen. Als je vanalles een beetje hebt zit je altijd goed. Je krijgt toch ook nog eea als hij/zij geboren is en anders heb je het zelf alsnog zo bijgehaald.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.170
    8.897
    113
    Een pasgeboren baby kleed je sowieso nog gewoon aan...zou ik tenminste wel doen. In huis is het vaak ook niet extreem warm...tenzij de isolatie niet goed is of het al een hele lange tijd heel warm is.

Maar rompers zonder mouw vind ik sowieso handiger...en helemaal in de zomer. Anders zit alles zo opgepropt onder de kleertjes.

Echt ver vooruit kopen zou ik niet doen... Je weet niet met welke maat je kindje begint en hoe hard hij/zij groeit en je weet ook zijn/haar bouw niet (dus sommige merken zullen heel goed zitten en andere absoluut niet...beetje zonde als je dan net van de verkeerde merken veel in huis hebt). Zou inderdaad niet verder dan 62, eventueel 68 kopen en dan liefst dingen die in elke seizoen kunnen (zoals een longsleeve of een dun vestje of een t-shirt waar een romper met lange mouw onder kan).

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    onze oudste zoon is ook van juni. Ik had voornamelijk pakjes in maat 50 en 56 met lange mouwen (in het begin hebben ze het zo gauw koud) en toen het echt warmer weer werd lag hij op een gegeven moment gewoon in zn romper in de kidnerwagen. Ik heb ook bij de zeeman in die maten van een soort broekpak gekocht: Een soort romper maar dan met wat langere pijpen en langere mouwtjes, ideaal. Te dragen met of zonder romper eronder.

Voor de winterkleding heb ik gewoon echt gewacht met kopen tot ik wist welke maat. Ook met jasjes enz. De eerste tijd heft die van mij geen jasjes of vestjes aan gehad.

xxx

7. Blays

Blays Niet meer actief

Hier komt ook een Juni kindje, ik zorg dat ik in ieder geval van alles iets in huis heb, rompers met korte en lange mouw, shirtjes met korte en lange mouw, etc. je weet maar nooit wat voor weer je gaat krijgen en zo heb je altijd wel iets gepast.
    Verder hier ook alleen maat 50/56 en 62/68.
    Wij krijgen juist veel 62/68!

8. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    mijn dochtertje is vorig jaar juli geboren toen had ze maat 50 een maandje later 56 daar heeft ze best lang in gezeten ongeveer tot een maandje of 3 dacht ik daarna maat 62 tot 5/5,5 maanden en nu zit ze in 68

Deel Deze Pagina