Voorkeurshouding en nu..?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje van 11 weken heeft ineens sinds ongeveer twee/drie weken een voorkeurshouding en ik krijg m echt niet de andere kant op met zijn hoofdje! Misschien heeft het ook te maken met het feit dat hij op zijn rechter duimpje is gaan sabbelen en dus die kant op ligt met zijn hoofd. Eerder draaide hij zelf altijd een beetje van links naar rechts maar nu echt niet meer. Knuffeltje/speeltje werkt niet, andersom in bed leggen ook niet, op de buik leggen vind ie nu fijn en doe ik overdag maar... Same thing! Speentje wil hij ook niet. Wie heeft tips?!?!

2. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Heb je al een zijligkussen geprobeerd? Werkte hier ideaal

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoontje had in het begin ook een voorkeurshouding. Wat wij hebben gedaan:
    - Tijdens het voeden (we gaven na de eerste week flesvoeding) zowel links als rechts op schoot nemen
    - Laten boeren afwisselend op linker en rechterschouder
    - Zijlings verschonen zodat je kindje je met de niet-voorkeurshouding aan moet kijken
    - Spuugdoekje oprollen en onder het schoudertje leggen, zodat het hoofdje de andere kant op valt (werkte bij ons op een gegeven moment niet meer :p )
    - In de draagzak: voorzichtig het hoofdje de andere kant op 'sturen'
    - Speeltje aan de andere kant leggen, als dat niet meer werkt kun je misschien een spiegeltje proberen?
    - In de slaap het hoofdje voorzichtig naar de andere kant leggen
    - Vaak op de buik leggen om de nekspieren te trainen

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding en daardoor echt een scheef hoofd dus Let er alsjeblieft goed op! Nu hij gelukkig zelf draait zien we verbetering, maar het zal altijd een beetje scheef blijven.

Wij hebben een zijligkussen aangeschaft (12,50 baby dump geloof ik) en dat werkte ook goed! En bovengenoemde dingen inderdaad.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De meeste tips zijn al gegeven, een aanvulling hierop;

Sommige kindjes hebben een voorkeurshouding door kiss. Hierbij zit een nekwervel vast. Onze oudste had dit en door 3 a 4 behandelingen van een osteopaat zorgde ervoor dat hij weer goed zijn hoofd kon bewegen.

Anderen hebben posieve ervaringen bij manueel therapeut, fysio of chiropractor. Ik heb er geen ervaringen mee, maar lees en hoor ook wel positieve ervaringen.

6. Anne Godderij

20 sep 2013
    58
    0
    0
    Between jobs!
    Stein
    Mijn zoontje had ook een extreme voorkeurshouding. Zo ernstig dat hij een scheef hoofd kreeg. Ik heb alles geprobeerd...draaien van zijn bedje tot aan een zijligkussen. Niks hielp.
    Ik ben uiteindelijk naar een osteopaat gegaan. Ik was in eerste instantie twijfelachtig...maar na al 1 sessie was de voorkeurshouding weg! Oorzaak: een beknelde zenuw in zijn nek!
    Ik zou zeggen maak eens een afspraak met een osteopaat bij jou in de buurt. Het kan zeker geen kwaad!

7. susy26

susy26 Niet meer actief

Mijn oudste zoontje had dat ook. Heeft toen fysiotherapie gehad, geloof 3 tot 5 maanden lang. Zat ook een spier vast geloof ik ja. Allesde andere kant op gelegd, was kussen omgedraaid. Met in bad doen de andere kant op laten kijken. Hij was toen rond de 5, 6 maanden.

Is helemaal goed gekomen.!

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Fysio bellen! Meteen, kost niks....

9. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Hier ook een baby met voorkeurshouding. Ik heb een handdoek opgerold en in een kruikenzak gedaan, die leg ik achter zijn rug zodat hij op zijn zij blijft liggen.
    Nou is mijn zoontje nog maar 1 maand oud en draait hij nog niet zelf om, maar misschien werkt dit voor jouw kindje ook.

10. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    hier ook met de dochter naar de ostheopaat geweest om een voorkeurshouding te verhelpen. na twee keer was het in orde

de meneer deed dat op zo een zachter manier. de tweede behandeling viel ze zelfs in slaap. lijkt dus niet op hoe de ostheopaat mijn nek problemen aan pakt, met kraken en zo...

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Even een aanvulling hierop, kraken mag absoluut niet bij een baby, net als dubbel vouwen oid. mocht je ooit ergens bij denken 'klopt dit?' Laat men altijd direct stoppen en vraag om uitleg. Pas als je het snapt en goed voelt door laten gaan.

Ik was en ben super tevreden met onze osteopaat bij onze zoon, maar er zijn helaas ook minder geschikte. (Net als in elk beroep)

Deel Deze Pagina