Teennagel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DragonBaby, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik heb een vraagje over de teennagel(s) van m'n zoontje. Ben er nou niet zeker van of het iets is om voor naar de dokter te gaan, dat ik het zelf toch op een bepaalde andere manier moet verzorgen of dat het vanzelf weg gaat.
    Het gaat namelijk om de twee grote tenen, al vanaf de geboorte zit er zo'n soort vouwdeukje in halverwege de nagel. Als ik de nagel wat kort afknip, hou je het nog steeds, als ik hem langer laat worden dan vouwt de nagel dus zo om.
    Heb het al enkele keren gevraagd bij het CB, maar daar komt het steeds op neer dat ik moet afwachten en dat er niets aan e hand is.
    Maar ik wacht nou steeds geduldig af, maar het blijft maar hetzelfde.
    En nou is een tijdje geleden z'n nagel schuin afgebroken tot best wel ver naar achteren en nou zag ik vanmorgen dus weer dat er een heel stuk afgebroken was. Ik weet alleen nou niet zeker of het dezelfde teen was en of het dezelfde kant was, stom ik weet het maar nu dus even niets aan te doen. Ik zie in ieder geval van de vorige keer niets meer, dus dat is of gewoon weer terug gegroeit of dus nu weer afgebroken.
    Dat er een vouw in zit vond ik dan al raar, maar aangezien het CB het niet erg vond, dacht ik toch dat het vanzelf wel weer weg trekt.
    Maar nou dus de hele tijd stukken nagel zo afbreekt, maak ik me er dan ineens toch wel wat meer zorgen over.

Nou vroeg ik me af wat jullie zouden denken.
    Is het normaal dat de teennagels van de grote teen gevouwen zijn? Zijn er meer kindjes die dag hebben? En trekt dat dan vanzelf weg?
    Of is de kans toch groot in combinatie met het breken dat er wat meer achter zit?
    Ik wil wel naar de dokter gaan om te vragen wat die erover denkt, maar heb bij mijn dokter gemerkt dat ze niet zoveel weet over baby's dus vind het even fijner om eerst hier wat informatie in te winnen.

2. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Helaas geen tips voor je, mijn zoontje heeft precies hetzelfde. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, dus ik hou het maar even zo. Ik zorg ervoor dat de nagels altijd goed geknipt zijn, dus ook zonder scherpe randjes en kort (niet te kort).

Ik zou nog even afwachten met naar een huisarts gaan, behalve als je zoontje er last van lijkt te hebben!

3. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een zoontje met een deukje/vouwtje. ik heb het idee uit jou beschrijving, misschien wel minder dan bij jou jongetje.

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook die vouwtjes in zijn grote teen nagels. Cb zei dat het vaker voorkwam en dat het eigenlijk altijd goed komt wanneer ze ouder worden en de nagels wat dikker en harder. Geen zorgen maken dus.

5. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Vind het even fijn te horen dat hij dan niet de enige is hiermee.
    Hij lijkt er idd geen last van te hebben.

Bedankt voor de reacties in ieder geval :)

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Ja hoor, hier ook. Het lijkt echt alsof ik hem te kleine schoenen aan doe ofzo, of de teennagels veel te lang laat worden. Maar zelfs als ik ze kort knip, vouwen ze om. Niks aan te doen. Ik heb me er verder nog nooit druk om gemaakt. Zou fijn zijn als het over gaat ;)

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier ook een deuk in zn teennagels.
    Sowieso zijn die nageltjes nog erg zacht, scheuren ook makkelijk. Maar dat is normaal volgens mij.

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier ook een vouw in de teennageltjes. Ze heeft er geen last van en hou ze kort.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hetzelfde en grote teennagels zijn hier om bekend.Ik heb hier een boek liggen geschreven door een kinderarts en daar staat het ook in beschreven.Mijn dochter heeft het ook en ook vrij veel groeven verticaal.Dit had mijn oudste dochter ook.Zij is nu 8 jaar en heeft nu mooie gezonde nagels.
    Ik zou me zolang hij er geen last van heeft geen zorgen over maken

10. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Mijn dochtertje heeft dat ook. En was er ook nieuwsgierig naar of de meeste kinderen dat hebben.

Deel Deze Pagina