Kattenbak

Discussie in 'De lounge' gestart door Helise, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik word helemaal gek van de stinkende kattenbak hier!

Ik schep de kattenbak twee of drie keer per dag schoon en loop alsnog de hele dag met luchtverfrisser te spuiten. Heb tot nu toe twee verschillende soorten grit geprobeerd, maar geen verschil. Wat is nu een goed grit, prijs maakt opzich niet zoveel uit, als het maar niet stinkt.

Wij hebben net een paar weken twee kittens en verder niet veel ervaring met katten, vandaar dat ik jullie vraag.

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Catsan erg fijn! Maar wat ook enorm verschil kan maken is de voeding die ze krijgen ;) Mss kan je dat eens proberen te veranderen?

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ikzelf heb 2 katten en dus ook 2 kattenbakken, dat scheelt al een hoop. Verder gebruik ik catsan grint en strooi er na de schoonmaak wat geurvreter poeder overheen. De bakken krijgen 1 x in de week een wasbeurt.

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    heb je 1 met een klepje ervoor?? je hebt 2 kittens en 1 bak? ik zou toch een 2de bak ophalen.

wij gebruiken biokatclasic dat klont samen en houd de geur ook vast.

en ik vind kittenpoep altijd erger stinken, de geur kan ook door het voer komen, goedkoop voer geeft vaak meer geur.

Bijgevoegde bestanden:

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zweer bij Catsan!

Heb zo ong al alles geprobeerd, maar bleef altijd terugkomen bij Catsan.
    Is iets duurder maar je doet er veel langer mee en stinkt dus echt niet, terwijl er hier toch 2 katten naar de "wc" gaan!

6. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Albert Heijn blauw! Wij hebben ook alles al geprobeerd, hadden ook dat stankprobleem. Ik moet er wel bij zeggen dat we vier volwassen katten hebben, maatje kleine hond, dus bij ons gaat het in megabakken. Maar het klontert perfect, zeker als er een goede dikke laag korrels in zit. Geen geurtjes!

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Bij mij staat die op het balkon... Tijdens mijn zwangerschap werd ik er zo ziek van de lucht dat ik hem naar het balkon heb verbannen. En de kat vindt het niet erg

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Wat een snelle reacties, dank jullie!

Ik heb inderdaad twee kittens op 1 bak. Het is dus raadzaam om een tweede bak erbij te kopen? De kattenbak heeft inderdaad een klepje ervoor.

Ik zie net dat ik nog een 50% kortingsbon heb liggen voor Catsan, denk dat ik die zo meteen maar even ga halen en proberen :)

9. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    die geurpoeder voor in de kattenbak helpt ook enorm.
    Die hebben wij ook, en ruikt nog lekker ook.
    Verder heb ik hier paarse korrels, weet het merk niet maar is met aloe vera, en daar zit ook al een lekker geurtje aan.

10. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Wij hebben Biokats Fresh. De groene zak.
    Maargoed... Als ie net schoon gemaakt is stinkt ie niet. Zodra er een paar geplast en gepoept hebben ruikt het alweer. Wel minder dan de goedkopere versies, maar je blijft het ruiken.
    Haal het er wel altijd direct uit. (heb trouwens 4 grote beren van katten, ze eten Royal Canin Maine Coon - die brokken ruiken sowieso al niet zo heel lekker ;) )

11. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik heb er veel geprobeerd maar ook ik haal nu alleen nog maar catsan.

En het eten kan inderdaad heel veel verschil maken

12. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Hier biokat Fresh, bevalt ons prima. Ruikt alleen soms even als ze net "hun grote boodschap" hebben achtergelaten, verder ruik je de bak nooit. Maar ik denk dat je inderdaad ook even naar het voer voor je kittens moet kijken.. Die van mij kregen eerst whiskas en ik ging, ook met dit grit, over mn nek. bah. Inmiddels Royal Canin en nergens last meer van. Het is wel duurder, maar het gaat veel beter!

13. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Wij hebben 3 katten en 1 hele grote jumbo kattenbak met klepje.
    Voeding doet idd ook heel erg veel! Wij voeren Orijen aangezien ze geen vers vlees willen :x Dus vind ik dit het beste alternatief. Verder gebruiken wij Magic Clean kattenbak korrels.

Wij hebben echt geen last van geurtjes, en ze poepen erg weinig. Oja, de kattenbak staat in de berging en ze kunnen er bij d.m.v een luikje in de deur :D

14. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Okee, ander voer dus. Prima, ik ben voor alles in! Als ik maar van die vieze lucht af kom.

Onze kittens krijgen op dit moment Purina One. Dat kregen ze ook waar we ze vandaan haalden dus daar zijn we gewoon mee verder gegaan.

Wat is goed voer, ik zie door de bomen het bos niet meer :(

15. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik ben een tijdje terug overgestapt van Purina One naar Iams kattenvoer. Dit is alleen verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaak en niet in de supermarkt. Sindsdien heb ik geen stinkende kattenbak meer. En mijn kat krijgt 1 keer per week / 2 weken een klein blikje nat voer. Nat voer gaat ook erg stinken in de ontlasting.

Verder gewoon grit in de bak.

16. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik vond Cat`s Best het prettigst. Het klontert goed samen en geen nare geurtjes meer. Het gaat ook langer mee dan ander grit, vond ik. Ik schepte elke dag de klonten en poep eruit, aanvullen met nieuw grit en eens in de 10 dagen alles eruit en een sopje er doorheen.
    Voordeel vond ik ook dat het licht is en blijft en het in de groene kliko mag.

17. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Smuldier...vers vlees uit de vriezer van de super...( wel de compleet versie) vlees stinkt maar ontlasting bijna niet....

Ook Cats lovers gold...... Hier geen vreemde luchtjes meer....

18. Britttt

Britttt Lid

13 jul 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Katten gaan met name ruiken van alles wat niet in brokjes te geven is.. Water en brokjes zijn in principe genoeg.

Wij hebben thuis een grote Maine Coon dame (9 kg) en wij zweren bij de gele Biokat. Wel een flinke laag in de bak doen, zodat ze goed kunnen graven en verstoppen. Mensen zijn soms te zuinig met de hoeveelheid die erin gaat, waardoor ze niet alles kunnen bedekken!

Deze korrels gaan zo 3 weken mee, iedere keer scheppen en indien nodig aanvullen. Plasjes worden echt goed opgenomen en zijn ook eruit te scheppen.

Een keer de groene biokat geprobeerd, maar dat werkte weer niet. Het verschilt denk ik per kat, gewoon even proberen!

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zweer bij catsan! En geurvreter!

20. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    natvoer(blikvoer) stinkt zowiezo meer dan droogvoer!

Deel Deze Pagina