Zomer komt er aan, zindelijk worden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    mijn zoontje zei elke keer bah nou hup op t potje en echt 2 weken ging t kei goed en daarna niet meer maar begin ook van de zomer, wil voor zijn 3e toch zindelijk hebben.lukt t niet dan pech maar moest ook toender tijd net bevallen en zag t net zitten met doorzetten of ik was net bevallen, weet t neit meer maar elke keer een sticker na plassen, rijtje vol dan klein kado en elke rij steeds langer maken en van de zomer, tja hopen op goed weer onderbroek aan, vaak vragen en ff weekje thuisblijven hih lees mee.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Zo zou ik het ook graag doen! Omdat ik het nu nog een beetje koud vind, doe ik het af en toe een poosje zonder broek/luier, maar straks wordt dat natuurlijk steeds gemakkelijker door het weer.

Ik had haar vanmorgen (na een droge luier) een poosje zonder luier/broek laten lopen en dat ging best goed! Hele poos droog geweest en regelmatig op het potje gezeten. Uiteindelijk kwam ze naar me toe "Water?" En had ze een heel klein beetje geplast (buiten het potje). Toen zette ik haar nog gauw op het potje en kwamen er nog een paar druppels. Ik ben erg benieuwd!

Ik heb haar trouwens ook een sticker gegeven, op laten plakken, en steeds als ze die sticker aanwijst of noemt vertel ik haar even dat dat was voor het plasje op het potje, en dat ze zo knap is :D Vanmiddag bij de Prenatal zoeken naar kleine onderbroekjes.

3. klaproos80

19 feb 2009
    22
    0
    0
    Hier dus telkens ienie-mienieplasjes. Hoe zou ik haar nu kunnen leren dat ze alles in 1x moet doen?

4. lien123

lien123 Niet meer actief

He Gentle,
    Wat leuk dat jullie ook bezig zijn. Ik ben begonnen met 16 maanden, gewoon eens op het potje gezet, na een slaapje, eens kijken wat er gebeurt.
    Nou ze had meteen een grote plas gedaan!
    Ook poepte ze al snel op het potje, het is ongeveer een maand heel goed gegaan, ze deed echt meerder plasjes en een poepje op een dag.
    Toen was het over, ze wilde wel op het potje zitten, maar er kwam niks.

Nu gaat het een beetje met ups and downs. Gisteren heb ik haar voor het eerst een hele ochtend alleen in een onderbroekje en een makkelijke legging laten lopen. Resultaat: plasje in de broek, maar een poepje in de pot!
    Ze geeft het soms aan, nu zegt ze 'plasje doen' en wilt ze op het potje, vaak komt er dan niks..:( Mara soms zet ik haar op het potje en dan doet ze wel wat..

Het is echt heel wisselend. Hier zullen ook veel mensen het misschien vroeg vinden, mijn moeder zei dat ze het wel vroeg vond, dat ze er misschien onzeker van zou kunnen worden?

Ik forceer echt niets, en als ze niet wilt, dan niet, het moet wel leuk blijven. Maar ik denk wel dat kindjes er eerder aan toe kunnen zijn!

Maar ik heb zelf het idee dat in een onderbroekje laten lopen en het nat worden ervaren wel een heel snel besef van plassen geeft!

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik wil ook proberen om mijn dochter dan zindelijk te maken ze word 15 juli 2 jaar dus ben benieuwd

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @klaproos

Ik heb t zelfde probleem.. mevrouw vindt de pot zo leuk..dat ze er elke keer op moet..er dan 5 druppels uitperst.. vrolijk huppelend met me naar de wc gaat en doortrekt .. zodra ik de pot heb omgespoeld.. wil ze der weer op.. weer 5 druppels... en ik maar blijven lachen en enthousiast blijven :D

de gouden tip is welkom:)

7. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zetten haar af en toe ook op het potje. Dit vind ze heel leuk.
    Ze geeft zelf ook aan als de luier te vol zit of gepoept heeft.
    Wij willen dus zeker gaan kijken of het van de zomer wil gaan lukken. Ik laat haar wel de gang gaan en ga het niet pushen, maar de zomer is wel zo handig. Dus wie weet gaan we met een zindelijk meisje de winter in!

8. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Mijn zoontje (15-01-2009) wil helemaal niet op het potje, en al helemaal niet met blote billen :(. Misschien toch met stickertjes aan de gang? Of heeft iemand nog andere tips?

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Lien123, mijn moeder vind het ook wat vroeg, maar misschien is dat ook hun generatie die altijd gepusht is om de kinderen vroeg zindelijk te krijgen. Dat nat worden was hier ook een behoorlijk shock geloof ik. Ik probeer haar nu overdag een paar keer een poosje zonder broek en onderbroek te laten lopen. Dan is een onderbroekje toch wel handig, omdat ze dan gewoon haar hemd aan kan houden en dan heeft ze het niet zo koud. En ik vind ze ook erg schattig, die setjes :D Ik heb ze nu van de Prenatal. Zijn nog wel groot, maar dan moet ze maar gauw groeien.

MacG, misschien lekker met kleertjes aan met het potje laten spelen? Ik heb het potje ook in eerste instantie gewoon in de kamer gezet. Het is natuurlijk ook een beetje koud, en dan moet je opeens in je blote billen op zo'n vreemd ding zitten. Misschien nog iets langer gewend laten raken (pop erop enzo)?

10. misa

misa Niet meer actief

Oja, zeker blijven proberen! Helemaal van het zomer!
    Wat nog wel eens kan werken is geen luier aan doen, zodat ze kunnen voelen wat er gebeurt als ze in haar broek plast. En wat je nu al doet: na het plassen op de toilet. En verder gewoon met enige regelmaat op de toilet zetten.
    Succes!

Deel Deze Pagina