hoe zouden jullie dit doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beeps, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Ik geef volledige borstvoeding en wil dit het liefst ook een maand of 9 blijven doen (dan ga ik weer werken namelijk).

Nou gaan wij in juli 4 dagen weg zonder de kleine, hij is dan 7 maanden, hoe moet ik dat dan doen met de borstvoeding?

als ik vooraf veel ga kolven, gigantisch veel lijkt me voor 4 dagen (hij drinkt om de 3 uur) dan passen mijn borsten zich daar op aan, en dan zit ik op vakantie (althans vakantie, bruiloft in Casablanca) met onwijs volle boobies de hele tijd, en zal daar dus ook minimaal om de 3 uur moeten kolven..

Kan iemand mij advies geven hoe dit makkelijker kan? Ik durf de kleine niet mee te nemen aangezien het bloedje heet is in juli in Marokko.

Alvast bedankt,

Groetjes
    Bianca

2. MamaPetra

MamaPetra Lid

11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb eventjes geen advies voor je, maar je kunt aan de modjes vragen of ze dit bericht even onder 'borstvoeding' willen plaatsen! Daar zijn heeeeel veel mama's met veel borst-ervaring die je vast willen/kunnen helpen!
    Ik heb zelf ook wel bv gegeven, maar ben niet op vakantie geweest tussendoor, vandaar!

4. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ok dank jullie wel, ik zal het bericht bij borstvoeding zetten!

5. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Na de eerste voeding 'sochteds kolven levert hier meestal een hele voeding op. Als ik het een keer niet doe is dat ook geen probleem voor mijn borsten.
    Als je dat zo nu en dan doet en dat gelijk invriest, heb je een mooie voorraad voor als je een paar dagen weggaat.
    Succes!

6. MamaPetra

MamaPetra Lid

11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ieder geval veel succes en heel veel plezier in Mexico, pfff ook wel ff zin aan hoor!

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Tegen de tijd dat je kindje 7 maanden is drinkt hij echt niet meer iedere drie uur... Dus dat scheelt, maar aan het kolven in Casablanca ontkom je niet!
    Meestal drinken ze dan nog zo'n 4 keer per dag (ong 200cc per keer), en hij krijgt dan ook al fruit/ groenten/ brood...
    Een voorraad is altijd handig om al op te bouwen, niet alleen voor je vakantie, maar ook als je tussendoor eens weg gaat of zo... Zou hier niet pas een paar dagen van tevoren mee beginnen!
    Dus vanaf mei of zo lekker voorraadje opbouwen in je vriezer (bakjes of ijsblokjeszakjes), dan heeft hij zeker genoeg!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Niet te hard zeggen hoor. Julia heeft tot 6 mnd fulltime BV gehad, en dronk tot op het laatst nog 6-8 voedingen per dag! Zelfs met 2 flessen erbij dronk ze dan nog minstens 4-5 keer BV ernaast.

Ik zou idd op tijd beginnen af te kolven, gewoon een extra keer (liefst 's ochtends) inbouwen dat je altijd erbij kolft. Dan heb je uiteindelijk zeker wel genoeg. Je zult idd toch op je vakantie moeten gaan kolven, maar dat is echt niet anders. Misschien dat je productie dan toch wel wat terug loopt, maar dat kun je wel weer opkrikken. Je kunt niet 4 dagen stoppen zomaar, en daarna weer doorgaan. Dan krijg je zeker weten borstontsteking en de vraag is of je het daarna weer opgekrikt krijgt.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Of tijdelijk met flescombi geven.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Euh, wat betreft de warmte, daar hoef je het niet voor te laten hoor, in die landen wonen ook kindjes!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou mn kindje meenemen ... :)

Maar als je dat niet wil: kolven it is!

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

Oja hier ook hoor, dat kun je niet zeggen, nu al.

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Onze zoon dronk tot een tweetal maanden geleden ook nog om ruim 3u. Sinds enkele weken plots veel minder en veel meer bijvoeding maar toen hij 7 maanden was, at hij nog maar héél weinig bijvoeding zenne.

Ik zou m'n kind sowieso meenemen of thuisblijven...

Als je dat niet wilt, zal je toch zeker even vaak moeten kolven als hij normaal drinkt, denk ik. Zeker omdat kolven minder stimulerend is als je kindjes drinktechniek om je borsten te legen en je wilt natuurlijk niet met een gigantische dip zitten als je terugkomt.

Het is niet mogelijk nu al te zeggen hoe vaak je kindje op dat moment nog zal drinken. Misschien nog maar een paar keer, misschien nog 8 keer...

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou m'n kindje meenemen.... weet je hoe heet het in juli kan zijn in Nederland? Ik denk dat het niet veel verschilt.

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oke, hier hebben we er in ieder geval eentje die toen nog maar 4-5 keer per dag dronk, maar dat is inderdaad bij iedereen verschillend....
    Als de warmte inderdaad de reden is om je kindje niet mee te nemen zou ik er toch nog een keer over nadenken om hem toch niet mee te nemen!
    Weet je nog hoe heet het hier vorig jaar was in begin juli?? Pffff, dan maakt het niet uit of het daar ook heet is....
    Succes ermee!

16. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ja ik ga er toch maar over nadenken om hem mee te nemen. Ik heb ook echt enorme moeite met hem een uurtje thuis te laten, laat staan 4 dagen.. maar mijn ouders verheugen zich ook zo op het oppassen.. misschien moeten ze toch maar mee!

bedankt meiden!

Deel Deze Pagina