Nu las ik dit. 6-jarig meisje in vijver gegooid, getuigen gezocht | 112Groningen Het is toch verschrikkelijk. De tijd van rustig op straat / buiten spelen gaat echt voorbij zo.
Ja precies! Paar weken terug was er dacht ik ook iets voor gevallen met het buitenspelen. Vind het erg. Straks is het echt achter het hek of binnen.
Verschrikkelijk! Hoe halen ze het toch in hun hoofd! :x Ik hoop echt dat ze gevonden worden. Er stond verder niks bij over hoe het met dat meisje is afgelopen. Ik neem aan dat ze uit de vijver is gekomen/gehaald?
Als dat schorem dat met mijn kind zouden doen, dan zou ik persoonlijk hun sadistische rotkoppen een paar minuten onder water houden. :x Dat meen ik serieus. Kinderen direct uit huis plaatsen en naar een streng pleeggezin of anders een opvoedkamp. Kleine crimineeltjes! :x
Er staat dat ze erg geschrokken was, dus ze zal het verder wel goed maken. Op de schrik na dan, dat arme kind durft vast niet meer te spelen daar... Wat vreselijk lijkt me dat zeg, jemig. Tegelijkertijd vraag ik me af of dit soort dingen vroeger niet ook al gebeurden, maar dat er toen een stuk minder media aandacht voor was.
Natuurlijk is het erg wat die jongens hebben gedaan, maar ik vraag me af... kun je een kind van 6 al zonder toezicht buiten laten spelen? Als er een ouder (of andere volwassene) in de buurt was geweest, hadden die jongens dit waarschijnlijk niet gedaan. Hier in de straat hebben we ook water, waar kinderen makkelijk bij kunnen. Mijn zoon is nog lang geen zes, maar ik vraag me wel af rond welke leeftijd je je kind zonder toezicht buiten laat spelen.... Poll aangemaakt http://www.zwangerschapspagina.nl/schoolkinderen-pubers/295591-alleen-buiten-spelen.html
Zelfs toen ik 6 was speelde ik niet zonder toezicht buiten. Wat wel gebeurde is dat mijn moeder mij naar de speeltuin bracht en daar een moeder zei ga maar terug ik houd ze wel in de gaten.
Hier in het dorp spelen kinderen vanaf 5 jaar alleen buiten, ik vind dat wel jong, maar vanaf 6 jaar zou je toch gewoon in een speeltuintje in de wijk moeten kunnen spelen? Echt vreselijk voor dat meisje zeg.. Wat gaat er toch in die koppen om van die gastjes, voor hetzelfde geld kon ze niet zwemmen. Echt bizar.
Hangt denk ik ook af of je een een stad, groot dorp, of klein dorpje woont. Toen ik 5 was speelde wij in de straat buiten. We woonden toen in een klein dorpje. Iedereen kent elkaar en iedereen houd elkaar in de gaten. Ik woon nu in een grote dorp en ik zie hier ook de kids vanaf 5 a 6 jaar buiten spelen, op straat of in het speeltuintje. Maar goed een kind moet niet de angst krijgen om niet buiten te kunnen spelen. Aldoor word er op gehamerd dat kinderen meer buiten moeten spelen, niet de hele dag achter de computer of tv en als dit soort dingen gebeurt, vraag ik me af of je als ouder zijnde je kind nog met gerust hart naar buiten kan laten. Of alleen maar achter het huis. Misschien gebeurde dit soort dingen vroeger ook en werd het idd minder in de media gebracht. Zo werd men niet bang gemaakt en kon iedereen gezellig buiten zijn. zoals ik al zei wij waren altijd buiten. Hutten bouwen, voetballen, fietsen, boompje klimmen noem maar op..
doodeng zo'n bericht!! ik heb het geluk een groot grasveld voor het huis te hebben, en in een hofje te wonen...verderop is een speeltuin, en als ik daar langs loop zie ik er van alle leeftijden hangen. vanaf 5 jaar spelen ze zonder toezicht van ouders maar zijn bijna altijd met andere kinderen, er is meestal een toezichthouder aangwezig, maar ik zie zelf mijn jongste niet zonder toezicht gaan..ook niet op 5 jarige leeftijd, heb er ook lang over gedaan mijn oudste los te laten maar goed die is nu 12 dus moet je wel he?
Ik laat een kind van 6 echt nog niet alleen buiten spelen ik zal altijd erbij blijven maar ja ik woon dan ook al niet in een prettige wijk dus. Hoop alleen dat ze nog wel durft te zwemmen en spelen buiten. Arm kind
wat een ettertjes zeg, jakkie. Ik mocht vanaf de eerste klas (dus zo'n 6 jaar) alleen in de speeltuin achter ons huis spelen (direct op onze achtertuin aangesloten zeg maar) of in de voortuin (doodlopende, autovrije straat) mijn moeder kon dan van binnen alles in de gaten houden..
Persoonlijk vind ik van niet. Kindjes kunnen weglopen, de weg oversteken en aangereden worden, in het water vallen en verdrinken, of meegenomen worden. Een kind hoeft daar niet bang voor gemaakt te worden, maar je kunt ook mee als ouder. En zoals iemand hierboven ook al zei, je kunt ook om beurten met andere mama's doen.
Persoonlijk vind ik dat ook, alhoewel ik hier wel anders om mij heen zie, ze staan met 9 jaar al in de bosjes bv te zoeken Dus ik zou een middenweg zoeken denk ik, dus wat veel vrouwen hier doen is voor het huis gaan zitten om toch te kunnen. Je kan ze helaas ook niet eeuwig in de achtertuin laten spelen (alhoewel toen wij in een dorp woonde en dus boerderij hadden deden we dat wel hihi)
Achtertuin is hier ook geen optie. Maar meegaan en op een bankje zitten dan weer wel. Kom ik ook eens buiten i.p.v. de hele dag achter de computer zitten. Gelukkig hebben we hier op rij een aantal mama's met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd. Dus samen en afwisselen zal straks wel goed gaan, hoop ik. Overigens zei mijn man gisteren nog, dat de grootste kans op kidnapping is.... op een kraamafdeling!
idd! eng toch! ik heb mijn dochtertje niet alleen gelaten, toen ik wou douchen na de bevalling heb ik mijn man gevraagd bij haar te blijven. vreselijk wat er is gebeurt, of je een kind van 6 alleen buiten kan laten spelen ligt aan de buurt, het zicht vanuit je huis op de speeltuin, je kind en je eigen karakter.