Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @Krisjee en @bulakgirl ik heb d'r Brown en Avent, het maakt helaas niks uit qua drinken want meneer stopt gewoon als die vol zit, helaas.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  2. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Balen zeg! Ik word er af en toe een beetje moedeloos van. Ik denk ook vaak dat het aan mij ligt..
    Gisteren waren we bij mijn schoonzus gaan bbq en meneer drinkt daar de hele fles leeg, vraag me dan zo af waarom het daar zo makkelijk gaat, denk omdat we er niet zo op gefocust zijn.
    Hoe lang zijn jullie gemiddeld bezig met een voeding?
     
  3. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Hmm lastig meiden.. heb er geen verstand van verder.. maar heb wel eens gehoord om de fles te verstoppen onder een doek oid zodat je de inhoud niet kunt zien tijdens het voeden..
    zal eens kijken of ik daar nog iets over kan vinden..
     
    miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  4. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Nou wat een desillusie zeg... Haha ik mocht enkel wegen en de gehoortest doen (geslaagd btw ;p) heb bij gods gratie nog iemand een blik kunnen laten werpen op C haar navel... (die was nog behoorlijk nat en rood) maar andere vragen moest ik echt een afspraak voor maken... Zij zagen nu iig geen gewicht verlies, dus mag volgende week terug op inloop spreekuur om dan met de verpleegkundige te bespreken hoe 't gaat met de voedingen en gewicht.
     
    miniVosje, Slowly en Mimus vinden dit leuk.
  5. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Schijnt heel normaal te zijn hoor, die van ons doet dat ook. In het begin soms wel 3 kwartier, daar ben ik mee gestopt.

    We mogen nu gaan voeden op verzoek volledig, intake gehad met centrum jeugd en gezin. Mooi :roflmao:
     
    miniVosje, Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    00:30 85
    3:30 70
    6:30 70
    9:15 100
    13:00 80
    16:00 70
    18:30 90
    21:55 95
    660

    00:30 65
    3:30 80
    7:15 90
    10:30 85
    13:30 85
    16:30 65
    18:30 95
    565

    Dit is ons schema van gisteren en vandaag... Haar volgende fles rond 23:30 moet ze dus ook bijna volledig opdrinken om aan d'r minimale 660 te komen...
    De duur van drinken verschilt ook echt... Van de 20 to 40 minuten... Vaak als ze heel moe is en in slaap valt tussendoor gaan we richting de 40 minuten. Ik laat haar trouwens niet boeren tussendoor.... Dan valt ze in slaap en drinkt ze helemaal niet meer :o:
     
    miniVosje en Krisjee vinden dit leuk.
  7. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Ik laat O ook niet meer tussentijds boeren precies wat jij aangeeft @bulakgirl dan valt hij in slaap.
    Meneertje heeft net even een fles van 135 opgedronken, en had daarna nog meer honger en heeft nu 155 op. Nu is hij helemaal in coma.
    En hij is weer flink aangekomen, hij weegt nu 4950 gram
     
    miniVosje, Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik loop weer de Olympische marathon met C :p

    Wij gaan over 3 weken op vakantie... Met z'n allen in een blokhutje :p m'n man heeft er zo z'n twijfels over of het slim is... Vooral omdat we nu nog zo schipperen met C 's nachts... Maar mag toch hopen dat we over 3 weken geen marathon meer met r lopen toch?!? :confused:
     
    miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  9. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Pfff lange nachten zo. Helpt inbakeren niet? Dat is wat hier werkt. Overdag kan ze prima zonder aantal uur slapen maar snachts niet. Nu ze ingebakerd ligt maakt ze 3-4 uur achter elkaar.
     
    miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  10. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Weet ik niet, helpt inbakeren ook tegen krampjes? Heb nl echt het idee dat tussen 12-3 ze gewoon last heeft van kramp aanvallen... Ze kan dan ineens gaan gillen en overstrekken om daarna weer kalm te worden en te slapen...
     
  11. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Hier doordat ze niet haar armen wijd kan doen slaapt ze door en schrikt ze niet wakker bij de krampjes. Ze heeft ze wel. Je zou daarvoor ook dan sab simplex kunnen gebruiken
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  12. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @bulakgirl ooooh zo herkenbaar, hier was meneer de hele nacht bezig met krampjes en wilde daarna weer om de 2 uur drinken. Ik heb 1 uur lang hem proberen te foppen met een speen omdat als ik de fles erin duw hij toch maar 30 cc drinkt. Daarna dronk hij een stuk meer en heb ik nog even kunnen slapen :o:
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  13. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @ bulakgirl op dat tijdstip lag ik op de bank te doezelen met y in draagdoek op mij. Zonder had ik met je meegedaan met de marathon.

    Hier verkoudheudsvirus in huis en ook y slachtoffer. Liggen ging gisteravond niet zo goed.

    Drinken en hoeveelheden kijk ik niet zo naar. Ze komt frequent en tikt denk ik nog zeker tussen de 8 en 12 voedingen per dag aan. Zeker nu met verkoudheid komt ze vaker en drinkt dan kleinere hoeveelheden.
     
    miniVosje, bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  14. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Jeej C is weer aangekomen.. 4,5kg nu :p
    Net in bad gedaan, nu is ze moe... Drinkt maar 30 :o: denk dat ik haar maar even een powernap van 10 minuten gun :p

    @Slowly ik ga er even naar kijken tnx!

    Gezellig @bluedrake en @caatje87 haha
    Dat lopen is wel goed voor de kilo's, ben nu al onder m'n start gewicht van de zwangerschap :o:

    Ik merk wel dat m'n bekken snel zeer doen :( vooral m'n schaambeen... Zou dat vanzelf recht trekken of zou ik oefeningen moeten doen?
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  15. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het lopen je schaambeenklachten veroorzaakt. Dut is nog enorm week allemaal en je bent pas 2 weken na de bevalling. Probeer tussendoor echt te liggen, dan komt je bekken tot rust. Wat fijn dat je alle kilo's al kwijt bent. Hier helaas echt veel honger en lukt niet om daar niet aan toe te geven. Blijf hangen op plus 6. Maar goed toch al 14 kg eraf
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  16. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ja, dus toch meer liggen tussendoor he... Had m'n man ook al gezegd :oops:

    Super goed zeg 14kg eraf! Ik was maar 14 kg aangekomen in totaal... Nou baby bijna 5 kg, placenta bijna een kilo, anderhalve liter bloed... Dan gaan de kilo's snel :p
     
    miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  17. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @ bulakgirl liggen is het enige moment dat je bekken echt tot rust komt. Probeer minimaal 4 keer een poosje. Je moet nog een tijdje met je bekken doen;)
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  18. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft O de slag te pakken. Sinds gisteravond drinkt meneer zijn flessen leeg van 135cc
    Ben zo blij!
     
  19. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    #199 bluedrake, 27 jul 2021
    Laatst bewerkt: 27 jul 2021
    @caatje87 wat goed zeg 14 kg eraf!

    @bulakgirl ik liep al maanden bij de bekkenfysio. Over een week of 4 ga ik nog een keer voor een check up hoe ik er nu voor sta. Ben benieuwd.

    @Krisjee heel fijn dat de kleine zo goed drinkt!

    Ik ben nog steeds 10 kg zwaarder. Nja, ik zie het langzaam dalen... Moet ook echt gaan afvallen maar zo druk bezig met N. dat we wel zien hoe dat loopt. Verder kan ik nu pas kleine stukjes wandelen nadat ik weken bijna geen kant op kon.. dus hopelijk gaat het straks beter.

    Vandaag had N. Voor de 2e keer gespuugd in de wagen. Kon ik gelijk de boel weer soppen. Tip: vaatdoekje met een beetje wasmiddel en daarna de föhn erop om kringen te voorkomen. Werkt als een trein...

    Gelukkig moest N. nog in bad en daarna had die een volle fles op. (90cc+-)

    Alsof ik altijd al moeder ben geweest... Ben zo gelukkig met N. En mijn man is echt een hele toffe vader.

    Ok, hormoonmodus uit.
     
    Mimus, miniVosje, caatje87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Ik ben 17 kilo afgevallen na de bevalling. Ben zelfs lichter voor de hele zwangerschap!
    Denk dat O alle reserves van mij heeft gegeten, kan ook niet anders met een geboortegewicht van 4680:rolleyes:
    Vandaag is het zo goed gegaan, heeft de hele tijd 135cc op. Ben zo trots op hem!
     
    Mimus, miniVosje, bluedrake en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina