Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @caatje87
    Hoe is je nacht gegaan?

@miniVosje
    Hahaha gelukkig wist je het nog vóór de afspraak ;)

miniVosje vindt dit leuk.
  2. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Pff vannacht was een hel!
    Meneer komt steeds eerder voor een voeding, gisteravond al om 22:30, vannacht om 3:45 en vanmorgen om 6:30 (op zich niks te klagen, maar als je alles alleen moet doen ben ik wel kapot)
    Tussendoor ook nog huilerig, en waar ik mij dan het meest aan stoor is mijn vriend die het allemaal niet "hoort" en vervolgens krijgt hij een appje en is hij gelijk wakker.
    Hoop dat ik vanmiddag nog even een dutje kan doen

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Vervelend @Krisjee kun je je vriend niet een keer wakker porren voor een voeding? Doe ik ook hoor... ;) vanmorgen nog :p ik dacht dat madam niet meer wakker was geweest vanaf 't flesje van 00:30, dus toen ze om 6uur begon te morren schrok ik wakker én maande m'n man haar te voeden! Later kwam ik erachter dat hij haar om 4uur ook al had gevoed en dat het dus eigenlijk mijn beurt weer was geweest hahaha hij vond het niet erg gelukkig :p

Wij hadden trouwens voor z'n allen gereserveerd bij Naturalis voor zaterdag.... Lees ik net dat buggy en kinderwagen niet naar binnen mogen... Ja dan heeft het voor C en mij geen zin! :( baal er wel van, Naturalis lijkt me echt een heel leuk museum! Mja nu kunnen m'n schoonouders eerder op visite komen... Zij vonden het toch onverstandig om zo vroeg met C een dag weg te gaan! :rolleyes:

4. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Kan je haar niet in een draagzak doen?
    Wel raar dat er geen kinderwagens en buggy's naar binnen mogen.

Ik ben jaloers op zo'n man, die veel initiatief toont en het zelf doet. Probeer hem vaker wakker te maken, maar valt weer in slaap en ga dan net zo goed zelf.
    Mijn vriend raakt ook helemaal in paniek als O heeft gepoept, en dan wilt mijn vriend hem niet verschonen. Vind dat zo kinderachtig.

5. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @miniVosje het lijkt aan de beterende hand te zijn. Hoesten wordt minder. Vannacht bij mij 150 cc gedronken zonder spugen. Helaas om 430 wel weer gespuugd na voeding bij mn man. het lijkt alsof haar trek wel weer wat terug komt. Vanmorgen komt ze om de 1,5 a 2 uur.
    Ik ben volgende week de afspraak bij de vk. Ik ga toch wel door een soort van rouwproces bij alles. Allemaal de laatste keer. Mn verstand zegt 3 is genoeg, mn gevoel zegt nog eentje dan. Maar wanneer is de laatste de laatste.

@bulakgirl stiekem hoopte ik dat mw een groot deel zou slapen aangezien ze om 130 een voeding had van 150cc. Daar deed ze met twee luiers dan wel 1,5 uur over. Helaas om 430 was ze wakker voor meer voeding. Gelukkig man z'n beurt. Daarna kwam ze rond 745. Ze laat er nog niet zoveel tussen zitten in de nacht. Overdag soms wel 4 uur.
    Wat @Krisjee zegt is de draagzak geen idee. Kunnen jullie toch allemaal gaan. Wij overwegen morgen het nijntje museum. Even de nacht afwachten en of de verkoudheid aan de beterende hand blijft.

@Krisjee wat zuur dat je je vriend niet goed wakker krijgt voor de voeding. Herkenbaar bij mn ex en de oudste. Dan is het toch sneller om zelf te doen, maar leuk is het niet. Dat van de luiers is ook beetje flauw. Dat wist hij toch van te voren? De luiers worden met vast voedsel straks er echt niet beter van.

6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    Nou ja, je mag die vriend wel een draai om z'n oren geven hoor! ;)
    Hij wist toch zeker van te voren wel dat een baby poept :p en dat ook 's nachts voeden erbij hoort? Ik vind het heel jammer dat hij jou niet genoeg steunt en dat mag je hem best vertellen! ;)
    Mijn man doet nu wel extreem veel hoor, maar komt ook omdat hij gebruik maakt van de extra betaalde verlof en hij dus ook vind dat hij daar dit soort dingen voor moet doen! ;) met de jongens nam ik de nacht voedingen ook grotendeels voor mijn rekening, omdat hij ook gewoon weer moest werken :)

@draagzak in museum
    Ja, is een optie... Heb ik over getwijfeld, maar vind het ook wel fijn als we haar gewoon even neer kunnen leggen. Zeker omdat ik het nog niet trek om haar de hele dag te dragen en mijn man voornamelijk met de jongens bezig zal zijn... Wie weet een andere keer voor ons.

@caatje87
    Oh Nijntje museum staat ook nog op m'n verlanglijstje! De jongens zijn er nu wel een beetje te oud voor, dus wie weet een keer met deze dame als de heren op school zitten! :)

miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  7. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @bulakgirl kan je man de draagzak ook afwisselend dragen? En anders komen en nog genoeg andere momenten om met z'n allen uit te gaan, maar het voelt niet compleet. Mn man is 2 keer wezen zwemmen met de kids. Leuk voor hun, voel mij dan toch alleen en dat ik iets mis. Denk nog best hormonaal

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Had hij best gedaan hoor... Maar we gaan een andere keer wat met z'n allen doen :)

Oh ja, ik herken 't ook hoor... Man en kids doen allemaal leuke dingen en wij zitten hier maar thuis... Maar goed wellicht ga ik met die jongens zondag naar een voetbal wedstrijd... Ik durf alleen niet te rijden nog zo ver, dus als ik niet met m'n broer mee kan denk ik toch dat m'n man dan maar weer moet gaan met de jongens haha

9. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Krisjee wat vervelend dat je man zo weinig doet. Blijf erop hameren dat hij ook wat moet doen. Hier bij me eerste hetzelfde gehad met me vriend. Ik dacht als jij niks doet bekijk het maar. Wat resulteerde dat hij helemaal niks meer deed. Een paar keer flink boos geworden (en hij merkte dat me zoontje niks van hem moest hebben) en nu is het eindelijk veranderd. Nu met beide kids doet hij vanalles. Maar laat het dus niet zover komen als bij mij.

Hier doe ik trouwens alle (nacht) voedingen alleen. Altijd zo gegaan. Maar ja dat krijg je met bv.

@bulakgirl balen dat je nu niet mee kan. Volgende keer beter. Ik geloof wel dat de hele dag de draagzak best zwaar is. Ik heb me daar ook op verkeken in week 2 of 3.

@caatje87 geen idee of de laatste echt de laatste moet zijn. Ik heb altijd 2 geroepen en heb er ook echt vrede mee. Kijk al weer uit dat ik over een paar jaar kan reizen met de Kids. Met nog een kleintje duurt dat alleen maar langer.
    Wie weet ga je in de toekomst toch voor een 4de.(las gisteren een artikel dat een gezin met 3 de meeste stress ervaren. En met 4 juist het minste... Misschien helpt dat mee in een keuze;))

Kwa uitjes hier juist het tegenovergestelde. Me man moet 5 dagen werken en ik ga er regelmatig op uit. Van de week naar het bos geweest, al een grote speeltuin geweest en eigenlijk stond de efteling op de planning met me moeder, maar me zoontje was niet lekker.

bulakgirl vindt dit leuk.
  10. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @miniVosje uitjes hier alleen nog zwembad geweest en dat is door corona ook heelclsng geleden voor mij. Geen idee hoe mn 3jarige het nu vindt. Vorig jaar op de camping erg leuk.
    Ja dat artikel had ik ook gelezen. Toch denk ik dat het bij 3 blijft. Dit door mn leeftijd, praktisch en de nachten zie ik voor nu niet nog een keer zitten

11. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Krisjee balen dat je man niet echt mee werkt. Ik krijg het idee dat je er grotendeels alleen voor staat of dat je dat gevoel hebt, klopt dat? Dikke knuffel meid.

@bulakgirl mooi balen dat het niet kan, dat wist ik ook niet! Is dat ivm corona of altijd zo?

@caatje87 misschien de boel nog even open laten qua beslissing? Ik snap best dat het allemaal nog heel hormonaal gezien moeilijk is om daar een definitieve klap op te geven.

@miniVosje wie weet wat de toekomst ook voor jou brengt!

Ik weet niet waar N. mee bezig is vandaag, dan komt die om de 4 uur en dan ineens om de 3,5 uur. Ben wel voor het eerst met hem boodschappen gaan doen haha. Even oriënteren en kijken hoe dat met een baby gaat :roflmao:

caatje87, bulakgirl en miniVosje vinden dit leuk.
  12. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bluedrake
    Opzich valt het wel mee, mijn vriend is ook weer aan het werk en daardoor zal de zorg voornamelijk op mij aankomen. Ik vind het heerlijk om met mijn baby in de weer te zijn, maar ik vind dat mijn partner niet alleen de lusten hoeft te krijgen maar ook de lasten.

13. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    Probeer eens een goed gesprek aan te knopen zou ik zeggen :)

@bluedrake
    Ik weet het niet.. Ze hebben het op de website over "beperkte lift capaciteit" en hoe ging het boodschappen doen? ;)

@miniVosje
    Klinkt goed! Wij gaan over 2 weken op vakantie en doen dan een dag Slagharen... Prinsjesdag hebben wij duinrell gepland en de herfstvakantie ergens de efteling :)

caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Wat een nacht! :)
    Ben om 22uur naar bed gegaan... C sliep toen ook heerlijk, man om 00:00 eruit voor haar fles, ik om 4:15 C wakker gemaakt voor de fles... En nu ga ik haar zo weer wakker maken voor de fles :p

Voel me als herboren :p haha fijn weekend mama's :)

miniVosje en bluedrake vinden dit leuk.
  15. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ik snap niks meer van O. Eerst niks willen drinken, en nu lijkt hij niet verzadigd. Na de voeding van 20:00 Heeft hij na anderhalf uur weer honger en niks lijkt goed, en hij krijgt al 135cc.
    Dus meneer kwam alweer om 21:30, dit kunnen rekken tot 22:00. En toen kwam meneer pas om 4:00 en daarna om 8.

En net de eerste vaccinatie gehaald tegen corona. Fijn weekend dames!

16. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ik begrijp Y ook niet. Waar is de handleiding. Als je denkt de nachtvoedingrlen kunnen niet langer. Vannacht van 0030 tot 300 in de weer geweest. 2keer spugen en poepbroek. In eigen bed gespuugd en ons bed. Dus niet echt geweldige nacht. Uit pure frustratie heb ik haar om 3 uur in bed gelegd met de boodschap mama gaat slapen. Succes. Gaat me serieus zonder morren ook slapen. Papa om 430 gehandeld en ik alleen gekolfd. Om 500 ging mw weer wakker in bed en sliep zelf in.
    .

miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  17. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Krisjee Vind dat je gelijk hebt hoor, hij mag je best af en toe helpen!

@bulakgirl hij lag heerlijk te slapen, behalve de laatste 5 minuten. Toen ging hij ineens brullen in de supermarkt hahaha. Heerlijk zo'n nacht trouwens. N. doet het ook best goed.

@caatje87 echt wel heftig hoor als je zo de hele tijd bezig bent. Hopelijk gaat het snel beter met de kleine.

bulakgirl vindt dit leuk.
  18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @bluedrake
    Haha herkenbaar..
    Gisteren in de kruidvat, zelfde verhaal... Sta bij de kassa in de rij en madam wordt boos en gaat huilen...even oppakken is dan 't enige wat werkt! Sta je dan met je new born aan de kassa! :roflmao:

Gisteren was ze 's middags echt heel helder... Lekker contact maken met opa en ome en zelfs haar broers heeft ze een tijdje gevolgd! Vonden die jongens geweldig! <3 daarna was ze 's avonds wel wat onrustig en heb ik tot 23 uur met haar rondgelopen... Om 00:30 de fles en toen om 4:30 wakker gemaakt voor de. Volgende fles en nu wacht ik weer tot ze wakker wordt voor haar fles! :thumup: super fijn dit!

Ze is nog 100 gram van haar geboorte gewicht verwijderd.. Maar drinkt nu eigenlijk standaard te veel... De flesjes van 100 gaan nagenoeg op en ze drinkt er nog zo'n 8 op een dag... Dus zit nu tussen de 700 en 800 ml op een dag terwijl ze er maar 690 zou mogen... Zou ik haar niet meer wakker moeten maken 's nachts?

bluedrake vindt dit leuk.
  19. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl had jij ook mensen die zo ineens naar je aan het kijken waren?

Hier snap ik er echt niks meer van. N die is zowat de halve nacht bezig geweest met buikkramp. Het gekke is dat dit alleen in de nacht lijkt te spelen want overdag merk ik er weinig van. En om half 6 / 6 uur vanmorgen een fles gehad en meneer ligt nu nog te slapen.

Als C. op geboortegewicht is zou ik gaan voeden op verzoek. Hier mocht dat ook van het cjgz, en hij groeit prima. Bijna 3,5 kg nu!

miniVosje, caatje87 en bulakgirl vinden dit leuk.
  20. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Nee, niks van gemerkt... Meer van die "awww kijk dat kleine hummeltje nou" blikken ;) vind ik dan haha ik ben zo trots op haar ;)

Hier is ook vooral eind van de avond de buikkrampen en overdag slaapt ze als een roosje ;)

Ohhh ik kan met de jongens met mijn broer mee rijden, dus ik ga vanmiddag met ze naar Feyenoord - Ado :D
    Mijn man helemaal testen voor toegang vanmorgen, maar ik ben volledig gevaccineerd dus mag zo naar binnen haha :p zo dus maar even regenkleding inpakken en hun voetbalshirts... Dan is de verassing groter :D

miniVosje, caatje87 en bluedrake vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina