Jeej kreeg geen meldingen meer.. Hier gaat alles goed, L. Heeft afgelopen vrijdag voor de derde keer gebloedprikt en de bilirubine waardes waren nu eindelijk helemaal goed! Whoop whoop! Hij drinkt goed en slaapt ook goed.. Spugen doet hij wel, tenminste geeft vaak wel mondjes terug na de voeding, houden hem dus altijd wel even rechtop. Slapen doet hij op zijn buik of zij. Gisteren zijn we met de hele familie in een reuzenrad geweest, super leuk! En daarna wezen wandelen in het bos. Afgelopen vrijdag hebben we laatste controle bij de vk gehad, mehn toch wel gek om zo’n bijzondere periode af te sluiten. We hebben ze nog wel een keer uitgenodigd om bij ons thuis te komen voor een borrel of high tea, als bedankje.. Nou weer een hele update van onze kant!
@bulakgirl veel plezier vanmiddag. @Mimus fijn dat de bloedwaardes weer goed zijn. Klinkt heerlijk dagjes uit. Wij toch niet weg geweest. Y is nog teveel aan het hoesten. Man ook gestart met hoesten en ik keelpijn. Lekker virus in huis.
❀ Zomerbaby’s ❀11 juni ❀ Minivosje - baby L. 12 juni ❀ LisaW27 - baby L. 17 juni ❀ Mimus - baby L. 21 juni ❀ Caatje87 - baby Y. 5 juli ❀ Krisjee - baby O. 12 juli ❀ Bluedrake - baby N. 14 juli ❀ Bulakgirl - baby C.
@bulakgirl als ze zo goed drinkt zou ik haar 's nachts niet meer wakker maken. Of je maakt haar een uurtje later wakker dan normaal. Dan zit er toch iets meer tijd tussen. Veel plezier @caatje87 het schiet niet echt op met het virus bij jullie. Hopelijk snel over. Lukt live voeden nog steeds niet? Omdat je nog steeds fulltime kolft? Hier ook toe aan de zon. Ik wordt gewoon chagrijnig de hele dag thuis. @Mimus dat klinkt gezellig! Hier zit L in haar 2de sprongetje. Nu al voor de 2de dag in de draagzak anders is ze continue wakker en is het de hele tijd brullen. Wel begint ze nieuwe geluidjes te maken, en steeds meer dingen te doen. Wat ook super leuks is om te zien. Maar hopelijk is ze snel weer haar vrolijke zelf
@miniVosje nee live voeden niet toereikend. Ik denk dat ik morgen voor mijn beeldvorming weer even ga wegen voor en na borstvoeding. Net wel weer 10 minuten aan de borst gehad zonder tepelhoed. Tevreden aan het "drinken". Daarna drinkt ze 90 cc uit de fles. Terwijl ze nu vaak zo rond 80 cc drinkt. Dat voelt dan alsof ze toch niks uit de borst haalt. Hier wordt ook sinds 2 dagen ander geluid geproduceerd. Andere blik weer in haar ogen.
@caatje87 ik heb helaas geen borstvoeding kunnen geven want ik heb gewoon echt niks, en N. was toen super onrustig en veel huilen. Heb je een kolf misschien zodat je kan kijken wat je eruit haalt? Hier heeft N. zoveel last van buikkrampen dat ik nu z'n fles heb gemengd met rooibos thee. Dat vond ik als tip op internet. Nou, we gaan het zien. Om gelijk met chemische druppels oid te starten vind ik ook zo wat.
Ik kolf fulltime. Haar mond is te klein voor mijn tepel. Geconstateerd op haar 6e dag door lactatiekundige. Ze mag "voor haar plezier " uit de borst drinken met en zonder tepelhoed. Zodra ze begint tegen te sputteren krijgt ze afgekolfde moedermelk. Mn productie in prima. Ik heb inmiddels een pavlov reactie. Als de borstschelpen van de kolf erop zitten, dan krijg ik een toeschietreflex. Dan moet de kolf nog aangezet worden
@caatje87 sorry dat heb ik blijkbaar echt helemaaal gemist! Stom... wel fijn dat je genoeg hebt zeg, ik zou willen dat ik wat had gehad. Jammer dat je kleine meid niet zelf bij je kan drinken. Ik kwam niet verder dan 2 druppels
Voor alle andere moeders die er snachts nog wel eens uit moeten! "Wat als je baby kon praten… Hoi mama! Ik weet dat je middenin een fijne droom zit, sorry dat ik even huilde om je wakker te maken, maar ik weet nog niet hoe ik anders om aandacht moet vragen. Het is 2 uur ’s nachts en ik wil verder niemand wakker maken. Alleen jou, want jij bent de enige die echt weet wat ik nu nodig heb. Soms geeft papa me wat te drinken en wiegt hij me heen en weer. Dat is ook heel fijn, maar meestal wil ik toch het liefste jou, mama. Uiteraard heb ik honger en dorst, maar ik wil nog zoveel meer, alleen jij begrijpt dat. Ik wil knuffelen Ik vind het heerlijk als jij me ’s nachts knuffelt. Je ruikt zo lekker en dicht tegen jou aan is het veilig. Niet zo lang geleden zat ik nog knus en veilig in jouw buik. De ‘echte wereld’ is behoorlijk heftig en verwarrend. Is er geen handleiding? Ik heb soms geen idee wat ik moet doen. Er zijn zoveel kleuren, geluiden en gezichten. Als ik middenin de nacht wakker word en me eenzaam voel, wil ik dat jij me knuffelt. Dankjewel mama, dat je voor mij even uit je droom stapt. Ik wil huilen Mam, ik snap heel goed dat mijn gehuil vervelend kan zijn. Als ik iets beters verzin, ben je de eerste die het hoort. Misschien kun je een belletje aan mijn vuistje hangen, of een andere magische manier verzinnen waarop ik je kan vertellen hoe het met me gaat? Al denk ik toch dat huilen vrij natuurlijk is. Mijn baby-instinct vertelt me dat het beter is om even flink te huilen, dan te liggen piekeren. Een beetje drinken en jouw vingers vasthouden is dan genoeg om me weer rustig te krijgen. Ik wil eten Ik heb nou eenmaal vaak honger, of het nou dag of nacht is. En die melk van jou smaakt ook nog eens fantastisch! En ik vind het zalig hoe je me dan vasthoudt, mijn hoofdje aait en een liedje voor me zingt. Soms doe ik jou misschien een beetje pijn als ik drink, maar je word er nooit boos om. Je weet niet half hoe fijn het is om tegen iemand aan te kunnen kruipen die voor je zorgt en van je houdt zonder er iets voor terug de verwachten. Ik ben bang Ik heb nog niet zoveel ervaring met deze wereld, dus als ik wakker wordt en ik hoor een plotseling geluid of juist helemaal niets, dan schrik ik daar soms van. Dan voel ik me kwetsbaar en heb ik iemand nodig die in mijn oortje fluister dat alles goed komt. En dat ben jij. Ik weet dat je doodmoe bent, echt. Maar voor mij is dit allemaal nieuw, nog nieuwer dan voor jou. Ik wil jou mama Dus dankjewel lieve mama, dat je wakker wordt en erachter probeert te komen waar ik mee zit. Ik weet dat ik veel van je vraag. Ik weet dat je er moe van wordt. Soms maakt het me verdrietig als ik overdag naar je kijk en weet dat ik je uren heb wakker gehouden, terwijl ik lag te huilen, krioelen en giechelen, om knuffels en eten vroeg. Ik weet dat ik vervelend kan zijn, maar ik beloof je: als ik groter ben, zal ik jou helpen en je altijd steunen. Jij hebt me gemaakt en dat is niet niks hoor, mam. Daar blijf ik je eeuwig dankbaar voor" Ik kwam het tegen op fb. Moest het even delen
Ja die is mooi hè. Zet het allemaal weer even in perspectief. Je zou maar net geboren zijn en nog niks snappen van alles om je heen
@Mimus Oh wat fijn dat alles goed gaat met L! En wat leuk zo'n bedankje! Misschien dat ik een doos merci meeneem voor het ziekenhuis, vind dat toch wat gekker aangezien je daar heel veel verschillende personen ziet... @caatje87 Jammer dat weg gaan toch niet kon... Hoop dat Y gauw klaar is met hoesten hoor @miniVosje Vannacht geprobeerd haar te laten kiezen.... Wakker na 4 uur, na 2uur en om 't uur xD poging mislukt dus Oh die sprongen ja! Pfff moet dat boek weer eens opzoeken haha sterkte! @bluedrake Werkte het de rooibos thee? Hier ook veel Buikkrampen hoor zo sneu... Ze kan ook zo gillen ineens tussendoor of tijdens dat ze poept hoop voor haar dat dat gauw veranderd hoor... @miniVosje Bedankt voor dat gedicht... Is vannacht meerdere malen door m'n hoofd gegaan! toch heb ik papa ook een keer gestuurd... Deze mama had ook slaap nodig De wedstrijd was wel leuk gisteren, maar ook wel erg lang! En mijn broer wilde perse vooraan zitten, dus moest ook nog eens staan om iets te kunnen zien... Mijn bekken waren not amused Vanmiddag de extra controle bij CB die ik zelf gevraagd heb op spreekuur... Toch eens navragen hoe ik dat zou moeten doen...Voeden op verzoek
@bulakgirl het duurt even een paar flessen, maar meneer heeft duidelijk minder last er van! Tuurlijk blijft die iets van krampen houden, alleen is die niet zo hysterisch meer en slaapt die ook een stuk beter. Hij drinkt nu ook z'n fles een stuk sneller. Ik maak 1 grote theepot met rooibos thee en die kan je voor de hele dag gebruiken.
Fijn zeg, en daar doe je dan de poeder bij? Dus voor een fles van 3 schepjes doe je 90 thee met 3 scheppen voeding?
Vandaag eerste keer bij het consultatiebureau geweest met O. Hij weegt nu 5170 gram en 56cm. Alles zag er netjes uit. Zouden vandaag nog gebeld worden door de kinderarts, alleen geen telefoontje gehad...
@Krisjee Pfff lekker is dat wel fijn dat alles goed gaat met O! Ik heb net het eerste flesje met rooibos thee gegeven... Vond ze best lekker volgens mij Het CB vind ik echt heel vervelend hier trouwens... Weet niet of het komt door de corona regels of dat het altijd zo gaat daar, maar ik weet nog met die jongens... Als ik naar het inloopspreekuur ging kon ik ook met de verpleegkundige in een kamertje praten... Nu moest ik dat in de ruimte doen waar iedereen was terwijl ik C na net wegen weer aan het aankleden was... Dus dat was super onrustig en voelde me ook niet echt vrij om alles te vragen dus ook dat voeden op verzoek bleef maar een vaag verhaal dat zolang ze niet steeds om de 2uur komt ik haar flesjes niet mag ophogen en dat als ze niet iets meer krijgt als ze mag dat nog niet erg is
Oh dat is vervelend. Hier is het zo als je alleen een afspraak voor wegen en meten heb dat je idd niet apart in een kamertje vragen kan stellen. Dat is alleen wanneer je voor een “echte” controle komt. Dan is er namelijk ook een gesprek ingepland voor je met kinderarts of verpleegkundige
OMG! 85 gemiste berichten. Ik kreeg ineens geen melding meer ik ga het later allemaal lezen. We zijn op het moment op vakantie in Zeeland. Onze eerste vakantie met z’n 3tjes