Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Hmmm misschien dat ik dat dan verkeerd onthouden heb... :) dan nog vind ik het gek dat je pas met 3 maanden die eerste mogelijkheid hebt dan... Maar tis goed gekomen haha

Vannacht is super goed gegaan met madame... Had haar voor het slapen gaan 2 flesjes met rooibos thee gegeven en wel het idee dat de krampen wat minder heftig waren en voor het eerst ook het idee dat ze 's avonds voor het slapen gaan een beetje eten wilden opbouwen om er nacht door te komen en dat is gelukt... 2 uur na de fles was ze zo onrustig dat ik er nog 1 gegeven heb (23:45) en daarna heeft ze geslapen tot 5:30 :D (toen heb ik man uit bed geschopt haha)

miniVosje en bluedrake vinden dit leuk.
  2. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag de 4 weken controle ook al is ze nog geen 3 weken :roflmao: volgende week hebben ze vakantie namelijk. Dan mag ik met 8 weken weer komen als ik dat zou willen en anders met 3 maanden icm vaccinatie. Afspraak hoefde ik niet zelf te maken dat heeft de cb voor mij gedaan toen hun de info van de geboorte kregen. Zo zie je maar dat ze allemaal anders werken.

wel heerlijk dat ze zo lang slaapt. Hier nog niet, maar was blij met de eerste 4,5 uur die ik kreeg vannacht. Mijn boobie was gewoon aan het doorlekken is ie nog niet gewend :roflmao::roflmao::roflmao:

miniVosje, Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Nu je het zegt heb ik een afspraak na de vakantie staan... Haha oh.. M'n hoofd is echt nog een zeef geloof ik :p

Die lekkende boobs haha kan 't me voorstellen, verschrikkelijk vond ik dat in die tijd dat ik gestopt was....

Ik heb trouwens nog steeds C haar BSN nummer niet, dus kan nog niks regelen voor haar... Vind ik wel vervelend! Mijn man heeft digitaal aangifte gedaan in geboorteplaats en die zouden het naar woonplaats sturen, maar daar hebben we nog geen bevestiging gehad (anders dan dat CB contact opgenomen had ;))

4. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Je kan digitaal in het gba. Zo heb ik Y haar bsn nummer opgezocht. Handig voor bijschrijven zorgverzekering.

bulakgirl vindt dit leuk.
  5. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Vannacht onrustige nacht. De avonden zijn sowieso verschrikkelijk. Vanaf 1900 ongeveer huilend en niet lekker in slaap te krijgen. Proberen nu ritme te geven. Dus als ze rond etenstijd wakker wordt. Dan eten geven, wassen, puckababy aan en proberen in bed te krijgen. Elke avond bijna zijn we van alles uit de kast aan het trekken om haar te laten slapen. Dit lukt dan vaak rond 2300. Dan heeft ze bij elkaar 2 voedingen naar binnen gehaald. Geen idee wat er dan speelt. Qua babytaal klinkt het als iets ongemakkelijks. Standaard dingen lopen we af, voeding, boertje, luier, temperatuur. Ze valt dan af en toe bijna in slaap en dan opeens ogen weer open en huilen. Heb haar ook even laten huilen in bed, maar ook dat hielp niet. Haar zus J had huilen nodig om te slapen maar zijn echt nog niet achter Y haar behoefte in de avond.

Denk dat we richting regeldagen/ sprong gaan. Vannacht kwam ze om 0030, 300, 430 en 650.

6. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Oh vervelend nog geen bsn. Hier kregen we die gelijk mee bij aangifte de volgende dag. Idd kijken of hij digitaal te vinden is.

7. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Ja je kunt bsn nummer digitaal opzoeken met je DigiD. Duurde hier ook lang voor we hem kregen.

Wij hebben de 18e week controle bij CB, ben ook altijd wel benieuwd hoe het gaat, vooral gewicht, kijken of hij het goed doet.

hebben jullie dat ook wel eens dat je wakker word en de kleine dan ineens heel erg verandert lijkt.. weer groter en meer mans..
    Gisteren vroeg ik hem nog, waar heb je mijn kleine baby gelaten, krijg in een grote glimlach terug, te schattig!

miniVosje, Slowly, caatje87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Klinkt als een sprong... Die hebben ze met 5 weken ongeveer ;)

9. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl hier gaan de nachten ook echt veel beter met de rooibosthee. Ik ga er bijna in geloven dat het werkt.

Jeetje @caatje87 dat is ook slopend zeg. Word je echt niet blij van, heb zo met jullie te doen. Hopelijk zijn het maar regeldagen en is het snel voorbij.

Wat betreft BSN nummer, die hadden we dan wel weer vrij snel binnen.

caatje87 en bulakgirl vinden dit leuk.
  10. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Zo de kinderarts heeft eindelijk gebeld. Eind augustus nog een keer op de poli komen en dan kunnen we het afsluiten. :thumup:

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    M'n man zou de gemeente bellen om de bsn na te vragen... Ben benieuwd, heb zelf gekeken op de website van de gemeente, maar zie niet zo goed hoe ik voor C iets op zou kunnen zoeken zonder haar Bsn... Komt goed :)

12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Mimus
    leuk dat ze zo veranderen he... :) elke dag weer zie je iets veranderen <3

@bluedrake
    Ik geef niet elke fles rooibos nog, maar lijk idd ook wel verschil te zien... Ben benieuwd hoe 't vanavond gaat... Fijn dat 't bij jou ook lijkt te helpen zeg!

bluedrake vindt dit leuk.
  13. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Krisjee fijn dat ze uiteindelijk toch gebeld hebben. En dat de kleine het zo goed doet!

@bulakgirl ik geef nu wel echt elke fles met rooibosthee. Hij kan nu ook beter z'n ontlasting kwijt merk ik.

caatje87 en bulakgirl vinden dit leuk.
  14. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Mijnoverheid.nl met je eigen digid kan je je familie bekijken met daarbij de bsn nummers

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Beste tip ever! Zonder dure aktes te moeten kopen...heel fijn Dankje!

caatje87 vindt dit leuk.
  16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Vannacht ging weer wat minder... S avonds was ze heel onrustig (leken niet echt krampjes trouwens, de thee lijkt z'n werk te doen) en wilde ze om de anderhalf/2 uur eigenlijk alweer drinken... Ik kwam ook niet helemaal uit met hoeveelheid drinken 's avonds... Eind van de dag had ze te weinig gedronken, wat denk ik ook niet hielp in meer willen drinken... Twijfel nu of ik misschien ergens iets moet ophogen... Hoewel ze nu om 20:40 100 23:00 100 0;30 60
    3;10 70 en dan 7:30 wakker gemaakt en dan drinkt ze 100, maar had ze misschien meer kunnen drinken... In totaal had ze gisteren 650, waar ze 705 zou moeten drinken... Ze leek nog niet helemaal klaar met drinken ook vanmorgen hoewel ze wel lekker in slaap viel weer.

Vandaag gaan de jongens extra zwemlessen... Eerst B om 8:45 en dan J om 10:15 dus man is nu met B die kant op en dan breng ik straks J :p

miniVosje vindt dit leuk.
  17. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl dat herken ik wel, de ene dag gaat het harstikke goed en de andere dag weer wat minder.

Hier weer controle bij de huisarts gehad, mag stoppen met de bloeddruk pillen en over 2 weken weer terug...

caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  18. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Yes regeldag of sprong week 6 gehad. Eergister nacht begonnen met elke 2 uur voedsel. Gisteravond om 2130 was het over. Heerlijk. Vannacht weer 3 uur tussen de voedingen gelaten. Dat doet de mens goed. Ook sinds tijdje mw om 2130 in slaap gekregen. Om 0015 werd ze pas weer wakker. Ze drinkt sinds gisteren nu ook standaard 100plus. Ben benieuwd wat ik nog meer ga merken aan het sprongetje. Ze lacht vandaag in elk geval alweer veel meer.

Vanmorgen lekkere ochtend gehad. Om 630 werden we wakker en voeden ons uitgerust. Vanmorgen J naar de opvang gebracht. Daarna de naar de stort geweest. Maandag starten ze met nieuwe tuin dus had auto volgeladen de afgelopen 2 dagen. Daarna naar kruidvat voor luiers en zopgcompressen. Zoogcompressen om aanbieding. Nu kolven en trots dat mw zelf in de box in slaap is gevallen.

Ook bezig met solliciteren. Het vliegt mij aan dat ik straks weer wisselende diensten moet draaien. Volgende week 1e gesprek, maar ben nog in afwachting van 2 andere sollicitaties. Vanmiddag nog even huidige manager bellen, ter kennisgeving dat ik graag regelmatig zou willen werken en of er intern iets is. en andere potentiële werkplek. Voordeel van bij huidige werkgever blijven is geen studieschuld. Deze moet ik anders bij andere werkplek erbij onderhandelen. Woensdag gesprek in m'n eigen woonplaats, 830 tot 1700 baan en tussen de basisschool en opvang in. Geen grote uitdaging, maar voor de tropenjaren wel makkelijk

miniVosje, bulakgirl en bluedrake vinden dit leuk.
  19. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Fijn @caatje87 en succes met de tuin!
    Oeh solliciteren, spannend hoor... Hopelijk lukt war je wilt! ;)

Ik ben door jou geïnspireerd om toch eens te kijken naar wat werk/leer trajecten... Gewoon eens oriënteren wat er mogelijk is... Want het werk wat ik nu doe vind ik eigenlijk zo leuk niet meer.... De enige reden dat ik 't nog doe is 't feit dat ik hoofdkostwinnaar ben... Als ik minder ga verdienen dan redden we het financieel niet... Mja moet ook wel plezier hebben in m'n werk vind ik :) tot nu toe nog niks gevonden hoor...

miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  20. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @caatje87 heerlijk dat het vandaag zo goed gaat allemaal, dat doet een mens goed.

Ik zou willen dat ik zoveel energie had als jou haha. Begin na 3 weken een beetje op te krabbelen van wat er allemaal gebeurd is. Maar een lang stuk lopen of zitten zit er nog steeds niet in.

Wat betreft solliciteren, stoer hoor! Snap best dat je die wisselende diensten zat bent.

Ik moet ook maar kijken hoe het gaat lopen met werk straks. Nog even niet aan denken.. eerst even thuis genieten. En toch ook wel benieuwd hoe en wat..

miniVosje, bulakgirl en caatje87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina