Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @bulakgirl rondkijken kan altijd. En qua salaris. Ze vroegen aan telefoon naar salarisindicatie. Dus ik heb eerlijk gezegd welke schaal ik zit en waar in naartoe wil. Heb nu nog een cao dan niet. Dus kunnen ze kijken waar ik op mik. Aangezien ik op gesprek ga lijkt het mij niet teveel wat ik vraag. Al ben ik mogelijk wel overgekwalificeerd.

@bluedrake je energie komt echt wel terug
    Ik ben natuurlijk alweer drie weken verder en heb een makkelijke bevalling gehad. Dus totaal niet te vergelijken. Kijk jij over drie weken maar even hoe je je dan voelt en vergelijk dat met nu. Ik durf te wedden dat je je dan ook beter voelt. Ik wil ook niet denken aan werken of in elk geval niet in m'n huidige functie.

Kleine ligt in bed. 2e avond op rij dat we mogelijk vroeg kunnen slapen. Ik nog kolven. Mw is met recht een zuipschuit. Mn voorraad heeft ze er al doorheen geklusterd en anders moeten we vannacht naar beneden om melk op te warmen.

bluedrake, miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  2. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @caatje87 wat goed dat je verder gaat kijken als je het neit ziet zitten om terug te komen in je huidige functie. Hier kriebelt een nieuwe functie ook. Maar ik heb juist geregeld dat ik me vakantie uren 1 dag per week kan op maken tot december. Dus wil daar eerst gebruik van maken. Maar ik hou het intern wel in de gaten.

Hier weer bij het cb geweest voor de 2 maanden controle. Ze doet het super goed.
    Al maak ik me wel druk om het onrustige drinken. Dan laat ze schreeuwend los onder het drinken en krijg ik haar niet meer aan de borst. En na 10 min wil ze dan weer.
    Daarbij loopt ze vaak te kronkelen en te spartelen met haar beentjes. En heeft ze maar eens in de week een peopluier waar ze last van lijkt te hebben. Cb denkt aan reflux (ze smakt ook de hele dag).
    Ik heb echt geen idee. Maar dat haar wat dwars zit is zeker

bulakgirl vindt dit leuk.
  3. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @caatje87 je hebt gelijk, ik moet ook niet met andere mensen vergelijken. Vandaag een heerlijk stukje gewandeld op strand. Zal wel moeten afzien nu maar het was het waard.

Vannacht dacht ik er goed aan te doen een fles te maken van 120 cc en 4 schepjes en kijken wat meneer op kan, want elke keer als z'n fles leeg is word die boos. Dat was niet het beste idee, daarna flinke krampen en niet willen slapen. Paar uur bezig geweest en daarna best wel moe. Man er vanmorgen vroeg uitgegaan, die is nog vrij dus heb ik nu maar even naar bed gestuurd na zo'n rot nacht.

miniVosje vindt dit leuk.
  4. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Dat slikken is denk verborgen reflux dan komt het er net niet uit, maar kunnen ze het weer doorslikken. Als het wat langer geleden is qua voeding zou dat dus ook maagzuur kunnen zijn en dat doet pijn. Met bv mag ze zo lang over poepen doen, maar jij ziet dat ze last heeft. Ik kan echt een osteopaat aanraden. Hier precies hetzelfde en na het eerste bezoek veel resultaat.

miniVosje vindt dit leuk.
  5. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Heeft een van jullie ervaring met relacteren, het opgang brengen van borstvoeding nadat je gestopt bent?
    Ik ben ongeveer 3 weken geleden gestopt met het geven van bv omdat O misselijk was door het vruchtwater en geen energie had om aan te happen.
    Ik heb verlies nog steeds elke dag melk, en denk er serieus over na om het weer op gang te brengen.
    In mijn zwangerschap heb ik al gekolft vanaf 37 weken want wilde er echt voor gaan, en baal er echt van dat het "mislukt" is.

6. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Geen ervaring mee. Ik zou een lactatiekundige informeren. En een professionele borstkolf huren. Je kunt het altijd proberen.

7. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Kijk even in het borstvoeding gedeelte van dit forum... Daar staat ook een topic van iemand die dit wil.. Stond oa volgende tips in
    Succes! Toevallig zit ik nu weer aan een kop salie thee, omdat ik merkte dat mijn borsten ook nog steeds lekte... Speelde toen ook even met de gedachte het weer te proberen, maar ga mezelf de teleurstelling weer besparen :) hoop dat het je wel echt lukt!!

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @miniVosje
    Oh lastig he dat spartelen en dan maar raden wat er is :( reflux is pittig he.. Je kan er niet zoveel mee he... Dat gillen is ook zo sneu... Sterkte!

@bluedrake
    Oh 't strand... Heftig ;) hoe is 't nu met je? ;) misschien dat je niet de volledige 130 aan moet bieden, maar beginnen bij 110? En dan dag later 120 en dan 130? Zoals je het de eerste dagen ook opbouwt?

Hier is C nu 4850 dus haar geboorte gewicht voorbij gestreefd hoi hoi!
    Merk dat ze ook een beetje onrustig is, komt vaak na 2 - 2,5 uur voor een fles, maar drinkt die dan ook weer niet helemaal leeg... Ze heeft nu al 720 op met 8 flesjes... Ze mag 725 en zal zo om 23:30 nog wel een fles willen...

Hoe gaat het met jullie bekken? Ik merk dat de pijn langzaam minder wordt gelukkig, en heb het idee dat ik ook niet meer bloed, maar moet nog steeds maandverband dragen, waar donkere plekken in komen, en ik nu verdenk dat ik ongemerkt urine verlies als ik loop bijvoorbeeld o_O

miniVosje en bluedrake vinden dit leuk.
  9. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.921
    2.794
    113
    Vrouw
    Ha dames, ik ben wat aan de late kant (sinds de geboorte) met aanschuiven, maar ik schrijf graag met jullie mee!:D Onze kleine M. ligt as we speak heerlijk op m'n borst te slapen na een flesje gekolfde melk van 130(!) cc:p Hij drinkt normaal gesproken zo'n 100 cc per 3 uur, maar had nu overduidelijk nog trek:rolleyes:

Leuk om zoveel bekende namen te zien van het laatste 100 dagen clubje:D Zo kan ik jullie nog een beetje blijven volgen!

Goed om te lezen @bluedrake dat je nu na 3 weken weer een beetje aan het opknappen bent!

Mbt relacteren heb ik geen ervaring. Ik zou zeggen dat je kindje aanleggen (of er nou wat komt of niet) en kolven volgens mij wel handig kan zijn.. Maar nogmaals; ik ben geen deskundige! Zelf geef ik borstvoeding, maar voornamelijk gekolfd. 1 of 2 keer per dag (meestal vlak voor het slapen) leg ik hem ook nog even aan.

Bloedverlies heb ik nog wel wat, maar behoorlijk weinig gelukkig. Blij als dat ook weer klaar is straks :thumup: Van mijn bekken heb ik gelukkig geen last.. ook niet gehad tijdens de zwangerschap. Veel mazzel mee gehad denk ik:)

10. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Dank je wel dames!
    Ik moet zeggen dat ik nog een beetje twijfel. Ik heb gisteren wel geprobeerd O aan de borst te leggen en dit ging goed, en werd er helemaal rustig van.
    Als ik er echt voor wil gaan, wil ik het denk ik toch een beetje combineren met kunstvoeding. Vanaf oktober ga ik weer aan het werk, ik werk in de zorg en onregelmatig en weet niet of het goed te combineren is.

miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  11. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl eigenlijk best wel goed behalve vermoeid dan. Maar wat wil je als je op een nacht 5 uur slaap pakt haha. We zijn niet ver geweest hoor, maar gewoon even er tussenuit!

@Secret Promise ik moest nog aan je denken toevallig of je nog actief was hier :)

Vandaag de eerste corona vaccinatie gehaald. Benieuwd hoe ik daar dan weer op reageer. Bewust even gewacht ivm zwangerschap en ziek daarna.

12. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ik ben overstag gegaan, baad het niet dan schaad het niet.
    Ben gelijk een kolf gaan huren. En ook al 2x gekolft en 2x aangelegd.
    Ben benieuwd, ga maandag ook contact opnemen met een lactatiekundige

Mimus, caatje87, Secret Promise en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Secret Promise
    Welkom welkom :D
    Beter laat dan nooit!
    Wat fijn dat het goed gaat met M en jou ;)

@bluedrake
    Fijn he die korte nachten... Haha ;)
    Welk vaccin heb je gehad? Hoop dat je weinig last hebt van bijwerkingen! ;)

@Krisjee
    Wat goed zeg! Mocht je regio haag landen wonen weet ik nog wel een goede lactatiekundige als je er nog geen kent! ;) PB me maar dan!

Ik heb net zo'n 4 km gewandeld met C in de wagen... Heerlijk! Muziekje aan en gaan :) ben wel moe nu, maar ook voldaan... Benieuwd hoe m'n bekken er straks over denken :p

14. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Krisjee succes. Hopelijk lukt het.

@bulakgirl hier geen last meer van me bekken. Maar het is ook al 8 weken geleden. Doe het rustig aan en dan komt het vanzelf goed.

Welkom @Secret Promise nog gefeliciteerd.

Vandaag heeft me dochter de kraamvisite onder gepoept... Die wachten denk ik nog wel even met een baby voor hunzelf.

Wij zijn nu begonnen te voeden met een tepel hoedje. Dan komt het niet zo snel meer binnen. Ze is dan al een stuk rustiger. En is vandaag zelfs aan mijn borst in slaap gevallen. Dat heeft ze al een lange tijd niet meer gedaan.

caatje87, Secret Promise en bulakgirl vinden dit leuk.
  15. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Krisjee stoer hoor, hopelijk gaat het goed met de borstvoeding!

@bulakgirl ik heb pfizer gehad, maar nu al de hele dag een arm die niet mee wil werken. Dus heb wel het idee dat het iets doet. Wat betreft de korte nachten, dat went echt nooit ..

En qua voeding, had gewoon een fles 120 cc gemaakt en dan hoeft die dat niet meteen op hoor:roflmao: Maar zijn er weer mee gestopt, was toch maar een dagje dat hij z'n flessen helemaal leeg dronk. Nu komt meneer ineens vandaag om de 2,5 uur. Hij is ook iets afgevallen blijkbaar :eek: Terwijl die nu juist vaker drinkt en ook wel wat meer :confused: Nu toch maar wat warmer aangekleed weer, misschien heeft het ook met z'n temperatuur regeling te maken.

@miniVosje joepie positief nieuws! Behalve voor je visite dan :roflmao:

miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  16. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Vannacht de hele nacht bezig geweest met N. Veel huilen, verkouden, niet willen of kunnen slapen en om de 2,5 uur komen om z'n fles...

Hij maakt nu wat hazenslaapjes, hopelijk gaat aankomende nacht beter.

17. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.921
    2.794
    113
    Vrouw
    Aiii pittig... Misschien een regeldagje of sprongetje? Mijn duimen draaien voor een beter nachtje!

bluedrake vindt dit leuk.
  18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @bluedrake
    He wat naar... Hoe is vannacht gegaan?
    Heb je zo'n neuspeertje (knijp ding om snotjes uit neusjes te halen?) zoutwater pipetjes werkte hier ook heel goed om verstopte neusjes vrijer te maken... (gebruik ze nog steeds als de mannen verkouden zijn xD vinden ze zelf wat minder :p) beterschap iig!

Vandaag controle gehad voor m'n bloeddruk bij de ha. 135/95 de ha was niet verontrust, maar wilde wel m'n bloed nakijken.. En over 4 weken opnieuw bloeddruk meten, kijken of het dan beter gaat...

Ik vind deze huisartsenpraktijk zo fijn... Ze heeft wel laten vallen dat gewicht een rol kan zijn in de verhoogde bloeddruk, maar ipv het daar gelijk op gooien en focussen kijken ze nu eerst de rest na.. In het verleden praktijken meegemaakt die alles op gewicht gooide (en toen was ik niet eens zo zwaar als ik nu ben) :rolleyes:

miniVosje en bluedrake vinden dit leuk.
  19. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Oké proberen te reageren

@Secret Promise welkom.

@Krisjee wat stoer dat je het probeert. Geen ervaring, wel het vertrouwen dat het lukt. Ik heb ooit ergens gelezen dat als mannen gaan kolven zolang en frequent zelfs zij melk kunnen maken. Te mooi verhaal, dus nooit verder meer opgezocht of het waar is.

@miniVosje wat zielig dat huilen en onrustig drinken. Wel herkenbaar. Ik denk dat het hier komt omdat de voeding niet snel genoeg komt, maar geen idee of dat ook echt zo is. Onrustig huilend drinken doet ze vaker wel dan niet in elk geval

@bulakgirl lekker zo'n stuk gewandeld. Ik probeer nu ook wel echt elke dag stuk te lopen. Y is ook niet meer verkouden dus dat kan nu ook makkelijker. Fijn een huisartsenpraktijk waar je je goed bij voelt. Erg belangrijk

bulakgirl en Krisjee vinden dit leuk.
  20. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Hebben jullie al anticonceptie geregeld?
    Of juist gekozen om niks te doen?

Ik heb weer gekozen voor een implanon, ook omdat dit gaat in combinatie met borstvoeding.
    Ben benieuwd of het weer zo goed bevalt als afgelopen jaren!

Kolven en aanleggen gaat goed, nog niet veel productie maar alle beetjes zijn iets.
    Vandaag contact opgenomen met een lactatiekundige. Ben benieuwd!

Mimus, miniVosje, bulakgirl en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina