Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @bluedrake wij zijn neusspray zoutoplossing gaan gebruiken. Maakt de neus wat vrijer en kost alles minder energie voor die kleintjes. Dus beter drinken en daardoor weer beter slapen. Hopelijk hebben jullie een betere nacht gehad. Eventueel uien op de kamer, bed hoofdeinde iets omhoog. Allemaal kleine trucs zodat de verkoudheid hopelijk minder klachten geeft.

bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  2. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Krisjee voor nu condoomgebruik en later denk ik spiraal weer. Vorige keer dipte mn productie toen en werd in ongesteld dus ik stel wel even uit.

Zaterdag zijn weet vrienden naar de dierentuin geweest. Niet incontinent. Zo blij. Zondag was ik nog wel vermoeid ervan.

Vanmiddag telefonisch gesprek met tussenbureau van andere sollicitatie en afgelopen vrijdag mn manager op de hoogte gebracht dat ik niet terug wil naar hospice. Zij gaat intern kijken of er iets is dat bij mij past. Ze vroeg of ik al bevallen was en reageerde met toen al op mn antwoord
    De hele zwangerschap zegt ze: nu al. Bij start vervangende werkzaamheden en start verlof (36 weken). Ze wordt intern dus ook niet op de hoogte gehouden. Wel zeer betrokken manager, not. Nu nog in afwachting van 1 brief die ik verzonden heb en nog geen reactie.

Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    Ik ben voornemens weer de koperspiraal te nemen, ik wil geen hormonen meer, condooms zijn niet fijn en uitgaan van enkel niet vruchtbare dagen in de cyclus is niet zo betrouwbaar haha (C is uiteindelijk daar het bewijs van :p we wisten dat de mogelijkheid bestond en dat risico wilden we wel nemen, want de wens voor een 3e was er wel... Maar een 4e niet hoor haha)

Spannend @caatje87 ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen!

miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  4. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Secret Promise gelukkig ging het vandaag een stuk beter!

@bulakgirl ik heb die inderdaad, maar dat past dus nog niet in z'n neus. Mooi balen! Bedankt voor de andere tips.

@caatje87 ik heb vannacht inderdaad een halve ui doormidden gesneden naast z'n bed gelegd, z'n hoofdeinde wat omhoog gezet en ik vermoed dat meneer toch last heeft van spruw ondanks flesvoeding, dus nu geef ik hem af en toe een beetje kokosolie. Schijnt te helpen. Nu weet ik niet welke maatregel geholpen heeft, maar meneer kwam Vannacht ineens om de 4 uur. Dus hopelijk blijft dat vannacht ook zo.

miniVosje, caatje87 en bulakgirl vinden dit leuk.
  5. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Krisjee fijn dat je al iets van productie hebt. Geef het tijd, en nu zeker met een lactatiedeskundige gaat het vast goed komen.
    Hier toevallig gisteren naar de dokter geweest. Ik ga voor de minipil. Dit omdat ik maar een tijdelijke oplossing wil. Ik wil volgend jaar als de bv klaar is graag een keertje eiceldonatie doen. Zo hoop ik iemand het geluk te geven dat voor zoveel vanzelfsprekend is.

@caatje87 vervelend he dat onrustige drinken. Ik heb de stap genomen om een lactatiedeskundige langs te laten komen. Misschien kan zij helpen.

Jouw manager is dus totaal niet betrokken. Hier is ze zelfs al op kraamvisite geweest. Al heb ik helemaal niet echt een band met haar. Maar lief dat ze langs kwam. Succes met je sollicitatie

@bulakgirl fijn dat je zo een vertouwen hebt bij de dokter. Dan kom je er ook iets makkelijker en voel je je ook gehoord. Hier gisteren langs de dokter voor ac. Eerst 10 minuten over L gehad en een verwijzing gekregen.

Hier vandaag de 2de vaccinatie. Hopelijk wordt ik niet ziek, want dan is het morgen wel pittig met 2 kinderen

Mimus en caatje87 vinden dit leuk.
  6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @miniVosje
    Oei succes met de vaccinatie! Je weet nooit wat het gaat doen hé.. Heb jij nog veel last gehad @bluedrake?
    Wel mooi dat je eicel donatie zou willen doen hoor... Vind dat wel dapper, want van wat ik heb begrepen is dat traject ook best pittig!

Wij gaan vanmiddag even bij m'n broertje langs... We zijn morgen jarig, maar ik ga met 't gezin naar historyland en aansluitend pannekoeken eten... Dus niet echt tijd om dan met hem af te spreken! En kwam er een beetje last achter dat hij er wel vanuit ging dat we langs zouden komen, dus nu maar voor vandaag gekozen... Zo dus nog even wat met de jongens knutselen voor hem!

C is nu bijna 5 kg (4,970) dus gelukkig gaat het groeien goed! Ik vind wel dat ze echt nog veel slaapt en het liefste op mij haha hierdoor kan ik veel dingen die ik eigenlijk wil doen niet doen.. Kan haar dan wel in de draagzak doen, maar dan kan ik niet goed bukken dus kies er dan vaak voor om lekker met haar op de bank te koelen.. Heerlijk! Maar eind van de dag voel ik me schuldig dat ik niet gedaan heb wat ik wilde doen (dingen in 't huishouden bijvoorbeeld) ik moet daar echt nog even doorheen ;p

Mimus en miniVosje vinden dit leuk.
  7. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    De lactatiekundige is net op bezoek geweest!
    De tongriem van O is te kort, en had een hoog gehemelte. Ze adviseerde dit te laten laseren in Den Bosch, dit gaan we ook doen.
    Ook ga ik starten met domperidon, net heeft hij heel goed gedronken met hulp van een borstvoedinghulpset. Waardoor hij kunstvoeding en borstvoeding binnenkreeg.
    En ik ga een kolf aanschaffen

Mimus, bluedrake, Secret Promise en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @bulakgirl alvast gefeliciteerd. Ben jij er dan 1 van een tweeling?

Eicel donatie is heel wat hormonen spuiten voor mij. Maar ik wil het graag doen. Zelf bij de eerste iui gehad en vond dat al zenuwslopend. Mensen die voor eiceldonatie moeten gaan hebben nog een veel langere weg afgelegd. En ik gun zo een koppel ook het geluk dat ik nu ervaar.

@Krisjee dat klinkt positief. Het tongriempje is maar een kleine ingreep. Tot een bepaalde leeftijd lopen daar nog geen zenuwen door. Hopelijk gaat het allemaal lukken.

9. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Krisjee wauw super trots op je! Het is niet niks om weer te starten, vraagt veel van je/jullie. Steunt je partner je ook?

@miniVosje lactatiekundige heb ik even geappt. Ook omdat ik soms twijfel of de borst ooit gaat passen in haar mond. Zit nu al aantal weken op misschien 5 minuten drinken. Al drinkt ze wel zonder tepelhoedje. Lees met of zonder tepelhoed geen verschil.net zo korte en onrustige sessie. Wil dat de lactatiekundige over aantal weken langskomt om situatie te beoordelen. De mond heeft weken nodig om te groeien. Ben alleen zo benieuwd hoeveel weken. Super dat je eiceldonatie gaat doen. Vriendin gaat binnenkort doneren voor homostel. Inspireert enorm. Vroeger nagedacht over draagmoeder, nu misschien eiceldonatie. Weet ik nog niet. Eerst even regelmaat in huis.

@bulakgirl oops onhandig andermans verwachtingen ook managen. Wel goed nu nog ff snel langs. Veel plezier straks en vooral morgen op ook jouw verjaardag. Lekker dagje uit en het weer gaat ook goed zijn.

Vanmorgen op consultatiebureau geweest. Stond snel weer buiten. Spugen dat ze doet ging ze niet op in aangezien ze groeit. Gewicht 5290 en lengte 58.2. Dit betekent dat mw in 3 weken 600 gram in aangekomen ondanks verkoudheid en regelmatig voedingen terug geven. Volgende keer de 1e prikjes. Bahbah. Hopelijk word ik straks gebeld door de huisarts. Had van het weekend een helder moment dat de baby acne die wij zo heftig vonden misschien overgegaan is in eczeem. Nu dus huid vet houden met zalf die ik nog van haar zus heb en hopen dat ik mag starten met hydrocortison. Het is best heftig. Gezocht, onder haren, nek, borst. Zus J had dit ook a kan ik mij niet herinneren dat het zo vroeg al was.

bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  10. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @caatje87 wat goed dat je contact hebt gezocht. Hopelijk pas het snel en kan je het kolven links laten liggen.
    O nee eczeem. Geen idee wanneer dat kan beginnen.

caatje87 vindt dit leuk.
  11. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl ik heb een stijve arm gehad voor 2 dagen en toen was het wel over eigenlijk.. viel mee!

@caatje87 oh nee eczeem, heel vervelend. Hopelijk snel een oplossing voor jullie kleine. Verder wel fijn dat ze goed groeit, ondanks het vele spugen.

caatje87 vindt dit leuk.
  12. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Eczeem kan al heel vroeg ontstaan. Jasmine had last van droge huid in de winter. Yvette heeft nu al droge huid. Gelukkig geen last van en gisteren de nagels kort geknipt. Groeien als de malle.

Gisteravond contact gehad met lactatiekundige. Ik ga starten met mw actief weer aan de borst te krijgen. Ze moet nu weer gaan werken voor haar voeding. Dus 1e voeding volledig bv. Voeding daarna bv met flesje na van 60cc. Avonden en nacht mag zoals nu. Dus in de avond bv zolang het leuk is en dan fles zoveel ze wil. Nachten alleen fles, zodat we kunnen slapen. Spannend

bluedrake, bulakgirl en miniVosje vinden dit leuk.
  13. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    #313 Krisjee, 11 aug 2021
    Laatst bewerkt: 11 aug 2021
    @caatje87
    Mijn vriend is nog niet helemaal overtuigd, en na mijn idee vindt hij het "teveel werk"
    Maargoed ik wil dit graag, en we gaan sowieso een combi doen van borstvoeding en kunstvoeding. Vooral omdat dit proces best veel energie vergt en het ook "leuk" moet blijven.
    De lactatiekundige heeft gisteren provisorisch borstvoedinghulpset gemaakt, maar moet zeggen dat dit erg lastig is. Ik heb best wel vlakke tepels, en om hem te laten aanhappen en het slangetje erin wormen is best moeilijk :o:

caatje87, bluedrake, Mimus en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @caatje87 draagmoederschap is me een stap te ver. Dan ben je negen maanden onderweg. Plus het herstel erna zie ik neit zitten. Ik wil nu op gewicht komen en gewoon genieten.
    Maar hier ook eerst even de regelmaat en rust in huis voordat ik eraan begin

caatje87 vindt dit leuk.
  15. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ongeveer twee weken geleden is het gestopt met vloeien, was net aan het idee gewend.
    Totdat ik vandaag ongesteld werd :cry:
    Zit er nog niet op te wachten, mja het zij zo.

miniVosje vindt dit leuk.
  16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Dapper hoor @Krisjee maar denk wel aan jezelf he ;)

Gisteren de hele dag de hort op geweest.. Naar historyland en daarna door pannekoeken eten in een restaurant... Het ging super goed en was heel gezellig ;) enkel 's avonds leek C verhoging te hebben (37, 6) vanmorgen gelukkig weer terug naar 37.

Vandaag geprobeerd nog foto's van C te laten maken, maar door miscommunicatie kwam de fotografe te laat waardoor we eigenlijk met een hele onrustige C zaten die niet zo'n zin had in foto's en zij pas vanmiddag laat weer plek had wat weer te laat was voor ons... Dus nu gaan we na de vakantie een keer met het hele gezin maar een foto maken... De foto's die van C gemaakt zijn krijgen we wel door zodat we kunnen kijken of er nog iets leuks tussen zit :p

caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  17. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Wauw super knap @Krisjee!

@miniVosje wat een mooi streven om donor te worden!
    Heb me er nog nooit in verdiept oid, maar even nieuwschierig, draagt het kindje dan ook jou genen net als bij sperma?

En andere @dames fijn dat alles goed gaat, wat gaat de tijd snel hè!

Hier gaat ook alles goed, volgende week weer controle bij cb, ben benieuwd hoeveel hij nu weegt.
    Verder hebben we wat dagjes weg gehad met de kids, dierentuin, zwembad, naar het bos..
    Lekker genieten!

bluedrake, miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  18. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Krisjee baken van je menstruatie.

@Mimus ja het zal dan een deel mijn genen hebben (uiterlijk, karakter en erfelijke dingen)
    Heerlijk dus dagjes uit. Ik ben ook steeds meer aan het plannen en al verschillende keren weg geweest.

Gisteren is de lactatiedeskundige langs geweest. Ze heeft wat handige tips gegeven, en ikmerk meteen verschil. Als ze los laat krijg ik haar weer aan de borst wat eerst niet lukte, en daardoor is ze veel meer tevreden.

caatje87, bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  19. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    @miniVosje en als het kind 18 wordt mag die dan jouw gegevens krijgen? Of kan je volledig anoniem doneren?

20. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    In Nederland is het vanaf 16 dat ze gegevens kunnen opvragen. Compleet anoniem kan niet in Nederland.
    Maar dat vind ik prima, ik doe het om een ander koppel te helpen. Ik zie het totaal niet als mijn kind. (zoals adoptie ofzo)

Mimus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina