Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Krisjee dikke knuffel. Hopelijk heb je vannacht even kunnen slapen.

@Slowly hoe is jouw nacht gegaan? Hopelijk heb je iets langer kunnen slapen.

@Mimus daar mag je trots op zijn. Ik had laatst ook me peuter in de draagzak gedaan. Ik was er klaar mee dat hij niet meer wou lopen (moe, en de baby net in de maxicosi in de kinderwagen) ideaal als je een zak hebt waar dat kan. Hoe is jou nacht gegaan?

@LisaW27 goede reis vandaag.

@bluedrake dikke knuffel. Soms zo lastig als ze aldoor maar blijven huilen. Sterkte vandaag.

Ik durf het bijna neit de zeggen maar hier gaan de nachten super. Afgelopen week. 2 dagen dat hij 2x in de nacht kwam (ik denk een regeldag)
    Gisteren alleen Hazen slaapjes gedaan overdag. Om 22u viel ze eindelijk echt in slaap en vanochtend op 5.45 kwam ze pas weer. Me borsten stonden op knappen. Na het drinken nog maar even gekolft en nu staat er 130cc in de koelkast.

LisaW27, Mimus en bluedrake vinden dit leuk.
  2. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Hier redelijk geslapen, schrok vooral toen ik nog geen baby had gehoord:o: maar het is erg goed gegaan bij mijn ouders. Gisteren vond ik het zielig, hij werd opgehaald pas tegen 23:30 ivm werk van mijn ouders. En hij sliep toen, maar di heeft mij wel goed gedaan
    Ze komen hem rond 14:00 weer thuis brengen, krijg vandaag ook nog kraambezoek:|

@Slowly het is niet niks he! Hoop dat jij ook goed hebt geslapen

Mimus, miniVosje, bluedrake en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Hmmm is 't weer volle maan geweest? Met al die onrustige kindjes?

@Krisjee
    Ben je beetje bijgekomen?

@Mimus
    Ideaal die draagzak he... Tot hoe laat heeft. L geslapen?

@bluedrake
    Vervelend dat je er zo alleen voor staat ;( volgende keer gewoon echt wakker maken die vent van je! ;) mannen hebben niet de waakzame hormonen die wij wel hebben... Dus slapen ook makkelijker door.

@miniVosje
    Wat kon je lekker veel kolven zeg! :) eb wat een lange ruk, voel je je ook uitgeslapen? :p

Hier had C om 21:45 haar laatste fles.. Zijn naar bed gegaan en na een uur was ze alweer wakker... Toen een speen gegeven waarmee ze gelukkig lekker is gaan slapen! Het erge is wel dat ik haar ook 1uur heb horen mopperen, maar ik was te moe om eruit te gaan en ben dus weer in slaap gevallen... Daarna schrok ik om 4:45 weer wakker van wat mopper geluiden van C dus ik vraag m'n man of hij nou rond 1uur eruit gegaan, maar hij dus ook niet! Ondertussen was ze alweer stil... Maar ben toch maar flesje gaan geven, voelde me schuldig voor eerder die nacht haha

Mimus, bluedrake en miniVosje vinden dit leuk.
  4. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    @Krisjee @miniVosje ik heb een goede nacht gehad. De kleine heb ik zelf gepakt om 5.15 ik was aan het lekken ze moesten geleegd worden. Had om 3.15 wel een kant wat eruit gekolfd anders krijgt ze teveel last van haar reflux als het allemaal te snel gaat en dan ben ik weer verder van huis. Dus om 5.15 droomvoeding gegeven zodat ze om 5.40 wakker werd en meer wilde eten en schone luier. Om 6 terug op bed en om 8.15 weer wakker.

@bulakgirl maar wel lekker geslapen dus. Als ze echt wilde eten eerder was ze echt wel gaan huilen. Dus niet schuldig voelen.

@bluedrake ik ben de kleine al sinds 2 weken in haar eigen kamer gaan leggen ivm geluid. Ze ligt namelijk heel vaak te kreunen. Wist niet dat het bestond maar er zijn mensen die dus constant kreunen in hun slaap. Ik hoop dat zij eroverheen groeit.
    Altijd kl*te als je om hulp vraagt er wordt gereageerd maar niks gedaan. Ik snap heel goed dat het herstel van een knip langzaam gaat. Bij mijn eerste ook ingeknipt en duurde ook lang het herstel. Bij mij kwam het ook omdat de rand van bepaalde onderbroeken steeds tegen het litteken aankwam tijdens het lopen. Daar kwam ik pas later achter en ben toen andere onderbroeken gaan dragen of geen toen ik niet meer bloede en thuis liep. Dat was echt beter voor mijn herstel.

bluedrake, Krisjee en bulakgirl vinden dit leuk.
  5. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik voelde me zeker uitgeslapen. Wel 1x wakker geweest vanwege de peuter, maar die legde me vriend weer terug.
    Maar we zijn vanochtend wezen zwemmen met z'n alle dus we zijn ook weer moe. (behalve me peuter die 10 min in de auto genoeg vind om te slapen)

Fijn @Krisjee. Soms heb je dat even nodig.

@Slowly klinkt ook als een goede nacht.

@bulakgirl niet schuldig voelen als ze echt honger had gehad, had ze zich wel laten horen. Hier probeer ik haar juist vaker en langer te laten liggen omdat ik anders het idee heb dat ik haar juist te snel oppak en onnodig wakker maak.

bulakgirl vindt dit leuk.
  6. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @miniVosje dankjewel! Dat had ik wel nodig vandaag.

@bulakgirl we hebben het er ook over gehad, was niet zo gezellig vannacht. Dat was een goede relatietest.

@Slowly nou daar zeg je wat van die onderbroeken. Heb daar ook last van, en ben nog een beetje zoekende wat handig is. Heb je misschien nog tips? De boxers van m'n man schuren ook ontzettend helaas (had nieuwe gehaald voor de bevalling die hij normaal draagt)

Oh mama's wat een dag. Ik ben gesloopt. N. Heeft bijna de hele dag lopen krijsen. Buikpijn, en dan slaaptekort. Hij ligt nu eindelijk 10 minuten stil in bed. Houden zo :|

Slowly, miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  7. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Hier gaan de nachten dus ook goed! Kijk niet altijd op de klok, maar vaak word hij 1 keer wakker voor een voeding en dan slaapt hij nog een paar uurtjes bij mij in bed:)

miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.921
    2.796
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat bij sommigen de nachten echt al best goed gaan! Dat geeft moed:p Afgelopen nacht sliep ons ventje voor het eerst 6 uur achter elkaar door; ik wist niet wat ons overkwam! Normaal komt hij echt wel om de 3 uur ongeveer:rolleyes: Ben benieuwd wat deze nacht gaat brengen.

@Krisjee goed dat je afgelopen nacht even voor jezelf gekozen hebt, meid! Happy mama is happy baby♡

@bluedrake jeetje wat lastig als je om hulp vraagt en vervolgens komt het niet.. Was het gesprek met je partner uiteindelijk wel goed?

Wat bijzonder om te lezen dat sommige vrouwen hier nadenken over eiceldonatie! Prachtig initiatief, waar je anderen zo blij mee kan maken:thumup:

@bulakgirl je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, meid! Bij een beetje gemopper is er echt nog niet zoveel aan de hand.. Bij echte honger laat ze wel harder van zich horen:)

@miniVosje heerlijk dat jullie vanmorgen waren zwemmen met z'n allen! Dat durf ik nu (met 1 hele baby:roflmao:) nog niet aan:$ Gaan jullie regelmatig even zwemmen met het gezin? Babyzwemmen lijkt mij overigens wel super leuk om te doen in de (nabije?) toekomst:D

Hier een partner die na zijn 2e covid vaccinatie echt even uit de running is:( Hij is er best ziek van, waardoor hij gisteren en vandaag weinig heeft kunnen ondersteunen met de kleine:$ Vind dat toch wel pittig merk ik.. Vooral omdat ik elke 2/3 uur ook nog aan het kolven ben, waardoor mijn handen aardig gebonden voelen:rolleyes: Ben echt benieuwd hoe andere vrouwen dit doen, naast het huishouden/ straks met werk/ etc.

bluedrake en miniVosje vinden dit leuk.
  9. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Secret Promise nee zo vaak gaan we niet zwemmen. Maat ik wou al zo lang gaan. Eigenlijk 12 juni gepland. Maar toen ben ik bevallen op 11 juni:roflmao:.

Hier heb ik altijd babyzwemmen gedaan met me nu peuter. Super vond ik het. Ik heb nagevraagd. Hier beginnen ze als het goed is na de zomervakantie weer. Meteen L ingeschreven. Dus 45 min met L en dan daarna 34 min met me peuter heerlijk.

Secret Promise vindt dit leuk.
  10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @bluedrake
    Vervelend voor je zeg.. Dikke knuffel! Hoe gaat het nu?

@Mimus
    Fijn die goede nachten!

@Secret Promise
    Babyzwemmen lijkt me ook echt leuk om met C te doen... Met de jongens ben ik soms gegaan en die vonden dat altijd heerlijk, nu hoop ik wat regelmatiger te kunnen gaan!
    Oh vervelend dat je man zo'n last heeft van de vaccinatie! :( gaat het nu weer wat beter?

@miniVosje
    Inschrijven voor baby/peuter zwemmen? Is dat iets sinds corona of bij jullie altijd al geweest? Dacht dat je zo in en uit kon lopen.. ;p

bluedrake vindt dit leuk.
  11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Wij zijn gisteren om 11uur van huis vertrokken en om 15:45 aangekomen op plek van bestemming... Normaal 2,5uur rijden, maar nu 2x gestopt ivm huilende C.. 1x voor fles en 1x voor luier check... Ook wat files gehad onderweg.. Vind C dan niet leuk en ligt dan te gillen... Heb ook onderweg nog een fles gegeven in de auto terwijl we reden... Maar die werd steeds onderbroken omdat ze in slaap viel :p

We hebben de cosleeper mee als campingbedje en de eerste nacht is super goed gegaan eigenlijk :)
    Nu hopen dat het weer meewerkt en niet al te veel regen overdag valt :thumup:

Secret Promise, bluedrake en miniVosje vinden dit leuk.
  12. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier moet je altijd inschrijven er staat hier een wachtlijst. (Eindhoven) ze zei dat het gerust 6 maanden kan duren :eek:.

Ik heb bij de eerste ook bij andere zwembaden gekeken. Maar ik vind het hier echt het leukste. Bij laco hier in de buurt viel het echt tegen.

Hier aan het klaarmaken voor een dagje efteling.
    Fijne dag iedereen

Secret Promise en bulakgirl vinden dit leuk.
  13. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl het gaat nu wat beter, gisteravond was het drama. Ik gok toch verborgen reflux ivm spugen en nog steeds krampen. Heb nu jbm door de flessen gedaan en meneer ging ineens slapen zonder te krijsen.

@Secret Promise we praten gelukkig wel goed met elkaar, alleen soms toch nog fikse discussies. Hoort erbij..

Gisteren gaan shoppen voor N. en mijn man. Wat viel het tegen zeg voor jongens, bijna niks leuks te krijgen in zijn maat!

Mijn man naar hèt bureautje gestuurd, omdat N. Gisteravond zo compleet over z'n toeren was. Ik ben kapot

miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  14. LisaW27

LisaW27 Bekend lid

4 okt 2016
    967
    1.153
    93
    Vrouw
    Stewardess
    Gelderland
    Vakantie is weer voorbij helaas. Het was heerlijk met z’n 3tjes en L. deed het super. Hij krijgt nu om 23:00 ongeveer de laatste fles en slaapt dan ongeveer tot 7:00.

Vandaag zijn we bij het CB geweest. Hij is nu 9+3 weken oud en weegt 5205gram en is 58,3cm lang. Alles precies op de middenlijn. Het graag super goed!

bulakgirl, bluedrake en miniVosje vinden dit leuk.
  15. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Ik had vaak zo’n corrigerende onderbroek aan, maar de zwangerschap variant die heeft daar geen naden en heel vaak geen onderbroek aangehad. Zeeman heeft ook dames boxer die ook wel redelijk zitten. Ik heb toen ook nog lang geplast op de douche zodat er geen spanning opstond tijdens het zitten.

16. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Slowly dank voor de tips! Ik heb nu bij de zeeman inderdaad grote onderbroeken gehaald zodat het niet gaat schuren op de wond.

@miniVosje hoe was het in de Efteling?

Ik ben er inmiddels achter dat onze zoon enorm heftig reageert op davitamon vitamine d druppels op olie basis. Krijsen en al. Ben er op gaan letten en elke keer nadat die ze kreeg enorme opgezette buik en huilen.

Nu sowieso op zoek naar een alternatief en we gaan maar even op waterbasis geven, want dit is geen doen.

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Heftig hoor @bluedrake blijft het nu beter gaan met de jbp? Kruidvat heeft d druppels op water en olie basis, misschien een idee? Wij hebben de olie basis expres om de darmen gestimuleerd te houden.... Heb hier vaak maar om de dag een poepluier ipv elke dag...

@LisaW27
    Fijn dat de vakantie zo leuk was en wat groeit ie goed! :)

@miniVosje
    Ik zal bij mij in de buurt eens informeren.... Zag dat 't zwembad waar mijn jongens lessen geen babyzwemmen op de site heeft staan... En ander gelukkig wel, maar niks over inschrijven ;p

Hier gaat het wel ok... Het weer valt me alles mee! Wat frisjes, maar over het algemeen droog! We hebben een verwarming in 't huisje die niet automatisch uit gaat... Dus heb de thermometer lekker op 21 graden staan zodat het met de deur doe steeds open gaat niet teveel afkoelt in de blokhut!

C slaapt 's nachts goed, overdag moest ik haar gisteren eigenlijk de hele dag in de draagzak dragen... Bij 't neerleggen was 't gillen... Ook de voedingen gingen weer ruk (om de 2 uur en dan maar 50 drinken) dat gaat vandaag gelukkig beter! Ze ligt nu al heerlijk 2 uur in dr bedje! M'n man heeft de jongens naar een klimpark meegenomen en ik zit lekker met een kleedje buiten een boekje te lezen! <3 vakantie <3

LisaW27 en miniVosje vinden dit leuk.
  18. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl ja gaat goed met de jbm! Nog wel af en toe spugen maar niet meer zo erg. Ontlasting gaat ook veel beter want meneer hield het soms echt dagen op, en dan huilen als het eruit moest.

Wat betreft de olie druppel, blijkbaar hielp dat hier totaal niet met de ontlasting. Ik heb vanmorgen andere druppels gegeven die ik ook nog nieuw had staan en meneer heeft nergens last van!

Die van de Kruidvat ga ik dan maar eens zoeken.

Jammer hoor dat C. een lastige dag had. Herken dat echt bij N. Is dan soms echt goed doorbijten!

Geniet nog even van de vakantie :)

bulakgirl vindt dit leuk.
  19. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @bluedrake ik heb een heerlijke dag (verlengde ochtend) gehad. Zo mooi te zien hoe mijn peuter enthousiast was voor de carnaval festival. (hij is er al een paar keer met oma geweest). L heeft de heletijd in de draagzak gezeten, alleen voor het drinken eruit. Die heeft veel geslapen.

Hier vitamine D van de kruitvat (waterbasis)

@bulakgirl geniet van je vakantie. Fijn dat vandaag al weer beter ging.

Vandaag L de hele dag netjes op bed gelegd. Ze heeft nu zoveel meer geslapen. En valt zo in slaap in bed. Echt goed van haar. Al mis ik haar wel als ze zo vaak en lang boven ligt.

bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  20. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Hoe ziet jullie slaap momenten uit van de baby’s? Ik heb totaal geen ritme hier en ze slaapt vaak beneden maar dan slaapt ze steeds kort overdag en in de avond/ nacht maakt ze maar 1x 4 uur verder 1,5 tot 3 uur. Afgelopen nacht helaas elk uur na 3.00. Zo lekker chaotisch geschreven maar hoe ziet het er bij jullie uit? En waar slaapt de baby?
    mij wil een soort van ritme creëren maar heb even geen idee hoe te beginnen en heb ook geen idee meer hoe ik het de eerste keer gedaan heb :oops:

Deel Deze Pagina