@Slowly Op dit moment hebben we nog geen schema... Ik hou me vast aan de "in de eerste 6 weken kun je ze niet verwennen" ook omdat dat nu in de vakantie wel uitkomt zo haha thuis legde ik haar overdag veel weg in de box en 's nachts in haar ledikant... Maar vaak wilde ze overdag ook gewoon in m'n armen slapen... Hier op vakantie pak ik de draagzak om haar te laten slapen, in m'n armen of in haar bedje.. Straks wil ik wel kijken of ik haar in bed kan leggen steeds... Volgens mij is het flesje geven en dan als ze moe worden in bed leggen voor slaapje tot volgend flesje!
@Slowly en @bulakgirl ik doe ook maar wat hoor qua ritmes, elke nacht is hier anders. Probeer wel de volgorde voeding, schone luier, slapen aan te houden, Na het slapen even wakker en dan weer hetzelfde ritueel.
C slaapt echt nog heel veel.... Vaak is 't wakker worden voor een voeding en dan vervolgens in een melk coma raken tot de volgende voeding en dan tegen de avond heeft ze wat langer wakkere momenten en dan vind ze het ook lastig om in slaap te vallen... Dus dan is 't toch schipperen met lopen of speentje geven lekker kind Maar hier slaapt ze nog makkelijk 20 uur op een dag schat ik zo... Misschien nog wel meer
Hier heb ik haar gisteren continue op bed gelegd. Even luier controleren, slaapzak aan, muziekje aan en op bed leggen. Een kus en welterusten. Ze valt gelukkig heel makkelijk in slaap, dan na het slapen drinken en even spelen. Als ze gaapt weer naar bed. Ik kwam er daardoor gisteren achter dat ze zelf al wat ritme heeft. Helaas wel alles in 2 uur tijd. Dus ze drinkt elke 2 uur en 's nachts nog 2x. (heeft een tijdje doorgeslapen, maar daar heeft ze nu geen zin meer in). Ik doe dus vaste handelingen maar kijken wel naar wat ze zelf aangeeft. En ging heel goed.
Omg Groningen, wat een hel van een stad met de auto! Haha zijn naar het Groninger museum geweest gisteren, leuke tentoonstelling voor en door kinderen, en ook de speurtocht door de eigen collectie was vooral voor de oudste erg leuk! Maar na afloop gewoon 16 euro betaald voor het parkeer kaartje en op de terug weg een stukje taxi/busbaan gepakt, omdat het opletten op de weg, fietsers en verkeersborden even teveel was! Haha tot 2x toe ook gewoon een fietser gehad die even verkeerd had ingeschat en wij flink op de rem moesten om 'm niet op de motorkap te krijgen! We hebben ook nog even ergens een parking langs de weg moeten pakken omdat C het uitgilde en niet stopte... Wat is dat lastig joh... Haar vest uitgedaan en even getroost, leek alsof ze het te warm had in de maxicosi want daarna was ze weer tevreden en konden de jongens haar vermaken op de achterbank (zij staat in 't midden en de mannen zitten aan weerskanten Verder lijkt ze nu in de sprong te raken... Want ineens volgt ze dingen, lijkt ze verder te zien en heb ik al een paar pogingen tot lachen gezien... Maar nog geen officiële lach, want ze heeft 'm nog niet helemaal door haha Ik hoop dat morgen echt de laatste dag is met slecht weer en de rest blijft wat ze nu zeggen... Lijkt me heerlijk 22 graden en wolkje zonnetje.. Kom maar door!
Hier vandaag juist een heerlijk zonnige dag gehad en beginnen de buien vanavond. Ik hoop voor jou dat het in het noorden wat lekkerder is dan
Lang niet meer gereageerd hier! Wel gelezen, maar geen puf gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat het hier niet heel goed gaat. Ik ga morgen contact opnemen met de huisarts, ik loop al een paar weken te sukkelen dat ik het echt gewoon niet meer aankan. Ik raak gefrustreerd door O die veel moet huilen, ik slaap weinig en als O tussen de middag slaapt probeer ik ook te slapen maar vaak wordt meneer wakker als ik wil gaan slapen. Gisteren was het zelfs zo erg, dat ik mijn vriend heb moeten bellen dat hij moest komen, want ik kon er niet meer tegen O huilde de hele dag, niks was goed en ik was er letterlijk klaar mee en stond echt op het punt om weg te gaan. Ik voel me zo slecht, dat ik mij wel eens afvraag waarom ik zo graag een kind wilde, had ik het onderschat? had ik het anders verwacht ? Denk het wel. Ik kan gewoon er gewoon niet meer van genieten. Mijn vriend moest 15 dagen achter elkaar werken, dat betekend dus dat ik de hele dag met hem alleen ben. Het breekt gewoon op. Sorry voor dit intens lang verhaal, maar dan weten jullie waarom ik geen puf heb om te reageren.
Ten eerste een dikke knuffel. Moederschap is gewoon zwaar zeker de eerste maanden. Het is heel normaal als je niet op die roze wolk zit. Zeker als O zoveel moet huilen. Durf om hulp te vragen. Kan iemand je helpen nu je vriend zoveel moet werken. Bijv dat ze even een wandeling met O maken dat je even een uurtje kan slapen. Dat kan al veel schelen. Weet dat iedereen er wel eens doorheen zit. Ik heb hier een hele makkelijke baby. Maar heb ook al een paar keer huilend op de bank gezeten omdat, ik meo was, of omdat ze niet wou aanhappen bij bv, of omdat ze bleef huilen, of gewoon alles bij elkaar. Sterkte en denk aan jezelf
Dank je wel voor je lieve berichtje! O is vorige week bij mijn ouders geweest en heeft daar geslapen. En afgelopen donderdag t/m vrijdag ook. Het heeft mij toen enigszins goed gedaan, maar merk alsnog dat het vaak te veel is. Ik heb nu met mijn ouders afgesproken dat O minimaal 1x per week daar naar toe gaat voor te slapen zodat wij even kunnen bijslapen. Mijn schoonouders kunnen niks betekenen omdat zij niet capabel zijn om op te passen. Aan mijn schoonzussen vraag ik het liever niet, ze vonden het al gek dat ik O al heb laten logeren bij mijn ouders. Maar mijn vriend denkt dat ik depressief ben, ik denk het zelf ook. Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt. Moet je tegen de assistent zeggen waarom je een afspraak sil maken met de huisarts? Of niet?
@Krisjee Hele dikke knuffel voor jou en wat goed van je dat je aan de bel gaat trekken! Klinkt alsof O een flinke huilbaby is en dat lijkt me zo ontzettend pittig! Ik snap dat je dat op deze manier niet alleen aan kunt. Heel fijn dat er ouders zijn die je willen ondersteunen. Je hoeft de assistente niet te vertellen waarom je een afspraak wil, dit mag je weigeren... Maar ze willen graag wel weten hoe lang ze een afspraak moeten plannen... Dus of je een enkele of dubbele afspraak nodig hebt bijvoorbeeld. Dan kun je gewoon zeggen "ik wil het graag met de arts bespreken en heb daar xx aantal minuten voor nodig" bijvoorbeeld. En tis prima als je even de kamer moet verlaten als o zo huilt en je trekt het niet... Liever dat als wat anders he... Ga even in een andere kamer zitten waar je hem niet hoort om op adem te komen voor je weer terug gaat.... Hij doet 't niet om je te plagen... Hij weet ook niet wat er allemaal met hem gebeurd! Heeeeel veel sterkte!! Hoop dat je gauw de hulp krijgt die je nodig hebt en O ook wat minder heftig voor je wordt!
@bulakgirl herkenbaar die sprongetjes, onze kindjes schelen natuurlijk niet zoveel dus wel grappig om te lezen! @Krisjee heel goed dat je om hulp gaat vragen bij de huisarts. Het is echt niet niks wat jullie allemaal mee hebben gemaakt. Ik hoop dat het snel beter gaat met je!
N. zat vrijdag op zaterdag ineens in een sprongetje. Huilen op vrijdagavond en qua flestijden totaal ontregeld. En ineens sliep die 5 uur achter elkaar. Ik werd zelf wakker en dacht huh hij is nog niet geweest. Nu zit er inmiddels minstens 4 uur tussen z'n flessen. Kijken of we dat vol gaan houden. Toen die zo ontregeld was wist ik het ook even niet meer hoor.
Dank je wel voor jullie lieve woorden❤ Doet mij erg goed! Vriend en ik brengen O. Nu naar mijn ouders. Ik ben onderhand doof van gehuil. Ik vind het zo erg dat ik dit moet doen, liever had ik hem thuis en dat ik hem kon troosten. Hij is gewoon ontroostbaar, voel mij zo machteloos en schuldig. Ik ga ook een afspraak voor O maken bij de huisarts, misschien dat hem ook iets mankeert.
@Krisjee dikke knuffel. Wat ontzettend goed van je/jullie dat jullie hulp vragen en krijgen. Opladen voor de rest van de week om er te zijn voor O. Praten met ha kan altijd en gewoon met de stroom mee in wat er komen gaat. Depressie of oververmoeid. Je pakt het aan. @allen aantal dagen niet gelezen. Toch best druk gezin met 3. Nu paar dagen in Egmond binnen op vakantie. We krijgen sinds het vakantiehuis een ritme in de avond en we proberen haar meer in bed / nu de wandelwagenbak te laten slapen. Huilt zichzelf dan uiteindelijk in slaap. Ze moppert veel en jammert. Nachtvoedingen zeer frequent. Afgelopen nacht vooravond rustig en sloeg ze de late voeding voor het eerst over. Liet toen 5 uur tussen de voedingen. Haalde het daarna wel in, maar goed dit was wel lekker. Al ben ik zo moe dat ik het niet zo voel. De veelvuldig gebroken nachten beginnen wel hun tol te eisen. Zeker met dagjes uit op vakantie
C is sinds gisteren ook ontregeld kwa fles en nu vanavond ook ontzettend huilerig.... 't klopt op de dag af he... Jouw n is 2 dagen ouder dan mijn C
@Krisjee ook van mij een dikke knuffel! Het is ook echt niet makkelijk en jullie hebben het echt best behoorlijk pittig (gehad).. Super dat je aan de bel trekt voor jezelf en ook voor je kleintje. Ik hoop dat je er op deze manier uit gaat komen♡ @caatje87 wat lastig dat de nachten je zo opbreken.. Ik merk dat ik het al pittig vind met 1 kleintje, laat staan als ik er nog 1 of 2 had rondlopen. Petje af, hoor! Zorg goed voor jezelf en vraag hulp waar nodig bij de mensen om je heen. Hopelijk kan je wel een beetje genieten ook van je vakantie! @sprongetje Ik had het idee dat het eerste sprongetje gisteren ook bij ons was gestart (M. is nu bijna 5 weken oud). Hij was de hele dag (tot 3 uur 's nachts) jengelig, wilde continu drinken, viel maar niet in slaap of heel kortstondig en wilde alleen maar bij mij liggen.. vandaag heeft hij daardoor behoorlijk wat slaap ingehaald overdag Al was hij vandaag ook nog wel onrustig te noemen en huilde hij vaker dan normaal.. Hopelijk is dit daadwerkelijk het sprongetje Anders houd ik mijn hart vast haha!
Morgen om 10:00 naar de huisarts en neem O ook mee. Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Ik ga O zo ophalen bij mijn ouders, hoop dat hij goed geslapen heeft en goed gezind is
Helaas was het bij mijn ouders ook niet zo goed gegaan. Overdag kan hij gewoon niet zijn rust vinden, dan slaapt hij 15 min en word dan weer huilend wakker, en dat keer op keer. Ben net thuis gekomen met O, hij slaapt nog in de maxi cosi, ik weet dat het niet goed is om hem hier lang in te laten zitten. Maar nu slaapt hij eindelijk dus laat ik hem ook maar ff!
@Krisjee Soms kan oververmoeidheid bij de baby ook voor huilen zorgen dus als hij in de maxi cosi lekker slaapt, zou ik hem ook niet wakker maken hoor Ik hoop dat de huisarts jullie morgen goed verder kan helpen sterkte iig @caatje87 Ik hoop dat de nachten rustiger worden zodat ge een beetje bij kunt tanken fijne vakantie nog @Secret Promise Kan ook nog een regeldagje zijn geweest, maar soms weet je het ook niet he met die Kids.... Gisteravond was c ook echt constant aan het mopperen en huilen... Zelfs lopen en wiegen hielpen niet.... Toen uit wanhoop en fles van 30 gemaakt... Dat dronk ze 15 van en daarna tevreden in slaap gevallen... Mocht haar overigens niet weg leggen haha maar ze huilde gelukkig niet meer zo erg...