@miniVosje ze doen geloof ik wel iets met beeldbellen, maar dan heb je nog niet echt een goed idee geloof ik hoe en wat. Ik zal er eens achteraan gaan. @bulakgirl heb je het idee dat ze jeuk heeft? Eczeem jeukt namelijk heel erg. Pfff. Slaaptekort xxl hier. We zitten geloof ik op de top van de buikkrampjes met bijna 7 weken. Ben zooo moe. Dacht houd hem overdag dan wat meer wakker maar dat lost het probleem ook niet op.
@bluedrake Nee, ze lijkt niet heel veel last te hebben van jeuk, wat ik ervan kan beoordelen... Morgen maar eens navragen bij cb... Vervelend dat je zo moe bent... Overdag wakker houden maakt eigenlijk dat ze 's nachts ook meer wakker zijn helaas is je partner al wat meer betrokken? Zou hij een voeding over kunnen nemen zodat jij ergens een slaap van minimaal 6 uur achtereen kan hebben? Bijvoorbeeld begin van de avond, dat jij eerder naar bed gaat? Sterkte ermee iig... Als het goed is ben je er bijna voor de slaapjes overdag werkt hier lopen met de wandel wagen of in de draagzak goed...
@bulakgirl hoe was het bij het CB? Partner helpt goed hoor inmiddels,en we proberen elkaar rust te gunnen alleen N. Begint meteen volle bak te huilen waardoor je sowieso wakker bent. Overdag gaat het slapen juist wel goed dus ik stond echt voor een raadsel, nu heb ik vannacht een lamp aangelaten en toen ging het ineens een stuk beter. Hopelijk houden we dit vol zo.
C is ineens weer heel aanhankelijk! Vannacht om 1uur eruit voor een voeding en vanaf dat moment heeft ze eigenlijk niet meer zelf in bed of box oid geslapen.. Alleen maar bij ons in de armen of in maxi cosi of wandelwagen aan de wandel! Heel intensief, ben vanavond met haar op m'n buik in bed gaan liggen om zelf ook weer even bij te tanken... Bij CB was het goed.. Ze is 59 cm en 5,4kg volgt de curven in de ena bovenste lijn dus wat dat betreft volgt ze haar broers prima ;p de uitslag moeten we nog even goed blijven smeren met een vette crème... Helaas heeft m'n man niet gevraagd of het eczeem is of iets anders... (hij wilde graag eens met haar naar CB en mag natuurlijk maar 1 ouder naar binnen) C heeft al wel een afplatting aan 1 kant en een duidelijke voorkeurshouding... We moeten haar meer op haar buik laten spelen (elke dag 10 minuten) vraag me af hoe we dat moeten doen... Over 2 weken bellen ze om te vragen hoe dat gaat en om evt door te verwijzen naar een fysio. 13 oktober nieuwe afspraak voor de prikjes... Ook ik heb mijn 6 weken afspraak in 't ziekenhuis gehad vandaag, fijn eind gesprek met de gyn gehad! Ze gaf aan dat ik ivm fluxus een volgende zwangerschap weer in 't ziekenhuis moet lopen en goed gevolgd moet worden op groei en na de bevalling sneller gehandeld moet worden met placenta loslating en OK... Voorlopig ben ik genezen van nog een kind erbij dus denk niet dat dat nodig is We hebben ook de impact van de bevalling op de kraamweek besproken en daar vond ze toch ook wel dat ik last heb gehad van een ptss en aangezien ik nog steeds wel last heb van vlagen van dat gejaagde gevoel en paniekaanvallen leek het haar verstandig een emdr therapie te gaan doen dit zou ze m'n huisarts laten weten. Daarnaast was m'n bloeddruk weer hoog (150/90) dus ook dat door gestuurd naar ha. Daar heb ik donderdag een afspraak mee gemaakt om bloed uitslag (geprikt op cholesterol) mee te bespreken en te kijken wat evt vervolg stappen zijn... @bluedrake Fijn dat je partner nu ook goed helpt! Hoop dat slapen steeds beter gaat
Oh en ik heb volgende week een sollicitatie gesprek!! bij mijn huidige werkgever, maar dan voor een hele andere rol!! Hoop echt dat ik daarvoor aangenomen ga worden... Ze zoeken iemand voor 36-38 uur en ik wil eigenlijk maar 32 uur werken... En ik heb niet de juiste papieren, dus wordt wel spannend... Gelukkig is mijn werkgever meer van de motivatie en het kunnen als de juiste diploma's moeten hebben... Dus fingers crossed!
@bulakgirl fijn dat alles goed was bij het cb. Wat een grote meid! Op de buik oefenen zou ik gewoon elke keer even een minuutje doen inplaats van 10 min achter elkaar dat is veel te lang voor een kleintje. Je kunt bijv telkens na het verschonen even op haar buik en dan in haar gezichtsveld staan en dan lekker kletsen. Vaak vinden ze dat wel interessant. Ik heb hier 1 die heel graag op haar buik ligt. En ze is ook al super sterk in haar nekje nu. Fijn dat in het ziekenhuis ook alles goed was. Hopelijk kan de dokter je helpen met de overige dingen. Spannend een nieuwe functie. Hopelijk krijg je hem. Ik begin as vrijdag al weer met werken. Opzich wel zin in. Al ben ik bang dat ik echt helemaal kapot ben daarna. L. Heeft gisteren voor de 2de keer geoefend. Ik kon haar om 12 uur ophalen, maar toen sliep ze nog. Ik zei ik wacht wel. Heeft ze uiteindelijk tot 12.50 geslapen.
@miniVosje Ja idd doe dat nu wel wat meer haar op verschoonkussen of in de box even op haar buik... Maar ze is aan 1 kant zo sterk dat ze zich gauw de andere kant om rolt kwa ligging heb ik vandaag erop gelet dat ik haar in de wagen met haar hoofd de andere kant op had en dan een knuffeltje tegen de afplattings kant aan zodat ze ook niet makkelijk terug zou rollen en dat werkte gelukkig ook wel redelijk! Oh alweer bijna aan de slag! Wat gaat dat snel zeg! Hoe gaat het op de opvang? Zitten D en L samen?
@bulakgirl hoe is het nu met C? Gaat het beter? Rot zeg van je hoge bloeddruk, ik ben juist van de pillen af en ik hoop dat echt zo te houden! Ook wil ik wat kilo's eraf dus probeer nu echt wel op te letten wat ik eet en drink plus meer bewegen. . @miniVosje oeeh werken vrijdag.. dat zal wel even wennen zijn qua ritme! Mijn man gaat binnenkort ook weer werken na een hele lange tijd thuis te zijn geweest. Zie er erg tegenop, want dat betekend dat mijn verlof ook heel hard gaat..
Hier gaat alles gewoon zn gangetje.. Ik vind de overgang naar 3 echt super easy (ik had al veel was en 2 kinderen was ook al druk, die derde merk je nu niet). Het gaat met name om het efficiënt herindelen van je tijd soms. Baby M woog gisteren 3620 gram (3385 bij geboorte) en is een heel relaxt ventje. Hij slaapt sinds een week op zn eigen kamer en komt in de nacht 1x voor een voeding (2 hebben we nooit gedaan, hebben vanaf de start 7 voedingen per dag gegeven, het liep gewoon zo). Zn flessen gaan prima. Hij drinkt nu 100cc (90+3). Ik ben dolverliefd op hem. Met mij alles goed. Was vrij snel op de been (heb geen hechtingen gehad dus dat scheelt), maar ben wel moe en voel het zeker in mijn rug en bekken als ik weer eens te veel heb gedaan. Maargoed..
@Nina Sanders Gefeliciteerd!! Fijn dat M al zo lekker in het ritme mee komt! en welkom @bluedrake Ik ben maandag begonnen met meer lopen en na 20uur niet meer snoepen! vind vooral dat laatste heel moeilijk haha met de jongens naar school brengen is dat eerste best te doen. Afgelopen dagen 12000 en 14000 stappen gezet. Hoe gaat het met N? Ik merk dat we nu ineens moeten gaan wennen aan 't feit dat C ook gewoon wakker kan worden en verder moet slapen ipv fles erin... Ik heb nu al een paar keer gehad dat ze huilend wakker wordt... Ik ren voor een fles en ze na 30ml drinken alweer in coma ligt hahaha ze drinkt nu tussen de 650 en 750 ml per dag ongeveer. Haar favoriete slaapplaats is nog steeds in m'n armen, dus probeer haar nu wat meer in bed te leggen en ook te laten liggen met troosten en weer in slaap laten vallen, dat lukt de ene keer beter als de andere keer.... Hoofdje van haar voorkeur houding houden lukt me nog steeds niet goed
Oh en een mijlpaal hier. O is gestart met school. Wilde hem de eerste keer zelf wegbrengen (dat was gisteren want maandag had hij 39 graden koorts). Och dan is hij opeens zo klein weer. Ik heb brullend in de auto gezeten haha. Ja baby M gaat lekker mee in ons ritme. Het gaat eigenlijk gewoon allemaal vanzelf. Overdag slaapt hij afwisselend boven in zn eigen bed of beneden in de mozes mand. Verder is het echt zo fijn weer, een baby in huis. Merk wel dat 3 kinderen in 4 jaar tijd krijgen a lot is. Pff. Als ik actief ben dan voel ik gelijk mn rug en bekken. Wie herkent dit trouwens.. als ik moet hoesten, dan voel ik dit enorm onderin mijn buik. Ik denk ter hoogte van bekken. Als ik zit niet, wel staand. Heel vervelend want daardoor kan ik niet uit hoesten en houd ik voor mn gevoel telkens wat slijm.
@Nina Sanders Ik heb die druk alleen ervaren als ik moest poepen, dit trok gelukkig wel weg! Heb zelf veel last gehad met hoesten.... Moest helemaal m'n buik vast houden anders deden m'n buikspieren zeer
Nee op dit moment dit D hier om de hoek en gaat L mee naar mijn werk. Dat is makkelijker met bv. Tot april dan gaat ze naar dezelfde opvang als D. @Nina Sanders welkom en gefeliciteerd met M. Fijn dat alles goed gaat. Klachten met hoesten heb ik geen last van gehad. @bluedrake hier wil ik ook heel graag de kilo's eraf. Sinds de kraamweek al 4 kilo afgevallen. Gisteren een nieuwe spijkerbroek aangetrokken. Die ik 3 weken geleden iets te strak had gekocht en die nu dus past. Dat was een klein geluksmomentje
@bulakgirl het gaat met N. de laatste dagen wat beter, hij komt meestal rond 00:00 uur voor z'n fles, dan rond half 3 weer en dan rond half 7 weer (of half 6, net hoe z'n nacht is) alleen de avonden zijn wel een drama, ik weet niet zo goed wanneer ik hem nu echt in bed moet laten liggen voor de nacht en dan gaat die ook z'n voedingen ineens clusteren. Hij drinkt dan z'n fles leeg rond 19:00 uur, valt in slaap voor een kwartier en gaat daarna weer brullen voor een fles na een half uur omdat die dan honger heeft. Heel apart. Dan duurt het ff voordat die rustig is en dan slaapt die wel weer. Wel echt vermoeiend. Net uit frustratie voor het eerst gefietst, we waren aan het klussen en met een spanningsmeter gekeken of er elektra zat, ding gaf niks aan en bam zo door de elektra geboord. Dus nu moet er weer iemand komen, lekker duur geintje... Het fietsen ging eigenlijk best goed behalve dat m'n band plat was en dat het gewoon niet mijn dag is. @miniVosje oeh fijn is dat qua afvallen. Hier ben ik nu langzaam een kilo kwijt. Schrok echt van de weegschaal. Nou moet ik zeggen dat ik echt maanden bijna geen beweging heb gehad door de bekkeninstabiliteit... Dus moet alles weer opnieuw opbouwen. @Nina Sanders dat is wel herkenbaar hier, het word langzaam aan beter.. Morgen ga ik naar de fysio, kijken wat de schade is na de bevalling. Leek mij toch wel handig na maanden fysio.
Thanks. Ik kijk het even aan en anders bel ik de huisarts wel even. Ik merk dat ik me prima voel alleen als ik vermoeid raak, oh oh oh die rug en bekken. Ik moet goed voor mezelf blijven zorgen merk ik. verder gaat het hier zo enorm goed. Ik denk oprecht mede vanwege dat er zo weinig leeftijdsverschil tussen de jongens zit. We zaten gewoon nog in dat ritme. Ja, we zijn moe. Ja, bekaf. Ja we haten de nacht voeding en ja, godallemachtig wat zouden we graag beiden een dag alleen zijn en gewoon onze eigen gang gaan. Maar wat zijn we vreselijk blij. En dankbaar. Voor dit spontane wonder. Ik weet hoe zoet dat klinkt maar echt, baby M is echt een wonder hoor. En man en ik hebben sinds dat baby M er is geen discussie meer gehad. Wat is hij trots en blij en dat merk ik ook. En dan onze andere jongens. Wat doen die het goed. O naar school en zo flink. Mini O ander verhaal. Die is momenteel pittig met hoofdletter P. Jeetje mina. Wat is die veel werk. En gefrustreerd. Want kan nog niet praten. Maar tsjonge wat hou ik toch ook zoveel van dat gekke ding waarmee je niks kan beginnen momenteel. T is ook ons lieve zoontje waarmee ik graag knuffel. Verder denk ik oprecht dat dit niet onze laatste is. Wij waren compleet na 2 dachten we. Hadden we ook besproken. Toen kwam baby M. Eerst even paniek maar het is net of de komst van baby M zorgt voor gewoon een wisseling van sfeer. Wij zijn allemaal zo blij, trots en dankbaar. En alles gaat gewoon vanzelf en ja, heel eerlijk, ik wil er over 4 jaar ofzo nog wel een. Niet eerder hoor. Mijn lijf is op nu.
@caatje87 en @Nina Sanders Bedankt... Ik smeer nu minimaal 2x per dag met een zwitsal 0%parfum sensitief zalfje en wat een wereld van verschil! je voelt nog wel een ruwe huid... En je ziet nog wel wat uitslag als je goed kijkt, maar op 't eerste gezicht is 't al zoveel minder.... Dit is niet blijvend toch? Dit kan gewoon weer weg trekken toch??
Ja hoor dat kan maar wat wij merkten bij beiden O's is dat de ruwheid zeg maar minder werd alleen dat ze jeuk bleven houden. En het uitte zich ook in een soort van puistjes. Dus droogheid, ruw aanvoelen, puistjes, jeuk, roodheid.. het leek soms wel acne. Toen hebben we een hormoonzalf (voor O1 hydrocortison en voor O2 hielp dit voor geen meter dus een behoorlijk heftige variant gekregen - kan het voor je opzoeken als je wil) gekregen en moesten we het tussentijds vet houden met ook een creme waarvan ik de naam kwijt ben (o o o o). We hebben ze maar 2 keer van romp tot gezicht in hoeven smeren met hormoonzalf en toen was het helemaal weg! Daarna altijd vet gehouden (en gevoelige eczeem plekjes aan gestipt met hormoonzalf). Dat volstond prima! Je kunt ook altijd even overleggen. Ik weet dat sommigen nogal terughoudend zijn qua medicatie. Ik ben dat dus juist niet. Die kleintjes hebben het al zwaar genoeg met communiceren, alle prikkels, spugen, verkoudheden etc etc. Waarom zou je de klachten niet verlichten zo nodig? Wil je dat ik de naam van de creme van mini O nog opzoek?