Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Nina Sanders
    Nee hoor je hoeft de naam niet op te zoeken! :) mocht het heftiger worden zal ik ook eens een hormoon zalfje vragen, hoe weet je eigenlijk of ze er veel jeuk van hebben? Maaien ze dan met de handen naar het gezicht of doen ze dat anders? Want ik heb het idee dat ze er niet veel last van heeft... Maar misschien mis ik de signalen wel :o:

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hm nou dan merk je wel gemaai idd :roflmao:.
    Het vlamt dan op, is vuurrood en soms krabben ze er dan ook aan (in hun slaap). Mini O had op een gegeven moment echt kleine wondjes. Heel sneu

bulakgirl vindt dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Hoe gaat het bij jullie met slapen in eigen bedje overdag?

Ik vind het zo bijzonder dat C vanaf een uur of 22:00 prima naar haar eigen bed kan en lekker kan slapen, soms de hele nacht en soms met 1x een fles tussendoor... Ze kan dan ook best een beetje wakker nog neer gelegd worden en valt dan zelf in slaap!
    Maar overdag... :confused: is het huilen en mopperen en hazeslaapjes van 10/20 minuten als ik haar in bed leg....terwijl in de draagzak, als ik haar vast houd en met de kinderwagen lopen kan ze wel goed slapen! Mja kan haar toch moeilijk aan de gastouder geven over een maand met de mededeling "hou d'r maar vast de hele dag" :roflmao:

Heb iig een osteopaat gecontracteerd voor haar afgeplatte hoofd, blijf het idee houden dat haar andere kant nog vast zit... ze is met tummy time ook minder sterk daar en rolt daardoor steeds om :o:

4. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl
    Zo herkenbaar! Dit is bij O ook precies het zelfde! Overdag slaapt hij in de kinderwagen / box of bij ons in bed met het babynestje. Maar als je hem in bed legt wordt hij heel snel wakker.
    Ik leg nu een kruik in zijn bed, zodat de overgang van bij mij inslaap vallen na zijn bed niet groot is.
    Vannacht heeft hij voor het eerst doorgeslapen van 21:30 tot 6:30. Wij hebben sinds gisteren het nunki lakentje van Fedde&Kees.
    Ga nu vandaag weer proberen om hem overdag op bed te leggen.

bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Slapen in eigen bed. Hmm.
    Meestal leg ik baby M na z’n ochtend fles weer terug in bed. Hij ligt dan wel wakker maar dan ben ik ook nog boven aan het rommelen dus hij weet dat ik er dan ben.
    Ook s avonds rond 21 ligt ie in z’n eigen bed. Idealiter blijft ie daar dan maar hij houdt dit geel hele nacht vol dus halverwege ofzo (meestal rond 5 om een fles te rekken) slaapt ie bij ons verder. Man doet dit trouwens. Ik heb dit echt niet door want slaap dan. Maar ik ben wel alert. Want leg hem tussentijds wel veel weg zodat hij went aan alleen liggen. Maarja. Hij is pas 2 weken.

6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    Ben benieuwd hoe 't gaat met dat nunki lakentje!
    Ik heb een in baker slaapzak besteld, komt hopelijk morgen binnen... Ze heeft vanmiddag 1x een half uur in bed geslapen... Rest van de dag in de kinderwagen of draagzak... Ze wilde dat slaapje in bed ook eigenlijk niet... Heb haar met een hydrofiel doek ingepakt en toen viel ze wel ik haar eigen bed in slaap uiteindelijk, vandaar dat ik zo'n inbaker doek wil gaan proberen.

7. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl
    Balen van de hazeslaapjes! En jammer dat ze niet in haar eigen bedje wilde slapen.
    Welke inbakerslaapzak heb je gekocht?
    Ik heb sinds de geboorte van O al een puckababy, maar hij vind deze niet meer fijn en ben toen gewoon overgegaan op een slaapzak.
    Nu dus het nunki lakentje waar ik erg tevreden over ben. O Heeft vandaag van 21:30 tot 5:30 geslapen. (Vriend moest vroeg werken en O werd wakker van het doortrekken van de wc:cry:)
    Heb hem net terug in bed gelegd en hoop dat hij nog even gaat slapen!

miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Wat fijn zeg! 21;30 tot 5:30 is echt super lang
    Ik heb een meyco besteld, en kleine en een grotere.. Kijken weekje het beste zit en dan evt de andere rug sturen... C heeft vannacht van 23:30btot nu net 7'15 geslapen :) house haar on 5uut al, maar toen is ze weer in slaap gevallen, wellicht had ze dat nu ook wel weer gedaan, maar vind 7uur wel een ok tijd om wakker te worden.

Krisjee vindt dit leuk.
  9. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Zoo even geleden dat ik gereageerd heb hier! Gaat eigenlijks super goed hier, L is een vrolijk mannetje, zo lief al die lachjes en heerlijk kletsen en kirren..
    Dat hele kleine is er nu wel echt vanaf hoor.. Soms wel jammer, maar ooh wat genieten we van dit mannetje! En wat zijn broer en zus trots op hem!
    Vanmiddag heb ik een babydate met een paar meiden die ik via een fb groep heb leren kennen waar we nu app contact hebben, spannend maar ook super leuk!

Voeden doen we nog steeds op verzoek en dat gaat prima..
    Slapen gaat ook goed, meestal word hij een keer wakker rond 5.00 uur en dan voeding en slaapt hij direct weer verder voor een paar uurtjes, soms wel tot 10.00 uur!! Luilak.
    Tjaah wat ik zeg het gaat goed hier.

@Nina Sanders, hier ook behooorlijk last gehad van m’n bekken en onderrug, ook na de tijd, kon soms mijn been niet eens optillen, trap lopen was ook vreselijk..
    Ik had me steeds voorgenomen naar de ha of fysio te gaan, maar bleef er een beetje bij, uiteindelijk ging het na ongeveer 6 weken over..
    Vk zei ook, dan zie je maar dat die 6 weken echt wel een magische grens is voor herstel.
    Sterkte iig!

En over mijlpalen gesproken, onze oudste is twee weken geleden ook begonnen op de basisschool, hij vind het super leuk!
    En de middelste is vorige week gestart op de peuter, loopt nu de hele dag met haar tasje rond, zo schattig!
    Maar meeehn wat worden ze dan groot he!

Nina Sanders, miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  10. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ik mag ook absoluut niet klagen dat hij van 21:30 tot 5:30 heeft geslapen! Zo blij mee, heeft daarna de fles op en toen nog geslapen.
    Nu net weer een fles op, en ligt weer in bed. Benieuwd voor hoe lang.
    Zijn er hier meer dames die gewone slaapzakken gebruiken? Zo ja, als je baby overdag gaat slapen doe je dan de slaapzak aan of juist niet?
    Ik heb het de hele tijd niet gedaan, maat misschien is het juist toch goed omdat de slaapzak associeert met slapen..

11. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier gaat het super goed. Beter zelfs dan op de arm. Maar bij me oudste had ik er veel meer moeite mee.
    Hier ligt ze wel op haar buik dan ligt ze veel rustiger.
    Ik doe elke keer hetzelfde gordijnen dicht, luier controleren, slaapzak aan, muziekje aan in bed leggen even over her rugje vrijven tot ze rustig is en dan blijf ik boven nog even wat doen. Zodat ik er snel ben als ze weer onrustig wordt. Dit gaat super goed.

Het is vooral uitproberen hoe het gaat. En blijven proberen. Maak het voorspelbaar door dezelfde handelingen te doen. En blijf het proberen.

Met een inbakerzak hou er wel rekening mee dat ze daar alleen in mogen zolang ze niet rollen.

Hier is het enige verschil tussen dag en nacht dat ze overdag een speen nodig heeft en 's nachts niet.

Gisteren eerste werkdag gehad. En meteen een pittige dag. Maar we hebben het overleeft en L. Deed het super goed op het kdv.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier een prima dag so far. Rond 5 meldde baby M zich en die hebben we toen even bij ons genomen in bed. Verder geslapen tot 7u en toen werd iedereen wakker. Hij krijgt nu nog 6 of 7 voedingen van 90+3 op een dag. Beetje afhankelijk van hoe het uit komt. Soms krijgt hij er bijv rond 23u 1 en dan wordt ie stipt 02u wakker. Op andere momenten is z’n laatste fles om 24u en meldt ie zich om 5u. We zijn niet zo strikt met tijden :o: wel krijgt ie altijd rond 7/8, 10/11, rond 14, rond 17, tussen 20/21 en dan ‘s avonds nog een keer. We bieden hem wel eens 120+4 aan maar dit krijgt hij absoluut niet op. Dus met minder voeding is het ook niet gek dat hij nog op zoveel voedingen zit. Hij is immers ook nog geen 3 weken oud. Verder doet ie het super. Afgelopen 2 dagen(!) niet gepoept (normaal wel elke dag 1x) dus gister had ie best wel krampjes, heel sneu. Vanochtend wel een explosie haha. Gelukkig alles binnen boord gebleven.

Verder heeft O zijn eerste schoolweek overleefd maar ohhhhh wat is hij moe. Merk het echt. Vanochtend heb ik hem even mee naar de stad genomen. Had gymschoenen besteld voor hem maar die waren te klein. Die heb ik dus geruild (eerst in de winkel gepast) en we hebben samen koffie gedronken in de stad. Verder mocht hij van mij een klein kadootje uitzoeken bij de Hema (omdat ie het zo goed heeft gedaan op school), hebben we samen een setje kleding voor M uitgezocht en heb ik voor mini O een sticker velletje gekocht. Toen O thuis afgezet en boodschappen gedaan.

Net hebben wij heerlijk pizza’s in de oven gedaan en man is geloof ik een gintonic met komkommer aan het mixen. We zitten in de tuin en hoeven niet meer weg :thumup: heerlijk (na)zomeren. Volgens mij wordt het komende week nog wel warm. Nu is het wel anders dan wanneer je een warme zomerdag in juli hebt (minder benauwd en het koelt behoorlijk af in de nacht). Verder hier weinig nieuws. Morgen doe ik de was en de vloer van de bovenverdieping. Gisteren de toiletten al gedaan etc. Vandaag de vloer beneden en gewoon opruimen enzo.

En ik wacht nog een poosje en dan ga ik mini O uit bed halen. Die maakt tegenwoordig een middagruk van 12 tot 15/16. :o: O1 heeft trouwens ook zo’n periode gehad op deze leeftijd. :thumup:

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en mijn kadootje aan mezelf (birthstone ring van V&V) wordt op dit moment bezorgd dus enorm benieuwd!

bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    C gaat normaal altijd in een normale slaapzak... Overdag deed ik dit eigenlijk niet, maar wil ik wel mee beginnen... Dus of de inbaker doek of de slaapzak.

Speen vind ik trouwens lastig... Heb er nu een aantal geprobeerd, maar geen enkele lijkt ze echt te pakken... Vandaag 1 van Hema die ze eindelijk wel lijkt te doen, maar heb van difrax natural en dental en kruidvat natural feprobeerd... Maar eigenlijk spuugt ze die allemaal gelijk weer uit... Met veel moeite nam ze uiteindelijk de difrax natural, maar ook niet van harte.... Dus ben benieuwd of die Hema goed blijft gaan

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Wat fijn dat 't goed gegaan is @miniVosje :)

@Nina Sanders
    Wat een mijlpaal weer hé, naar school! ;) ik weet dat ik onze oudste vaak op woensdag thuis hield 't eerste jaar omdat hij zo moe van school was.... De middelste bleef ik brengen, ook al was hij moe, zodat ik een dag rust had :p

@Mimus
    Hoe was de baby date? :)

Weet niet of 't de speen was of de inbakerzak of allebei, maar ze heeft echt wel beter geslapen overdag in haar bedje :) yay!

miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Snap ik!
    Ja zeker een mijlpaal. God wat ben ik trots. En wat heb ik zitten brullen op de weg naaar huis. Oh dan ben ik zo zwak en stom. Maar mijn kleine jongen. Oh.. ik ben zo enorm trots op m!

17. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Vannacht helaas niet doorgeslapen. Kan niet altijd feest zijn!
    O had om 3:00 hele erge honger en dronk zo 150cc leeg. En rond 5:30 melde hij zich alweer, heeft toen net 100cc gedronken en is toen weer gaan slapen tot half 8.
    Ik geef nog steeds borstvoeding en kunstvoeding. Gaat nog steeds hartstikke goed en ben blij deze keus te hebben gemaakt!

18. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.692
    4.052
    113
    Vrouw
    Hier nog steeds om de 3 uur eruit in de nacht. Daardoor best wel gesloopt. Het lijkt wel alsof die krampjes in de nacht erger zijn.

Morgen ga ik lekker wat voor mijzelf doen, naar de kapper. Echt zo hard nodig. Het is de laatste week dat manlief thuis is. Ondanks dat we samen waanzinnig lang thuis zijn geweest zie ik er wel tegenop hoor. Straks veel alleen doen en man doet echt veel in het huis.

Hier ligt N. alleen in de nacht in een slaapzak. Verder gaat overdag slapen super, maar in de avond en nacht is het clusteren met voedingen en slechter slapen. Nu met het warme weer zal het ook wel leuk worden...

Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. LisaW27

LisaW27 Bekend lid

4 okt 2016
    967
    1.153
    93
    Vrouw
    Stewardess
    Gelderland
    Hier gaat het goed! L. was gister alweer 12 weken oud. Pfff wat gaat het toch snel, hij gaat langzaam naar maat 62. Hij is geen newborn meer.:eek: Morgen gaat hij voor het eerst een ochtendje wennen op het KDV en dinsdag krijgt hij zijn vaccinatie. Hij slaapt nu ongeveer van half 12 tot half 10/10uur en krijgt (als we het redden) 5 flessen van 180 + 6 schepjes:D. Hij doet het super!

miniVosje vindt dit leuk.
  20. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    Wat fijn dat het zo goed gaat met borstvoeding en kunstvoeding! :)
    Wanneer heb je besloten flesjes van 150 te gaan geven?
    Wij geven C nu flesjes van 120/4 (dus 130) en die gaan er nu over het algemeen om de 3 uur goed in... soms laat ze 10/20 staan, maar vaak drinkt ze hem ook leeg.
    's nachts laat ze er vaak wel zo'n 5/6 uur tussen. Dus twijfel een beetje of we moeten ophogen en dat ze er dan langer tussen kan laten...

@bluedrake
    wat vervelend joh...kun je overdag met m meeslapen iig? en als N overdag beter slaapt...zou de slaapzak niet het gene zijn wat hem wakker maakt?
    veel plezier bij de kapper morgen!

@LisaW27
    jeetje 12 weken alweer! :) Heb je al gewerkt? succes bij CB en met de wendag!
    Voor jou eigenlijk ook de vraag hoe je besloten hebt op te hogen met flesjes? :)

Met C wordt het ook steeds gezelliger... ze gaat steeds meer kletsen en de glimlachjes worden wat vaker gegeven (voornamelijk nog aan papa overigens hoor xD)
    slapen gaat ook beter overdag... we zijn er nog niet... maar we komen er wel :p

bluedrake, miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina