Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl

Nou wij merken aan O dat hij steeds eerder komt voor een voeding, vaak na 2 uur al. En had vorige week een afspraak met de kinderarts om het af te sluiten met de sonde enz. En toen vroegen we ook wanneer we mochten ophogen. En dat mocht, de kinderarts zei als hij het op 120 goed doet en is tevreden en groeit goed is dat prima, maar wilt hij meer is dat ook goed. Ik weet niet hoeveel C weegt, maar je kan het gewoon berekenen. O mag al 152cc (volgens de rekenmachine:roflmao:)
    Het is zo verschillend, de ene keer lijkt het nog alsof hij nog honger heeft na die 150cc en de ene keer vindt hij het moeilijk om 120 cc weg te krijgen. Dit is voornamelijk in de nacht / vroege ochtend.
    Nu is het ziekenhuis niet meer betrokken bij O en wordt het consultatiebureau erbij betrokken.

miniVosje, bulakgirl en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier op zich een prima dag. Met de nodige uitdagingen voor mij haha.

O werd vannacht wakker en had nachtmerries. Was bang voor spoken en monsters. Prima. Papa lag nog beneden op de bank (in slaap gevallen hehehe) dus hem bij me in bed genomen.

We werden allemaal rond 8u wakker (toen lag M al wel sinds 6u bij man beneden). Mini O wat dramatisch en rond 11 ging man met O en O naar de speeltuin hier in de buurt. Is op 10 min rijden. Keert ie rond 12.30 weer terug, mini O sliep al in de auto. Dus uit de auto gepakt en naar binnen.. spuugt ie de hele boel onder :o: hoe is dat mogelijk. Hij sliep tijdens dat kleine ritje. Ik snap dat wagenziekte ook juist erger wordt bij vermoeidheid maar hij sliep notabene. Vreselijk. Arm ding. (ik was blij dat man er was, mijn fobie wordt erger als ik me niet helemaal lekker in m’n vel voel of stress heb). Nu gaat het met mij prima maar merk ik wel dat ik soms erg hoge verwachtingen van mezelf heb - ook in deze periode - en dat ik mezelf soms in de weg zit, zo word ik ook heel verdrietig als ik in de spiegel kijk. Mijn jongens hoeven daar niet onder te lijden maar ja, zo’n fobie speelt dan wel net wat meer op.

O werd ondertussen boos want papa zou met hem een ijsje halen. Maarja. Die stond met een spugende mini O. Dus ik ben maar dat ijsje met hem gaan halen. Mini daarna naar bed (hij was ook wel heel erg moe, misschien dat dat het ook gewoon was). Geslapen van 14 tot 17 en daarna wilde hij dus niks eten of drinken. Maar praatjes had ie wel. Man is even een rondje met m gaan lopen en ze zijn even bij opa en oma langs gegaan. Daar wilde hij per se een halve stroopwafel en dat is erin gebleven. Dat jochie is echt absurd met met eten hoor. Maarja. Al lang blij dat ie iets in z’n maag had want de rest was er natuurlijk uit gegooid. Eenmaal thuis had ie weer praatjes, wilde hij lekker knuffelen en rond 20u lag hij er weer in.

laten we het erop houden dat hij gewoon moe was en wagenziek en daardoor ook wat futloos, want vorige week ging het eigenlijk hartstikke goed met hem!

Maar zo’n dag als vandaag vreet wel energie van mij. En dat heb ik al zo weinig. En dan word ik ook moody! Maar verder gaat het goed hier hoor. De jongens zijn enorm trots en gisteren heeft baby M heel lang met mini O in bed geknuffeld. Dat was zó schattig. Echt precies als een trotse broer. :D

Laten we hopen dat alles morgen gewoon normaal is want man gaat naar kantoor! Ben in de ochtend dus heerlijk alleen met baby M (jongens naar de opvang en school) en als ik O van school ga halen dan past m’n schoonmoeder even op M. Ben benieuwd hoe dat gaat. :thumup: Vast goed, want O is enorm lief voor z’n baby broertje. De uitdaging zit m meer in z’n brutaliteit.

Enkele veelgehoorde kreten hier:
    - ga weg
    - bemoei je er niet mee
    - nee
    - NEEEEE
    - hou op
    - ik ga dat niet doen
    - doe het zelf maar
    - dan vraag ik het wel aan papa
    - ja daaaggg (oei, voor deze ben ik verantwoordelijk)
    :|

Wie vult aan? :D

Baby M drinkt hier om de 3u 90+3. Meer gaat er gewoon niet in. Maar hij doet t prima. Het is zo’n zoet ventje!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en qua ophogen enzo. Geen id. We doen alles nu puur op gevoel. Dat gaat eigenlijk perfect.

4. LisaW27

LisaW27 Bekend lid

4 okt 2016
    967
    1.153
    93
    Vrouw
    Stewardess
    Gelderland
    Dank je! Officieel zou vandaag mijn eerste werkdag zijn maar ik kon mijn zomerverlof erachteraan plakken dus dat heb ik gedaan. Ik begin nu 27 september.

Ik merkte dat L. steeds sneller om een fles ging vragen en hij dronk 150 altijd meteen leeg. Er zat op een gegeven moment weer 3 uur tussen en soms zelfs nog korter. Dus toen 180 geprobeerd en ging meteen goed. Qua gewicht klopt het ook wel een beetje. (Dit staat in ons CB boekje).

79F7FC51-7695-4FB8-B31C-C794538C6E97.jpeg

Bijgevoegde bestanden:

Mimus en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Nina Sanders
    Je zit ook nog vol hormonen he... Rustig aan met jezelf hoor ;) die brutaliteit ken ik helaas wel... Maar accepteer ik niet hoor... Dan krijgen ze een waarschuwing, gaan ze door pak ik iets af...werkt redelijk goed tot nu toe! (ligt ook wel aan de situatie hoor... Soms zijn ze zo moe of hongerig, dan laat ik ze even ;))

@LisaW27 en @Krisjee
    Tnx... Zal het eens in de gaten houden... C. Mag al 825 (ze is 5,5 kg) volgens de berekening.. Deel ik dat door 6 kom ik uit op 137 per fles, maar ze drinkt er nog 7 dus dan zou ik met 130 genoeg moeten hebben dus... Maar vaak zit ze nu met een inname van rond de 700 per dag.

Nina Sanders en LisaW27 vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @bulakgirl ja klopt en dat merk ik soms echt hoor. Denk aan opvliegers 's nachts, kort lontje hebben soms, vermoeidheid en ik kan soms vanuit het niets echt gewoon zo chagrijnig worden. Gelukkig voel ik dat aan komen en kan ik vaak even afstand nemen.

Hier verder vannacht 8x wakker! Mini O die zn speen kwijt was of wilde knuffelen (speenkoord hing nog buiten, mee gewassen, oeps...). Al denk ik dat ie gewoon honger had na het gedoe van gister. Maar hij ging telkens wel weer liggen dus.. en dan die kleine die vanaf een uur of 4 telkens zn speen kwijt was. Vanaf 5 maar bij ons in bed. En de wekker ging om 6. Pff..

Man wilde naar kantoor maar stond dus uiteindelijk veel te laat op. Wat een gehaast enzo. Dat werkt bij mij averechts. Ga ik juist heel traag zijn met alles (onbewust).

Ik heb M opgestart en man de oudsten klaar gemaakt. Ik snel wat make-up en toen ben ik O naar school gaan brengen (die had er geen zin in). Daarna thuis heeft man mini O weggebracht en liep daarna zelf door naar het station. Die is dus op kantoor. Hier de was weggewerkt en opgeruimd. Appie komt rond 17u en straks haal ik nog even een droge swiffer door het huis!

Merk wel dat ik niet echt heel lekker thuis zit. Ik ben telkens bang dat de tel gaat en ik mini O weer moet ophalen omdat ie toch weer ziek is of koorts heeft. Maar vanochtend ging goed en wat afleiding en activiteiten van de opvang is misschien juist goed voor hem. Hij ging in elk geval heel enthousiast naar het kdv vanochtend.

Straks haal ik O weer van school en schoonmoeder blijft dan heel even bij M. T is zo'n zoet ventje. Hij groeit zo hard! :cry:

bulakgirl vindt dit leuk.
  7. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Wat een gekletst hier.

@Krisjee wat goed dat het gelukt is om fv en bv te combineren. Fijn dat je je gevoel hebt kunnen volgen.

Sorry dames verder wel gelezen maar niet blijven hangen.

Hier 2de werkdag. Lekker om bezig te zijn, maar moet soms wel inkomen. Zeker omdat er een nieuwe collega bij is (die mijn verlof had opgevangen en nu blijft) toch altijd even aftasten hoe je het beste samen werkt.

L doet het ook super op het kdv. Iedereen is gek van haar (klein baby'tje dat naar iedereen lacht, dat vind iedereen leuk)
    En heerlijk dat ik tussendoor toch even stiekem kan knuffelen

Mimus, bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    C heeft vanmorgen idd net iets meer gedronken, denk 140, en is gelijk een stuk relaxter lijkt wel! :)

Ik zit nu te wachten op m'n sollicitatie gesprek, ben stik zenuwachtig!

miniVosje en bluedrake vinden dit leuk.
  9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    We hebben morgen om 9uur een afspraak bij de osteopaat.... Cato draait zich nu standaard om als ze op haar buik ligtl, omdat haar arme niet sterk genoeg is

10. LisaW27

LisaW27 Bekend lid

4 okt 2016
    967
    1.153
    93
    Vrouw
    Stewardess
    Gelderland
    Vanochtend met L. naar het CB geweest voor zijn eerste 2 prikjes. Hij is vandaag 12+3weken oud, weegt nu 5705gram en is 60cm lang. In de diagram nog steeds alles op de middelste lijn dus dikke prima. Hij reageerde goed op de prikjes. Voordat we de kamer uit waren sliep hij alweer. Bij het omkleden kwam iemand voor het eerst het CB binnen. Ik dacht alleen maar: oh jongen, een paar weken geleden was jij ook nog zo klein :eek:. Wat gaat het hard! (Lekker cliché ook weer haha:p)

miniVosje, bulakgirl en Mimus vinden dit leuk.
  11. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Vanuit het topic 'De laatste 100 dagen', wil ik graag met jullie meeschrijven. Ik vroeg me al af waar jullie na de bevallingen gebleven waren. ;)

Onze kleine O. is vandaag 2 weken oud en na 3 dagen kraamzorg hebben we ons eigen ritme met ons eigen gezin opgepakt. Mn man loopt nogsteeds met kous (afgescheurde achillespees, toen ik 39 weken zwanger was). De oudste 2 gaan weer naar school en wij genieten samen van de jongste 2 thuis.

O. doet het supergoed, slaapt de nachten goed -laat er 7(!!) uur tussen zitten- en drinkt zn flessen goed.

miniVosje, Nina Sanders, bulakgirl en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.692
    4.052
    113
    Vrouw
    @bulakgirl nee de slaapzak is het probleem niet, ik heb hem ook zonder slaapzak laten slapen en ingebakerd maar dat maakt helaas geen verschil.

De kapper was heerlijk relaxt, moest ook naar de tandarts dat was helaas wat minder..

Verder met N. naar het bureautje geweest, hij groeit echt heel hard. Is ook wel te merken aan z'n kleren.. kan alweer gaan shoppen geloof ik zo:o:

miniVosje, bulakgirl en Mimus vinden dit leuk.
  13. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    ooh zo sneu die prikjes hè, maar fijn dat het zo goed ging!!
    21e mogen wij heen voor vaccinatie, zou de 15e maar door miscommunicatie is dit nu verplaatst. En dan drie dagen later gaan we op vakantie dus hopelijk heeft hij er niet teveel last van!
    En idd wat gaat het snel hè, vooral als je een newborn ziet!
    ik vraag ook geregeld aan L waar hij mijn kleine baby heeft gelaten haha..‍:rolleyes:

ooh en de babydate afgelopen zaterdag was zeer geslaagd! Super leuk om de andere mama’s en baby’s te ontmoeten in real life!

En wauw wat een weertje zo hè, echt heerlijk genieten!!
    De andere twee kids zijn vandaag naar school en opvang dus heerlijk quality time met L en met de voetjes omhoog in de zon!

miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh heerlijk @Isabella2020 van harte nog!
    Ik was ook blij met halve dagen kraamzorg. En dan meer zodat wij boven konden rusten en iemand m’n was deed haha.

Hier weinig nieuws. alles z’n gangetje. Heb helaas een blaasontsteking. Zou dat nog door de katheter kunnen komen? Nee toch?
    Nu ik erover nadenk heb ik natuurlijk al langer rug- en wat onderbuik klachten. Maarja, dat relateerde ik aan de bevalling..

Verder heeft man mini O rond lunch op kunnen halen met een temp van 38,7 (hoe dan, vanochtend was er niks aan de hand - Ze hadden wel net buiten gespeeld). Hij was wel hangerig dus naar bed met een zetpil.
    Ik bereid me voor op de kans op nog een spuugfestijn want ja.. het is mini O hè. :cool:

Het is wel warm vandaag joh! O heb ik om 14 van school gehaald. Komt vrij weinig uit hem. Op de vraag wat ie heeft gedaan krijg ik standaard een ‘dat weet ik niet meer’ antwoord. Maargoed. Hij is ook wel erg moe merk ik. So far so good. Hij speelt lekker maar merk wel dat ie het nog steeds een beetje spannend vindt..

miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  15. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Beterschap voor jou en mini O!
    En jammer hè dat ze antwoorden met “weet ik niet meer” dat doet die van ons ook..
    Soms soms krijg ik er iets uit, maar moet dan wel echt even mijn best doen!:p

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Volgens mij is dat echt iets wat erbij hoort want ik hoor het van iedereen!

En dankjewel. Vervelend idd, heb het echt al heel lang niet meer gehad. Ik vermoed ook dat ik er langer mee rondloop dan ik denk.

17. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Hier is het ook heel 'gezellig' O Heeft zijn dag niet, veel aan het huilen, en niks is goed.
    Morgen gaat hij een nachtje logeren bij mijn ouders en gaan vriend en ik uiteten. Ik merk echt dat ik behoefte heb om weer te gaan werken, ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat te hebben. Ik heb gewoon zin om weer over iets anders te praten dan alleen over O. Ik maak verder ook weinig mee.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier een baby M met krampjes. Sneu!

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat is het rustig hier. Hier heb ik ze alledrie plat. Heerlijk. Ook is alles opgeruimd en zijn we gedoucht dus wij ploffen zo op de bank. Al wilde man nog even naar de winkel om wat lekkers te halen omdat vanavond voetbal is. Pff. Je doet maar haha. hier wel last van de blaasontsteking trouwens. Volgens mij loop ik er al langer mee rond dan ik denk maargoed. Hopelijk slaat de kuur gauw aan.

Ik heb ineens allemaal muggen binnen! o_O.
    Oké, ik ga O zijn lunch nog even maken, thee zetten (maar misschien zwicht ik voor een roseetje straks haha) en op de bank hangen!

Het is alweer gauw donker! :o:

miniVosje vindt dit leuk.
  20. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Die zijn hier dagelijks bij kleine O. aan de orde.. zo sneu inderdaad!

Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina