@Nina Sanders Lastig als je er zo enorm tegen op ziet. Goed dat je jezelf iets leuks in het vooruitzicht zet. Iedereen reageert anders denk ik zo. Je bent 3x bevallen, dit kan jij ook meid! @miniVosje Klinkt echt als mijn verhaal.. zowat iedereen hier is of zwanger of aan het werk. Tsja. met een baby kan je wandelen en dan houd het ook weer redelijk op... dus ik zit jullie even te vervelen met mijn gezeur
@bluedrake Nee hoor, ik had daar met de geboorte van b ook heel veel last van... Ik was meer als alleen een mama... Dus heel blij dat ik na 10 weken weer mocht werken nu kijk ik er niet zo erg naar uit haha @miniVosje He bah, beterschap! Hier hadden ook beide jongens een beetje een volle neus vanmorgen en toen we bij school waren ineens een beetje buikpijn... Hoop dat, dat zo voorbij is als ik ze ga halen... C heeft ook steeds mee snotjes in haar neus @Nina Sanders Als het je helpt... Ik ben na'm vaccinaties niet misselijk geweest
@bulakgirl ik ga vanaf nu ook gewoon niet meer googelen. Ik bedoel met die klachten laatst (infectie) zou ik een baarmoederontsteking, schimmelinfectie én blaasontsteking tegelijkertijd hebben en zou ik bij wijze van spreken m’n funeral al kunnen regelen (aangezien ik er al te lang mee rondliep ws). Kortom: het zal allemaal wel meevallen maar ik zal het op de dag zelf en er na best wel even nog spannend vinden
Google kan handig zijn, maar idd ook je vijand! ik heb er zelf ook veel last van hoor... Heb de afgelopen weken ook al genoeg momenten gehad waarop ik dacht dat ik 't loodje zou leggen ook mede door vriend Google... Of iig versterkt maar goed 't heeft me ook geholpen in 't zien dat andere dingen wel normaal zijn...
Haha. Gebruiken jullie op het moment ac? Ik neem aan van wel gezien je reactie? ben zelf nog zoekende. Hormonen wil ik niet meer en een koperspiraal ook niet (ivm onregelmatige bloedingen).
Wat zouden jullie doen? O weegt op dit moment 6,7 kilo en krijgt 6 voedingen van 150+5 scheppen (en 1 voeding vervang ik door afgekolfde borstvoeding) Ik twijfel om te proberen om naar 5 voedingen te gaan, vaak laat hij tijdens een voeding 50 cc staan en soms nog wel meer. En dan komt hij vaak eerder dan 4 uur omdat hij dan de voeding daarvoor iets heeft laten staan. Zouden jullie naar 5 voedingen gaan? En dan 5 voedingen van 180 + 6 scheppen? Of alsnog 6 voedingen?
Ik heb de minipil omdat ik nog bv geef. En waarschijnlijk volgend jaar een keer me eicellen doneer. Daarna wil ik een spiraal. @Krisjee als hij nu de flessen al niet leeg drinkt zou ik niet naar grotere flessen gaan. Maar het zo houden. Blijkbaar kan het maagje die hoeveelheid nog niet aan en zijn kleinere beetjes fijner voor hem. Als je de flessen groter maakt zal hij alleen maar meer laten staan, en als nog aan de 5 voedingen niet genoeg hebben
@miniVosje Dank je wel voor je antwoord. Ja dit dacht ik eigenlijk ook wel. Ik probeer nu vaak te rekken met fles omdat als hij grote honger heeft 150 wel op kan. Hii heeft nu wel een premature speen op de fles waardoor het nog langzamer gaat, denk dat hij dan moe wordt van het drinken en het daarom last staan. Vandaag had mijn moeder op O opgepast, maar merk echt dat zij haar eigen plan trekt. Ze wilt O dan al na 2 uur de fles geven, terwijl ik zoiets heb van wacht nog maar even want anders laat hij weer zoveel staan.. Vandaag ook tegen haar gezegd, maar dan kijkt ze me aan alsof ik een of andere idioot ben. Voel mij dan niet serieus genomen. Ik begrijp dat ze het goed bedoeld, maar hoop dat ze mij wel begrijpt.
Hier zit ik al op de 5 voedingen, simpel weg omdat ik N. Z'n schema volg. De ene keer drinkt die 120 weg, de andere keer is 180 ml zelfs niet genoeg.. dus bied nu standaard 180+6 scheppen aan.
C drinkt hier vaak nog 6/7 flessen gevuld met 150/5 maar ze laat de ene keer 60 en de andere keer 30 staan, maar soms ook 15 of niks... Ze komt wel echt nog elke 3 uur... Soms 3,5 uur een enkele keer 4...maar meestal 3 uur. Op de nacht na dan laat ze er soms veel langer tussen (6 tot 10 uur) Wij zijn van 120 naar 150 gegaan toen ik merkte dat ze aan 't einde van de fles nog meer leek te willen drinken... En dan idd na 2/2,5 uur alweer honger kreeg. Om nu op te hogen zou ik hetzelfde hanteren denk ik... Gaan de flessen leeg en lijkt ze meer op te kunnen en komt ze dan weer steeds na 2uur... Waarom wil je steeds rekken als o honger lijkt te hebben? Fles voeding gaat tegenwoordig toch ook gewoon op verzoek? @ anticonceptie... Ik moet een afspraak gaan plannen voor plaatsen koper spiraal... Vergeet het steeds...
Ik vind dat zo knap... Haha C heeft nog zo weinig ritme kwa flessen en ook wel echt veel last van haar darmen, denk dat ophogen dat alleen maar erger maakt dan :s
Hier zit baby M al een week (sinds 3,5 week) op 5 voedingen van 120+4. Hij heeft dit zelf zo bepaald. Kwam steeds vroeger voor een fles, de nachten slaapt hij door en meer dan die 120+4 krijgt ie niet weg. Soms gaat er een fles niet leeg. Als je kijkt naar zn gewicht is de hoeveelheid voeding prima. Gisteren probeerde ik eens 6 x 90+3, kijken wat dat deed voor hem, maar meneer was helemaal ontregeld. Dus neen, hier gewoon lekker de fles rond 7, 11, 15, 19 en 23/24. De andere jongens sliepen ook gelijk al door bijna en zaten redelijk gauw op 5 voedingen. Heel af en toe wordt ie wel nog wakker in de nacht, met name wanneer hij overdag restjes heeft laten staan. Dan krijgt ie een klein flesje. Ik ga geen nachtvoeding stimuleren, maar wil wel dat hij genoeg drinkt. Helemaal prima zo! Hij is hartstikke tevreden zo!
Oh en ik voed trouwens niet op verzoek. Ben zelf wel heel erg van ritme en regelmaat mits dit past bij het kindje. M maak ik dus voor de laatste fles gerust wakker.. ook tussendoor indien het moet maar eigenlijk is meneer vrij strikt haha. En komt ie een half uur eerder, ook prima. Dan krijgt ie hem wel. Maar echt helemaal voeden op verzoek lijkt mij echt super omhandig. Zijn er echt baby's die dan totaal 0,0 ritme hebben? Lijkt me irritant hoor.
Ik ben veranderd van voeding, en anders de voeding gaan geven. Het zal wel niet helemaal pedagogisch verantwoord zijn, maar het werkt gewoon heel goed hier. Ik geef N. namelijk in z'n wipstoel rechtop z'n flessen. Anders gooit die alles eruit en is het huilen en krijsen waarschijnlijk door reflux. En ik laat hem slapen in de puckababy mini. Sinds dien heb ik een heel ander kind. Oh ik ben echt de allerslechtste thuisblijfmoeder ooit. Heb echt geestelijke uitdaging nodig. Soort van jaloers dat manlief wel gewoon op z'n werk zit hè. En dan enthousiast verteld over dat die waarschijnlijk nog meer dingen kan bijleren. En dan zit ik thuis. Knuffelen, flessen geven. Dat is het wel zo'n beetje. Zucht.
@bluedrake herkenbaar hoor. Ik heb dat nu minder omdat ik ook onwijs druk ben met de andere 2 en huishouden maar ga er anders iets van een cursus naast doen? Het is idd heel repeterend, maar probeer er ook van te genieten hoor. Die kleine zo vast geplakt aan je is zo bijzonder. Zo'n kleintje die je helemaal vertrouwt en voor wie je de allerbelangrijkste bent in z'n leven. Maar ik snap wel dat het niet altijd heel uitdagend is nee.. weer zo'n rot fles (oeps, mag ik dat zo zeggen haha). Maar daarna lekker knuffelen!
@Krisjee Ik lees nogmaals je posts en zie de reden waarom je zou willen rekken en snap 'm.... Tja weet je iedereen heeft zo z'n eigen mening over wat goed is en wat niet... Zou proberen 't los te laten wat je moeder doet, als dat voor haar werkt dan is dat toch prima... En zodra jij er bent doe je jouw ding weer
Ben nu inderdaad bezig om wat op te pakken wat ik ook erg leuk vind. En tuurlijk is het heel speciaal, ik ben alleen niet zo goed in steeds hetzelfde. Ben juist blij dat jij dat zegt van weer zo'n rot fles... Voel mij namelijk best alleen met deze gevoelens
Wat denk je, dat ik zin heb in om de 3 uur een fles incl de nacht en gespuug? Daarom ben ik blij dat M nu op 5 voedingen zit. Ik vind het heerlijk om te zien hoe hij tevreden zn fles drinkt en daarna bij me in mijn nek kruipt. Ik vind kinderen heel bijzonder en onwijs genieten. Maar ik ben ook pragmatisch en 'egoïstisch'. Voor de opvang doe ik mijn baby in de avond al in de outfit van de dag; ik zet het liefst alle jongens tegelijk onder de douche en qua eten ben ik ook makkelijk: eet je niet? Prima schat, er is geen alternatief. Ik wil niet zo'n moeder zijn die alleen maar met de kinderen bezig is en ben ook niet het type dat minder gaat werken als het niet echt hoeft of erger: part time om juist de jongens meer te zien. Dat hoef ik gelukkig niet want ik deel mn eigen tijd in. Maar ik ben naast moeder ook nog een echtgenote, eigen persoon, dochter en vriendin. Dat hele 'in dienst staan van' is prima.. maar niet alleen maar.