@bluedrake OH vervelend die feestjes... Ging 't deze nacht beter? @Nina Sanders Gefeliciteerd en fijn feestje vandaag! Hoop dat de drukte ene beetje mee valt voor je
Precies dat! Al ben ik een paar dagen van huis als ik moet werken maar naast dat heb ik er weer enorm veel zin in!
Hier alles goed. Drukke dag gehad maar gelukkig waren we lekker buiten en hadden we genoeg te doen voor de kinderen. We hadden 2 picknick tafeltjes buiten staan, een grote partytent, waterbaan, 2 goaltjes in de tuin met een voetbal, een mini sjoelbak.. kortom: een geslaagde dag en O is verwend!
Hier al vroeg uit de veren! En alles al gedaan, wacht nu op de Albert heijn die komt zo bezorgen. Verder een rustige dag, dadelijk even met O wandelen. Alleen het slapen hier is beetje deprimerend... Vannacht van 22:00 tot 4:00 geslapen wat opzich heel fijn is en ik daar eigenlijk niet over mag klagen, maar na de voeding van 4:00 wordt O wakker om half 6 en weigert om in zijn eigen bed te slapen. Vandaag weer tussen ons in gelegen tot half 8.
Hier ook even aan de poets. De wasmand is leeg, droger aan en hele huis al gezogen, ik ga nu boven dweilen en neem daarna nog even de trap af. Toilet boven doe ik een keer tussendoor. En dan is het alweer tijd voor een fles,klein stukje serie en dan is het zo 14.00 om O op te halen. Pff.. Man is nu met baby M naar het bureau. Hij heeft een sterke voorkeurshouding en ik lijk een hele kleine afplatting te zien (ben er ook wel extreem alert op dus misschien valt het erg mee). Nu hadden de andere jongens ook een voorkeurshouding, maar geen van beiden zo snel al klachten. Hij moest het van mij in elk geval goed benoemen, maar als het goed is letten ze er daar al op!
Ik zie in de app dat M qua gewicht goed is gegroeid. Zit met 4260 gram mooi gemiddeld. Qua lengte op de -1 lijn: hij is nu 52,5 cm.
@Krisjee Hmm vervelend zeg, wat gebeurd er als je O na z'n fles om 4uur gewoon weer in bed legt en even laat mopperen? Of gaat hij gelijk heel hard huilen? Hier heb ik soms ook 't idee dat ze nog heel wakker is als ik haar weer in bed leg, maar dan vaak met even een beetje mopperen werkt haar speen en een aai over de bol om toch weer in slaap te komen in haar bed. @Nina Sanders En wat zeiden ze over de afplatting? C heeft dat ook een tegen mij was nu dus de focus op op de buik oefenen en dan de andere kant stimuleren... Mja succes met een baby die nog niet goed reageerd op kijken naar de kant waar geluid vandaan komt etc bij ons heeft de osteopaat ook goed geholpen! Gisteren weer een sessie bij de osteopaat gehad; er zat nog een verdraaiing op haar bovenste nek wervel waardoor ze nog steeds een voorkeur voor links had... Die is er nu uit een dus moet de andere kant nu ook beter gaan! Ik merkte wel gelijk dat ik haar idd in slaap weer de andere kant op kom draaien... De afgelopen week stribbeldr ze dan tegen en/of werd er wakker van. De osteopaat had goede hoop dat de afplatting weer weg zou trekken nu... Tot 6 maanden zou dat "makkelijk" gaan. Ook na controle bij de fysio gehad... Heb geen verzakkingen gelukkig, wel een over actieve bekkenbodem spier en een kleine diastase... Dus heb wat oefeningen en tips mee gekregen en mag over 3 weken weer terug! Mijn man vond het overigens maar raar dat een fysio inwendig onderzoek uit voert haha... Maar deed me wel aan het denken zetten... Waarom doen ze dat idd niet tijdens je eind controle bij de gyn of vk... Stel je voor dat ik nu was gaan bootcampen ofzo... Of dat je wel een verzakking hebt en je weet het niet... Vandaag een dagje efteling met de jongens en C.. Ben benieuwd hoe dat gaat ;p
@bulakgirl mijn gevoel was juist. Idd een lichte afplatting te zien. Cb maakte zich geen zorgen, omdat we er zo vroeg bij zijn. M is vandaag 5 weken. Wel het advies om een kinderfysio in te schakelen. Die kijkt dan even mee en geeft tips. Al moet ik zeggen dat ik alle tips al wel ken en er echt heel alert op ben. Maarja -als jij in z’n slaap terug draait, dan kan ik het ook niet controleren natuurlijk. Wel gaan we veel meer op de buik oefenen. Tot ongenoegen van meneer haha. Fijn dat de check geweest is. Mijn man vindt dat ook een raar idee haha. Maar wel goed om te doen. Bij mij staat ie 7 okt gepland. Hier heeft O morgen studiedag
En fijn zo’n dagje weg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet zo zie zitten, een dag op pad met 3 kinderen. Als ik denk aan al die drukte dan krijg ik het spaansbenauwd. Zal wel weer over gaan. Maar ik moet er nog even niet aan denken.
@bulakgirl wat doet zo’n osteopaat bij afplatting? En hoe komen jullie daarbij? Wordt dat trouwens vergoed?
@bulakgirl veel plezier! Hier is het altijd een grote hit. Zal vast niet heel druk zijn. 2 weken geleden viel het al reuze mee. Ik vind zoiezo dat een bevallen moeder aan der lot wordt overgelaten. De hele zwangerschap bloedcontrole, bloeddruk, ect. Ben je bevallen dan succes.... Vaak komen vrouwen vitamine te kort en is het hele lijf van streek maar niemand die daar nog naar kijkt. Dat zou echt beter kunnen naar mijn idee. Fijn dat de osteopaat profijt had. Succes met de voorkeurshouding. @Nina Sanders jij ook. Vind je het heel erg dat hij even tussen jullie in slaapt? Hier vannacht een onrustige nacht gehad, waarbij L meer tegen me aan heeft gelegen dan in de cosleper. @LisaW27 wat voor werk doe je? Hier gisteren een hele drukke werkdag gehad. Ik was erg moe en chagrijnig op het einde van de dag. Om 21 uur gaan slapen. Helaas heeft L de hele nacht gespookt en wou ze continue aan de borst. (doet ze normaal nooit) hopelijk wordt ze niet ziek. Al hebben we vandaag een afspraak op het cb en krijgt ze haar eerste spuitje dus denk vanmiddag toch een ziek kind te hebben.
(mijn man is ook mee hoor ) helemaal alleen met de 3 kids ben ik ook nog niet weg geweest... Hoewel me dat nu minder beangstigd als zeg een maand geleden... C is iets chiller en wat meer in ritme met minimaal 3 uur tussen voedingen... De osteopaat; ik had het gevoel dat er in haar lijf iets niet lekker zat ivm het overstrekken wat ze steeds deed... Ze lag ook steeds met haar hoofd in haar nek als ik haar rechtop vast had.. Toen bleek bij de osteopaat dat ze idd in haar rug en nekspieren vast zat. Ik kon haar ook niet met haar hoofd naar rechts laten kijken als ze sliep, want ze draaide 'm steevast gelijk weer terug... Of hield het tegen. Ik ben top verzekerd en krijg 30,- per dag vergoedt. Dus helaas nog wel veel zelf betalen, maar ik merkte gisteren en vandaag alweer zoveel rust in haar lichaam dat ik het wel waard vindt.
@bulakgirl Als O om 4 uur de fles krijgt, gaat hij rond 4:45 weet terug naar bed en slaapt dan 45 min ongeveer en wordt dan wakker. Nog even proberen te rekken met speentje werkt hooguit 10 minuten en gaat dan huilen. Zodra hij tussen ons in ligt is het goed en gaat hij slapen. @miniVosje Nee vind ik niet erg, alleen is hij erg beweeglijk en slaat ons dan op het gezicht
Heb even bijgelezen, het was nogal druk en N. was gisteren echt niet lekker. Vandaag is die al een stuk vrolijker! @Nina Sanders goed dat je er op tijd bij bent met het hoofdje. Hopelijk komt het goed en gaat fysio uiteindelijk helpen. Wat betreft op pad met 3 kids, heel normaal toch dat je dat nog niet ziet zitten. Dat komt wel weer! @Krisjee balen is dat dat O. dan daarna slecht slaapt. Hier is dat ook wel een beetje herkenbaar. @bulakgirl de Efteling, fantastisch! Ben daar echt al in geen jaren geweest haha. Tegenwoordig ook wel vrij duur.. Gisteren had ik echt ff een off day. N. wilde niet spelen, alleen de hele dag op mij hangen. Dacht dat ik gek werd, was zelf ook enorm moe. Gelukkig vandaag weer een vrolijk mannetje. Verder zit ik sinds een week echt heerlijk in m'n vel. Bezig met minder eten, kan weer stukjes wandelen. Dankbaar, zeker na alles wat ik heb meegemaakt! Er moeten nog genoeg kilo's af, maar alles op z'n tijd. Ik ga vanavond wel voor het eerst N. achterlaten om iets samen met mijn man te doen. Vind het heel spannend. Ik had trouwens achteraf ook liever gehad dat ze nog een keer bloed hadden geprikt na m'n bevalling. Dan hadden ze gelijk gezien dat alle waardes mis waren en had ik niet terug gehoeven naar het ziekenhuis, want ik was er al. Nja.. kan het niet meer veranderen.
@bluedrake Herkenbaar dat je af en toe "gek" wordt als N de hele dag bij je wilt hangen, ik herken dat ook heel erg met O. Het liefst wil O de hele dag knuffelen, heel leuk natuurlijk maat na een tijd ben je daar ook ff klaar mee Veel plezier vanavond!
Hier kleding vd 2 oudsten aan het shoppen. Die kunnen echt nieuwe dingen gebruiken. Voor O twee jeans en een 3 truien. Voor mini O 4 truien, 1 legging, 2 jeans en een nieuwe jas. Hij heeft een mooie maar wilde een extra vd opvang. Nu zoek ik nog een mooie jongensjas in 104 voor broer O.
Daarover gesproken, wanneer haal je nu echt een jas? De meeste jassen beginnen bij maatje 68, en daarvoor is het nog een vestje enzo. Aangezien N. straks naar de kinderopvang gaat vraag ik mij dit echt af. Hij zit nu nog in maat 56 broekje en 62 shirtjes