Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @bluedrake
    Heel veel succes met werken!
    Woensdag mag ik er weer uit, als ik 24uur klachten vrij ben geweest... Ga sowieso dan in huis uit isolatie... Heb nl enkel nog beetje kuchen nu, dus verwacht dat dat wel weg trekt misschien dat ik nog een 1 of 2 dagen langer binnen blijf... Maar dat zie ik dan wel weer ;)

MN man heeft sneltesten gehaald net... Hij werd met een volle neus wakker, dus gaat zo ook testen.. Mocht hij ook positief zijn dan worden het nog lange dagen... Dan kunnen we niet meer af met de zelfisolatie... De kids kunnen moeilijk voor zichzelf zorgen...

bluedrake vindt dit leuk.
  2. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @bluedrake werkse. Hopelijk valt het mee. En wat fijn dat je man een extra dag vrij heeft om bij de kleine te zijn. Hier heb ik ook gekeken voor een bakfiets. Maar toen kwam me autootje op me pad. Dus wij hebben nu 2 auto's. Misschien een fietskar (achter de fiets) nog een optie.

@bulakgirl en wat was de uitslag van je man? Hier gaat me vriend ook vandaag testen. Naar zijn zeggen is hij erg ziek. Ik denk dat hij de verkoudheid van me zoontje heeft overgenomen.
    L. Komt er tot nu toe nog goed vanaf met alleen 's ochtends een verstopte neus.

bluedrake vindt dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Mijn man was negatief met de zelftest...
    Zoon niest nog steeds, man nu ook en dochter snottert ook weer heftiger... :(
    Heb gevraagd of hij haar iig toch ook een zelftest wil doen... Zoon niest eigenlijk standaard wel 's ochtends... Morgen mogen ze weer testen bij de GGD.
    Ben wel benieuwd wat dan de regels zijn mocht C positief testen... Zij hoefde zich niet aan de quarantaine te houden... Zou wel balen als die jongens nu weer 5 dagen langer in quarantaine zouden moeten blijven en dan weer moeten testen :(

4. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Hier vandaag een rustige dag. Eigenlijk weinig tot niks gedaan, vriend is nu werken en ik ben alleen met O. Wat ik soms best lastig vind, soms weet ik niet meer wat ik met O moet doen, is dan al in de box, wipstoel, speelkleed geweest en dan is mijn inspiratie op:oops::rolleyes:
    Dadelijk nog de laatste fles, en dan gaat hij lekker slapen (althans dat hoop ik, want dat is soms ook een drama met hem) Op de opvang slaapt hij soms zo goed, en dan thuis weer zo bagger dat ik er onzeker van word en bang ben dat ik iets doe wat niet goed is:|

Gister bezichtiging gehad, opzich locatie en ruimte prima, moet alleen kei veel aan gedaan worden:(

bulakgirl vindt dit leuk.
  5. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl wat een gedoe met die quarantaine enzo. Hopelijk zijn jullie er snel uit.

@miniVosje het was een hele pittige dag, ik heb bijna niet geslapen vannacht en ben nu heel erg moe. Het hoort er vast bij... Wij hadden eerst 2 auto's alleen de ene auto stond echt te vaak stil. We doen liever dingen met de fiets.

miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  6. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    O is naar de opvang op mijn vrije dag. Ik heb thuis alle was weggewerkt en hapjes gemaakt want O is bijna 4 maanden:eek:
    Rond 15:00 haal ik O op, en gaat het logeren bij mijn moeder en hebben wij even een avondje voor ons zelf.
    Ik werd net al gebeld door mijn werk, of ik morgenvroeg kon werken nu heb ik dus altijd een smoesje dat ik geen oppas heb:roflmao:
    Verder geen nieuws hier

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Man man man. De 2 oudsten liggen erin. Man stelde voor dat ik de 2 oudsten naar bed zou brengen en dat hij de fles van M zou doen. Meestal is het andersom. Maar natuurlijk, geen probleem (niet mn favo hoor, die ochtend en avondspits maar boeien, het is een faaaaaaaaassssseeeeeee). Het begon al met een boze mini O die begon te schoppen toen ik hem wilde verschonen. Even HEEL DUIDELIJK gemaakt dat hij best kon afkoelen in bed zonder slaapzak. Die trok gelukkig bij. Maar toen begon de ander. Dat hele niet luisteren vind ik wel een ding hoor. Heb echt het idee dat dochters voorbeeldig zijn met 4 jaar want jeetje mina wat voeren wij een strijd. Om alles. Rottige is dus dat als de 1 strijd maakt, de ander daar laatst van heeft. Want ze slapen op 1 kamer. Mini O had de tijd van zn leven, lekker 3x nog met papa en mama knuffelen omdat zn broer niet ophield met loeien. Geen id waarom eigenlijk.
    Zucht.
    Het is eindelijk stil en nu ga ik douchen en daarna beste zangers kijken met man. De jongste kan zo ook naar boven in zn bed. Wakker of niet. Dont care. Hup hup naar bed. :roflmao:

bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Nina Sanders hier kan ik ook 100 keer iets vragen voordat er iets gedaan wordt. En driftbuien waar je onpasselijk van wordt. Maar ja hoort erbij.

Hier me werk afgebeld voor morgen. Me zoontje is de hele week veel aan het hoesten geweest en het ziet er naar uit dat L nu ook begint. Hopelijk met morgen en het weekend thuis dat alles over gaat.
    Vandaag wel een heerlijk filmpje kunnen maken van L met haar schaterlach. Zo heerlijk dat geluid.
    Hier dus nog een dagje thuis morgen. Al was ik er eigenlijk wel klaar voor om even te werken en zo aam de driftbuien van de peuter te kunnen ontsnappen.

Nina Sanders en bulakgirl vinden dit leuk.
  9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @driftige peuters en ruzie in huis haha

Hier ook geregeld scheidsrechter tussen de broers en een loopband vragen: of ze van elkaar af willen blijven, hetgeen willen doen wat ik net van ze gevraagd heb (aankleden, uitkleden, eten etc ;p) een punthoofd krijg ik er regelmatig van haha ;)

Zelfs de hysterische dode zwaan krijg ik regelmatig hier van m'n 5 jarige... Dus helaas tis voorlopig nog niet voorbij... Sterkte ;)

@miniVosje
    Beterschap met de Kids!

Hier is iedereen nu weer negatief getest op dag 5, maar de jongste en de oudste zijn nog steeds verkouden... Dus enkel de middelste is naar school haha in overleg met de GGD besloten dat de andere 2 maandag ook weer mogen tenzij de klachten verergeren... Dan moeten ze weer testen!

Beetje gek is het wel... Ben klachten vrij geweest, had gisteren enkel met opstaan een volle neus heb een zelftest gedaan en die was negatief! Toch verwacht de GGD dat ik weer zou gaan isoleren... Nu blijf ik dus maar zoveel mogelijk thuis, maar ga niet meer isoleren van m'n gezin hoor..... Als ik ze niet besmet heb toen ik op m'n Besmettelijkst was, dan zal ik dat nu toch ook niet meer doen denk ik.

Mijn man moet nu toch ook echt weer naar z'n werk en de middelste gaat ook naar de bso na school. Dus dat is iets makkelijker ophalen op afstand gelukkig!

C zit in de 4e sprong en gaat eindelijk doorkrijgen dat je iets vast kan pakken haha maak me soms wel zorgen om haar ontwikkeling... Ze lijkt soms een beetje achter te lopen! En kan me van de jongens dat niet zo herinneren..

miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @bulakgirl het zwanenmeer komt hier in de bios volgend jaar mei. Moet ik maar met mini O heen gaan ;)

11. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Zoooo hele drukke week hier achter de rug. Voor het eerst sinds hele lange tijd weer gewerkt. Het was heel fijn om mij even niet bezig te hoeven houden met flessen geven en luiers. Nu best wel moe, N. heeft z'n vaccinaties donderdag gehad en was echt niet prut, vannacht is hij ook 2x geweest.

miniVosje, Nina Sanders en bulakgirl vinden dit leuk.
  12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    Hoe was jullie avond voor jullie zelf?

@bluedrake
    Hoe ging 't verder vandaag? Wanneer mag je weer werken?

C zit eindelijk in de fase dat ze wat langer wakker kan blijven en dan ook wat langere slaapjes pakt! :) jeetje dat geeft lucht haha gisteren eindelijk eens een spel met de oudste kunnen doen terwijl zij sliep en ook vandaag een paar bladzijdes kunnen lezen terwijl de jongens met lego speelde en zij lekker sliep :)

miniVosje vindt dit leuk.
  13. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl

Heel saai:roflmao: al vroeg in bed, was heel moe.

Ik word nu helemaal gek van O, de hele tijd janken niks is goed. Wordt er zelf moedeloos en boos van. (Hopelijk klinkt dit niet gek)
    Ik zie er nu zo tegen op om de hele dag met O alleen te zijn, voor mijn gevoel ben ik soms echt een kut moeder.
    Gisteren zat ik er doorheen, non stop huilen van 11:00 tot 14:00... kon mezelf wel wat aandoen. Gelukkig is vriend toen gekomen en heeft het even overgenomen. Maar vind het echt heel zwaar af en toe.
    Als ik op het werk ben, en ga daarna O halen geniet ik echt veel meer van hem dan dat ik hele dagen alleen met hem ben:|
    Voel me nu echt een ontaarde moeder.

14. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw

@bulakgirl het gaat al een stuk beter, alleen ik hoor hem nu heel af en toe hoesten. Ik hoop niet dat dat gaat doorzetten, want dan heb ik straks nu al een opvang probleem. Ik werk van di tm vrij, dus nu even nog genieten van het weekend.

Wat fijn dat C. langere slaapjes pakt. Hier is het echt nog steeds heel erg wisselend hoe en wat.

@Krisjee het moederschap is niet altijd makkelijk, ik zit ook weleens met de handen in het haar. Dat zijn hele normale gevoelens, als het uiteindelijk maar weer wat beter gaat.

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    OH wat naar dat je dat zo ervaart zeg! :(
    Ik heb gisteren ook m'n stem verheft naar Cato, omdat ze maar bleef mopperen in bed voor het slapen... Terwijl ik net met de jongens aan de lunch zat... :oops: toen ook besloten om de babyfoon uit te zetten, haar even te laten huilen zodat ik even een boterham kon eten en daarna weer in rust met haar bezig kon zijn.... Zolang je kind verder veilig ligt is dat dan ook de beste optie denk ik dan... En ik herken wat je zegt... Als je weg geweest bent geniet je zoveel meer van je kids ;) sterkte en laat je niet gek maken! ;)

@bluedrake
    Op hoop van zegen dan dat 't niet verergerd ;) :thumup:

Hier lijken de koudjes van de kids niet te verergeren gelukkig... Dus morgen gaat iedereen weer naar school en C weer naar de gastouder, ik blijf nog een dagje thuis... Mocht ik me de hele dag goed voelen ga ik wellicht dinsdag weer aan de slag! Vind het wel spannend!

16. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl
    Fijn dat ik niet de enige ben die er zo instaat. Net ook een verdrietige / boze O op bed gelegd, want anders zou ik weer boos worden. Moest even zelf op adem komen en dan weer verder. Vandaag werd O sowieso opgehaald door mijn ouders, want vriend en ik gaan onze nieuwe bank ophalen!

Ook hebben we besloten om te gaan verhuizen, we gaan toch de woningruil doen! Heel spannend, maar ook heel veel zin in!
    Kan alleen nog een jaar duren, maar wel tijd om even te sparen enz!

miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oke confession. Ik vind een hele dag met de jongens alleen ook de hel. Veel werk, geen rust, gejengel, schijt luiers en de hele dag in dienst staan van. Maar ach, relativeren en flexibiliteit zijn kernwoorden. Zolang je ook maar dingen voor jezelf en je partner plant. Dan heb je ook iets om naar uit te kijken. En het bevestigt mij wel dat ik de juiste keuze maak door erbij te blijven werken. Want ik word gewoon niet gelukkig van parttime huismoederen. Neemt niet weg dat ik enorm geniet van family time en de jongens. Balans is wel belangrijk. En die kan ook per periode veranderen.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier is het nog steeds mini O die de grootste uitdaging is. Hij had afgelopen periode echt een goede tijd. Goed gezind en vrolijk. Maar sinds afgelopen vrijdag is hij weer niet te genieten. Hele dag brullen en aan je been hangen. Vreselijk, ik denk dat ie aanvoelt dat er wat gaat veranderen. T is zn laatste week op de babygroep - is al wezen wennen - en over 2 wk ga ik weer aan het werk. Maargoed.. hopelijk gaat hij gauw praten.

Baby M gaat super. Super relaxed. We maken hem altijd wakker v zn laatste fles rond 23u maar gisteren vergeten. Heeft ie gewoon door geslapen van 19u tot 8u. :o:. Madness. Vind het te vroeg hoor een fles eraf. Hij krijgt 5 voedingen op een dag waarvan 3x 150+5 en 2x 120+4. Dan is 4 flessen nog te weinig. Die zullen dan eerst 150+5 moeten zijn. Qua gewicht en lengte gaat het prima.

19. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @bluedrake fijn dat het werken goed gaat. O die verkoudheden. Ik schiet altijd meteen in de stress hoe ik het moet regelen. Hier gaat ook een verkoudheid virus. Eerst me zoontje, toen me man, donderdag L en nu ik. Alleen met hoesten en keelpijn en me vriend nu ook een oorontsteking. Zo vermoeiend.

@Krisjee het is inderdaad niet altijd makkelijk. Vanochtend een kwartier een gillende peuter gehad. Ik kreeg hem gewoon niet stil. Zelfs onder de koude douche werkte niet.
    Maar ik geniet heerlijk van de tijd met de Kids samen.

Wat leuk dat je gaat verhuizen! Huren jullie of zijn het koophuizen?

@bulakgirl fijn dat jij ook weer uit quarantaine mag.

Hier werd L super vaak wakker in de nacht. Nou kwamen we een paar dagen geleden terug van een wandeling en lag ze nog in haar berenpakje te slapen in de kinderwagen. Intotaal 2,5 uur. Dat is echt lang voor haar.
    Maar dacht toen misschien heeft ze het 's nachts gewoon koud. Dus nu een winterslaapzak aan en ze kwam maar 2 keer in plaats van 5x.

bluedrake, Nina Sanders en bulakgirl vinden dit leuk.
  20. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @miniVosje

Wij hebben op dit moment een koophuis met een flinke overwaarde.
    Het huis wat we gaan kopen, is het huis van de mensen die eerst in dit huis hebben gewoond, maar die gaan nu scheiden. Hier komt dan die man te wonen en wij dan in hun huis. Maar het kan een jaar duren, omdat die vrouw iets anders moet zoeken en daar krijgt ze maximaal een jaar de tijd voor!

miniVosje en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina