Max geef ik nog gewoon wanneer hij wil (maar dat is borstvoeding, dus dat zal misschien toch iets anders werken dan kv?). Ik denk echt dat je gewoon naar de behoefte van je kindje 'moet' kijken There's no right or wrong! Hahaha die wens voor de 2e kan ineens hard gaan he Wij wilden eerst zomer.. toen voorjaar (rond april ergens).. en nu hebben we eigenlijk al zoiets van: Ach we laten de natuur z'n gang gaan Dus ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren Hebben jullie al wat meer een idee voor wanneer jullie weer gaan proberen?
Ja herkenbaar van de 3 flessen. Hier ook nog grote honger! Hier denk ik ook steeds meer na over een tweede, zou heel graag weer zwanger willen zijn. Mis het heel erg, en willen heel graag een tweede. Maar denk dat we nog even wachten. Tot dat O zeker 18 maanden is ofzo. Ik heb een implanon, en die kan ik er zelf niet uithalen. Wel met een afspraak natuurlijk haha. Wanneer zouden jullie een tweede willen?
@bulakgirl mijn man zou nu al willen beginnen voor een 2e, maar hij laat de keuze heel lief bij mij. @Secret Promise ik vroeg mij al af hoe jij er nu over denkt Ohhhh dus jullie zijn eigenlijk al begonnen Ik wil het liefst nog even wachten... @Krisjee met een implanon is het inderdaad wel even een ander verhaal. Hier nu ook nog aan de anticonceptie, alleen daar kan ik zo mee stoppen .. We dachten zelf aan rond de zomer, rond N. z'n eerste verjaardag. Misschien word het wel eerder
Nouja nog niet officieel begonnen hoor M'n volgende cyclus is pas net van start gegaan en het blijft toch een beetje een dingetje om het 'gezellig met elkaar te hebben' als je een kleintje in een cosleeper hebt liggen We zien wel even hoe het loopt allemaal! Oh en laat je vooral niet gek maken hoor haha! Lekker beginnen wanneer goed voelt voor jullie
@Secret Promise Ah op die manier, je gebruikt verder geen anticonceptie toch? Lijkt mij ook wat minder ja om dan seks te hebben, N. slaapt een kamer verder Laat mij zeker niet gek maken hoor, alleen het is wel fijn dat mijn man er zo volledig achter staat
Tsja wat valt er eigenlijk te vertellen haha. Baby M was echt zo’n kado voor ons (heb wel eens verteld dat de eerste 2 via trajecten kwamen en baby M een spontaan kado was) en we vonden het zó leuk, een baby erbij. Tel daar bij op dat M weer zo enorm makkelijk is (doorslapen, hij laat zich ook altijd wakker weg leggen etc etc) dat we besloten dat áls we er nog een keer voor wilden gaan, dit wel zo snel mogelijk zou zijn. Dat heeft natuurlijk echt een praktische reden. Eenmaal uit de luiers, dan heb ik er geen zin meer in. Bovendien is het leeftijdsverschil straks zo klein dat ze echt in elkaars ritme mee gaan en dat is stiekem heel praktisch. De derde erbij merken we echt amper. En de kans dat het spontaan weer zou lukken was toch echt klein immers. Maar het was dírect raak (hoe is het mogelijk) en baby M en de baby schelen straks 14 mnd. Ik denk dat het vooral pittig is straks dat hij nog niet kan lopen als de baby komt. En fysiek is het ook natuurlijk intens. 4 zwangerschappen in 5 jaar. Dit is overigens wel echt de laatste. Bij man gaat er een knip in! Verder gaat het hier goed. Baby M is nu net 6 mnd en smult van brood, fruit en warme hap. Maar krijgt natuurlijk nog steeds z’n flessen (7/11/15/19). Hoe gaat het hier? Ik ga nu zo naar school racen, even door naar de sportschool en daarna werken. De 2 jongsten zijn naar de opvang en O is naar school. Vanmiddag heb ik hem thuis en komt van werken ook niet zo veel .
@Nina Sanders Jeetje wat een verhaal zeg! Hoop dat je er lichamelijk idd niet teveel last van gaat krijgen, want het is een behoorlijke aanslag op je lichaam zo'n zwangerschap! En hopelijk kan de (nu nog) jongste tegen die tijd iig lopen Wel fijn dat het gelijk gelukt is hoor! Gisteren bij de Ha geweest met C voor haar eczeem plekken, ze lijken uit te breiden in haar gezicht en zien er soms echt uit alsof ze brand wonden heeft nu nog een keer een week met hormoonzalf en vasiline smeren en dan wil de dokter haar gelijk weer zien om te vergelijken... De oudste zit nu echt in zo'n lastige fase... Hij is vaak brutaal en boos en dan is er geen land met 'm te bezeilen hij weet alles beter en is dan ontzettend uit de hoogte... Hij haalt dan het bloed onder m'n nagels vandaan :-/ ik hoop echt dat hij daar gauw weer uit komt, want soms word ik er zo moedeloos van!
@bulakgirl mbt eczeem. Welke hormoonzalf heb je gekregen? De oudste zat als baby behoorlijk onder en daar kregen we toen hydrocortison voor. 2x volledig ingesmeerd en het was weg! Mini O zelfde verhaal alleen hielp dit niet meer. Toen hebben we een hele sterke variant gekregen. Ook 2x volledig ingesmeerd en later enkel nog incidentele plekjes. Daarna nooit meer terug gekomen. Gewoon huidje goed gehydrateerd houden. Maar weet dat ze echt volledig onder zaten. Ik weet niet meer wat we toen bij mini O kregen maar dit kan ik opzoeken! Ik wil dus zeggen; er zijn meerdere typen zalf. En echt sterkere varianten ook. Artsen schrijven dit zo min mogelijk voor en zeggen altijd ‘vet houden’. Ja leuk hoor, maar op een gegeven moment wil je ook je baby gewoon meer comfort bieden. Zo’n hormoonzalf is vast niet fijn maar wel erg effectief. Op een gegeven moment hebben wij dus gezegd ‘liever nu gewoon iets dat echt helpt’
@Nina Sanders Deze... Heb nu al 2x een week ermee gesmeerd nu voor een 2e keer en anders mag ze met wat anders komen hoor
@Nina Sanders echt super gaaf dat jullie zo snel de stap gezet hebben om gewoon te gaan kijken hoe snel het komt en loopt. Zo leuk! Wij wachten nog even ietsjes langer, eerst wil ik zelf nog even van een aantal dingen nog genieten. Hier gaat het goed met N. hij pakt veel verkoudheid virussen op, maarja dat is helaas niet tegen te houden.
@Nina Sanders Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Helemaal over het hoofd gezien! Hoe voel je je? O kan sinds een week zelfstandig zitten, en achteruit tijgeren Sinds hij kan zitten kan hij zichzelf steeds beter zelf vermaken Het slapen is nog steeds drama maargoed misschien gewoon het aard van het beestje. Zat er aan te denken om een slaapcoach te benaderen, maar moet eerlijk zeggen dat ik het best veel geld vind. Mijn mannetje is zaterdag alweer 8 maanden, Jezus zeg.. bijna een hele zwangerschap oud haha. Iemand verder nog nieuwtjes?
@Krisjee lief, dankjewel. Ik voel me prima gelukkig. Geen kwaaltjes. Voel mijn rug wel sneller en ben ook wat vermoeider maar verder maar ik nu niet klagen. Hier gaat alles goed, ook met baby M. Die is nu ruim 6,5 mnd en een zeer vrolijk ventje. Hij slaapt het klokje rond en vermaakt zich goed. Heb het idee dat hij tandjes gaat krijgen (meer spugen, rode wangetjes etc).
@Nina Sanders Fijn dat alles goed gaat! Lijkt mij wel druk met zoveel kleintjes haha! Maar volgens mij kan jij dat prima handelen Ik vind eentje nu al pittig genoeg, laat staan 3 of 4
Is zeker pittig. Ik ga en kan dat niet ontkennen. Maar weetje, je groeit er ook echt in mee hoor. Je hebt er niet opeens 3 of 4 (meestal dan he). Ik kan je wel zeggen dat we na 4 echt klaar zijn en dat er dan bij man een knip in gaat. De kindjes zo dicht op elkaar heeft ook echt zn voordelen. Ze gaan in elkaars ritme mee en liggen bijvoorbeeld allemaal rond 19u lekker in bed. Slapen dan allemaal het klokje rond (of niet, maar dan hebben ze pech en blijven ze gewoon nog even liggen). Douchen kan ook gewoon per 2 eventueel. En de oudste kan nu ook mee helpen. Het is wel even slikken als 's ochtends iedereen tegelijkt kakt ofzo. O die nog hulp nodig heeft met de grote boodschap, mini O die ons trakteert op een volle luier, baby M die een goede luier produceert.. en dat allemaal op het moment waarop ik óf net koffie aan het leuten ben of ontbijt maak. Maargoed. Je krijgt er dan ook een hoop voor terug
@Nina Sanders Dat zal inderdaad ook wel! Sowieso hoor ik vaker dat van 0 naar 1 kind al heftig is, en dat de kinderen die daarna komen gewoon meegaan in het ritme. In ieder geval, een fijne zwangerschap toegewenst, ik weet nog toen we het topic laatste 100 dagen zwanger zijn dat je het er klaar mee was en je je buik een watermeloen noemde.
Dankjewel. Ja klopt. Watermeloen zal ik nu weer krijgen haha. 0 naar 1 is natuurlijk heftig. Want je leven verandert compleet. 1 naar 2 vond ik ook zeer pittig. Want je moet leren je aandacht te verdelen en vooral: je peuter moet dit ook. Dat is echt wel wennen. En aanpassen. Van 2 naar 3 merken we gewoon amper. Douche ritueel zit er al in, evenals de ochtendspits. Of er nou een kind meer of minder is, serieus.. maakt echt niet uit. De vierde zal niet heel veel anders zijn, omdat daar straks maar 14 maanden tussen zit. Baby M kan dan natuurlijk nog niet lopen of praten dus dat maakt het wel lastiger. Maar als het goed is is hij dan ook gewoon van z’n flessen af en kunnen de oudste 2 ook gewoon meehelpen. Als mini O ooit een keer gaat praten . Maargoed, als ze straks allemaal naar school gaan worden dingen natuurlijk makkelijker. Al gaan zo ook allemaal een eigen sociaal leven opbouwen waardoor we vast en zeker ook weer voor taxi moeten spelen . Hoe dan ook, we komen er wel uit. Ik vind het heerlijk straks, 4 kindjes van 0-5 jaar. Maar daarna is het klaar en eenmaal uit de luiers dan wil ik ook niet meer naar die fase terug.
@Nina Sanders Ik vind het dapper van je! Haha vind 3 Kids zat zo haha Wij strugglen momenteel met het gedrag van de oudste en baal dan wel eens dat de baby zoveel tijd kost.. Dan twijfel ik of ik wel genoeg mijn aandacht kan verdelen etc. (hoort er ook een beetje bij he) maar goed ik geniet ook zo van C en de oudste geeft zelf aan nog een baby erbij te willen (staat op zijn verjaardag verlanglijst) dus hij zal de aandacht niet bewust missen denk ik maar merk dat ik het zelf vervelend vind het zal ook wel weer makkelijker worden met de tijd.... Denk ik C heeft nog steeds geen tanden, rolt nu wel meer en gooit vaak die kont omhoog in kruipstand, maar verder komt ze niet ze wil wel dolgraag zitten... Dus als je haar op haar rug legt tilt ze haar hoofd op in de hoop dat ze recht opkomt om te zitten als ik haar in zit positie zet lacht ze triomfantelijk en zit ze heel goed! Ze valt alleen wel snel om als ze geen ondersteuning heeft dat snapt ze dan ook niet he kan ze heel verontwaardigd van kijken Flessen gaan weer wat lastiger... Ze eet goed, dus denk dat dat nu langzaam een fles gaat vervangen... Ze drinkt nu vaak na de ochtend fles pas na een uur of 5/6 weer een fles!
Gisteren voor het eerst 3 flessen gegeven en ze heeft gewoon de nacht door geslapen! Ze had 7:00 fles pap 200 9:30 fruit 11:30 fles 230 15:45 fles 230 18:15 potje + yoghurt 19:15 zonder morren naar bed en gaan slapen! Normaal krijgt ze ook nog een boterham tussendoor, maar nu lag ze tijdens de lunch te slapen... Ik vraag me alleen af hoe en wat we extra aan kunnen bieden om genoeg vocht te blijven drinken... Een tuitbeker of fles werkt niet echt tijdens de eetmomenten, dus heb een rietjes beker gekocht... Kijken of dat werkt! Mogen ze al diksap nu? Ja toch?