Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Maar je maakt grote fles van 210? Is zat hoor. Hier hebben ze nooit meer dan 180 + 6 gehad
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Als wij drie flessen doen is het meestal 7, 12 en 18.30. Dus wel voor bed nog!
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  3. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Luxe! Snap dat het lastig is met brood, herken het wel. O slaapt ook vaak rond die tijd. Hier ook al diksap en thee aangeboden. Wij oefenen al vanaf 6 maanden met een beker zonder tuit. Hij vindt het fantastisch en voelt zich ook heel trots.

    Ik had het er gisteren met mijn man over het afbouwen van de 4e fles.
    Hij krijgt nu 4x 180 +6 en laatste fles forte. (Zie geen nog verschil)
    Wil eigenlijk naar 3 flessen, maar moet ik die dan gaan ophogen?
    Het eerste tandje is door! Zagen al de hele tijd witte plekken in de mond maar nog niks doorgekomen. Nu gelukkig wel.
    Wil eigenlijk de speen gaan afbouwen, hij is vaak wakker als die uit is. Zal een lastig iets worden.:o:
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  4. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Hier heerst op dit moment het Rota virus, zit nu met een ziek kind door het kdv... Heel fijn..

    Wij zitten nu op 3 flessen, 180+6. Om 06:30 uur, 14:00 uur en 18:45 uur bij brood en fruit thee / water / diksap en rond 17:00 uur avondeten.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  5. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    He vervelend! Beterschap!
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  6. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    @bluedrake
    Beterschap!

    Hier net de opvang kunnen afzeggen. O Heeft weer koorts, snap er niks van en word er een beetje gek van. Had allemaal dingen op de planning die ik wilde doen.
    Het slapen van O is ook wel echt een dingetje, afgelopen zaterdag was ik er zo klaar mee, werd gewoon boos op hem.. ja klinkt misschien beetje raar, maar wat slaap te kort wel niet met je kan doen en daarbij had ik maar 3 uur geslapen want had een avonddienst tot 23:00 en voordat ik dan eens slaap en dan begint het gehuild en gejammer weer.
    Ik ga een slaapcoach inzetten, en hopelijk helpt dat.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  7. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @Krisjee
    Wat ontzettend vervelend! Ik snap dat je op een gegeven moment met je handen in het haar zit als slapen zo slecht gaat! :( ik hoop dat je gauw een verbetering daarin kunt vinden!

    Wij zijn begonnen met 180/6 flessen en dan met een tuitbeker tussen door wat thee bij fruit en boterham :) dat gaat nu redelijk...hopelijk helpt dat met het geleidelijk afbouwen in de flessen. De 3 flessen red ze het nog niet elke dag op nl ;)
     
  8. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Wauw wat leuk @Nina Sanders! Stiekem ook wel beetje jaloers haha
    Hopelijk mag je weer een fijne zwangerschap beleven, geniet er deze laatste keer ook nog maar extra van!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dankjewel! Dat doe ik! Het is echt de laatste keer dus ik wil zoveel mogelijk bij alles stil staan. Voor zover dat natuurlijk al gaat met 3 jongens ;)
     
    Mimus vindt dit leuk.
  10. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ja snap ik! Ik zou het ergens ook allemaal nog wel een keer mee willen maken, vooral de bevalling en de eerste momenten :rolleyes:
    Maar nog zo’n bengel erbij lijkt voor ons in veel opzichten niet praktisch. dussss let it gooo en nu maar genieten van het opgroeien en baby’s van anderen haha :p
     
    bluedrake, bulakgirl en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Hier echt pech, afgelopen week allemaal ziek geweest, en nu weer m'n voet gekneusd. Kan dus echt heel weinig met de kleine man, grrrrr. Zo balen dit
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  12. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    @bluedrake
    Wat een pech! Veel beterschap!

    O is de hele week ziek geweest, hele week koorts gehad. Wel met momenten vrolijk.
    Nu zijn er 3 tanden doorgekomen, dus denk dat dat de oorzaak is.
    Had de huisarts gebeld, maar die zei nergens druk om maken. Lekker makkelijk gezegd.
    Gisteren koortsvrij, en vandaag ook. Dus vandaag dagje opvang, kan ik thuis wat dingen doen, en misschien wat bijslapen
     
    bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  13. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Vervelend dames! Sterkte en beterschap voor beiden ;)

    Hier kregen we t weekend bericht dat de zon van de gastouder positief is getest :( dus vandaag geen opvang voor haar... Hoop dat de rest van het gezin gezond blijft, want dan mag Cato vrijdag wel weer gaan... En anders moeten we daar weer een oplossing voor zoeken ;)

    Verder zat k eens over de 6e sprong te lezen en voelde ik me ineens een enorme loedermoeder... Dat we nog geen boekjes met haar lezen:oops: haha
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  14. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @Krisjee oh zo herkenbaar dat koorts hebben en ziek zijn, hier pakt N. ook steeds het ene na het andere virus op!

    @bulakgirl hoe is het uiteindelijk afgelopen?

    Wat loedermoeder zijn betreft, ik ben dat ook hoor.. ben vrij makkelijk.

    N. heeft afgelopen nacht bijna alleen maar gehuild, dus waar ik de energie nog vandaan haal om nu wakker te zijn weet ik ook niet.

    Hij hoest nu ineens heel veel en daardoor schiet die steeds wakker. We gaan echt van het ene naar het andere virus hier geloof ik.
     
  15. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @bluedrake
    he zielig voor N hoor... Hier heeft C nu weer last van gele smurrie uit de ogen en neus :( maar de zelftesten blijven wit, dus verwacht gewoon een ander virusje... Bij de gastouder was andere zoon en zijzelf een dag later ook positief :( dus maandag moeten we ook nog zelf opvangen (ze gaat een paar uur wennen bij de nieuwe gastouder en m'n man blijft thuis) en dan start ze vrijdag voor t echie bij de nieuwe Go en dus geen (tijdelijk) afscheid van de huidige :( zodra alles weer gezond is gaan we nog eventjes op visite iig! Sterkte en beterschap!
     
  16. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @bulakgirl is er een reden dat jullie naar een andere gastouder gaan? Ik lees tijdelijk dus gastouder zwanger ofzo?

    Heftig hoor met corona. Het is zo'n gedoe met opvang regelen enzo. En je kan er ook nog goed ziek van zijn.

    Wij hebben echt een fantastische dag gehad! Heerlijk op pad geweest met onze kleine en een terrasje gepakt. Hoesten is al een stuk minder gelukkig.

    Kids pakken echt alles op helaas..
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  17. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @bluedrake
    Ze is zwanger idd... Kreeg 't te horen vlak voor ons meisje zou starten! Baalde er een beetje van, want deze Go is zo lief en leuk met r... De band die ze hebben is super! En verder is er niet zoveel in de buurt, maar voor GO is 't natuurlijk hartstikke leuk! Tel de dagen af tot augustus, zodat we weer terug kunnen haha de nieuwe go voelt niet helemaal OK, maar er is gewoon niks anders in de buurt! :(

    Ben gisteren met C en B naar de dierentuin geweest... Was echt heel gezellig... Zo leuk om te zien dat C nu de dieren ook ziet en erop reageert!
     
  18. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @bulakgirl oh dat is echt wel balen zeg!! Gelukkig kan ze in augustus weer terug naar haar oude vertrouwde plekje!

    Leuk de dierentuin! Wil ik ook nog een keer met N. gaan doen!
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  19. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Hoe is het met alle mama's? Ik merk echt dat N. nu grote stappen maakt, goed zelfstandig zitten en ook al zelf z'n brood in z'n mond willen doen om op te eten. Wat gaat de tijd snel!
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  20. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    @bluedrake
    De tijd vliegt he! Morgen is mijn mannetje alweer 9 maanden!
    Hier ook zelfstandig zitten, en brood eten. Tijgeren/kruipen wilt hij niks van weten, denk dat hij misschien een billenschuiver wordt.
    Het warme eten is echt een drama, zowel in potjes, zelf koken of rapley. Wilt er niks van weten. Is wel gek op fruithapje.
    Zijn nu van 3 naar 2 dutjes gegaan. Hij slaapt dan langer zeker 90 minuten per dutje. De fles blijft wel nog heilig en zitten nog steeds op 4 voedingen.
     
    bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina