Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Hier veel last van hoesten :( zelf lijkt 't haar niet zo te deren gelukkig...

    Verder schuift ze heerlijk naar achteren steeds... Zo bijzonder om te zien dat ze dat kruipen nog niet doorheeft, maar zich steeds weg schuift... Ze ligt constant overal half onder; de TV kast - verwarming-bank haha heerlijk kind!

    Hoe gaan jullie Kids zelfstandig zitten zonder te kruipen? Of zetten jullie ze zelf neer op de billen?
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  2. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl
    Hier zet ik hem gewoon neer, gaat heel goed. Eigenlijk wordt het afgeraden, maar hij kan zich goed zelf vermaken als hij zit.
    Leggen hem wel iedere dag een paar keer op de buik voor te oefenen, maar dan wordt hij hysterisch haha.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  3. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @Krisjee
    Ja als ik haar neer zet blijft ze over het algemeen ook goed zitten... Maar soms valt ze dan toch ineens om haha
     
  4. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @Krisjee ja het gaat zeker hard! Als O. nog niet zo goed eet zou ik inderdaad ook op 4 voedingen blijven zitten. Hier juist een kind wat te goed eet haha maar die 3 flessen heeft hij echt nog heel hard nodig.

    @bulakgirl dat lange hoesten komt mij ook heel bekend voor. N. is er nu weer vanaf maar de vraag is wel voor hoelang haha.

    Wat betreft zitten, ik zet N. weleens zittend neer en dan blijft hij zitten. Soms nog iets instabiel alleen dat hoort bij de leeftijd.

    Qua kruipen draait N. hier erg veel om zijn as. En gaat nu wel steeds meer naar voren dus afgelopen weekend was ons laatste weekend rust denk ik zo :roflmao::roflmao:

    Qua overdag slapen is N. wel echt heel verschillend. Vandaag op het kdv heeft hij bijna niet geslapen :confused: Hij wil echt alles meemaken en dat is soms moeilijk, want hij geeft het heel slecht aan als hij moe is. :rolleyes:
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  5. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    C is trouwens echt aan 't kwakkelen met slapen... Ze huilt steeds vaker als je weg loopt :( dus we moeten haar wat laten huilen nu... Dat vind ik best lastig! ;)

    @bluedrake
    Dat draaien vind ik wel herkenbaar idd... Hier ook vaak dat ze of de armen en of de benen in de juiste houding doet, maar samen en dan verplaatsen lukt haar echt nog niet... Binnenkort de box en het bedje maar naar onder verplaatsen kwa hoogte! :(
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  6. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Hier hebben we weer Corona in huis binnen 5 weken, en ook zieke koortsige kindjes. Laatste weken zijn we zo aan het kwakkelen, Corona, buikgriep, griep, verkouden, Phff ben er wel zoooo klaar mee! Gelukkig gaan we weer richting de zomer en laten we de virussen weer een beetje achter ons..

    Met L. gaat het goed het is een snelle jelle, hij kruipt al vanaf 6 mnd en loopt nu rond de tafel en achter een loopwagen aan. En aan de hand vind hij ook geweldig! Soms staat het zelfs al een paar seconden los. Idd bizar hoe snel het gaat allemaal! Zit nog in ontkenning dat hij over 2,5 mnd alweer een jaar word, knuffel dus nog maar even extra hard met mijn nu nog baby!!
     
    bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  7. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Wat super knap! Mijn oudste deed dit ook idd zo vroeg al, de andere 2 waar daar een stuk trager in! :p C heeft kruipen nog steeds niet door... :roflmao:(ze is wel goed op weg... Kan niet lang meer duren:thumup:) maar de oudste blijkt nu super slim met een iq van 130, dus houd in je achterhoofd dat dit met L ook zo kan zijn:p

    Vervelend dat jullie weer ziek zijn, beterschap!
     
    bluedrake en Mimus vinden dit leuk.
  8. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Wauw wat goed zeg!
    Hier deden ze dit alle drie, snelle jelles..
    En ik maar denken, slow down, blijf nog maar lekker baby!!
    Onze oudste is ook opvallend slim, maar is nog jong. (Zo gek om te zeggen van je eigen kind) maar ben benieuwd wat de toekomst hem brengt. Merk dat we er soms wel wat tegen aan lopen met vragen die hij stelt en hoe te beantwoorden…
    Hebben jullie testen gedaan etc?
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  9. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    We hebben de oudste op school laten testen door een psycholoog, dit omdat we moeite kregen met hem naar school krijgen.. Hij vertikte het op een gegeven moment omdat hij geen zin meer had en ging dan ook gewoon niet... Het officiële uitslag gesprek moeten we nog hebben, maar er valt al wel 't een en ander op z'n plek nu :)
     
    Mimus vindt dit leuk.
  10. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @Mimus balen die ziekenboeg! Ik kan er ook niet meer tegen hoor, N. Begint nu weer met hoesten, hij was er net vanaf! En wat worden onze baby's ineens grooooot. Gaat zo snel!!

    N. die kan nu achteruit kruipen hahaha alleen hij snapt nog niet hoe hij naar voren komt!
     
    bulakgirl en Mimus vinden dit leuk.
  11. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Na 2 dagen Flink koorts voelde ik gister avond ook een eerste tandje bij C!! Ze kwijlt flink en haar hand verdwijnt ook in hart mond haha ze vreet 'm op ;p

    Hoop dat de koorts nu ook snel verdwijnt;)
     
    Mimus vindt dit leuk.
  12. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @bulakgirl hoe is het nu, al het bedje en de box naar beneden gedaan?

    N. Zit echt in een vreselijke fase, heel slecht slapen en hij heeft besloten dat hij nu alleen op z'n buik wil slapen. Op z'n rug is echt krijsen. Wat een ellende :| De ontwikkeling en groei gaan hard, maar ik ben zooo toe aan slaap :rolleyes:
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  13. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @bluedrake
    Nee staan nog omhoog... Zolang zij niet zelf kan kruipen of in zit kan komen zie ik 't niet zitten om zo diep te moeten bukken steeds nog ;p

    MN tuttiebella schreeuwt het ineens uit 's nachts... Nu al 2 nachten dat ze ook super boos wordt als ik haar alleen een speen geef en weer weg wil lopen xD dus ze heeft nu al 2 nachten tussen ons in geslapen ;)

    Volgens de boeken zou ze nu in een fijne fase zitten, maar tis juist nu steeds brullen als je haar alleen laat of ff aan de kant legt oid... Dus ze lijkt wat laat in de fase te zitten!

    Sterkte met N:)
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  14. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    @bluedrake

    Heel herkenbaar! Hier ook slecht slapen, al de hele week om 4:45 wakker, en heeft dan meestal gepoept en gaat ook niet meer slapen:(
    Wij hebben het bedje ook nog niet laag, zelfde reden als @bulakgirl

    @bulakgirl
    Hier ook huilen bij weglopen en speentje geven, word er soms knettergek van:|
    Hopelijk is die fase ook gauw voorbij
     
    bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  15. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ohhh hier ook zo'n ochtend /nacht poeper.... Gelukkig pakt ze hier nog wel eens een uur door na de verschoning ;)

    Ik heb gemerkt dat haar op de grond in zit houding zetten haar momenteel wat langer kan vermaken... Leg ik haar neer is het eigenlijk gelijk brullen!
     
  16. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @bulakgirl en @krisjeee zo fijn om een beetje herkenning te lezen! Rot dat jullie ook met de kleine in deze fase zitten maar ik zit er soms echt doorheen hoor, met werken erbij valt het echt zwaar! Dat zullen jullie vast ook zo ervaren.

    Bij N. Is ook niks goed, hij ging vandaag voor het eerst sinds lange tijd zonder te huilen naar bed. Mag ook in de krant
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  17. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    @bluedrake

    Je bent niet de enige, dat is vaak dan nog een troost. Althans dat vind ik zelf. Ik denk soms ook dat het aan mij ligt hoe O is, zal ook wel iets van kloppen maar het zal ook wel een fase zijn.
    Met werken ervaar ik het ook zwaar icm baby verzorgen, en het vroege opstaan :|

    Vanmorgen was het hier ook weer raak, om 4:45 wakker en niet meer slapen..:( zaten om 5:30 bumba in bed te kijken:oops:
     
    bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  18. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier nu mama's? Hier slaapt N. eindelijk wat beter, al merkte ik gisteren dat als zijn middag slaap te lang duurt hij pas heel laat in de avond gaat slapen, wat minder is. Dus vandaag middagslaap overgeslagen en hij sliep zo...
     
    Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  19. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Hier gaat C langzamerhand naar 2 slaapjes ipv 3 en zelfs soms 1 lange slaapje 's middags ;)

    En ze heeft dan eindelijk haar eerste tand!!! Haha kruipen is nog steeds te lastig, maar schuiven op de billen en buik gaat er steeds beter af haha
     
    bluedrake en Mimus vinden dit leuk.
  20. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Hier blijven we kwakkelen, afgelopen week de middelste ziek, en nu m’n man en de jongste weer. Ben er zoooo klaar mee. Weet gewoon ook niet meer zo goed wat te doen met werken etc.. want als ze zo ziek zijn met hoge koorts wil ik die kleintjes ook niet bij een oppas achter laten.
    Maarja daarnaast moet ik natuurlijk wel werken, phfff constant die tweestrijd :(
     
    bulakgirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina