Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Hier gaat het enigsinds wel. Ik heb een slaapcoach ingeschakeld, moeten voor 3 dagen een logboek bijhouden en eetschema etc. En dan krijgen we dadelijk een schema waar we ons aan moeten houden. Ben heel benieuwd, dit is echt mijn laatste hoop!
    We zijn inmiddels wel van 4 naar 3 flessen, wat ik zelf erg fijn vind
     
    bulakgirl en Mimus vinden dit leuk.
  2. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ben heel benieuwd!

    Soms is het ook een beetje proberen los te laten en erop te vertrouwen dat het uiteindelijk wel goed komt..
    Er zijn baby’s die direct doorslapen en alles volgens het “boekje” doen..
    Maar de meeste baby’s hebben dat boekje niet gekregen..
    en door het misschien een beetje te accepteren en los te laten maak je het jezelf makkelijker en dan word het ook niet zo’n strijd.

    Enne bedoel dit niet als verwijt hè..
    Maar soms is het fijn om van een ander te horen dat het niet altijd van zelf sprekend is.

    ik weet ook niet voor welk gedeelte jullie de coach hebben ingeschakeld?

    x
     
  3. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    @Mimus
    Ik snap wat je bedoeld, maar na 9 maanden weinig slaap en in combinatie met onregelmatig werken breekt het gewoon echt op.
    O is standaard om 4:45 wakker, en slaapt niet meer dan. We zijn er allebei een beetje klaar mee. Dit is onze laatste hoop.
    We hebben al zoveel zelf geprobeerd dat ik het niet meer weet, en ben benieuwd wat iemand anders er van zegt die er enigszins verstand van heeft.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  4. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Jaa heel goed toch! Beter om iets te proberen dan :thumup:
     
  5. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Dames even graag jullie advies.

    O gaat al sinds dat hij 3 maanden is naar het kdv. We hebben flexibele opvang omdat wij allebei onregelmatig werken, maar deze opvang is niet onze favoriet het is rommelig, alleen maar jonge meisjes en ze klagen elke keer als O er is geweest (ik heb niks tegen jonge meisjes, maar het valt mij gewoon op en heb het idee dat er maar wat gedaan word, er word weinig met de kinderen gedaan)
    Maar ik ben er nu een beetje klaar mee, telkens als ik O kom halen is het ja hij heeft de hele dag gezeurd, kan zichzelf niet vermaken etc. (Kruipt ook nog niet)
    Ik word er ongemakkelijk van, en heb het gevoel dat ik mij moet verantwoorden. Ik heb het idee dat ze teveel van een 10 maanden oude baby verwachten. Hier thuis kan O prima een half uurtje op de mat spelen met speelgoed, maar echt niet de hele tijd.

    Wat zouden jullie doen, een gesprek aanvragen?
    Ik vind het erg lastig.
     
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    @Krisjee
    Wat vervelend zeg, eerlijk gezegd zou ik wat anders zoeken als ik jou was...

    Ik prefereer een gastouder boven een kdv! Ik vind het heel vervelend dat op een kdv je kind vaak 1 van de vele is... Zeker als ze nog zo jong zijn.... Vanaf een jaar of 2 vind ik dat dan weer minder een probleem eigenlijk :)

    Onze gastouder nu zouden we ook vervangen als we niet al wisten dat we na de zomer terug kunnen naar onze oude gastouder... Ze is rommelig, maar wel lief voor onze C... Dus we zingen het wel uit, maar als je het idee hebt dat O niet op z'n plek zit zou ik dat zeker aankaarten en ook gaan oriënteren op een andere opvang mogelijkheid! (gastouders zijn vaak standaard flexibeler in oppas dagen/uren)
     
  7. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Zoo, super lang geleden dat ik hier gekeken heb. Wat leuk om te lezen hoe alle baby's zich ontwikkelen. Nog even en ze worden alweer 1!

    Met onze T gaat het goed. Het is echt een heerlijk mannetje. We genieten met z'n allen zo van hem. Zijn ontwikkeling gaat heel hard. Met net 7 maanden stond hij ineens. Daarvoor zat hij al en tijgerde hij. Nu kruipt hij inmiddels, loopt langs en steekt over. Ben benieuwd wanneer hij echt gaat lopen.
    Ik herken in hem onze oudste dochter. Ook hoogbegaafd net als jou oudste @bulakgirl. Ben eigenlijk benieuwd hoe jullie daarmee omgaan. Het is hier best een worsteling..
    Hij krijgt trouwens nog steeds borstvoeding. Ik kan niet zeggen dat het goed gaat, het is nog steeds tobben, maar hee, ik doe het toch maar even!

    Verder lees ik dat jij weer zwanger bent @Nina Sanders. Van harte gefeliciteerd! Dat zal niet zo'n groot leeftijdsverschil tussen je jongsten zijn. Mijn oudste 2 zitten het kortst op elkaar en zelf vond ik dat het meest deaal. Ze zijn hier ook 2 handen op 1 buik, zo leuk om te zien!

    En ik lees dat er nog meer bezig zijn/gaan voor een volgend kindje. Heel veel geluk gewenst.

    Balen dat de opvang niet fijn loopt @Krisjee. Ik zou er wel achteraan gaan. Ga het gesprek ook open aan (niet verwijtend ofzo) daar kom je het verst mee. In principe zouden de meiden zo opgeleid moeten zijn dat ze zich aan kunnen passen aan wat jou kindje nodig heeft. En wat dat betreft zouden ze niet hoeven te klagen over hem. Misschien kun je ze wat tips geven over wat bij hem werkt of juist niet?

    Hier loopt de opvang ook slecht. We hebben altijd een gastouder voor de 2 dagen dat ik werk. Voor mijn verlof is de laatste gestopt. Direct een nieuwe zoektocht gestart. Pas eind januari 1 gevonden. Daarvoor, sinds mijn verlof, overuren opgenomen en thuis gewerkt. Niet echt fijn.
    Die in januari gestart is, is 4x ziek geweest tot 1 april en toen heeft ze opgezegd. Ze vond 5 kinderen te veel. Ze had 2 maanden opzegtermijn, maar die vult ze met ziekmeldingen, zodat ik telkens op het laatste moment vervanging moet regelen. Echt waardeloos. 5 kinderen 'dump' je niet zo makkelijk ergens.. Nu dus keihard op zoek naar een andere gastouder. Maar dat is echt zo lastig! Stel dat ik 1 juni niets gevonden heb, moet ik mijn baan opzeggen en stoppen met werken. Iemand ervaring met dit soort zaken?

    Voor sommige van jullie vandaag eerste moederdag. En voor allemaal onze eerste moederdag met de baby's. Zijn jullie verwend?

    Ik moet er trouwens niet aan denken om nog een baby te krijgen voorlopig. Ik heb zo'n zin om weer een beetje vrijheid te hebben. Ik kan T wel groot kijken haast.. ;) ik was ook zo blij toen hij zat en op de fiets mee kon. Heerlijk! Al heel wat fietstochten gemaakt.
     
    bluedrake, Nina Sanders en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @wiedeltje dankjewel. Idd. De jongste en de baby zullen dan 14 maanden schelen. M was 5 maanden toen ik weer zwanger was. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn, heb er in elk geval zin in. Het is wel echt onze laatste. ;) alles gaat goed hier. We hebben vooral onze handen vol aan de 2 oudsten. Baby M is zo makkelijk, die hoor je bijna nooit. Het is mr. Geduld himself.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  9. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    @wiedeltje
    We hebben het officiële uitslag gesprek nog niet gehad, maar idd door zijn vroege ontwikkelingen en zijn vragen/gedachten nu geloof ik hoogbegaafdheid zeker.
    Wij worstelen er ook zeker mee, gelukkig hebben we nu wel door dat we met hem vooral van te voren moeten uitleggen en doorvragen bij hem. En hem soms dus ook remmen in zijn enthousiasme. Nu is hij nog het jongetje wat goed luister... Zijn broertje gaan we meer mee te stellen hebben ben ik bang haha hij heeft niet de snelle ontwikkeling gehad kwa kruipen en lopen etc (kroop met 11 maanden en liep los met 14 maanden waar oudste met 6 maanden kroop en 12 maanden los liep) en ook C zit nog steeds in de kruip aanloop fase (verder dan op handen en knieën zitten komt ze nog niet) maar kwa spraak was B wel vlot en C zie ik dat ook doen. Als je eens wil sparren mag je me best een PB sturen ;)

    Moederdag was leuk gisteren! Van de jongens een knutselwerk van school gehad en van C een mok met een foto van ons <3 we waren een weekend in Slagharen dus mijn dag kon niet meer stuk! :D
     
  10. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl

    We zijn inderdaad al aan het kijken voor een andere opvang. Alleen is het zo dat man en ik allebei onregelmatig werken en soms om 7:00 moeten beginnen. In ons dorp is geen opvang die zo vroeg begint, en daarom zitten we nu op een plaats op route naar mijn werk.
    Gastouder vind ik riskant ivm ziek zijn. Mijn schoonouders kunnen niks betekenen en mijn
    oudere werken nog. Dus is allemaal lastig.

    @wiedeltje we krijgen binnenkort een gesprek. Het is gewoon niet meer leuk..
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  11. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    Lastig @Krisjee zou jullie werkgevers mee kunnen denken? Bijvoorbeeld dat jullie wat meer structuur in werktijden kunnen hebben? Zodat je kan voorkomen dat jullie beiden bijvoorbeeld om 7uur moeten beginnen? Hier werk ik ook wel om 7uur, maar man en ik hebben het zo geregeld dat er eigenlijk maar 2 dagen overlap in werkdagen is en als ik dan.om 7uur start dan werkt hij later om de Kids weg te kunnen brengen. De enkele keer dat dit lastiger is breng ik C om 7uur bij gastouder en start ik dus om 7:15/7:30 ipv 7:00.

    Daarnaast valt het mij reuze mee wat ik heb moeten opvangen aan ziekte van gastouder... Ligt ook wel aan gastouders zelf hoor... De een doet niet moeilijk als eigen Kids ziek zijn om ook op te vangen en de ander wel... Maar dat zijn vragen die je met kennismaking ook gelijk kunt stellen en zo af stemmen :)
     
  12. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl
    Mijn man begint soms om 6 en ik om 7 en als we dat beide hebben moeten we O uiterlijk om 6:30 op de opvang hebben, maar hier in de buurt is gewoon niks.
    Mijn werkgever boeit het vrij weinig, is eigen probleem wordt dan gezegd.
    Ik ben ook aan het kijken voor ander werk omdat het heel moeilijk word met de opvang
     
  13. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    Pff wat een werkgever bah! Tegenwoordig zijn er meer banen dan mensen, dus om je heen kijken naar wat anders is misschien zo slecht nog niet! ;)
     
  14. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Ja zeer jammer van mijn werk. Toen ik net begon met werken na mijn verlof hadden ze een dienst van 8:00 tot 13:00. Echt perfect gewoon. Al was het van 8:00 tot 15:30 ook helemaal goed. Maar de eerste dag dat ik kwam werken, zeiden ze al dat die dienst wegging. Baalde er heel erg van!
    Ik wil weg uit de zorg, sowieso het cultuurtje daar qua diensten, ze vragen best veel van je maar als jij iets wil kan het allemaal niet.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  15. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Hoe gaat het nu @Krisjee? Merken jullie al verschil met de slaap coach?
     
  16. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Overdag heeft hij een heel net ritme
    Hij slaapt nu 2x
    9:15 - 10:00
    13:00 - 15:00

    In de nacht is het nog wisselend, hij gaat om 18:30 / 19:00 naar bed en slaapt dan tot 5:00 / 5:30
    Hij poept nog steeds 's nachts. Het heeft nog ff tijd nodig
     
    Mimus vindt dit leuk.
  17. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    #1197 bluedrake, 19 mei 2022
    Laatst bewerkt: 19 mei 2022
    @krisjeee zeker het gesprek aangaan hoor met het kdv! Misschien helpt het wat. Frustratie is ook niks.

    Hier even een tijd niet gereageerd. Ben erg moe de laatste tijd. Met N. gaat het echt heel goed, hij gaat nu bijna zelfstandig zitten! Kruipen doet hij als de beste, maar zitten vond hij niet zo interessant, tot nu dan.

    Ben al aan het nadenken over een traktatie als hij 1 word. Het gaat zooo snel, en ik ben al geen held in traktaties!

    @Secret Promise zie ik dat je in ronde 1 zwanger bent geraakt! Wat leuk!!! ♥️
     
    Mimus en Secret Promise vinden dit leuk.
  18. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Jemig ik heb gewoon helemaal geen meldingen meer gehad van deze groep:$ Sorry dat ik zo afwezig was, dames!

    Klopt:D Gelijk ronde 1 raak! Echt onwijs gaaf:) Bij M. duurde het natuurlijk ietsje langer (ronde 8), dus dit was even een verrassing! En nu dus alweer ruim 8 weekjes ver:D

    Edit: Ik zie nu je handtekening! Gaan jullie er binnenkort ook voor?:o:
     
  19. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Wat leuk gefeliciteerd!!
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  20. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    @Secret Promise
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn binnen ronde 1! Fijne zwangerschap gewenst❤

    Ik heb donderdag een gesprek gehad met de kinderopvang, en heb aangegeven het niet prettig te vinden dat er altijd negatief over O wordt geschreven. En dat vaak de goede dingen niet gezegd worden. Ik heb natuurlijk ook gezegd dat het wel realistisch moet zijn, en dat ik ook echt wil weten als er dingen niet goed gaan.
    Ze begrepen mij helemaal, en zouden hier zelf op letten.
    Gister ging ik O ophalen, en had het gevoel alsof ze extra overdreven waren:| (het is ook nooit goed hé haha)
    Verder waren ze positief over O.
    En de wonderen zijn de wereld nog niet uit. O heeft vanmorgen geslapen tot 7:05
    (Wel om 5:00 verschoond)
     

Deel Deze Pagina