Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Secret Promise als N. 1 jaar word, dan willen wij er weer voor gaan! We zitten nu nog in een verbouwing, en straks met de vakantie voor de deur wil ik zelf ook nog even genieten. Mijn zwangerschap was heel heftig en er komt veel bij kijken, waardoor ik eerst echt nog even tijd wil voor het gezin. Als het aan mijn man ligt gaan we er nu al voor :oops::o:

Mimus vindt dit leuk.
  2. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.921
    2.794
    113
    Vrouw
    Je had behoorlijke bekkeninstabiliteit he? En op het einde die verhoogde bloeddruk.. Ik snap wel dat je de timing dan wel gevoelsmatig juist wil hebben:) Nou zijn wij net gekke henkies hoor, want wij zijn voornemend om voor de geboorte van de tweede nog te zijn verhuisd:rolleyes: Even ter beeldvorming: Er moet nog een gesprek komen met de hypotheekadviseur mbt hoeveel we überhaupt kunnen lenen:p Staat nog aardig wat te doen dus voor de komende 7 maanden:roflmao: Ach het loopt zoals het loopt:D

Leuk dat jullie er ook bijna voor gaan! Hopelijk mag het jullie deze keer ook snel lukken:thumup:

3. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @secretpromise ja bekkeninstabiliteit, hoge bloeddruk op het laatst en elke keer ziekenhuis in en uit. Heftige bevalling waarbij m'n man bijna z'n zoon en vrouw zijn kwijt geraakt.. (lang leve de medische zorg in Nederland trouwens, anders had ik dit niet meer kunnen typen)

Gelukkig staan we er allebei wel heel positief in, ondanks de ervaring van de vorige zwangerschap. Maar daarom wel wat bewuster qua timing, want ik moet er ook klaar voor zijn. En voor nu vind ik genieten van onze zoon nog even belangrijk.

Ohhh wauw wat betreft dat verhuizen. Wij willen ook eigenlijk naar een koophuis maar dat lukt echt niet met die huizenprijzen nu. Ben wel heel benieuwd hoe je zwangerschap loopt! Wil je weten wat het geslacht is, of dat niet???

Secret Promise en Mimus vinden dit leuk.
  4. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb dus officieel een billenschuiver:roflmao:
    Sinds dinsdag gaat hij het hele huis door op zijn billen, en hij vindt het fantastisch!:)
    En ik ook, want hij kan zichzelf heel goed vermaken en weinig mopperen.

Het slapen gaat op en af, mede doordat O blijft poepen in de vroege morgen!
    Maargoed, er zijn ook dagen dat het heel goed gaat.

Ook heb ik ontslag genomen op mijn werk, ik ga per 1 augustus iets anders doen. Buiten de zorg sector als verkoper in een bakkerij, totaal wat anders als in de zorg maar ben klaar met die onregelmatigheid. Wellicht over een paar jaar weer terug in de zorg als O wat groter is

Billylove, Mimus, bluedrake en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.921
    2.794
    113
    Vrouw
    Het is net een tandje pittiger (volgens mij) dan bij M.:o: Maar dat komt doordat ik nu over het algemeen gewoon meer in de weer ben, dan de vorige keer :p En de nachten verlopen ook zeker nog niet vlekkeloos, dus er zit ook echt wel meer vermoeidheid dan voorheen:rolleyes: We hebben trouwens wel echt een doenertje hoor! M. loopt nog net niet loso_O Hij is de hele dag overal tegenop aan het staan en lopen, zit te dansen als een gek en kruipt het hele huis door:roflmao: Heerlijk om te zien♡ Maar ik zit dus ook de hele dag achter z'n kont aan:p

We willen dit keer zeker weer het geslacht weten:) Even kijken hoe we dit keer de reveal gaan doen haha! Wil het denk ik wel eerst zelf weten voordat de rest het weet:D

bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    Wat leuk zeg en wat goed dat je een andere baan gevonden hebt! Heel veel succes :)

@Secret Promise
    Gefeliciteerd (als ik je niet al had gefeliciteerd:p) en heerlijk dat 'm zo lekker door 't huis banjert!

Ik heb vaak mee gelezen, minder gereageerd.... Tis druk geweest! Onderzoek van de oudste is bekend hij is hoog intiligent (iq 130)en neigt naar autisme, daar gaan we extra onderzoek naar laten doen en school moet hem dus meer gaan uitdagen!

Gisteren de verjaardag van de middelste gehad... Was super gezellig :)

C kruipt nu steeds beter en wil graag staan (onder begeleiding ;)) alleen valt mij op dat dan haar naveltje wat uit puilt... Verder geen last van, maar met staan steekt hij dan ineens uit! Jullie ervaring?
    Nu zit ik met haar op haar kamertje... Heb haar hangerig uit de opvang gehaald.... Ze wilde niks... (heeft ook tanden doorkomen) dus dacht lekker naar bed... Zag toen vuurrode schaamlipjes, geïrriteerd door de vieze natte poep :( en net sas ze dus vreselijk aan het spugen :( Dr bed en muur (en zichzelf) onder... Arm guppie daarna nog 2x alles eruit... Dus zit nu met haar en een hydrofiel doek op een stoel even af te wachten of er nog meer komt... Zo sneu.. Ik ken dit niet bij baby's! Allebei de jongens gingen pas spugen richting de 2 jaar...

Mimus vindt dit leuk.
  7. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Krisjee wat goed dat je een keuze hebt gemaakt voor stabiliteit! Hopelijk bevalt het je straks met wat meer vaste uren.

@bulakgirl je had het vermoeden al wat langer toch van een hoog iq? Toch wel fijn denk ik dat je nu dan de bevestiging hebt, al zal dat niet altijd even makkelijk zijn.

Wat betreft de navel, N. heeft nog steeds een navelbreuk dus ik kan er helaas weinig over zeggen..

Wel zielig zeg dat C. zo ziek was / is! Gaat het inmiddels al wat beter???

@Secret Promise het lijkt mij heel pittig hoor om zwanger te zijn en dan nog zo'n kleine te hebben. Ik zie daar ook wel best tegen op haha. N. gaat nog niet zelf staan, hij houd het liever bij kruipen

bulakgirl vindt dit leuk.
  8. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Hier ook alles goed, L. Loopt ook overal bij langs en staat ook los en begint kleine stapjes te zetten, gaat denk ik niet lang meer duren.
    Verder weigert hij flesje bij de opvang en drinkt dan ook zeer minimaal.
    Bij mij drinkt hij verder nog wel goed!

ik heb ook net m’n baan opgezegd en blijf voorlopig thuis bij de kinderen. Moeilijk beslissing geweest, maar denk voor nu wel het beste.
    En werkt het niet, dan kan ik altijd weer opzoek naar ander werk.

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Dapper @Mimus! Zal je vast wel wat rust geven nu :)

@bluedrake
    Ik vind 't een beetje creepy zo'n ploppend naveltje :p Cato gaat nu wel weer beter gelukkig :) zit nu ontzettend in de "laat me niet alleen" fase... Als je uit haar zicht verdwijnt begint ze te gillen :oops:

Het hoge iq dachten we idd al, nu volgende week gesprek met school om afspraken te maken hoe ze hem verder gaan begeleiden. :thumup:

Mimus en bluedrake vinden dit leuk.
  10. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Mimus fijn dat alles goed gaat! Wat gaat het dan hard hè, de eerste worden binnenkort alweer 1..

Zo dapper dat je je baan hebt opgezegd! Ik zit momenteel ontzettend te struggelen met werk.

@bulakgirl gelukkig dat het beter gaat. Ik doe met je mee met de verlatingsangst fase helaas.. onze N. zit er ook flink in!

Hier het idee dat ik m'n gezin momenteel te kort doe doordat ik een enorme werkdruk ervaar op het werk..en nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Of ik nu minder moet gaan werken of niet..

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @bluedrake
    Die verlatingsangst is een fase he... Het voelt super naar, maar is een goed teken he! Betekend dat N goed gehecht is aan jullie ;) en uiteindelijk leert hij dat je altijd weer terug komt en wordt dat minder. Dus als je dat als reden ziet om te stoppen of minder te werken zou ik bovenstaande nog even in je achterhoofd houden! ;)

Dat gezegd hebbende ben ik ook in dubio hoor, ik vind m'n baan al een tijdje niet zo leuk meer... Maar het betaald goed en dat is wat we nodig hebben om onze huur van 1200,- pm te kunnen betalen... Zeker met alles wat duurder wordt tegenwoordig :( dus het gevoel om naar een regio te gaan verhuizen waar huizen betaalbaarder zijn groeit, alleen dan zouden we wel allebei een andere baan moeten vinden daar... En dan zou ik ook echt niet weten waar ik zou moeten zoeken / wat ik zou willen

12. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl

Lastig he, qua baan. Volgens mij kan je ook nog een beroepskeuzetest doen bij uwv ofzo.
    Ik vond het zelf ook erg lastig, ik ben van oorsprong verpleegkundige. Maar wilde niet meer de onregelmatige diensten, en kan mij wel laten omscholen. Maar zie ik nu ook niet zitten.
    Daarom een "simpel" baantje meer voor de structuur voor O

Dadelijk hebben wij de cakesmash van O. Ben zo benieuwd

13. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl het is hier ook niet eens wat een week speelt ofzo, echt al een half jaar speelt het in mijn hoofd. Met de verlatingsangst werkt het natuurlijk niet mee op dit moment. Stoppen met werken sowieso niet, alleen wel misschien minder, of toch niet? Ik kom er gewoon niet uit.

Om dezelfde reden die jij geeft, je zit met je financiële situatie. De werkdruk word misschien nog wel meer. Alles word duurder en dat merken wij ook. Wil al zolang een huis kopen maar dat kan niet en daar blijf ik in hangen. Als ik minder ga werken zit dat er al helemaal niet meer in. Kies ik een keer voor mijzelf of voor het onzekere? Het maakt mij heel verdrietig.

@Krisjee hoe was de cake smash met O. ?? Mooi beroep verpleegkundige, alleen snap echt heel goed dat de onregelmatige diensten je op hebben gebroken in combinatie met een gezin!

14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    Ja, zo'n beroepskeuzetest vind ik ook lastig... Vaak heb je toch wel iets in je hoofd en ga je de lijsten dan zo invullen dat dat eruit komt is mijn ervaring ;p

Heb een tijd gedacht om leraar te worden (wilde ik als klein kind al) maar met een MBO4 opleiding in toerisme kan ik geen zij-instroom traject doen en een volledige 4 jarige opleiding is geen doen met 3 Kids en een fulltime baan en zonder fulltime baan geen geld om ons huis te betalen zeg maar... Maar tis 't overwegen waard om weer eens zo'n test te doen voor een alternatief!

Hoe ging de cake smash? Heb ik echt nooit gedaan met onze jongens... Maar vind ze wel altijd heel leuk eruit zien die foto's ;)

@bluedrake sterkte met je keuzes!

Hoe doen jullie trouwens het drinken naast de flesjes? C heeft gisteren weer 4 flesjes gehad... Meestal drinkt ze er 3 maar ze drinkt niks ernaast water uit een beker laat ze uit haar mond lopen en een tuitbeker of rietjes beker duwt ze weg

15. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bluedrake
    Ja de onregelmatigheid is killing. En nog erger als je partner het ook heeft.:|

@bulakgirl jammer dat je met jou MBO4 niet kan instromen. Je kan nog altijd de 21+ test doen bij het HBO.
    Maar snap het ook qua financiële situatie.
    Ik ga er ook op achteruit, als het niet bevalt of we komen niet rond. Kap ik ermee :)

De cakesmash was echt heel leuk, O vond het spannend en na een tijdje ook klaar mee. Heeft ook veel taart gegeten:oops:
    Ik heb zelf een thema gekozen, Dikkie dik!
    Als de foto's binnen zijn plaats ik een foto van O (verwijder die dan ook weer:roflmao:)

16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    HBO zou wel kunnen, maar dan zit ik aan minimaal 4 jaar vast... Via een zij-instroom traject kun je verkort 2 jaar alvast werken en leren. Mja dat kan alleen met een afgeronde HBO opleiding of pedagogische achtergrond

Ben benieuwd naar de foto!!

17. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Zou je niet kunnen "onderhandelen"? Gezien de te korten aan personeel in het onderwijs?
    Misschien maken ze wel uitzondering. Zou het gewoon proberen.

Ben blij dat O op bed ligt, af en toe heb ik van die dagen dat ik helemaal overprikkeld ben door O.
    Vandaag wilde hij niet alleen spelen en constant aandacht vragen.
    Niks was goed, behalve als je een koekje of iets anders eetbaars gaf:rolleyes:

bulakgirl vindt dit leuk.
  18. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    #1218 bluedrake, 7 jun 2022
    Laatst bewerkt: 7 jun 2022
    Hoe gaan de slaapjes overdag bij jullie kindjes? Hier echt een groot drama momenteel, meneer wil niet slapen!

@Nina Sanders oh wat zie ik nu! Een meisje???? Wat gaaf zeg!

Ik wilde de pil bijbestellen, zegt het systeem niet leverbaar. Zegt mijn man, maak je toch gewoon de strip af en dan zien we het wel :o::rolleyes:

Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  19. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @bluedrake
    Hier 's ochtends een slaapje van een uur ongeveer.. Of als er heen en weer naar school zijn of na het fruitje on 9:30 een dan vaak 2/3 uur na de boterham 's middags rond 13uur en dan 's avonds tussen 19/19;30 voor de nacht soap

20. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    XD nacht soap haha ik bedoelde nacht slaap ;p

En over de pil... Haha hoe sta je er zelf tegenover?
    Ik had juist van de week nog een doosje met "de pil" gevonden.... Hij was alleen over datum...dus heb 'm in een zakje gestopt voor de apotheek! ;)

Deel Deze Pagina