Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL

Hij heeft woensdag de vaccinaties gehad, en eigenlijk was hij vrijdag weer de oude.
    Ja dat billenschuiven, hij moest meer op de buik spelen. Ja snap het wel, maar dan heb ik een ongelukkig kind die huilt.
    Hier eet O soms ook frietjes, gisteren ook kroepoek en bami. Smult hij van.
    Wij struggelen ook met de fles, hier ook nog 3 flessen, willen graag naar 2 flessen en gaan binnenkort overstappen op gewone melk..
    Dus ik ben ook opzoek naar de goude tip om minder flessen te drinken en meer uit een rietjes beker te drinken.

bulakgirl vindt dit leuk.
  2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Op de buik spelen?? Bijzonder... C doet niks meer op haar buik hoor....kruipt lekker rond, zit dan te spelen en trekt zich op aan alles..
    Die zou ook gaan brullen als ik haar steeds op haar buik zou leggen!;)

Ik begin s ochtends met een fles van 200, waar ze 30-50 van laat staan (twijfel dus om 'm standaard een schep minder te gaan doen) en dan een boterham of havermoutpap dan fruit rond 9:30, brood tussen 12-13, tussen 14-15 fles 200 die vaak op gaat en dan tussendoortje rond 16uur en avond eten tussen 17-18 toetje en dan nog een fles van 200, die de ene keer op gaat en de andere keer 150 blijft staan... tussen 19-20 naar bed en dan begint het feest weer tussen 6-7 de volgende ochtend :)

Ik merk dan wel dat ze beter drinkt s ochtends uit de rietjesbeker als ze echt dorst heeft. Maar heel veel is het nog niet....daarom hou ik de 3 flessen nog aan, omdat ik bang bent dat ze anders niet genoeg vocht binnen krijgt...anders had ik de middag fles er wel afgehaald, maar met eten bijvoorbeeld is drinken een bijzaak voor haar...het eten vind ze belangrijker ;p

3. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Mijn baby is 1 jaar! :cry::cry::cry:

bluedrake, Billylove, Slowly en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Gefeliciteerd!!:D

And I know the feeling :eek:

bluedrake en Krisjee vinden dit leuk.
  5. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
  6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Gefeliciteerd!!! Dag baby en hallo dreumes :D

Krisjee vindt dit leuk.
  7. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

Krisjee vindt dit leuk.
  8. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl ook heel herkenbaar voor jou dan qua brullen of gelijk slapen.

Hier sinds deze week echt gestopt met de babyvoeding en overgegaan op dreumesmelk. Wilde eigenlijk gelijk op gewone melk overgaan maar omdat ik zelf aardig reageer op melk dacht ik eerst even deze proberen bij N. Plus of hij het überhaupt drinkt, dat gaat goed!

@Krisjee oooow wat is dat dan hard gegaan hè! Die van ons volgende week... Heel fijn met al die supermarkten die zowat leeg zijn, benieuwd of ik nog wat kan halen voor de visite.

Voor het eerst hier heeft N. een kinderziekte te pakken.. hij is zo uit zijn doen! Zielig.

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @bluedrake
    Hmmm beterschap!

Gisteren bij cb geweest, ze is 76cm lang en 9,1kg zwaar...de prikjes vond ze vervelend en heeft er ook wel last van!:( (koortsig en pijn aan de beentjes...ze gaat er gek van kruipen xD op handen en voeten ipv handen en knieën haha)

Hebben advies gehad om haar iets minder flesjes te gaan geven en over te stappen naar halfvolle melk...eerst half half en daarna helemaal! Gaan nu naar 3x 150ml (ipv 180) en kijk dan of we die van de middag kunnen vervangen met gewone melk....maar wil ook wel dat ze meer normaal gaat drinken voor ik nog ergens een fles vervang ...

Hier ook nog een week een baby in huis....het gaat zo hard!!:cry:
    Volgende week zijn we op vakantie, als we thuiskomen zullen we t vieren met familie...

Oh en ik word gek van de huizenmarkt! We hebben besloten naar Zeeland te willen verhuizen, maar elke keer weer bezichtigen en dan weer met duizenden euro's overboden worden :( kost bakken met energie en geld :(

10. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @bulakgirl hier vorige week geweest, N. is 74cm en ongeveer 10kg nu. Die prikjes zijn inderdaad vervelend!

Succes met de fles minderen / vervangen. Heb je al andere manieren geprobeerd om C. te laten drinken?! Soms werk dat wel.

Fijne vakantie alvast volgende week!

De huizenmarkt is nog steeds een drama ja, word je niet vrolijk van.

bulakgirl vindt dit leuk.
  11. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Hier zijn we afgelopen week ook geweest, 76 cm en 9,7 kg, lijntje wel iets afgebogen maarja past helemaal bij hem, heel beweeglijk, rondlopen, kruipen en geen grote eter. Dus logisch.
    T is een heerlijk kind!
    Begint nu ook af en toe wat na te praten, was eerder veelal alleen maar hele verhalen brabbelen, maar nu ook wel een duidelijke “auto” en een vaag “paardje” haha
    Hij wijst er dan ook naar bij ons in het weiland, dus echt wel leuk om te zien!

Wat voor vakantie plannen hebben jullie allemaal?
    Hier nog geen concrete plannen om weg te gaan. Alles staat nog open wat dat betreft.

bulakgirl en bluedrake vinden dit leuk.
  12. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Oooh lieve mama's, ik heb een licht positieve zwangerschapstest in mijn handen!

Mimus, bulakgirl en Slowly vinden dit leuk.
  13. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Oh wauw! Heb je een foto?

bluedrake vindt dit leuk.
  14. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ohh wat spannend! Ben benieuwd naar je test!

15. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Ik heb een foto, alleen vandaag ineens een stuk minder duidelijk....

Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  16. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    En de kwaliteit als je upload hier is altijd al bagger. Ik zie heel licht een streepje. Hopelijk test je morgen wie een mooie streep.

17. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Slowly ja klopt dat is ook zo!

@Mimus wij gaan een weekje in Nederland weg, en verder hebben we klussen op de planning staan. Willen de bovenverdieping veranderen qua indeling en vloeren etc.

Mimus vindt dit leuk.
  18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Wij zijn nu 10 dagen in grolloo en gaan daarna nog 5 dagen door op de Veluwe:p

Spannend @bluedrake ik zie m zeker...hopen op een goede oploop ;)

Mimus vindt dit leuk.
  19. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Oeeeeeh spannend @bluedrake!! Ik zie zekerweten het streepje, hopelijk blijft hij mooi oplopen!! Hoeveel dpo ben je? En blijf je door testen?

20. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Ik heb werkelijk geen idee @Mimus! Ik ben nog geen 4 weken gestopt met de pil en omdat het de vorige keer zolang duurde ook totaal niet verwacht!

Vandaag wel wat roze bloedverlies, een kleine veeg. Als ik morgen nog niet ongesteld ben dan weer testen. Dan zit ik op CD28.

@bulakgirl Geniet heerlijk van de vakantie! Het weer zit mee!! En ja zeker hopen op een goede oploop nu.

Als het echt zo is dan gaat m'n werk flippen, maar dat zijn zorgen voor later. Wij zijn er dan echt heel blij mee!!

bulakgirl en Mimus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina