Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Dames hoeveel tanden hebben jullie kindjes?

Gisteren zag ik per toeval dat O 2 kiezen heeft boven, en een hoektand rechts. Denk afgelopen week doorgekomen want hij had koorts en was wat ziekjes.
    Maar hij heeft dus al 11 tanden:| is dit normaal? Hahaha

Ik moet ook zeggen dat het hier weer begint te kriebelen voor een tweede kindje en ik al getwijfeld heb om mijn implanon eruit te halen om eerst een goed cyclus te hebben. Maar twijfel nog haha.
    En heb het met O soms al moeilijk, laat staan als er nog eentje bij komt:oops:

Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  2. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Hier 6 geloof ik inmiddels die ik echt kan zien, en er komen nog een paar kiezen door. 11 is veel, maar elk kindje is anders toch?

Wat betreft een 2e kindje kan ik je weinig goed advies geven haha. Wij staan er nu zo in dat we het echt hopen en go with the flow.

Krisjee, Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @bluedrake
    Ja we hebben nu weer een bod gedaan hopen er morgen of overmorgen reactie op te krijgen en anders vrijdag weer een ander huis bezichtigen. Maar word er wel een beetje moe van...steeds weer heen en weer pendelen...hoop krijgen, afgewezen worden en weer op zoek naar wat anders...maarja uiteindelijk zullen we wat vinden!

@Krisjee
    C zit nu op 2 voortanden boven en 2 voortanden onder. 1 kies onder en er komt nu ook 1 kies boven door....de andere kant lijken de kiezen ook te duwen je merkt echt dat ze nu een beetje uit haar hum is daardoor hoor

bluedrake, Krisjee en Mimus vinden dit leuk.
  4. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Hier 4 tandjes, twee boven en twee onder.
    Andere kinderen hadden al wel meer tandjes op deze leeftijd.
    Maar ieder kind is anders:)

bluedrake, Krisjee en bulakgirl vinden dit leuk.
  5. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl
    Spannend met jullie bod! Duim voor je!
    Wanneer hoor je iets?

bulakgirl vindt dit leuk.
  6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Gisteren was de sluitingsdatum voor het bieden, maar in het online programma zag ik dat het huis nu op verkocht onder voorbehoud staat en de vraagprijs is veranderd naar 252 (was 239) dus ik denk dat we die woning ook weer aan onze neus voorbij zien gaan :(

7. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Pfff druk op de huizenmarkt is nog steeds heel hoog zo te zien, balen! Al wat anders weer op het oog of dat niet?

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ja, morgen rijd ik weer heen en weer voor een huis...was ons aangeraden door een makelaar. Mist een slaapkamer, maar die was evt in de woonkamer nog bij te bouwen volgens hem. Ben benieuwd, ligt niet in de wijk die we eerst op t oog hadden, maar via maps zag de buurt er wel ok uit. Dus ben benieuwd!

C heeft nu al een paar nachten dat ze steeds huilend wakker is snachts en moeilijk weer gaat slapen dan...vannacht heb ik haar uiteindelijk ook weer tussen ons in gelegd, maar duurde lang voor ze haar plek had gevonden en sliep en dan werd ze ook tussendoor steeds weer huilend wakker.
    Pfff ben gesloopt! Ze heeft ook die kies doorkomen, dus kan best daarvan komen maar ik ben moe haha!;)

9. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Ben ook zeer benieuwd naar de afloop van jullie huizenjacht! En hoop dat het een keer een goed einde mag krijgen dit keer.

Oef pittig is dat als ze dan weer in de nacht komen hè! Wij laten N. dan ook gewoon tussen in liggen hoor, slaap is dan echt heilig wat je kan pakken.

@Krisjee jij was toch aan je nieuwe baan al begonnen? Hoe gaat het?

10. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl vervelende van de kiezen! Hopelijk gaat het nu iets beter

@bluedrake
    Hoe is het met jou? Al enig nieuws met nieuwe zwangerschap? Ben zo benieuwd voor je!

Ja ik ben sinds afgelopen woensdag begonnen, bij een bakkerij. Opzich heel leuk, alleen weinig diepgang. Weet niet of het dit is. Ff afwachten

Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij de huisarts voor mijn implanon. Denk nu sinds 4 weken blijf ik bloeden en vind het verschrikkelijk irritant. Denk dat ik hem eruit haal en wel zie hoe en wat.

bulakgirl vindt dit leuk.
  11. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Ben helaas volle bak ongesteld geworden na die positieve test, denk wel nog steeds echt dat het raak was en niet goed is gegaan. Nu helaas weer ongesteld dus op naar de volgende ronde..

Het zal inderdaad een heel ander soort werk zijn. Succes met uitvinden hoe en wat!

Oeh spannend wat betreft die implanon. Wij zitten weer helemaal in de zwanger worden fase, en genieten ondertussen helemaal van N. maar na die laatste positieve test hebben we er nog meer de pest in...

12. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ik heb toch ontslag genomen. En besloten om terug te gaan naar een baan in de zorg.
    Achteraf viel het mij toch tegen, waren lange dagen.
    Nu ga ik langzaam zoeken naar iets anders

13. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.923
    2.797
    113
    Vrouw
    @Krisjee goed dat je je gevoel blijft volgen en dan nu weer terug naar een andere baan in de zorg gaat! Wat betreft een 2e kindje ben ik het eens met @bluedrake, daar is zo lastig iets van te zeggen als buitenstaander hihi:| Uiteindelijk zou ik gewoon starten wanneer het goed voelt voor jullie allebei! Er zullen altijd wel wat redenen zijn om het niet te doen haha.

M. heeft overigens al 12 tanden:roflmao: alle (8) voorste snijtanden en de eerste 4 kiezen. Alleen z'n hoektanden nog niet, al begin ik daar nu ook flinke bulten te zien:$ Hij was vanaf het begin af aan al heel snel met z'n tandjes en dat lijkt zich gewoon voort te zetten..

@bulakgirl meid ik herken je struggle qua huizenjacht. Wij zitten ook te zoeken:$ Het is echt heel lastig nu met al die mensen die zo onwijs blijven overbieden en de makelaars die dat spelletje ook vooral lekker blijven stimuleren:rolleyes: Hoe staat het er nu voor bij jullie?

@bluedrake jammer dat je toch ongesteld bent geworden.. en dat na een positieve test:( Ik zag hem inderdaad voorbijkomen ff terug.. wat een domper!

Hier even lekker een paar dagen in een huisje in Overijssel:) Even lekker vakantie vieren!

bulakgirl en bluedrake vinden dit leuk.
  14. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Krisjee hopelijk een baan waarbij je wel wat meer je eigen tijden kan indelen!

@Secret Promise ja balen hè.. nu maar weer afwachten of het ons gegund is... Hoe is het verder met je zwangerschap? Voel je je nog oke?

15. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.923
    2.797
    113
    Vrouw
    Het gaat gelukkig goed! Ik heb bij deze zwangerschap tot laat (denk zeker 17/18 weken) last gehad van kwaaltjes:$ vooral vlagen misselijkheid en totaal geen eetlust hebben. Dat is nu dus eindelijk helemaal gezakt:thumup: En een goede 20 weken echo gehad, dat is erg fijn! De dame is alleen wat aan de kleine kant geschat, liep bij de 20 weken echo gemiddeld ietsje (paar dagen) achter op groei. Echoscopiste zag echter geen reden om me druk te maken gezien alles mooi in verhouding is en prima binnen de marges valt.. dus helemaal prima:)

Ik duim dat het jullie snel gegund is:thumup::thumup::thumup: Het is toch weer zo bijzonder om zo'n kleintje in je buik te mogen dragen!

bluedrake, Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Dapper!
    In de zorg moet toch ook genoeg te vinden zijn wat iets meer te plannen valt? Succes

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Secret Promise
    Heerlijk geniet van je vakantie!

Wij hebben nu toch besloten een aankoop makelaar in te schakelen, je komt er zonder gewoon niet tussen....makelaars geven aan dat ze elkaar kennen en goed contact hebben, je altijd een bezichtiging mogelijkheid moet krijgen als je een aankoopmakelaar uit de buurt hebt, dus vandaar dat we besloten hebben er toch maar 1 in de arm te nemen.

Er is ons nu een woning aangeboden die nog niet op de markt staat, omdat de woning gedateerd en slecht onderhouden is...volgens een makelaar moet er een hoop aan gedaan worden en zou het door een investeerder gekocht worden, maar is op t laatste moment afgeketst. Nu moet de huidige eigenaar het huis eerst opruimen en opknappen van de verkoop makelaar voor hij het op de markt wil brengen.
    Wij mogen binnenkort al wel kijken en beslissen of we interesse hebben, dan brengt hij het niet op de markt en mogen wij het kopen dus even afwachten wanneer we dat kunnen doen en wat we van t huis vinden...of t te doen is voor ons of teveel werk is.
    Hoe gaat het bij jullie?

18. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    @bulakgirl
    Spannend met het huis. Hopelijk vinden jullie het mooi! Maar als er veel aan gedaan moet worden, en je hebt zelf 3 kleine kinderen dan gaat het lastig worden, qua tijd denk ik dan.
    Wij zijn ook nog lang niet klaar in deze woning.

Ik had vandaag een afspraak bij de huisarts. Ik krijg extra hormonen, om te kijken of het bloeden afneemt. Kan ieder moment stoppen en als het niet bevalt haal ik mijn implanon eruit.
    Mijn man vind alles goed, ook als er een tweede komt.

Ik heb nu dus even geen baan, bij mijn oude werkgever heb ik een 1 uurs contract en werk ik af en toe eens, maar merk dat ik het heerlijk vind om geen verplichtingen te hebben. (Maar als ik terug denk aan vorig jaar met mijn zwangerschapsverlof, weet ik dat ik dit maar even fijn vind en straks ook weer toe ben aan werken)
    In de eerste week van september heb ik alweer een sollicitatiegesprek staan in de zorg en in de flexpool. (Zelf bepalen wat je werkt)

Vanavond met naar bed brengen van O voelde hij weer warm, heeft hij weer 38,5 graden koorts en ik was al geïrriteerd dat hij de hele avond aan het zeuren was, nu weet ik dus waarom.. voel me ook schuldig enz:(

Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  19. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    @Krisjee
    Niet schuldig voelen joh, dat gebeurd nou eenmaal :) overlaadt m nu gewoon lekker met wat extra knuffelen;)

Ja op zich vind ik het feit dat we met z'n 5en zijn en klussen niet zo'n probleem, maar wel dat we nu 1,5uur van de plek waar we willen gaan wonen wonen. Dan is moeten klussen ook niet handig, dat moeten we dan uitbesteden en zoveel geld hebben we eigenlijk niet.... ;)
    Wat moeten jullie nog allemaal doen in huis?
    Succes met je rustige jobhunt ;)

20. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Ik sluit me wel aan bij het klussen verhaal.
    Hier ook een huis waar veel in moet gebeuren..
    En er gebeurt wel wat maar echt in kleine stapjes als je er met je gezin in woont.
    Man is hier nu bezig warmtepomp te installeren, maar werkt fulltime dus alles moet ernaast.
    Maar hopelijk vinden jullie gauw een mooi plekje @bulakgirl.

En @Krisjee jij succes met het zoeken van een nieuwe baan.
    Zo’n flex baan lijkt me dan ook wel ideaal ja, fijn als je zelf je tijden aan kan geven!
    Maar voor nu maar even lekker genieten van het thuis zijn! Het is iig in een fijne periode, voelt het ook lekker als vakantie!

Dat voelt het voor mij ook nog steeds wel een beetje..
    Ben benieuwd als de kinderen straks weer naar school gaan en er weer wat meer ritme in de dagen komt hoe het dan gaat. Maar denk dat het wel goed komt, was er na mn verlof van 6mnd ook nog niet weer aan toe haha, de dagen vlogen voorbij!

Krisjee en bulakgirl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina