Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Ohh wat spannend! Is het afwachten? Of word je ingeleid?
    Succes in ieder geval met de laatste loodjes!

    Ik heb veel last van rugpijn en ik denk mijn bekken. Ik heb vorige week gesprek gehad met teamleidster, maar die was niet zo empatisch ingesteld als wat ik dacht. Ik moest eerst kijken wat ik ging doen aan mijn thuis situatie, en mocht mijn rugklachten niet op het werk afschuiven. Nu gaat O wat meer naar de opvang, en kan ik thuis alleen maar zitten of liggen na het werk want ik ben dan kapot.
    Ga het volgende week weer aankaarten, ik zou niet weten wat ik nog meer zou moeten aanpassen:|:(
     
  2. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Het is afwachten, ik hoef nog niet ingeleid te worden want mijn bloeddruk is nog goed! Dus dat is super nieuws en de volgende afspraak staat 1 dag voor mijn uitgerekende datum, dus dat is wel heel gek voor mijn doen!

    Jij was terug naar je oude werkgever toch? Lekker empatisch zijn ze daar.. zou het gewoon aangeven en anders ziek melden, ze krijgen toch 100 procent doorbetaald i.v.m. zwangerschap
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  3. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Ik reageer niet vaak en kom soms weken niet online, maar serieus eerst naar huis situatie kijken :eek: je werkt om te leven en je leeft niet om te werken. Ik zou tegen je leidinggevende zeggen dat ze aangepast werk kunnen verzinnen of meer pauzes zodat je kan bijkomen. Je hebt trouwens recht op een uur extra pauze op 8 uur. Wist je dat?en zo niet je ziek melden en het verder regelen met de bedrijfsarts. Ik zou geen week wachten en het op je eerste werkdag aangeven.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  4. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.319
    2.237
    113
    Vrouw
    @bluedrake 38 weken, meid wat ga je hard:D en nog steeds een goede bloeddruk, wat mooi! Hopelijk blijft dit zo en kan je lichaam zelf de bevalling starten:thumup: Zet hem op nog ff meid. Echt de laatste loodjes:)

    @Krisjee jeetje ik sta ook versteld van de toon van je leidinggevende! Precies wat hierboven al wordt gezegd: Je werkt om te leven en niet andersom. Al helemaal als je zwanger bent, kom nou! Goed je grenzen (blijven) aangeven. Benoem wat je nodig denkt te hebben. Als je dan de ziektewet uiteindelijk toch in moet gaan kunnen ze iig niet zeggen dat je niet genoeg op je grenzen hebt gelet;) sterkte meid!

    Hier nog middenin de drukte met het nieuwe huis en de 2 kleintjes. Over een kleine 3 weken begin ik weer met werken:| Ergens kijk ik uit naar wat meer me-time (ipv 24/7 mama), maar ik zie er ook wel tegenop om weer te moeten gaan starten. Toch weer even binnenkomen:$ helpt ook niet dat de locatie van m'n werk is gewijzigd, dus wennen wennen wennen:o::roflmao: Ach het komt allemaal goed! Gelukkig schiet de verbouwing nu ook wel aardig op:thumup:
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  5. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    @Slowly oeps jou helemaal vergeten, dat brein van mij werkt ook niet optimaal nu.

    @secretpromise het gaat zeker hard nu! Volgende controle is pas als ik bijna 40 weken zwanger ben. De baby zit momenteel nog veilig in de buik. Ik slaap alleen bijna niet en dat begint nu op te breken.

    Jij over 3 weken alweer werken jeetje dat gaat ook hard zeg! Wel blij met het nieuwe huis?
     
  6. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Dank je wel dames voor jullie lieve berichtjes!
    Vandaag zijn man en ik naar het hartjesspreekuur geweest bij vk en hebben daar nog even een gesprek gehad over mijn werk etc. Vk gaf ook aan dat ik mij gewoon ziek moest melden. Helaas konden zij weinig daarin doen of iets op papier zetten:(

    @Secretpromise

    Succes weer met werken! Ook weer fijn om onder andere mensen te zijn hé! Ik weet dat nog heel goed bij O

    Bij deze baby neem ik ouderschapsverlof op na mijn verlof en begin ik pas weer in 2024. Baby staat op wachtlijst voor de opvang
     
  7. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    @Krisjee wat heb je uiteindelijk besloten? Ben je nog steeds aan het werk of zit je inmiddels thuis?

    Jullie geloven het vast niet maar ik loop dit keer over tijd! Vandaag 40+2 weken zwanger en morgen de eerste strippoging
     
  8. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Ohh spannend! Ben je het al beu? Of heb je zoiets van ik wil wel richting de 42 weken?

    Ik heb vorige week woensdag gesprek gehad met met mijn teamleidster en deze keer was ze iets meer empatisch.
    Ik sta niet meer in zorg, en doe ondersteunde taken zoals medicatie uitzetten, helpen met eten, administratieve taken.
    Heb deze week vakantie en nog ongeveer 4 weken werken!
    Vanmiddag hebben we groeiecho
     
  9. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    @Krisjee ik ben het nog niet beu, wel zoiets van eng om tegen de 42 weken aan te lopen dus hoop echt dat het eerder komt.

    Strippen is helaas niet gelukt, alles zit nog hartstikke dicht. Dus nu maar weer afwachten tot de volgende controle..

    Ah wel fijn dat er toch iets veranderd is op je werk! Geniet van je vakantie en succes met de groeiecho vanmiddag :)
     
  10. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Geniet dan nog lekker van de baby in de buik en succes met de laatste loodjes!

    Hier hebben we groeiecho gehad, de baby is een stuk kleiner dan O. Baby is nu gemeten op 27+3 p22 en ik ben nu 28+2.
    Maar nog geen reden tot zorgen, dit kan ook liggen aan de placenta.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  11. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Op 26-05-2023 na een hele snelle maar mooie bevalling is onze 2e zoon A.iden geboren!
     
    Secret Promise en Krisjee vinden dit leuk.
  12. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon❤️
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  13. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.319
    2.237
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier, dames? @bluedrake hoe gaat het met jullie mannetjes?:) en @Krisjee hoe gaat het met de laatste loodjes?

    Hier gaat alles prima, maar gevoelsmatig gaat de tijd heeeeel snel!:o: Y. is gewoon alweer bijna een halfjaar oud:eek: ze rolt, tijgert en gilt alles bij elkaar:roflmao: heerlijk bijdehandje:D Met M. gaat het ook goed.. babbelt de oren van je kop:roflmao: Ongelofelijk dat hij alweer 2 wordt❤️
     
  14. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Wat gaat dat snel hé! Wat knap dat ze al kan tijgeren.
    O kletst ook de oren van je kop en begrijpt zoveel.

    Nog 7 dagen werken, en dan ga ik met verlof ik ben er letterlijk klaar mee:roflmao: ik heb het wel al langer volgehouden met deze zwangerschap dan bij O.
    Ook is deze baby een stuk kleiner dan O en wordt deze baby op p25 gezet, rond de 3200 gram met 40 weken. Ik heb een tweelobbige placenta waardoor de baby niet zo goed groeit helaas. Alleen mag ik nu niet meer kiezen voor een inleiding vanwege de groei van de baby.. terwijl de verloskundige dit beloofd heeft. Ik snap wel waarom, maar dit had ze van te voren ook kunnen zeggen tijdens te intake.
    Verder gaat alles goed, vind het wel vermoeiend met O erbij. Ben ook wel erg benieuwd hoe O gaat reageren op de baby
     
  15. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    @secretpromise als ze baby zijn dan maken ze echt snel die ontwikkelingen door he bizar! Zo zijn ze newborn en zo doen ze van alles :)

    Hier gaat het met de mannen goed, ik merk wel dat A. van alles oppakt momenteel met een dreumes die naar de opvang gaat.

    Met mijzelf iets minder.. ik vind het nog moeilijk om de hele balans te vinden in ons gezin. En omdat A. heel wisselend komt in de nacht qua tijden is dat echt even aanpoten. Er zit natuurlijk nog geen ritme in en de dreumes word op tijd wakker en dan start de dag..

    @Krisjee dat is ook een hele andere zwangerschap dan. Groeit de kleine wel door verder op zijn eigen lijn?

    Het is wel jammer dat de verloskundige dan zegt dat je ingeleid kan worden terwijl dat niet wenselijk is nu. Dan ben je wel een deel van je vertrouwen kwijt.
     
  16. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    @bluedrake

    Jammer dat je nog niet het balans hebt gevonden, zal voor N ook wel wennen zijn. Leg de lat niet te hoog.

    Qua zwangerschap, het is een totaal andere zwangerschap dan bij O. Vooral met de groeiecho's.
    Ik moet zeggen dat mijzelf wel het zelfde voel als bij O, ik moet nu nog 4 dagen werken en dan heb ik verlof. Ik zat er vandaag aan te denken om me alsnog ziek te melden, vandaag heel vaak moeten zitten vanwege harde buiken. Wil het eigenlijk nu gewoon goed afsluiten.. beetje tweestrijd :o:
    Heb dit weekend vrij, en dan hopelijk weer wat energie voor de laatste 4 dagen!
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  17. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het hier met iedereen?

    @bluedrake al een beetje balans gevonden in jullie gezin? Hoe bevalt het N?

    Ik ben eindelijk met verlof, maar het voelt heel anders dan de vorige keer bij O toen ik nog kon uitslapen enz, nu is hier hier standaard 6:00 wakker:|
    Gelukkig gaat O 3 dagen naar de opvang en 1 dag naar mijn ouders, en vind het daar helemaal geweldig. Hij is over een week jarig, en dan heb ik gewoon een 2 jarige in huis :eek:
     
  18. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw

    Jij alweer met verlof, gaat hard zeg..

    Met N. en A. gaat het beide goed. 2 jongens is soms heel hard zoeken qua ritme en dat hebben we dus gewoon niet. Scheelt wel dat A. echt heel makkelijk is.

    Zelf nog wel regelmatig last van huilbuien, komt ook door slaaptekort en de situatie momenteel prive. Uiteindelijk komt het allemaal goed hoop ik :rolleyes:

    Lekker ervan genieten dat O. af en toe naar de opvang is enz. Ik mis dat nu wel hoor, er is nu altijd een kind thuis :roflmao: Omdat manlief ook nog thuis is zitten we soms best op elkaars lip :o: Ik kan daar slecht tegen o_O
     
    Krisjee vindt dit leuk.
  19. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Hopelijk gaat het snel beter, en slaap je binnenkort ook beter.
    Ik zie er heel erg tegenop, tegen de gebroken nachten en O die heel vroeg wakker is. Maargoed het zij zo.
    Ik kan er ook niet zo goed tegen om constant thuis te zijn met mijn man, heb vooral ook behoefte om alleen te zijn.
    Fijn dat A een makkelijke baby is
     
  20. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Als je er eenmaal in zit dan moet je er helaas mee dealen. Moet wel zeggen dat ik daar tussen veel beter slaap dan in de zwangerschap!

    Hou jij het nog een beetje vol?
     

Deel Deze Pagina