Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Ik ben er klaar mee haha!
    Baby is al helemaal ingedaald en vast in de bekken.
    Zou fijn zijn als het volgende week uit zichzelf zou beginnen, maar heb er een hard hoofd in:o:
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  2. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Hup baby, je mag bijna komen!

    Begrijp je helemaal hoor haha
     
  3. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Hier vandaag N. 2 jaar!! Hoera
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  4. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met N!
    Leuke dag gehad vandaag?
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  5. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Het weer zat in de middag mee dat scheelde een hoop, hele leuke dag gehad. Ben nu wel heel erg moe :roflmao:
     
  6. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.319
    2.237
    113
    Vrouw
    Ahhhh nog gefeliciteerd met N.:D:D Gewoon 2 jaar oud.. officieel een peuter!!!:|:eek: Onze M. is over precies een week ook alweer 2 jaar oud.. Kan er met m'n hoofd nog echt niet bij:oops:
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  7. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.319
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik las je verhaal wat betreft het inleiden.. wat vervelend dat het niet loopt zoals het je wel eerst is gezegd:$ Ik hoop voor jou dat deze man zich voor de 40 weken spontaan wil melden *duim duim duim*:thumup: Hij mag iig wel al bijna officieel komen nu!
     
  8. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Dankjewel!! Ja al 2 jaar oud en de jongste nu alweer 7 weken oud! Heeft M. nog geen peuter puber gedrag dan? N. is wel een echte peuterpuber hoor :|
     
  9. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.319
    2.237
    113
    Vrouw
    Hahaha jawel hoor! Al is hij wel een enorme lieverd als ik anderen soms hoor:| Maar zijn temperament is ook best rustig:p Ik bedoelde meer dat de tijd gewoon zo enorm hard gaat.. Het idee dat ik een kind van 2 heb lopen vind ik bizar:roflmao:
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  10. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Haha daar heb je gelijk in qua tijd, ik vind het ook bizar snel gaan! Ruilen qua temperament? Het zijn onze eigen genen maar Ohhh soms is het echt doorbijten
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  11. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.319
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik snap je hoor:p Hier hebben we ook soms van die dagen.. Dan is het gewoon allemaal echt heel pittig:| Zeker met een baby erbij, haha..

    Gaat alles goed ook met A? Ik moet zeggen dat Y best prima in het ritme mee beweegt.. Al moet ik zeggen dat M al best regelmatig geen dutje meer doet overdag:o: Dat je echt denkt van: Vriend je bent nog geeneens 2, je lichaam heeft dit echt nog wel nodig. Maar nee, het hoofd heeft duidelijk andere plannen haha. Dat moet ik ook wel zeggen.. hij heeft een relatief rustig temperament, maar hij is enorm bewegelijk en wil allès weten:roflmao: Hij praat heel goed voor z'n leeftijd, kan tot 20 tellen in het Nederlands en tot 10 in het Engelso_O Ook kent hij de meeste kleuren inmiddels.. Dat brein blijft maar gaan, joh. Dus dan heb je blijkbaar geen tijd meer voor dutjes:rolleyes:
     
  12. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Tot nu toe alles goed met A. Behalve dat ze de laatste keer bij het consultatiebureau een hartruis hebben geconstateerd. Het is hopen dat deze bij de volgende controle weg is.

    A. is echt een makkelijke baby wat dat betreft.. al vond ik hem eigenlijk vanaf het begin geen baby omdat die zo groot is haha.

    Het gaat wel goed tussen de kids onderling maar er zitten zoals je zegt dagen bij.. N. sliep onwijs goed in z'n grote bed en de laatste tijd haalt die z'n hele kamer overhoop dus nu ligt die weer in het campingbedje..

    Jeetje M. is gewoon een wonderkind dan haha. Die van ons praat nog niet zo heel goed en dat frustreert dan ook weer, kan er niet een middenweg zijn?

    Ik herken je verhaal wel wat betreft de middagslaapjes. Dat is hier ook zo ontzettend wisselend. Deze mama heeft het nog wel even nodig trouwens.

    En ik zie in je handtekening wens voor een 3e, wat mooi!
     
  13. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.319
    2.237
    113
    Vrouw
    O bah wat vervelend dat er een ruisje te horen was bij A! Van horen zeggen komt dat wel best regelmatig voor en gaat het ook vaak vanzelf weer weg (toch?).. Maar altijd vervelend als ze toch iets vinden! Ik duim dat het weg is als ze hem weer gaan checken:thumup: Wanneer mag hij weer?

    Was N naar een peuterbedje over gegaan? Waar doe je nou goed aan he.. Aan de ene kant zijn ze al zo groot, maar aan de andere kant kunnen ze ook weer niet teveel vrijheid handelen:$ Zodra wij gaan verhuizen gaat M ook over op een groot bedje (geen peuterbed, maar een gewoon bed). Benieuwd hoe dit zal gaan!

    Nou, ik ben er soms wel bang voor dat M wel erg hard gaat. Hij is tot nu toe met alles eigenlijk heel snel geweesto_O Vanuit mijn vakgebied heb ik aardig wat kennis over hoogbegaafdheid en to be fair hoop ik toch heel erg dat dit het niet is (met alle respect voor iedereen die het wel is natuurlijk). Doe mij dan ook maar die middenweg hoor, haha. Of hopelijk is het 'gewoon' een lekker vlot/slim mannetje haha.

    Hier trouwens ook een mama die vooral nog echt behoefte heeft aan dat middagslaapje:$:(

    Ja, die wens voor een 3e kindje is echt alweer aanwezig.. maar vooralsnog in het hart en nog niks concreet qua planning! Moet er nog even helemaaaaaal niet aan denken om weer te moeten bevallen:p Maar er stiekem alvast weer over dromen mag wel toch?♡
     
  14. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    Het komt vaak voor bij jonge kinderen en kan 2 kanten uit gaan met het hartruisje..we moeten 1 augustus weer op controle dus heel benieuwd. Dat is ook vlak voor onze vakantie dus dubbel spannend.

    N. was naar zo'n bed van de ikea overgegaan al sinds die 1,5 jaar is. Hij bonkte continue tegen het ledikant aan en werd daar meerdere keren per nacht wakker van. Het grote bed ging meteen goed alleen de laatste tijd zit meneer alle kasten overhoop te halen. Dat is wat minder.

    Hebben jullie al een ander huis of dat nog niet? Zo ja wanneer gaan jullie verhuizen?

    Hoogbegaafdheid is inderdaad ook niet alles.. dan loop je ook weer tegen dingen aan het leven. Mensen zeggen tegen ons dat N. nu nog niet heel goed praat alleen zijn eerste woorden zei die dan wel weer heel snel. We zien het wel hoor, hij ontwikkelt zich verder prima dus maak mij niet zoveel zorgen. Hopelijk heeft M. ook gewoon ontwikkelingssprongen en loopt die straks gewoon weer op niveau.

    Snap je wat betreft bevallen, ik ben nu vooral blij dat ik weer alles kan doen met N. Dat heb ik echt gemist toen die buik zo in de weg zat..net ook heerlijk gespeeld in de speeltuin!

    Dromen over een kindje mag altijd ♥️
     
  15. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Onze zoon N.olan is op 2 augustus geboren dmv een geplande inleiding. Op 31 juli ballon gezet, en op 1 augustus de inleiding die erg traag verliep.
    De ballon was er gelukkig die ochtend uitgekomen, wat betekende dat ik 3cm ontsluiting had. Toen ik 5 cm had heb ik preventief de ruggenprik genomen, omdat ik bang was dat ik te laat zou zijn.
    Om 13:30 had ik 5cm ontsluiting, maar om 22:00 ook nog..
    Ik was er helemaal klaar mee, heb toen voor een keizersnede gevraagd. Gynaecoloog in opleiding ging akkoord, alleen toen wilde een andere Gynaecoloog nog even voelen tijdens een wee en die constateerde dat er wel iets gaan was.
    Uiteindelijk was ik boos want ik had mij weer volledig ingesteld op die keizersnede.
    We hebben toen tot 00:30 gewacht, en daarna had ik opeens volledige ontsluiting en heb ik 11 minuten geperst!!
    Geen schouderdystocie, een voor ons doen klein mannetje van 3454 gram en 50 cm.
    We zijn inmiddels thuis en genieten
     
    Secret Promise, bluedrake en Mimus vinden dit leuk.
  16. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    @Krisjee van harte gefeliciteerd! Kijk je er ondanks alles toch nog een beetje positief op terug?
     
  17. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.319
    2.237
    113
    Vrouw
    Late to the party, maar ook van mij nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede zoon:D♡ Hopelijk gaat alles goed met jullie! En super fijn dat de bevalling verder gewoon voorspoedig verliep:)
     
  18. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Sorry voor de late reactie!
    Bedankt voor jullie felicitaties!

    Hier gaat alles z'n gangetje. Her is af en toe zwaar een peuter en een baby icm borstvoeding. Maar ik mag niet klagen!
    Ik ben hartstikke blij dat de borstvoeding geslaagd is, iets wat ik heel graag wilde omdat het bij O niet ging.
    Alleen het clusteren in de avond is zeer vermoeiend.
    Met N gaat alles goed, flink gegroeid en doet het goed. Komt vaak maar 1x in de nacht. Met O gaat ook alles goed, moet wel wennen aan zijn broertje maar is wel heel nieuwsgierig.

    Hoe gaat het met jullie?
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  19. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.319
    2.237
    113
    Vrouw
    Fijn dat het goed met jullie gaat:) en wat super dat de borstvoeding dit keer wel lukt!

    Hier gaat het z'n gangetje! M. en Y. zijn allebei onwijs aan het ontwikkelen weer. Y. staat rechtop en doet al wat stapjes opzij en met de loopwagen:eek: en M. is echt z'n woordenschat steeds meer aan het uitbreiden.. Het wordt al echt een kind gewoon:D
    Verder onwijs druk. We zijn net verhuisd en nog de laatste dingen aan het doen in het huis. En dat dan met twee aapjes die zo aan het ontwikkelen zijn... het is pittig:roflmao: Maar we komen er wel!

    Hoe is het met @bluedrake?:) En met de andere dames? Ik ben benieuwd of de rest van de dames ook nog een beetje actief zijn op het forum/meeleest:o:
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  20. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.660
    4.038
    113
    Vrouw
    @Secret Promise @Krisjee hier een beetje een drukke periode ook momenteel. A. die rolt inmiddels al (hij moet nog 4 maanden worden!!!) En verder veel zorgen gehad wat betreft z'n hart. Achteraf bleek er helemaal niks aan de hand te zijn maar het proces vooraf was heel stressvol.

    Met mijzelf gaat het wel aardig, bezig met wat veranderingen in mijn leven. En kijken wat de toekomst brengt
     
    Secret Promise vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina