Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisaW27

    LisaW27 Bekend lid

    4 okt 2016
    967
    1.153
    93
    Vrouw
    Stewardess
    Gelderland
    L is nu ongeveer 1,5 maand oud en groeit nu wel uit maatje 50. Dit is 50/56 en 56

    4D7ADE5B-57BC-40BD-8F0D-3372F51CBA36.jpeg
     
  2. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Hier een beetje een baaldagje.
    O. Is erg onrustig en drinkt zo slecht, dat ik er verdrietig van wordt, en mij down voel.
    Hij weegt inmiddels 4725 gram, en moet hem nog steeds bijvoeden met de sonde. Terwijl hij nu boven zijn geboortegewicht zit.
    Ik heb juist het idee dat die sonde averechts werkt, en dat hij juist "lui" wordt van de voeding die hij krijgt zonder er iets voor te doen.
     
  3. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Voor de lange beentjes is het nu geluk dat het zomer is. Kunnen ze een korte broek aan;). Voor de aller jongste misschien nog met een dekentje in de kinderwagen?

    @bluedrake bij het voeden zorgen dat ze niet te (conformabel) warm zijn. Sokjes uit, mutsje af, geen dekentje... Verschonen halverwege. Maar ik moet zeggen dat ik L eerst ook echt niet wakker kreeg na een paar slokken drinken. Ik heb het toen gewoon opgegeven.

    Gisteren ging ik een ijsje eten met me zoontje en dus kreeg L een flesje van me vriend. Na 50cc dronk ze niet meer en zetten het op een krijsen. Bij thuiskomst heb ik haar meteen aan de borst gelegd en toen dronk ze heel gulzig. We moeten hier duidelijk nog oefenen met uit de fles drinken.

    @Krisjee dikke knuffel. Kan je niet bespreken dat je denkt over die sonde? L is 5 weken en weegt pas 4250.
     
    bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  4. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @LisaW27
    Super grappige emoticon zo haha :)
    Maar wat een verschil joh... Mijn meisje van een week bijna net zo groot als jouw L van anderhalve maand :p

    @Krisjee
    Nog steeds joh? Help me even herinneren.. Hij krijgt sondevoeding omdat hij het er weer uit gooide toch? Je zou ergens verwachten dat ze idd die sonde eruit zouden halen en 'm weer even goed honger laten voelen zodat hij de impuls om te drinken weer krijgt.... Vervelend hoor, is dit niet bespreekbaar met de artsen? Sterkte iig... Kan me je baaldag wel voorstellen!

    @miniVosje
    Grappig dat dat zo'n verschil is he...borst of fles! Ik wilde gisteren nog een beetje bv geven, omdat C zo onrustig was.... Maar ze snapte niets meer van die tepel :oops:
     
    miniVosje en LisaW27 vinden dit leuk.
  5. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    #145 Krisjee, 23 jul 2021
    Laatst bewerkt: 23 jul 2021
    @bulakgirl

    Ja nou O is dus in de kraamweek teveel afgevallen, en spuugde heel veel uit. Toen hij werd opgenomen woog hij 4330 en zijn geboortegewicht is 4680.
    Inmiddels zijn we een week geleden ontslagen uit het ziekenhuis en woog hij ongeveer 4500 gram. Sinds zondag zit hij boven zijn geboortegewicht en heb ik contact gehad met de kinderarts en die zegt alsnog doorgaan. Maandag heb ik weer een evaluatie, en ga dan aangeven dat ik het idee hebt dat de sonde averechts werkt. En ook spuugt hij niet meer!
    Hij drinkt nu zelfstandig 80 a 90 cc. Maar wij (vriendlief en ik) hebben het idee dat de sonde pijn doet, en daarom niet meer wilt drinken.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Wat krijgt hij nu nog via de sonde dan? Lijkt me haast verwaarloosbaar dan.. Ze moeten nu toch flesjes van 100 drinken?

    Vandaag is de dag van telefoontjes haha, net intake van CB gehad... Daarna CB weer met planning voor eerste moment met CB arts... Ook verwacht ik nog een contact moment met vk ;p

    Heb CB gevraagd over naar buiten gaan, maar zij vond ook dat als C gewoon lekker op temp is en blijft aankomen we gewoon lekker met haar naar buiten mogen! Dus dat is fijn om te weten, anders zaten we nog wel 2 weken binnen.. Vandaag was ze 10 gram aangekomen!
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  7. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @miniVosje @bulakgirl probeer hem inderdaad regelmatig uit te kleden, kietelen, verschonen en alles maar meneer die vind alles wel best en valt in elke positie gewoon in slaap. Net z'n vader, die kan dat ook :roflmao:
     
    miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Hebben jullie trouwens ook 't gevoel dat je soms je acties tegenover je partner moeten verantwoorden?

    Gisteren wilde ik naar de kruidvat, hier zo'n 400 'm vandaan.. Bij gods gratie mocht ik dat dan proberen... Ja was in 't begin ff pittig, maar op een gegeven moment kom je in zo'n flow en was 't prima te doen... Vond het zelfs wel lekker... Nu wilde ik vandaag even naar het winkelcentrum om nog wat missende kleren te halen voor Cato (ze heeft bijvoorbeeld geen 't shirts met korte mouwen... Vind dat wel fijn om te hebben boven een romper met lange mouwen ;))
    Nu heeft hij veel behoefte aan rust op 't moment, dus wilde hem niet weer op sleeptouw nemen en stelde voor om zelf met de tram te gaan... Na veel overhalen mocht ik dan toch wel gaan, maar moet hem bellen als ik daar ben en het toch niet gaat... Dan komt hij me wel halen.

    Heel lief bedoeld allemaal, maar ik word daar super onzeker van! :oops:

    Als ik 't idee heb dat ik dit aan kan en wil dit graag proberen dan moet dat toch goed zijn? Kijk auto rijden doe ik gewoon nog even niet... Daar moet ik echt nog even wat verder voor zijn, maar daarom is een ritje met de tram toch ideaal om uit te proberen? :p merk wel dat 't snel om me heen gaat haha ga alleen even naar de KiK en dan weer tram terug... Ga geen uren shoppen :p
     
    miniVosje, bluedrake en caatje87 vinden dit leuk.
  9. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    :roflmao: toevallig vanmorgen ook gehad met C... Mja papa wilde haar in bad doen op flesjes tijd.. Dus denk ook dat ze gewoon op was :o:
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  10. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Nou ik had met de kinderarts overlegd om van 7 voedingen, naar 6 voedingen te gaan omdat hij 's nachts niet wakker te krijgen is.
    Dus moeten we nu 120cc aanbieden. Maar krijgt maar 80 a 90 cc zelf weg. Dus dat zou betekenen dat ik 20 a 30 cc via de sonde zou moeten doen. Maar er zijn toch genoeg babies die niet alles opdrinken? Vraag me dan zo af waarom die van mij dat wel moet doen, ook omdat we nu ongeveer 200 gram boven zijn geboortegewicht zitten
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  11. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    CB vertelde me vanmorgen dat C minimaal de 70 uit de flesjes moet halen, wij maken haar om de 3 uur wakker om te voeden... We bieden haar sinds vandaag 100 aan waarvan ze 1x 10 en 1x 40 liet staan... Maar net dus volledig opgedronken...
     
  12. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Dreigen met anders krijg je extra prikken
     
    miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  13. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Krisjee kan je zelf wegen? Je zou voorzichtig je gevoel kunnen volgen en niet via de sonde geven. Weet niet of je de sonde wel moet spoelen toegankelijk te houden. Als hij blijft aankomen dan gaat het goed.

    @bulakgirl gelukkig is mn man wel bezorgd, maar mag ik mijn eigen grenzen opzoeken. Wel helpt hij dat als ik zeg dat mn lijf op is en ik later door huishouden heen ga hij mij op de bank bonjourd met m'n eigen woorden.
     
    miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  14. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je tips! Heb nu met vriendlief afgesproken om te kijken wat hij op krijgt en niet bij te voeden met de sonde. En dat we elke dag gaan wegen. Heb zelf een weegschaal aangeschaft.
    Hij heeft net 100 zelf opgedronken van 120cc die hij zou "moeten" drinken. We komen er wel!
     
    miniVosje, bluedrake, caatje87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Hier even paar dagen forumloos geweest! Heerlijk even met andere dingen bezig..

    Verder doet L. het goed, maar moesten vorige week nog wel even te bloedprikken ivm nog steeds geel zien. Deze waardes waren acceptabel maar moesten vandaag nog wel een keertje te prikken. Deze uitslag net binnen gekregen en weer acceptabel maar wel dat ze volgende week toch nog een keer willen prikken.
    Dus we wachten maar weer af.
    Had eigenlijks gedacht dat het na vandaag wel goed zou zijn..

    Verder net eindelijk zijn lachje vast kunnen leggen op foto!! Echt zoooo cute *hartjes ogen*
     
  16. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @Krisjee hoe gaat het nu inmiddels met drinken en de sonde?

    Hier had N. 2 dagen terug een enorme regeldag. Dat hebben ze dus ook met flesvoeding. Ieder uur vragen om de fles en anders boos worden en krijsen. Nu gaat die langzaam ineens van de 3 uur naar de 4 uur. Prima, want hij drinkt dan meer.. morgen alweer 2 weken oud!
     
    Mimus, miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  17. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Nou dit idd... Volgens mij zit ik daar nu een beetje in... Madam komt nu haast elke keer na 2 uur al, kan 't dan rekken tot 2,5 uur, maar dan drinkt ze maar 70 ongeveer... Waar ze gisteren maar liefs 90 gram was aangekomen, was ze vanmorgen weer 20 gram afgevallen :( nu had ze wel weer wat gepoept vannacht... Wellicht daarom wat afgevallen... 90 gram in 1 dag is ook wel veel haha

    Ik verbaas me trouwens over het flesvoeden op verzoek... En m'n man en ik zijn het spoor een beetje bijster haha 7 en 5 jaar geleden was dit met flesvoeding not done... Dus wij vragen ons nu af hoe dat in zijn werk gaat dan...online kunnen we er niet veel wijzer over worden! Hoe doen jullie dat?
     
  18. LisaW27

    LisaW27 Bekend lid

    4 okt 2016
    967
    1.153
    93
    Vrouw
    Stewardess
    Gelderland
    Vannacht hebben we echt een top nacht gehad met L. Hij heeft van 00:00 tot 6:00 geslapen, mijn man heeft meteen de fles gegeven en om 10 uur meldde hij zich weer. Ik heb hem uit bed gehaald (de fles stond al klaar) maar hij is nu weer in slaap gevallen op mij.
     
  19. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Is heel normaal hè dit soort dagen! Niet al te druk maken denk ik zo..

    Weeg je echt elke dag dan? Wij om de dag.. N. Komt nog steeds aan qua gewicht dus gaat prima hier denk ik zo.

    Wij zijn wat dat betreft vrij makkelijk hoor. Merk echt aan N. Wanneer die honger heeft en daarvoor is de fles gewoon een strijd of drinkt hij maar 30cc. Of ik nu een half uur later 70 cc erin krijg of dat ik na precies 3 uur er maar 30 in krijg ik weet het wel. Met z'n regeldag heb ik steeds gegeven als die honger signalen vertoonde.

    Nu proberen we echt max 4 uur aan de houden, behalve in de nacht dan mag dus zelf komen op verzoek. En dat doet meneer ook netjes.
     
    miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  20. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @bluedrake
    Ja, ik moet ook naar om de dag gaan wegen hoor... Maar we gingen haar toch in bad doen vandaag, dus was wel benieuwd! Morgen gehoor test bij CB... Zal eens vragen of ze haar willen meten en wegen gelijk :o: ben wel benieuwd naar haar lengte... Of zouden ze dat niet doen? :$

    Maar hoe weet je of N dan genoeg binnen krijgt? Als hij de ene keer 30 en de andere keer 70 drinkt? En blijft hij dan niet elk uur komen op een gegeven moment? :oops:
     

Deel Deze Pagina