Zomer mama’s 2021 ☼

Discussie in 'De mama's' gestart door Mimus, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Het drinken gaat momenteel op en af. Vanmorgen mijlpaal hij heeft zelf 120 gedronken!
    Hij komt wel aan, eergisteren woog hij 4815 en vandaag 4860! Gisteravond wel flink gespuugd, schrok er enorm van. Maargoed, komt ook wel goed!
    Gisteren allemaal spullen gekregen voor de neussonde, ziekenhuis had dit besteld voor ons. Alleen beetje balen dat we nu andere spuiten hebben gekregen die niet op de sonde past, en dan een andere sonde moeten inbrengen waar de spuiten wel op passen:confused:
     
    bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  2. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Mimus heerlijk toch als je even met andere dingen bezig bent geweest.

    @bulakgirl het idee van voeden op verzoek is dat je op de honger signalen van de baby let. Je hebt x aantal ml dat je geeft aan je baby per 24 uur. Dat ligt aan het gewicht.
    En of ze er nu 3 of 4 uur tussen laten maakt dus niet uit. Dit kan soms even zoeken zijn, hoeveel je moet geven. Meestal zit er wel een max aan per leeftijd omdat meer het maagje vaak nog niet aan kan.
    Het verschil met vroeger is dat je vroeger een standaard hoeveelheid op een standaard tijdstip gaf.

    (hoeveelheden ben ik neit in thuis. Ik geef bv)
     
    Mimus, bluedrake en bulakgirl vinden dit leuk.
  3. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Je hebt een formule voor voeding, iets met gewicht in kg x 150 en daaruit krijg je aantal cc wat die moet drinken op een dag.

    Dan gedeeld door het aantal voedingen en je hebt wat die per voeding ongeveer moet binnenkrijgen.

    Nu komt die om de 3,5 uur en dan drinkt die juist 70cc. In z'n regeldagen kwam die vaker, dronk die minder maar het totaal was goed.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  4. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.930
    2.383
    113
    @Krisjee
    Moet je zo'n sonde zelf vervangen? Heftig joh... Morgen weer afspraak met de kinderarts toch? Kun je 't niet uitstellen en nog even goed bespreken? Je gaf toch niks meer bij als 't niet nodig was?
     
  5. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Ja klopt. De sonde hoef ik zelf niet te vervangen dat doet de kinderthuiszorg. Ik heb hem niks meer gevoed met de sonde, en vandaag is het super goed gegaan en heeft alle flessen van 120cc op.
    Ik ga morgen vragen of die eruit mag, mocht het nodig zijn kan er altijd een nieuwe worden ingebracht.
    Ben benieuwd wat de kinderarts morgen zegt, hoop dat ze akkoord gaat, want wil zo graag een fotograaf laten komen voor een fotoshoot en met sonde vind ik dat gewoon niet mooi
     
    miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  6. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    @bulakgirl succes bij cb. Hier zijn ze langs geweest voor de gehoor test. Hoeven er pas met 4 weken heen.

    @Krisjee succes bij de kinderarts, hopelijk kan die sonde eruit.

    hier denk een regel dag alleen herken ik het spugen wat ze doet niet van mijn andere kindje. Ze komt veel begrijpelijk, maar ze geeft nu ook regelmatig terug. Ook na boertjes en een uur omhoog houden. Als ik haar neerleg dan hoor ik haar nog eten wegslikken. Hoort dat er ook bij? Zojuist lag ze aan de borst en uit haar mond en neus kwam van alles terug, maar wel willen doordrinken. Mag haar er echt niet vanaf halen of een speen of wat dan ook. Pfff hopelijk is dit snel voorbij vind dit namelijk super zielig. Durf haar bijna niet meer neer te leggen. Ik voed haar nu al naar beneden in de hoop dat zwaartekracht wat doet. Iemand nog meer tips?
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  7. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.930
    2.383
    113
    @Slowly
    Oh naar is dat... Ik herken het blijven slikken een uur na voeding in bed ook wel... Bij mij hoest ze ook geregeld na de voeding :( wilde daar vanmiddag ook een vraag over stellen bij CB. Als ik antwoord heb zal ik het je laten weten! ;)
    Ik heb wel preventief een deken onder het matrasje gelegd zodat ze iets schuin in bed ligt (ze slaapt in een slaapzakje).

    @Krisjee
    Succes bij de kinderarts... Hoop dat ze een beetje mee denken met je ;)
     
  8. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd wat ze zeggen. Hier ook standaard bedje schuin staan en laat haar ook geregeld op haar zij slapen.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  9. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Succes @Krisjee, hopelijk goed nieuws!

    Lastig @Slowly, L. Geeft ook vaak mondjes terug na de voeding..
    Ook helemaal niet gewend van de andere kinderen.
    Maar zolang het geen projectiel spugen is of dat hij er zelf pijn van heeft kan het erbij horen..
    Anders kun je denken aan reflux..
    Hier ligt hij ook niet graag op zijn rug.
    Bedje hebben we ook iets omhoog staan.
    En slaapt meestal op z’n zij of buik.
    Of op een van ons haha!
    Draagdoek doet het ook goed..
    En ja met de regeldagen is dat idd extra lastig want dan drinken ze de hele dag door en en geven dan ook weer wat meer mondjes terug..
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  10. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    De sonde mag eruit! Kinderarts zei zelf ook, als hij blijft groeien en drinkt gewoon goed. Dat de sonde er gewoon uit mag!
    Zo fijn!
     
    miniVosje, caatje87, bluedrake en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.930
    2.383
    113
    Yay! Wat super fijn!! En wat goed dat je zelf dus al had afgebouwd! ;)
     
  12. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Aah yes wat goed!! :thumup:
     
  13. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.930
    2.383
    113
    Ik heb gisteren ook de draagzak erbij gepakt... Wilde even de was ophangen maar ze was te onrustig! In de draagzak zat ze prinsheerlijk ;)

    Hier zijn de nachten nog steeds wel lastig hoor, van 23:30-03:30 is ze bijvoorbeeld wakker en onrustig geweest, veel last van krampjes... :( dus afgewisseld met m'n man.. Hij een uur met haar lopen, ik een uur met haar lopen... Dan is het wel fijn dat hij ook gewoon lang vrij is! ;)

    Overdag is ze rustig en slaapt ze haast van voeding tot voeding... S nachts heeft ze feest :p
     
  14. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ah fijn hè!

    Maar lastig dat ze van nachtfeesten houd!!
    Hier slaapt hij nu meestal van 22.00 tot 3.00/3.30 in de cosleeper en dan daarna naast mij tot de ochtend!
     
    miniVosje en bulakgirl vinden dit leuk.
  15. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Hier is N. ook de hele nacht bezig geweest nadat hij gespuugd had, zo zielig. Daarna dronk die natuurlijk steeds maar 40/50 cc dus dan komt die veel eerder. En meneer kon niet slapen van de buikkramp.. pas rond half 6 viel die echt goed in slaap.

    Zo staat visite voor de deur dus nu haasten :roflmao:
     
    miniVosje, Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  16. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Ah hier een beetje hetzelfde. Ik leg haar nog 1x terug tot ongeveer 6 uur en daarna ligt ze naast me.
     
    Mimus en bulakgirl vinden dit leuk.
  17. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.930
    2.383
    113
    Ze is weer 5 gram afgevallen :(
    Ik snap het niet... Tis niet dat ik er meer voeding in krijg... Twijfel nu of ik andere flesjes moet proberen... Ben net een half uur bezig geweest en heb er met moeite 85 in gekregen...
    De pest is, dat ze in principe met 45 ook al content was geweest.... :| maar daar komt ze niet van aan natuurlijk :confused:
     
  18. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar! Heb net zelf de sonde verwijderd en meneer drinkt opeens maar 70cc, en gaat dan weer slapen.
    Welke flessen gebruik jij? Ik dr Brown, heb ook geprobeerd met difrax speen erop en dit gaat best goed (met momenten)
    Denk dat ik ook nog eens een andere fles ga proberen.
     
  19. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.930
    2.383
    113
    :( ik heb de difrax fles, maar twijfel dus naar avent te gaan... Daar deden de jongens het ook goed op, vond de design van difrax wel leuk voor de verandering... :o:
     
  20. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Haha difrax ziet er ook leuk uit. Heb ze geprobeerd voor O. Maar die gaat te snel. Ik heb ook Philips avent en net geprobeerd, maar had het idee dat hij die niet fijn vind
     

Deel Deze Pagina