Zomer of winterjas aan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 2012mama, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier wel in winterjas naar school vandaag.
    Had van mij niet perse gehoeven maar ze had hem al aan toen ik de gang in liep. Puur uit gewoonte denk ik.

Maar wel een tshirtje eronder zonder vestje.

Op school trok ze heel triomfantelijk d'r jas uit met de mededeling "kijk mam! Ik heb GEEN vestje aan!"
    Weet je meteen waarom die jas zo snel aan ging vanochtend... :D
    Nou had ik gelukkig ook geen vest verwacht maar als ze denkt dat ze mij zo te slim af is.. Prima hoor :)

Maar ze mocht niet d'r sandalen aan van mij..
    Ook niet als ze d'r sokken en d'r maillot uit deed.
    (Lees: geen verkleedfeestjes als we al de deur uit moeten.. Dat had ze dan ietsje eerder moeten bedenken..)

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Haha! Ik zie dat gezichtje helemaal voor me.

Mijn dochter heeft juist wel een vestje (bolero) aan. Ze is best wel een koukleum, maar ze wilde zelf haar zomerjas aan. Prima. Tenzij het vriest, ga ik daar geen discussie over aan.

3. Saskia78

@missT: ahja hier eerder andersom.. Ze heeft het bijna nooit koud en ook swinters loopt ze binnen het liefst in een tshirt..
    Of zo'n shirt met lange mouwen maar wel van hetzelfde materiaal.

Oma moppert altijd.. Moet je geen hemd aan..
    Nee dat MOET niet. Ze liggen er en ze kan ze zo pakken.. Maar ze draagt ze enkel bij kriebelkleding :)

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    zomerjasjes....

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    :D Jammer voor oma, dus. Heerlijk dat je meisje precies weet wat ze wil.

Mijn dochter vraagt al dagen of het warm is, want dan kan ze buiten op blote voeten spelen. ;) Daar heb ik snel een stokje voor gestoken.

6. Saskia78

Haha hier vrijdag huilend kind omdat ze niet op d'r sandalen naar school mocht.
    "Ja maar mama! Het wordt gewoon helemaal geen zomer dit jaar! De zomer slaat over! Ik ben het echt helemaal ZAT"
    Dikke tranen en groot verdriet.. Zo sneu..
    Blij dat het gister eventjes heerlijk weer was.
    Gauw jurkje met korte mouwen uit de kast, blote beentjes en d'r nieuwe zomerschoentjes. (Ok gympjes van 5€ van de action.. Maar dat ze er met blote voeten in mocht maakte d'r dag compleet)

En inderdaad,. Pech voor oma..die heeft het daar weleens moeilijk mee heb ik het idee :)
    Maar helaas voor oma heeft ze een zeer standvastige zoon met eigen mening... Die getrouwd is met een vrouw met ongeveer dezelfde instelling en die het prima vind dat dochterlief zichzelf aankleed. En omdat ze het toch nooit koud heeft ga ik ook niet klagen dat ze perse een hemd aan moet.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Zaterdag winterjas, gisterochtend ook. (die ze snel uit heeft gedaan toen we van de zwemles kwamen!) Maar vandaag is ze in haar nieuwe zomerjasje naar school, wou ze graag. ;) En het was vanmorgen ook al iets van 12/13 graden hier. Wel een longsleeve eronder, maar verder geen vestje ofzo.

8. Saskia78

Hier ook 12 graden.. Had zelf winterjas aan en shirtje met lange mouwen...prima weertje buiten.

Straks m'n zomerjas maar eens opzoeken.. Ik ben helaas iets meer een koukleum dan dochterlief.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik had m'n winterjas aan en een t-shirt met korte mouwen en zat echt te zweten op de fiets. :D

Ik moet nog op zoek naar een leuke winterjas, die van de vorige jaren kan echt niet meer. ;);)

Edit; waar woon je ergens, als ik vragen mag? :)

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Beide kids Zondag in de ochtend winterjas aan gehad, maar smiddags mochten ze uit doen omdah het veels te warm was.

En vandaag dacht ik dat het ook zon lekker weer was en hebben ze zon vestjes aan. Maar het regent nu hier en ik hoop dat mijn zoontje op school niet buiten gaat spelen. Anders wordt hij nat. Het is wel 13 graden maar toch lijkt het me niet warm buiten.

11. Saskia78

Mja hier spelen ze met regen altijd gewoon buiten.
    (Tenzij het hoost dan... )

Tshirtje is sneller droog dan een dikke trui denk ik dan altijd maar.

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik denk dat ze hier ook altijd in de regen buiten spelen. :( hoop niet dat hij veels te nat is.

13. Tamio

Tamio Niet meer actief

Nou hier plenst het met bakken uit de hemel, dus ik ga er toch vanuit dat ze niet buiten aan het spelen zijn.
    Ze is trouwens met t-shirt en zomerjasje naar school gegaan en een vestje in de tas.

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Oops 2x

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Regen: ach ja, gelukkig zijn ze niet van suiker he! Droogt wel weer... ;) Maar neem aan dat ze in een hoosbui niet naar buiten gaan. Hier was het heerlijk vanmorgen, zelf om 7u de deur uit met een vestje aan. Dochter met zomerjas met daaronder een t-shirt, verder spijkerrokje en iets meer dan 3/4 legging ;)

Hier heeft het vanmorgen even iets geregend, maar verder helemaal droog gebleven in Eindhoven!

16. Saskia78

Nee, in een hoosbui niet.. Maar wel als het maar een beetje druppelt.
    (1 van de goede punten van deze school vonden wij.. Hier in de stad zit je toch al zoveel binnen... Dus zo veel mogelijk naar buiten. Ook op school)

Nu spelen de dames (dochter plus vriendin) samen buiten zonder jas.
    Fietsen en steppen als wilden... Dus ze zullen het wel niet koud hebben.

17. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter heeft net ook zonder jas buiten gespeeld. Heerlijk weer hier in Brabant.

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Zoonlief een winterjas (moet nog een leuke zomerjas scoren, en dat is moeilijk), maar vanmiddag lekker zonder jas in het zonnetje. Dochter heeft vanmorgen een nieuwe zomerjas gekregen en is daar errug blij mee ;). Maar vanmiddag ook niet nodig gehad. Hier was het 18 graden!

Deel Deze Pagina