Ons zoontje heeft verborgen reflux en krijgt daarvoor nexium. Nu heeft hij sinds een aantal dagen aanzienlijk minder poepluiers en zijn poep is harder dan normaal. Hij wordt regelmatig huilend, kreunend, persend wakker, maar er komt dan niets. Zo sneu om hem zo hard te zien werken. Ook tijdens de voeding regelmatig onrustig omdat het dan dwars zit. Als hij wat scheetjes heeft gelaten of heeft gepoept is hij weer een vrolijk ventje. Heeft iemand tips / herkenning? Nu gaat het goed met de reflux, hij slaapt weer veel meer maar nu krijgen we dit probleem ervoor terug.. Gaat het weer over als de darmen zijn gewend aan de meds?
Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft. Hier hetzelfde probleem bij een meisje dat al gevoelig was voor obstipatie.
Krijgt hij bv of fv? Hier hebben we er ook problemen mee gehad rond die leeftijd, ik deed dan een schepje minder voeding in de fles, dat hielp wel wat. Al moet ik zeggen dat dl er met veranderingen in haar eten nog steeds wel gevoelig voor is.
Onze jongste kreeg ook nexium en raakte daar ook vreselijk verstopt van. Ze had hier forlax junior nodig om dat weer op gang te krijgen. Die combinatie hebben we gebruikt tot ze een maand of 11 was, toen kon de nexium er af en heeft ze nog een tijd forlax gebruikt.
Mijn zoontje krijgt ook nexium. En nutrilon omneo comfort voor krampjes. Hier een goede combi. Succes!
Gisteren toch maar even naar de hap gebeld om advies te vragen. Ik kon proberen om wat extra water aan de fles toe te voegen en als dat niet werkt eventueel lactulose. Dus meteen maar 20cc extra in de fles. Ik geef dus kv trouwens het is wel wat beter. ZL heeft gisteravond een goede poepluier gehad en vanochtend ook. Vanmiddag wel weer harder, maar het kwam makkelijk eruit. Dus we blijven zo nog maar even doorgaan. vannacht is hij ook niet wakker geworden van de krampen. Vanmiddag wel weer even, maar viel na even huilen weer in slaap. Dus we wachten nog maar even met lactulose.
Meer vocht toevoegen in de fles was hier aan het begin dé oplossing. Mijn zoontje krijgt ook een behoorlijke hoeveelheid nexium.Toen dat niet meer hielp zijn we even over gegaan op lactulose, dit langzaam afgebouwd en sinds hij bijvoeding krijgt gaat het een stuk beter. We hebben ook af en toe een theelepeltje olijfolie gegeven, hielp ook goed, dus dit kan je ook proberen. Heb ook gehoord dat een pipetje infacol ook kan helpen! (Tegen buikrampjes). Succes!
Lactulose zou ik niet doen: maakt de darmen lui en geeft regelmatig erg veel krampen en winderigheid. Forlax junior bevat als werkzame stof macrogol, wat een lichaamseigen stof is. Daar zou ik om vragen als je echt medicatie nodig hebt alsnog.
Oke thx. Ik dacht dat lactulose de darmen juist niet lui maakte lui worden is idd niet de bedoeling. Infacol eerder geprobeerd, maar daar wordt het alleen maar erger van. Zoonlief poept nog wel meerdere keren per dag. Dat heeft hij altijd al gedaan. Maar nu dus wel minder en beduiderd harder. Vandaag ging het dus goed qua krampen. Zolang het er met niet te veel moeite nog uitkomt wil ik liever niet nog meer medicatie gaan geven.