Hi Ik heb een dochter van bijna een jaar, dn ik vraag mij af.. houden jullie hetzelfde ritme aan qua tijden in de zomertijd? (Dus als je kindje in de wintertijd bijv. om 19:00 naar bed gaat, gaat dit dan ook zo door in de zomertijd?) Of laat je je kindje het ritme ams gewend aanhouden en gaat hij/zij naar bed om 20:00? Hetzelfde met eten, dutjes etc.
Ik volg mijn kind. Hij ging om 19u naar bed, maar nu is dat 20u geworden. Ik denk dat het vanzelf wel weer naar 19u gaat. En zo niet, dan niet
Eerste paar keer rond 20.00, daarna 19.30 en daarna rond 19.00. De eerste dag waren ze hoe dan ook van slag en werd het 21.30. Daarna ging het vanzelf. Alsof ze aanvoelden dat er wat anders was.
Mijn dreumes gaat mee in het zomertijdritme. Kan ook niet anders, want er zijn hier te veel mensen in het gezin die wel de klok in de gaten moeten houden (voor werk, school, sporten, e.d.) dus dat ritme komt er dan vanzelf in.
Hier gaan ze direct mee in het nieuwe ritme. Ook geen gedoe met kwartiertjes / half uurtjes. Gaat prima.
Hier is alles een uur opgeschoven. Heerlijk...niet meer tussen 04:30-05:30 opstaan maar tussen 05:30-06:30 Savonds nu 19u naar bed ipv 18u.
Hier zijn we inmiddels redelijk op d3 oude tijden beland. Alleen wat avond drama af en toe maar geen idee of dat door de klok komt.
Hier zijn ze inmiddels wat ouder, maar ik hield gewoon de tijd van de klok aan, dat kan toch ook bijna niet anders? Als jij normaal om 8 uur op je werk moet zijn, kun je toch niet de hele zomer om 9.00 uur komen? Dus ja zomer en winter dezelfde tijden. Ze gaan altijd om 18.30 en 19.00 dus nu ook.
Hij gaat gewoon om 19.00 naar bed en komt er om 9.00 uit (uur later dan in de wintertijd). Denk dat hij het vanzelf wel weer naar 8.00 verschuift.
Hier zijn ze allebei ziek dus ze liggen er gewoon op de normale tijd in (19:00/19:30) en slapen dan ook
Hier ook gewoon weer het ritme zoals dat in de wintertijd was. Ritme is hier ook wel nodig vanwege werk en psz van de oudste, dus ik heb beide kinderen ook zondagochtend gewoon om 8.00 wakker gemaakt, normaal zijn ze dan al wakker (uitzonderingen daar gelaten) en 's avonds weer op gewone tijd naar bed, slaapjes van de jongste gewoon op dezelfde tijden als anders. Ging prima allemaal, merk wel dat de oudste wat later in slaap valt, maar hij laat zich gewoon naar bed brengen. Eten e.d. is ook gewoon allemaal op dezelfde tijden. Ik eet niet in de winter om 17.30 en in de zomer om 18.30 dus dat geld voor onze kinderen ook.
Hier gaat ze gewoon mee in de nieuwe tijd maar ook een makkelijker slaper dus ook niet heel ingewikkeld wat dat betreft.
Tja, werk en kdv enzo gaat gewoon door, dus we zitten gewoon op normale tijd hier. Ze slaapt wel later 's avonds helaas, maar ga er vanuit dat dat snel wel weer gewoon tegen 20 is, ipv tegen 21.
Gewoon dezelfde tijd op de klok als anders. Maar goed, ze is nu ziek dus nu slaapt ze eigenlijk de hele dag en zo nu en dan een klein beetje fut om te spelen dus nu kijk ik niet zo krap.
Hier is alles weer normaal. De eerste twee dagen waren toch wel een dingentje. Heel vroeg wakker worden vooral. Ik daarin tegen, moet nog wel wennen. Ik ben er altijd gevoelig voor geweest. Ik lig nu nog wakker.