de een wil de speen eruit, ik wil juist de speen erin!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Mijn dochter wil van kleins afaan al geen speen. Nouja prima, mamma braaf elke keer naast het bed pink erin tot ze rustig is en slaapt.

Nu kan ik haar zelfs gewoon wegleggen en valt ze uti zichzelf inslaap.

Maar niet altijd, en overdag jengelt ze de hele tijd en vraagt ze 24/7 mijn aandacht (als ze wakker is dan).

Nu heb ik een speen gekocht voor kinderen vanaf 6 maanden, om uit te testen, deze wil ze dus WEL. maar ze is het dus niet gewent, ze zuigt niet, ze sabbelt...

zo ongeveer hetzelfde als dat ze aan mn vinger doet, niet zuigen maar sabbelen, heel rustgevend voor haar, maarja niet echt een manier om de speen erin te houden.

Zolang de speen erin zit kan ze sabbelen, is het goed en kan ze zelf spelen, zodra die eruit valt omdat ze ertegenaan tikt of omdat ze haar hoofd naar de zijkant draait, is het mis en wil ze mijn aandacht.

hoe leer je een baby zuigen op een speen? ze krijgt het maar niet door...

snachts krijgt ze zowiezo geen speen want ze slaapt goed door. maar ik heb toch het idee dat ze zuigbehoeftes heeft overdag en die dus nu inruild voor aandacht van mij.

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wat voor speen heb je?

Mijn zoontje wil alleen zo een ronde, zo'n afgeplatte spuugt hij uit.

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik heb ze werkelijk ALLEMAAL gekocht! de hele kruidvat, etos, prenetal en babydump leeggekocht... :) dus keuze genoeg.

dit is de eerste keer dat ze een speen wel interessant vindt, maar het is voor 6 maanden en ouder dus vind het nogal eng... maarja ze vind hem wel interessant alleen nu nog leren zuigen...

toch raar dat je een baby moet leren zuigen aan een fopspeen terwijl als ik de fles geef, ze hem zo leegdrinkt...

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Bij ons helpt het als je speen beweegt als je hem erin stopt... en als hij erin zit zachtjes op tikken... vooral als je merkt dat ze stopt met sabbelen ;)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ik vroeg me al af hoe dat zat met de pink: als ik die bij mijn zoontje er in doe, begint hij er KEIHARD aan te zuigen. Niet normaal. Maar normaal gesproken sabbelen ze dus (wat ik wel al dacht...)? :p

Hier helpt het trouwens om de speen even vast te houden als ik hem er in doe. Hij grijpt hem in eerste instantie niet goed vast namelijk waardoor ie er weer makkelijk uitvalt. Als ik hem even vasthoud, heeft ie de kans om er goed aan te zuigen zodat ie beter in zijn mond zit en dan blijft ie vaak wel een tijd goed zitten.

6. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Haha ja soms zuigt ze wel op mn pink hoor, vooral toen ze heel klein was deed ze dat, nu vind ze het leuker en lekkerder om erop te sabbelen, dat is heel geruststellend voor dr ofzo... Maarja zit ik nog met het speen-probleem :p

Heb geprobeerd om hem erin te houden een tijdje en dan kijkt ze me aan en gaat ze lachen... ze probeert me gewoon te versieren :)

Dus dat werkt niet... :(

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier wil ze alleen de speen van avent, lijkt een beetje op een pink zit geen platte kant aan. Alleen bijna nergens te koop, alleen bij de grote kruidvat hebben ze hem hier.

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hier nog eentje die alleen de avent wil. Ook alle speen vormpjes gebruikt (en dat is vrij lastig om van de buitenkant van de verpakking te zien welke vorm dat ding nou eigenlijk heeft!)
    In eerste instantie wilde ze die ook niet maar toen ik n maatje groter had gekocht was hij wel ok. Die hebben we er in gehouden tot vandaag en ze sabbelt er vaak op...soms iets te vaak nu voor mijn gevoel (is ook nooit goed heh mams...:))
    Meisie is gewoon geboren met n grote mond denk ik (van wie zal ze het hebben....)

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier idem dito! Alle spenen geprobeerd maar alleen de avent word geaccepteer5d.
    Prenatal verkoopt ze trouwens ook hoor!

10. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    hmm dan maar de avent gaan aanschaffen (geen ideee of ik hem ooit al geprobeert heb, maar een maatje groter zowiezo nog niet dus ik denk dat ik dan de avent vanaf 6 maanden ga aanschaffen, kijken hoe dat gaat..!

Is toch raar he, dat je als moeder precies geeft wat je kindje wil om ze maar tevreden te houden, en het begint al vanaf dat ze geboren zijn hahahaha :)

Deel Deze Pagina