Co-sleeper vraagjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Linnie1985, Mar 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn man heeft van een Ikea bedje een cosleeper gemaakt. Het bevalt ons heel goed om onze dochter zo bij ons te hebben 's nachts. Ik heb wat vragen over de lange termijn.

Maar nou vraag ik me af tot wanneer je je kindje in de co-sleeper kan laten slapen. Bijv. zoals nu. Dochter ligt te slapen, maar man en ik zitten op de bank in de woonkamer. Nu kan ze natuurlijk nog niet kruipen, maar op een gegeven moment gaat ze dat natuurlijk wel doen. Is dat niet gevaarlijk?
    Op een gegeven moment hoor je het ledikantje naar beneden te doen (als je kindje kan staan), maar met een cosleeper kan dat niet. Hoe doen jullie dat?

Advies en tips zijn welkom! :)

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Vanaf het moment dat onze zoon kon kruipen, hebben wij hem geleerd om op zijn buikje op een veilige manier uit bed/zetel te gaan en dit lukt goed. Hij kan dit echt wel. Ons bed staat aan één kant tegen de muur en het kleine open stukje dat we hebben, daar liggen wel kussens voor de zekerheid.

3. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Ik wil ook een co sleeper gaan maken! Was dat goed te doen?
    Welk Ikea bedje heb je daarvoor gebruikt?
    Ik wil mijn co sleeper vooral gebruiken voor de eerste periode en zodra mijn kindje veel gaat bewegen, dan in eigen bedje laten slapen op zijn of haar kamer.

4. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee, wat leuk dat jullie dit zelf hebben gemaakt. Ik wilde dit namelijk ook doen van dat Ikea bedje. Heb je misschien een foto hoe het is geworden? Ik twijfel namelijk nog steeds omdat hij nu met ledikant en al weer naast mij staat want het slapen ging ineens veel minder...

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij hebben bedje Gulliver van de Ikea gekocht. Hier de foto van onze cosleeper.
    Elke, ons bed staat dus met de cosleeper tegen de muur aan, aan de andere kant (waar m'n man slaapt) staat een nachtkastje met een stukje loopruimte. Ik hoop ook dat we onze dochter dat zo kunnen leren.
    Gaab, ik was in eerste instantie ook van plan om haar niet te lang op onze kamer te laten slapen. Maar het bevalt ons zo goed dat we dit waarschijnlijk nog wel een tijd zo laten. Met de borstvoeding is het sowieso super handig. En ik heb op internet een hoop (positieve) info gelezen over samen slapen.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ook een co-sleeper voor Isabelle. Ze draaide zich al heel snel om (met 2 maanden), dus vanaf toen heb ik als wij er niet bij waren een voedingskussen tegen de co-sleeper aangelegd. Ik blijf altijd bij haar totdat ze in slaap valt en in haar slaap rolt ze niet over dat kussen heen. Met de babyfoon hoor ik ook precies wanneer ze weer wakker wordt en dan ga ik zelf ook naar boven. Inmiddels kruipt ze ook, maar dit gaat gewoon goed zo. Ik heb idd wel voor de zekerheid ook wat kussens op de grond liggen. Isabelle slaapt overigens 's nachts meestal bij ons in bed (en dan ligt Milan soms nog wel eens in de co-sleeper ;)).

7. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Ziet er goed uit Linnie.
    En een goede tip van Linda om als ze kan draaien de voedingskussen te gebruiken. Ik ben btje bang als hij/zij kan draaien dadelijk op mijn bed terecht komt en ik op de baby!!!
    Maar lees ook veel positieve verhalen dus zal wel goed komen.

Is het niet moeilijk de eerste weken als je bv hechtingen hebt of dergelijke om naar de toilet te gaan???

8. Blossum

Blossum Bekend lid

Nov 21, 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linnie, ziet er netjes en gezellig uit zeg!
    Twijfel gelijk weer of ik hem toch niet moet maken... Ledikant naast het bed is nu zo onhandig, en met zn 3tjes in een bed van 1.40 is ook zo krap!

Share This Page