Mijn dochter krijgt tijdens der ontbijt en tijdens de lunch nog steeds melk uit een spenen fles. Ook voor het slapen krijgt ze die nog. Vanochtend maar weer eens geprobeerd om der melk bij het ontbijt uit een tuitbeker te geven (hieruit krijgt ze ook sap) maar ze drinkt dan gewoon niet. Terwijl ze als ze de fles krijgt toch wel 200 ml melk drinkt. Ik weet het even niet meer. Ik kan wel proberen om door te zetten maar van sap drinkt ze dus ook niet veel en ik was al blij dat ze melk wel gewoon goed drinkt omdat ze anders veel te weinig vocht binnen krijgt.. Wat moet ik nu doen? Ik heb het vanochtend met een tuitbeker van de hema geprobeerd en een avent antilekbeker.
Toch doorzetten denk ik of misschien de melk wat warm maken of een smaakje toevoegen (druppel sap) of karnemelk proberen. In fruit, groente, yoghurt/toetjes zit ook vocht en als ze goed plast zit het wat vocht betreft wel goed...
Doorzetten zou ik niet doen. Onze dochter weigerde ook alles wat geen spenenfles was. Ik heb doorgezet maar na 2 dagen had ze geen plasluiers meer omdat ze weigerde te drinke dus gewoon richting uitdroging. Nou ik heb toen leller weer de fles gegeven hoor. Wel elke keer rietjesbeker en tuitbekernaast de fles aangeboden en sinds ze 18 maanden is heeft ze ineens de voorkeur voor een rietjesbeker! Ging van de ene op de andere dag. Nu zijn we 2 maamden verder en drinkt ze vooral uit een gewone beker. Dat is dus heel snel gegaan. Ik zou dus gewoon speenfles geven en daarnaast wel blijven aanbieden in rietjesbeker/tuitbeker of gewone beker. Ze gaat echt wel een keer ergens anders uit drinken hoor!
Ik heb toevallig een weekje geleden deze vraag ook gesteld hier... mijn zoontje is 17 maanden en drinkt ook alleen maar melk uit de fles. Ik heb ook echt al van alles geprobeerd, maar niks helpt. Hij krijgt nu dus gewoon elke morgen een fles melk en dat houden we dan maar voorlopig zo. Hij drinkt dan 1 keer per dag een fles van 220cc melk en de rest van de dag wisselt hij rietjesbeker en gewone beker af... Maar dan drinkt hij dus geen melk verder...
Ja ik deed een beetje melk uit de fles in haar beker ernaast inderdaad. Ze kwam aan de juiste hoeveelheid melk doordat ze haar fles leegdronk en als ik het geluk had dat ze uit de rietjesbeker/tuitbeker ook wat dronk, dan was dat extra. En op een dag wilde ze dr fles gewoon niet meer, was ineens over. Moet zeggen dat ze 's avonds voor het slapengaan nog steeds een flesje warme melk drinkt hoor. Die wil ze nog niet uit een andere beker. Geen probleem wat mij betreft, het is eigenlijk maar een minislokje (120cc) en de rest van de dag drinkt ze alles uit een gewone beker.
euh ik ben niet de persoon om te vragen denk ik. de ochtend fles ging er hier af op haar derde verjaardag en de avond fles 3 mnd later (ojee mama heeft de fles in het vakantiehuisje laten liggen)
Hier was het ineens niet meer goed de fles met 20 mnd. Daarvoor wad het net zo als je het beschrijft. Dus ik zou zeggen probeer het over een maand weer. Wie weet gaat het dan beter Hij ging van fles naar een gewone beker trouwens
Hier 21 maand en krijgt m nog steeds. water drinkt ze wel uit open beker. maak me er niet zo druk om, die 2 keer tien miunuten per dag. ik merk wel dat ze zelf aan t afbouwen is, 2 maanden terug kreeg ze smiddags ook nog een fles, die hoeft ze nu niet meer (ze slaapt ook niet meer, dat hing hier wel samen) Ik laat t voorlopig nog even gaan, ze vraagt er zelf om.
je hebt van nuby die zachte antilek bekers. Zo zijn we uiteindelijk overgegaan op een tuitbeker. Het ziet er hetzelfde uit alleen is het wel een speen zegmaar. Die overgang is heel makkelijk. Dan zijn ze gewent aan de tuitbeker en dan kun je naar andere varianten gaan kijken. Hier werkte een rietjesbeker heel goed als opvolger.