Tandjes, wat een ramp

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wenda, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hallo meiden,

Mijn zoontje heeft erg last van doorkomende tandjes. Bij zijn ene ondertandje voel ik nu wat scherps en bij die ernaast zit een bobbel dus die is ook in aantocht. Ik weet dat ze er last van kunnen hebben maar ik wist niet dat het zo erg kon zijn;)

Hij slaapt snachts heel slecht. Hij wordt elke 2 uur wakker en gaat dan moeilijk weer slapen. Ik ben steeds minimaal een half uur met hem bezig. Ook is hij overdag verschrikkelijk huilerig en hij wil niks. Niet op schoot, niet spelen, niet slapen, niet lekker bij me liggen, gewoon niks:cool:

Ik vind het zo verschrikkelijk zielig voor hem:( En het begint mij ook een beetje op te breken. Het is al een paar weken aan de gang en ik was net blij dat hij een paar nachten doorsliep. Het is zijn hele leventje al gedoe met slapen dus ik was echt super blij:) Maar nu weet ik het even niet meer.

Heeft iemand tips? Wat kan ik doen om het hem en ml en mij makkelijker te maken?

Bedankt alvast!

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik zou zeggen; geef hem een paracetamolletje. In ieder geval voor de nacht.
    Toevallig is bij mijn zoon deze week zijn eerste tandje ook doorgekomen. Ik heb chamodent van vsm gebruikt en dat hielp als een tierelier.
    Succes!

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    zetpilletje! Als je daar geen fan van bent, doe het dan alleen voor het slapen, slaap is belangrijk.
    Een bijtring heeft hier niet zo veel gedaan. Misschien wat dentinox voor het inslapen?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Paracetamol zetpil voor het slapen en Chamodent van VSM.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier ook paracetamol voor het slapen gebruikt, en dentinox voor de maaltijd. Tussendoor ook wel eens hydrofiel washandje met ijsblokje erin geknoopt gegeven.

6. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Bedankt voor de tips!

Ik voelde vanmiddag dat het eerste tandje door is:) En nu ligt hij al een paar uur te slapen, even bij komen denk ik;) De tweede is in aantocht dus als het dan weer zo gaat krijgt hij een zetpil!

7. harmsen85

harmsen85 Lid

7 apr 2015
    93
    0
    0
    mijn klein wondertje!
    lelystad
    wij zijn ook al 5 maanden bezig, niets helpt, ene dag is het rustig en de andere dag is het drama met spuitluier en al..wij deden voor het slapen zetpil.. kwa onrust hielp het heel erg, alleen slapen niet! dat is nog steeds een drama snachts

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Wacht maar tot de hoektanden en de kiezen komen, dan denk je: ach die eerste tandjes stelden niet veel voor :x:$:(

9. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Whahahaha, het is in ieder geval alvast een oefening voor de kiezen/ hoektanden :p

Hier ook een drama elke tand weer en inderdaad kiezen en hoektanden krijg ik nog de rillingen als ik eraan denk ;)

Ik geef de eerst drie nachten paracetamol daarna vind ik dat genoeg geweest, je kunt immers niet paracetamol blijven geven hier duurde kiezen vier weken. Daarnaast dentinox, veel liefde en knuffelen je kindje heeft immers pijn en erkenning hiervan door mama of papa is denk ik fijn.

Daarnaast uitzingen, als ze door zijn is de rust snel wedergekeerd.

10. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    De eerste tand is door en vannacht heeft hij weer heerlijk geslapen :) en ook overdag slaapt hij nu heel veel. Hij is denk slaap aan het inhalen;) afwachten maar wanneer de 2e tand komt. Ik voel al wel een bobbel dus.

Nou ik moet zeggen, ik zie ook flink tegen de kiezen op:$ maar ja, komt tijd komt raad:D voor nu maar weer even genieten van mn vrolijke mannetje

Deel Deze Pagina