stokke trip trap of nuna zaaz ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jupje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jupje

jupje Actief lid

26 sep 2011
    164
    0
    0
    Waarom heb je voor een bepaalde stoel gekozen?

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij hebben vorige week de Tripp Trapp.besteld, hoewel ik altijd heb geroepen dat ik die niet mooi vond dus nooit.zou kopen. Vind de Nuna Zaaz veel mooier, alleen wat minder praktisch. Die heeft geen voetenplankje, waardoor peuters er niet zelf in kunnen klimmen. Wij hebben eetstoelen die makkelijk voorover kiepen als kids niet met hun voeten bij de grond kunnen, dus moeten een megroeistoel hebben waar ze tot ca 7 jaar in kunnen. En dan is het wel handig als je niet altijd erin moet tillen. Verder leek de Nuna Zaaz ons minder handig met schoonmaken, vooral bij de sluiting. Het leek alsof daar makkelijk vuil tussen kon komen. Ook hoorde ik dat vlekken van bijv bieten of sap snel intrekken in het witte kunststof, en er soms niet uit gaan. Uiteindelijk viel de Zaaz dus af, helaas...

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier de triptrap. Helemaal compleet met babyinzet etc.

Makkelijk schoon te maken, te monteren etc. Super stoel.

Enige min punt is dat er geen eetblad bij zit. Is trouwens via internet wel appart te koop voor 50-60 euro. Heb ik niet gedaan. Dus dat betekend wel dat als hij eet hij altijd bij de eettafel zit. Ook als hij een rijstewafel of zo eet.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier de Nuna Zaaz. Gekozen vanwege zijn uiterlijk en het handige eetblad (die je er heel simpel af kan klikken). Daarnaast had ik van de triptrap aan verschillende kanten gehoord dat kindjes er al heel snel uit kunnen klimmen.
    Wat ik verder handig vind aan de Nuna is dat hij makkelijk in hoogte verstelbaar is. Nadeel is dat hij wel wat lastiger schoon te maken is en dat de 5-puntsgordel voor ons grote ventje aan de krappe kant is. Voor onze tweede komt straks weer een Nuna Zaaz.

5. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Wij hebben voor de stokke gekozen omdat deze lang meegaat
    Het blad heb ik er ook bij besteld en het is een super ding!
    O ja en makkelijk schoon te houden

6. Hier de Stokke. Vond het een mooie stoel en handig, overigens nog nooit gehoord dat kindjes eruit kunnen klimmen :( mijn zoon lukte dat echt niet, en dat is best wel een avonturier om het zo te zeggen. De stoel is makkelijk te verstellen en gaat lang mee. Hij klimt er zo op en gaat dan zitten, hebben overigens nooit behoefte gehad aan een blad omdat we de stoel zo aan de eettafel schoven.

De Nuna Zaaz vind ik maar een lelijk ding, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind de stoel er op het eerste gezicht niet handig uitzien voor peuters. Misschien denk je daar nu nog niet aan, maar voor je het weet is het zo ver. De tripp trapp is voor oudere kinderen ook nog makkelijk te gebruiken (kan er zelf ook gewoon op zitten) en niet geheel onbelangrijk: makkelijk te verstellen.

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier de tripp trapp om meerdere redenen. Met newborn set meteen vanaf de geboorte te gebruiken (handig met een druk peuter zusje), schuift aan bij de tafel en neemt daardoor weinig ruimte in beslag, kindje zit altijd op de goede hoogte tot ze in een gewone stoel kunnen. Al met al heel tevreden. Niet de allermooiste stoel maar vind m ook niet afschuwelijk ofzo. Voor de 2e staat er alweer 1 klaar.

8. Kittycat

Kittycat Lid

29 okt 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die Nuna Zaaz hebben ze in Blijdorp, wat een ondingen.
    Loodzwaar en je moet de schoentjes uit doen en de beentjes half breken willen ze eindelijk in zitten, veel te krap bij die beugel.
    Hier een Stokke Tripp Trapp dus.

9. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de stokke. Deze nam het minste ruimte in dus de keus was snel gemaakt. Hij zit er mooi in.
    Er zit dus, zoals ik begrepen heb van de verkoopster, heel bewust geen blad bij. Zo zitten ze inderdaad aan tafel,wat uiteindelijk toch de bedoeling is. Bij stoelen met zon vast blad schuif je de stoel nooit tot aan de tafel.
    Wel kun je er een bescherm blad bij kopen die je op je eigen tafel legt, waardoor ze nog steeds echt bij je aan tafel zitten

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    De tripp trapp natuurlijk.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier een Brevi Slex..

TrippTrapp vind ik verschrikkelijke stoelen, Nuna Zaaz vond ik wel onwijs mooi, maar net niet praktisch genoeg. Idd geen voetensteuntje, en vond dat ie niet echt hoog kon qua zitvlak.

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij hebben ook een trip trap en zoonlief klimt er wel uit. Maar dat hebben we gewoon opgelost met een simpel universeel tuigje. Geen problemen nu meer en vind het echt een hele fijne stoel!
    Voor nummer 2 willen we hem ook hebben.

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hier ook trip trap, mooie makkelijke stoel. makkelijk erin zetten, makkelijk schoon te houden, lang te gebruiken en ook qua zitten van de kindjes snel te gebruiken dmv kussentjes.
    new born set vond ik zelf te duur dus geen ervaring mee, hier gewoon een wipstoel voor de jongste :) en een trip trap klaarstaan voor over een tijdje

14. Mary T

Mary T Lid

10 okt 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Nuna Zaaz.

Ik was op zoek naar een kleine, compacte eetstoel die toch meekan tot ca 6 jaar.
    Bijna alle kinderstoelen hebben wijd uitstaande poten of een brede zit en breed eetblad. Daar heb ik geen plaats voor hier.

Ik ben heel blij met de Nuna Zaaz. Mijn dochter is een kleine acrobate dus ik heb echt gordels nodig die ook over de schouders gaan. De steunbeugel klik ik eruit, daarna zet ik haar op het stoeltje, dan de gordels vast en daarna de beugel terug erin klikken. Zo moet je nooit wriemelen en wrikken om je kind erin vast te zetten.

Deel Deze Pagina