wassen

Discussie in 'Verzorging' gestart door banjabes, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een stomme vraag hoor. Toen ons meisje geboren werd, kregen we te horen dat ze niet elke dag gewassen mag worden ivm de kwetsbaarheid van het nog tere huidje. Nu gaat ze dus nog steeds ongeveer 3 keer per week in bad. Ze wordt natuurlijk wel steeds beweeglijker (en daarbij ook steeds iets viezer door het tijgeren over de vloer bijvoorbeeld). Kunnen we haar al iets vaker gaan wassen of kan haar huidje dit nog steeds niet aan?

2. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    ik zie dat ze al 8 maanden is het kan gewoon om de dag hoor.
    Mijn kindje is veel kleiner doe dr om de dag in bad.

groetjes

3. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hier gaat hij bijna elke dag in bad, alleen doe ik er maar zo`n 3x per week "zeep" in. Na het badje smeer ik hem even lekker in, zo kregen we ineens een bed ritueel, dus dat blijven we doen.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier gaat Jacob max 2 keer per week in bad. Zijn huidje kan niet meer hebben (eczeem). Maar ik zou gewoon 's avonds even wassen op de commode. Gewoon met water zou moeten kunnen toch? Ik gebruik verder ook geen zeep oid in het badje maar een speciale bad-olie. Zwitsal gebruik ik al helemaal niet, maar neutral. Daar reageert hij gelukkig helemaal niet op.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie is nooit elke dag in bad gegaan. Maar dat had te maken met zijn droge huidje. Het CB adviseerde ook om de dag, maar in praktijk bleek dat elke 4-5 dagen in bad toch beter was. De andere dagen wasten we hem even op de commode, of ging hij snel mee onder de douche..

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier nog altijd 3-4 keer per week (douchen).. Zo smerig worden ze nou ook weer niet ;)

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier gaat onze meid ook meestal 3 soms 4x per week in bad. Ze hoeven niet iedere dag in bad. Wat al eerder is gezegd, misschien idd even met een nat washandje op de commode wassen.

8. adi

adi Niet meer actief

Hier worden gezicht en handjes paar keer per dag gewassen bij de kraan in de keuken (gewoon baby op de heup, bij de kraan gaan staan en met de hand even wassen, is zo klaar).
    Elke avond worden de billen ook 'gedouched' bij ons in bad (ook weer onder de kraan).

Echt in bad gaan ze 2x per week.

9. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ons meisje gaat al vanaf het begin af aan om de dag in bad ons is aangeraden om een dopje babybadolie in het badje te doen zodat ze geen uitgedroogd huidje krijgt help zeker goed we doen het nog steeds en smorgens was ik haar op de comode.

Deel Deze Pagina