hoelang mag hij maximaal slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door draak86, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hey,

ik vroeg mij iets af.

Als mijn vent ochtenddienst heeft staat de wekker altijd maar de rest van de dagen is kyan de wekker zegmaar. Hij slaap de kamer tegenover ons, deuren open en van zijn huiltje word ik genakkelijk wakker.

Nou van de week gebeurde dus het volgende; vriend ging de deur uit om 05:15 om te werken, dus ik nog even trug naar bed, en dacht de kleine maakt me met 2/uurtjes wel wakker, zoals altijd dus...

Op gegeven moment word ik uit MEZELF wakker, om 11:45 :confused: en hij had die avond ook rond kwart voor 12 de fles gehad... dus gewoon 12 uur geslapen. De dag erna hetzelfde euvel opnieuw. Nou sliep hij s'nachts uberhaupt al wel veel 9 uur ofzo maar als ik hem nu de kans geef dus gewoon 11-12 uur.
    Dat ,ag toch nog helemaal niet? daar is hij toch te jong voor? Nu maak ik hem maar weer gewoon wakker,omdat ik bang ben dat hij anders te lang slaapt...

Jullie ervaringen? Ik weet dat kindjes op gegeven moment 12 lang gaan slapen, bijv van 8 tot 8 maar dat mag nu toch niet al?

overigens, overdag slaapt hij misschien 2 uurtjes en issie erg druk, en huilerig, dus hij zal vast moe zijn ja.

2. Niet meer actief

gewoon lekker laten slapen... hij wordt wel wakker als ie honger heeft .. bij een pasgeborene zou ik het neit doen maar hij is al 2,5 maad.. hij zal het wel nodig hebben.

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Lekker laten ligen hoor! Wellicht dat je de avondfles dan ook wel iets naar voren kan schuiven :)

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Okey dan issie dar niet te jong voor dus?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zolang hij goed helder en alert is als hij wakker wordt is er niets aan de hand volgens mij.

6. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Ik zou hem toch wel wakker maken op een gegeven moment hoor. Ben een voorstander van laten slapen maar dit lijkt me iets te lang. Op hoeveel flessen zit je dan op een dag?
    Wij zitten nu met 4 maanden net op 4 flessen en krijgen nu al op onze donder van het cb. Terwijl ze dit schema zelf zo geregeld heeft, maar ja.

7. hoi hoi

loïs is nu ruim 3 mnd en zij slaapt ook al ook al een maand 12 uur achter mekaar. ze doet t er super op. ze drinkt goed, plast en poept goed en is de hele dag een lekkere vrolijke dame.
    kijk gewoon wat hij wil, als hij t verder goed doet zou ik hem lekker laten liggen en desnoods de avondvoeding vervroegen zodat je de laatste tegen uurtje of 10 kan geven.
    gewoon doen wat jou t beste lijkt en waar je je t prettigst bij voelt

groetjes carola

8. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik zelf zou ook zeggen lekker laten slapen....
    Ik ben van mening dat hij zelf wel wakker word als hij honger krijgt....
    Ze kunnen zelf die dingen al redelijk goed aangeven hoor....

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hi krijgt 5 flessen van 165/5,5 (180 krijgt ie niet weg)

Overdag zeer weinig slapen en huilen en heel actief enzo dus ja snap t ook wel, hij met het ergens inhalen toch?

Hij is gewoon op en top fit en helder wakker (soms beetje te) en de rest van de dag dus ook , dus aan hem zouik niet zeggen dat het verkeerd is

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Misschien slaapt hij overdag wel beter als je hem elke ochtend op hetzelfde tijdstip wakker maakt...?
    Als hij 's ochtends al zo lang geslapen heeft, kan ik me indenken dat hij daar overdag niet zo de behoefte aan heeft. Misschien het proberen waard...?

Anyway, als hij 12 uur achtereen slaapt is dat niet een probleem hoor. Dus hij kan gewoon lekker blijven liggen mocht je dat willen :)

11. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Zoals iemand al zei de laatste fles naar voor schuiven en dan wel rond 8:00 wakker maken voor een fles.. en kijken of je er dan iets meer in kan doen.

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zou de laatste fles rond 20.30-21.00 geven In ieder geval niet wakker maken voor de laatste fles. En terug naar 4 flessen mischien dat hij dan ook wel meer gaat drinken er fles.

13. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Vorige week op het cb hebben ze ons gezegd dat onze dochter maximaal 10 uurtjes mag slapen.
    Dat haalt ze overigens niet.
    In principe zit er overdag 4 uur tussen de voedingen, maar ligt ze nog lekker te slapen, dan wachten we weleens iets langer.

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Heerlijk toch, alstie lekker lang slaapt?
    kan me wel voorstellen dat je schrok, zolaat pas wakker!

Ik zou proberen om de tijden wat meer naar voren te trekken, zoals hierboven ook al ergens stond.
    Als je kleine van half twaalf tot half twaalf kan slapen, moet hij dat ook kunnen van bv 8 tot 8, of 9 tot 9, net wat jij prettig vind. ;)
    Jesse slaapt al sinds 2 maand van half 9 tot half 9. Ideale tijd voor ons.

Deel Deze Pagina