Sind gisteren avond wil mijn labodor van anderhalf niet tot nauwlijks eten. normaal kan hij niet wachten en kwijlt alles onder(dat kwijlen doet hij nu nog wel) Hij is nog gewoon heel speels, en hij dinkt ook nog gewoon. af en toe pakt hij wel een paar brokjes maar dan stopt hij weer. De brokken kauwt hij wel stuk dus aan zijn tanden ligt het niet. ook is hij een maand geleden ontwormd. Hij poept gewoon en plast gewoon. weet een van jullie waar het aan kan liggen? Hij is bekent dat hij soms op een negatieve manier aandacht vraagt. Kan iemand mij hiermee helpen? Gr Gusam
Ik zou het gewoon nog even aankijken. Een hond kan echt wel een dag of zelfs wat langer zonder eten als hij maar wel blijft drinken. Als hij verder gewoon drinkt en actief is dan kan het zijn dat het aandacht vragen is. Of heb je soms een ander merk brokken dan normaal? Als hij gewoon actief is zoals altijd dan gaat hij echt wel weer eten als hij honger krijgt. Staan er de hele dag door brokken?Dan kan je ze nog weg halen en bv alleen 's ochends en 's avonds neerzetten. Succes ermee. Groetjes Natje
Ik ben niet gewisseld met de brokken het zijn de zelfde als altijd. Ook staat er niet de hele dag brokken voor ze in het bereik ze krijgen op vaste tijde voedsel. Ik had zelf ook het idee dat het aandacht vragen is maar ik wil gewoon eff meerdere meningen, zodat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar bedankt voor je reactie.
Ik heb een mailtje van petlook gehad over dat er honden en kattenvoer is wat verontreinigd is. Beste Baasjes, Er is in de USA sinds gisteren grote beroering ontstaan over katten- en hondenvoer, dat nierproblemen kan veroorzaken met in een aantal gevallen dodelijke afloop. Er zijn ook leveringen vanuit deze fabriek naar Europa gedaan, daarom hieronder de links naar de namen en de chargenummers. Het betreft Menu Foods Inc. Hier het bericht van de FDA: www.fda.gov/oc/po/firmrecalls/pg03_07.html Hier is een LIJST van merknamen die door Menu Foods gemaakt wordt: www.menufoods.com/recall/product_cat.html Hier is inmiddels een LIJST van NUTRO: www.nutroproducts.com/menufoods.asp Behalve deze namen worden nu ook genoemd: Hill's, Iams, en Eukanuba. Hill's heeft vrijwillig een aantal soorten teruggeroepen. LIJST HILL'S: www.hillspet.com/menu_foods/Menu_Foods_en_US.htm Hill's dieetvoer (Hill's Prescription censuur) zijn NIET teruggeroepen. Eukanuba en Iams http://tinyurl.com/yqzoe5 LIJST IAMS & EUKANUBA: http://tinyurl.com/27c8gb met bezorgde groet, namens www.petlook.nl en www.sashasblend.nl Peter Klaver en Bulle Koster, dierenartsen.
Ik ga er wel een nieuw topic over openen want er zitten hier volgens mij best veel mensen met honden en katten.
Lust hij nu ook geen hondenkoekjes? Zou morgen ff dierenarts bellen. Jacky krijgt soms botjes, en dan blijft er een stuk achter z'n kiezen zitten, en dan doet hij ook raar met z'n bek. Maar dan ga ik even met m'n vinger er langs, en het is weg. Jacky eet maar 1x per dag brokjes, soms eet hij een dag niet. Koekjes en een stukje worst gaat er altijd in, dus die krijgt hij tussen door
Hoi zoals ik het goed begrijp gaat het om vlees uit blik van hun en niet om droog voer ik hoop dat dat ook zo is want onze katten staan ook op IAMS. Balen zeg. Is goed voer. Ze krijgen bij ons droog voer. IK ga het navragen. jennie72
Dat bericht wat Vales neerzet heb ik ook gehad. Gelukkig krijgt mijn hond niet die troep (sorry voor diegene die t wel geven, maar ik vind t troep) Hier zitten allerlei toevoegingen in waarvan ik niet wil dat mijn hond die eet (andere dieren, oxidanten die kanker kunnen veroorzaken, bietenpulp etc) De brokken die mijn hond krijgt zijn ook geschikt voor menselijke consumptie. Ik zou het ook nog gewwon even afkijken wat je hond gaat doen als die echt honger krijgt, en wat doet die als hij vlees krijgt voorgezet? Trekt die dan ook n lange neus?
Nou hills is normaal geen troep hoor, dat wordt ook wel gebruikt als honden juist last van hun maag en darmen hebben door dierenartsen.
IK ben heel benieuwd wat jij je hond voert Crisje, ik heb geen hond, maar ik dacht toch dat Hills, Iams en Eukabana tot de betere merken behoorden.
Het is geen probleem als een hond niet eet. Als ie inderdaad maar drinkt. Als hij echt al een dag of 4 niet gegeten heeft zou ik actie ondernemen. Ze kunnen volgens mij wel een week zonder eten. Bij de kennel van onze hond adviseerden ze om dan het eten na een uurtje weg te zetten en pas weer neer te zetten als hij toe is aan zijn nieuwe 'maaltijd'. Een hond van een familielid eet sowieso slechter maar ze laten z'n bak gewoon staan dan kan ie eten als ie zin heeft. Ik zou (proberen) me er niet te druk om maken!
Nee inderdaad, als hij goed drinkt is er nog niet veel aan de hand. Net als mensen kunnen ook honden even een keer geen zin hebben, of een beetje last van de buik hebben. Ik geef mijn hond elke avond na ons eten een bak met eten. Dat eet hij op zijn eigen tempo leeg. Soms dezelfde avond, maar ook weleens de dag erna. Als hij sloom wordt enz... even naar de DA
Ik heb niet zo veel verstan van honden, weet wel dat als een konijn niet eet je onmiddelijk een DA moet bellen, want die kunnen NIET langer dan 24 uur zonder eten overleven.
Hier loopt ook een labrador rond die af en toe niet wil eten. We doen er niets op uit en laten de brokken staan. Als ze honger krijgt, eet ze ze vanzelf wel op. Vaak eet ze na twee dagen weer normaal. Maar als je het niet vertrouwd, neem dan gerust kontakt op met een dierenarts voor je eigen gemoedsrust.
Lijkt mij, als ik zo je verhaal hoor, ook niet iets om je ongerust over te maken! Ze is nog levendig en ze drinkt nog gewoon, dat kan geen kwaad dan! Wel in de gaten blijven houden natuurlijk, want mocht ze ook niet meer gaan drinken en ze wordt slomer dan toch wel even de dierenarts inlichten! Ik heb twee honden en de ene keer word ik haast overhoop gelopen omdat ze zo'n trek hebben en de andere keer komen ze ff kijken en lopen ze weer door! Wel weet ik dat als ze geen koekjes of worst eten dat ik het in de gaten moet gaan houden, want dat is bij ons toch vaak een teken dat ie niet helemaal lekker is! Misschien kan jij dat ook uitproberen, iets voor haar neus houden wat ze normaal zo wegslokt! Maar ik zou me als ik jou was nog niet ongerust maken hoor!
nog even over Eukabana. die fabriek is een tijd terug op de tv geweest en mijn maag draaide zich om. ze mishandelen in de fabriek de dieren. ze hebben geen normale kooien maar kooien met spleten erin omdat de ontlasting zo beter weg kan maar de dieren zaten regelmatig klem met hun poten erin. er werden nog meer beelden uitgezonden waar ik niet tegen kon. dus dan kan het merk goed zijn maar mijn kleine tijger krijgt het niet!
ehh sorry? jeetje mina dat wist ik niet zitten er echt honden en katten daar dan? wat raar, ik bedoel het is toch een dierenvoederfabriek, voor de verkoop. Wat erg mismakend dan zeg. =; ik bedoel mijn dieren krijgen al jaren voer van IAMS en Eukanoba. jennie72