Fout door CZ groep?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Geen mega-probleem, maar ik kan de verzekering niet meer bereiken en wil even wat kwijt...
    Ik betaal mijn eigen risico voor de zorgverzekering CZ in maandelijkse termijnen van 36e. Ik krijg dus geen afschrijving als ik kosten gemaakt heb. Dit omdat ik grote bedragen vaak niet ineens kan betalen, met mnd termijnen heb ik geen verassingen. Wat ik niet heb gebruikt storten ze het jaar erop terug. Gaat al 2jr prima. Nu vind ik opeens een brief waarin staat dat ze doodleuk 193e eigen risico gaan afschrijven ivm ziekenhuisbezoek. Maar ik betaal al maandelijks eigen risico. Juist omdit soort onaangename verassingen voor te zijn. Ik weet wel: relax, morgen even bellen en het is waarsch opgelost, maar ik maak me even druk. Zal wel combi zwanger-adhd en een eerdere ervaring met CZ zijn. Jaren geleden kreeg ik een rekening van 2700euro van ze, voor DNA onderzoek. Dit bleek per ongeluk op mijn naam geboekt te zijn ipv iemand in NL met dezelfde naam. Ik had geen DNA onderzoek gehad. Uiteindelijk is het opgelost, maar het was een half jaar rompslomp, eindeloos bellen waarbij uiteindelijk het bedrag toch van mijn rekening afgeschreven werd. Heb ik wel teruggekregen uiteindelijk. Dus ik zit hier nu even te grommen GGGRRR:x
    Ik ga ze morgen meteen bellen. En voor nu: zennnnn blijven hahaha

2. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Zoo hier nog een of ik ff in een keer 360 euro wil betalen oeff. Cz fijn zeg.

Maar inderdaad rustig aan en morgen even bellen zal vast loslopen.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik denk ook dat het een foutje is. Morgen maar even bellen; en nou ja, stel dat het wel zo is, wat willen ze doen dan? Als je het geld niet hebt, dan heb je het niet. Je hebt duidelijke afspraken mbt de betalingsregeling, dus ze weten dat het niet bij je te halen valt.

Dan halen ze toch de pliesie erbij ? ;);)

Niet dat ik zelf schulden heb, maar een familielid van mij wel (enorm trouwens!) waarbij ik haar even quote: ga maar achteraan in de rij staan hoor, ik heb het niet.

Het hele gerechtsdeurwaarder/rechtszaak gedoe gaan ze liever niet aan omdat dat nog wel meer kost, dus wanneer je ze belt en met ze in gesprek gaat, loopt het meestal wel los. Niet direct stressen!!!

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Weet je zeker dat het je eigen risico is en niet een eigen bijdrage?

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Mijn ervaring met CZ is: bij een hoge rekening is er altijd een betalingsregeling mogelijk en zelfs als je daarmee niet op tijd bent of een keer niet kan betalen.. een belletje en een nieuwe betaaldatum afspreken en het is in orde.
    Zolang je maar zelf aangeeft dat het later komt.
    Heb een tijdje gedoe gehad met CZ, kreeg de rekeningen op papier, in de CZinbox online en als Finbox rekening bij ING. Was helemaal de kluts kwijt met wat ik wel en niet had betaald en wat waarvoor was. Belde op en een dag later had ik een overzicht van rekeningen en al betaalde bedragen in mn email staan.
    Ook een keer mn eigen risico niet kunnen betalen en werd geen probleem gemaakt van termijnen.

Deel Deze Pagina