Wat eten bij misselijkheid

Discussion in 'Zwangerschap' started by Scorpio99, Mar 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

Jan 11, 2013
    464
    18
    18
    Ik heb helaas gister alles wat ik probeerde te eten er weer uitgekotst..
    Vandaag is weer een nieuwe dag en ondanks de maagpijn wil ik toch proberen iets te eten. Wat eten jullie tijdens misselijkheid?

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Waar je trek in hebt. Dan heb je de meeste kans dat het binnen blijft.
    Hier deden frikandellen wonderen. ..heel apart maar dat hield ik binnen. En fruit, yoghurt en cola.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Hier eet ik ook waar ik zin in heb, de rest ligt zo buiten of krijg ik niet eens weg.

4. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

Jan 11, 2013
    464
    18
    18
    Hmm ik had gister zin in slagroom soesjes maar die kwamen er toch weer uit :(

5. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

Jan 11, 2013
    464
    18
    18
    En ik had een glas cola tegen de misselijkheid genomen maar die lag er ook zo weer uit

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Een glas cola moet je niet ineens opdrinken. Elk kwartier een slokje.
    Mss ook teveel gegeten?
    Kleine beetjes...als dat erin blijft na twee uurtjes weer een beetje. Af en toe slokje cola.
    Maag niet te vol en maag niet leeg. Bij beide ga je nml overgeven. Sterkte meid, zo misselijk is vreselijk.

7. Annoniemm

Annoniemm Lid

Sep 21, 2016
    84
    0
    6
    Waterijsjes, yoghurt of vla bleef er bij mij meestal wel in 😋

8. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

Jan 11, 2013
    464
    18
    18
    Bedankt iedereen. Ik heb wat yoghurt geprobeerd en ondanks de maagpijn lukt het voor nu nog om het niet uit te kotsen.

9. linkydink

linkydink Actief lid

Dec 29, 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed de hele dag aan kaakjes knabbelen en van cola nippen haha enigste manier bij mij

Sterkte tis ff een rotperiode! Hopelijk zakt het snel!

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik at waar ik trek in had maar het meeste kwam er toch weer uit. Er is medicatie tegen overmatig braken maar deze haalt helaas de misselijkheid niet weg. Ik leefde op slush puppies en watermeloen. Steeds heel veel trek in patat of pizza maar dat kwam er zo vies weer uit qua smaak ;) dan spuug ik liever zoet eten uit ;)

11. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Hier gingen watermeloen en druiven het best.

12. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Verschilt per persoon en zwangerschap lijkt mij.
    Ik werd extra misselijk van zoetigheid, dingen die zwaar op de maag liggen, warm eten en grote maaltijden.
    Ik nam meer yoghurt, salades en kleinere maaltijden.

13. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    Het wisselt bij mij per week wat helpt. Op het moment vers geperste sinaasappels en oude kaas. Hiervoor waren het eierkoeken, maar nu word ik daar juist misselijk van.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Lastig he!
    Hier werkte cola goed, maar inderdaad kleine slokjes nemen en het bruis laten wegtrekken. Platte cola bleef binnen.

Verder at ik waar ik trek in had, dat was gek genoeg warm eten (aardappelen met snijbonen, stuk vlees) en gefrituurde dingen (kipnuggets vooral).

Sterkte meid, hopelijk ben je er snel vanaf.

15. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

Jul 5, 2014
    1,420
    0
    36
    Ik ben ook zo beroerd, pff

Wanneer worden die kwaaltjes meestal minder

16. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik ben van 6w5d misselijk geweest tot 8 weken. Nu niet meer misselijk. En daar maak ik me nu weer zorgen om.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben vanaf week 6 tot week 18 misselijk geweest. Dat ging wel met ups en downs. Van week 6 tot week 12 heel misselijk en ook heel moe, vanaf week 14 kreeg ik wat meer energie en was ik alleen nog 's ochtends misselijk.

18. LM1984

LM1984 Lid

Sep 13, 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf 6+6 wkn misselijk maar zonder spugen. Bij mij helpt een droge volkorencracker met een glas Karnemelk het beste, maar voor de afwisseling eet ik ook andere dingen😃 Fruit en rauwe groenten werken ook. Zolang mijn maag maar niet helemaal leeg raakt.

19. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Oh ja, wat een ellende is dat toch, die misselijkheid!
    Het begon bij mij met 6 weken.. elke keer denk ik "ik zit nu wel op het hoogtepunt" maar dan ben ik een dag later toch weer nóg beroerder! Voel me ook echt ellendig.
    Ik eet inderdaad ook gewoon waar ik op dat moment zin in heb. Niet dat dat helpt om binnen te blijven, maar iets anders staat me dan ook echt tegen.
    Op dit moment zijn het van die cream crackertjes, verse jus, komkommer, paprika chips, gebakken aardappels en sla

20. Adrienne1

Adrienne1 Actief lid

Jul 17, 2014
    139
    0
    16
    Ik hoop voor je dat het snel minder wordt.

Ik at dan altijd van die hele simpele droge breek crackertjes (LU).
    soms met een beetje smeerkaas erop of gewone kaas en andere keren gewoon droog.

Succes! x

Share This Page