Even mijn verhaal kwijt.

Discussie in 'De lounge' gestart door Liesje92, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hoi dames,

Het zal een erg lang verhaal worden, maar als je het leest, alvast bedankt daarvoor.

Het begon op een feest toen ik op de helft van de zwangerschap van onze dochter was. We gaven groot feest, mijn vriend was bijna jarig, mijn schoonvader was jarig en ik was op de helft van de zwangerschap en onze dochter zag er gezond uit. Voor ons dus reden voor een feestje, we gaven het niet thuis, maar bij ons bij het gilde waar we lid van waren. 60 man hadden we op ons feest gehad. Gezellige dag, niks aan de hand. Totdat we er later achter kwamen dat de enveloppen met verjaardagsgeld van mijn schoonvader in de ruimte naast de ruimte waar het feest zich afspeelde, opgescheurd lagen en al het geld eruit was :$ dat was erg pijnlijk, wie doet nou zoiets? Helaas vonden een paar kinderen de dag daarna ook nog de portemonnaie van mijn tante terug, tijdens de nieuwjaarsreceptie van het gilde. Erg pijnlijk, dat er blijkbaar een dief aanwezig was geweest op ons feestje. Maar ja, een dader aanwijzen was onmogelijk op een feestje waar 60 man is geweest.

Toen kwam de verjaardag van mijn oom. Hier was alleen familie van mij aanwezig. Gezellige dag gehad, geen vuiltje aan de lucht. Hij was pas verhuisd, dus gingen we een stukje wandelen om de wijk te zien. Iedereen ging mee, behalve mijn tante en mijn stiefmoeder (ik noem haar voor het gemak even S). In de avond gingen we terug. Gezellige dag gehad. De volgende dag zat ik volop in de weeën om van onze dochter te bevallen, toen mijn vriend gebeld werd door mijn tante. De portemonnaies van mijn oom (die het feestje gaf) en tante (die de 1e keer ook beroofd was) waren gestolen. Of wij het gedaan hadden? :$ euhm, nee?! Later werd ik nog door die oom gebeld om te feliciteren met de geboorte van onze dochter, maar hij kon het ook niet laten even te zeggen dat hij ervan overtuigd was dat wij de daders waren en dat wij niet langer welkom waren in zijn huis. Erg spijtig, maar voor de rest hebben we hier niks tegen gedaan. Wij weten dat wij onschuldig zijn en dat was genoeg voor ons.

Toen kwam Sinterklaasavond. We waren met mijn vader en s. En de ouders van mijn vriend en 2 ooms en tantes van mijn vriend. Gezellige avond gehad. Dat dachten we tenminste..

Toen kwam de doop van onze zoon. Feest met familie van mijn vriend en mijn familie, voor het deel dat nog durfde te komen en een paar van onze beste vrienden. De spanning binnen onze familie was te snijden. Later bleek dus zeker niet onterecht. De portemonnaie van een tante van mijn vriend en de creditcard van zijn oom bleek gestolen. Met stomheid geslagen de avond afgerond. Wie doet dit?!

De dag daarna verjaarde mijn schoonvader dus zaten we daar gezellig asn de koffie en spraken we onze vermoedens uit over wie dit nou deed. Toen kwam een van de tantes die met sinterklaasavond ook was geweest binnen, helemaal in tranen. Ze wist wie de dader is. Ze was met sinterklaasavond van €150 bestolen. De enige die van mijn familie aanwezig waren met sinterklaasavond waren dus mijn vader en s. Aangezien er portemonnaies uit tassen verdwenen, moest het s. Zijn. Een man die in tassen zit, valt namelijk wel op. We hebben ook gehoord dat iemand die bij hun was blijven logeren, ineens €50 kwijt was. Alle stukjes pasten :$ toen hebben we 1 van die vrienden opgebeld die met haar buiten had staan roken (s. En hij waten de enige die rookten en dus buiten zijn geweest, mijn vriend is samen met de tante die met sinterklaasavond bestolen was nog even buiten geweest om wat hapjes uit de schuur te halen, maar dus nooit alleen) Oh zei hij: je moet eens kijken buiten bij de poort, daar heb ik haar zien rommelen :$ en daar bij de poort hebben we een mini zoldertje, waar een paar tuinstoelen op liggen. Daar lag de portemonnaie van de tante die met de doop bestolen was. Ons hart sloeg over, het kon dus echt niemand anders meer zijn!

We hebben toen de politie gebeld om vingerafdrukken te nemen, maar die kwamen niet. We moesten ze maar op heterdaad betrappen. Dus wij hadden een paar camera's aangeschaft, zowel binnen als buiten opgehangen en afgelopen zondag de verjaardag van onze dochter gevierd. We hebben dus een half jaar mooi weer moeten spelen tegen s en mijn vader. Dat is echt onmogelijk, helaas. Ze hebben nattigheid gevoeld en dus niks gedaan. Het moest hier echt eindigen, dus de volgende dag mijn vader bij ons geroepen en hem geconfronteerd met dit vreselijke nieuws. Hij heeft voor 100% voor s. Gekozen, hij heeft mij en z'n kleinkinderen laten vallen als een baksteen. Ik had niet anders verwacht...

Toen kwam het: s. Kreeg dit nieuw ook te horen. Ze heeft de tante van mijn vriend opgebeld en heeft de schuld in onze schoenen proberen te schuiven. Dat lukte haar niet, en dat heeft haar waarschijnlijk flink gefrustreerd. Eergisteren avond stond s. Bij mijn schoonouders voor de deur, de kinderen waren daar omdat wij op een andere vereniging aan het kijken waren en werden we teruggeroepen door mijn schoonmoeder. S. had zowel mij als mijn vriend EN de kinderen!!! Met de dood bedreigd :$:$ ik heb toen de politie gebeld om melding te maken. De politie zei dat dit typisch gedrag is voor een dader die betrapt is, en dat als we al twijfelden of zij de daders zijn, dat we dat niet meer moesten doen. Mijn vader heeft hier aan meegewerkt, echt van de zotte.. Zo belangrijk zijn zijn dochter en kleinkinderen dus voor hem.

De reden van het stelen is ons inmiddels ook duidelijk. S. probeert ons zwart te maken door de schuld in onze schoenen te schuiven. Wat een k*th**r..

Zo dat lucht op! Sorry voor het lange verhaal.

2. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Wat een ellende, sterkte meis.

3. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Jeetje wat een verhaal!
    Is er een reden waarom ze het heeft gedaan?
    Denk dat je vader er ooit wel achter komt dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt

4. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Wow het lijkt wel iets wat je op tv ziet. Wat een rotsituatie zeg. Hopen dat je ze nooit meer tegenkomt..

5. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Heb je je oom nog gesproken? Dit vind ik echt schandalig verder!

6. Liesje92

De reden is dus ons zwart maken en kapot te maken. Mocht het zijn dat mijn vader erachter komt dat hij verkeerd heeft gekozen, dan is hij echt te laat. Dat had hij maar moeten bedenken voordat hij ons en de kids ging bedreigen met de dood. Kom op.. Doe ff gezond. Ze zijn 2 jaar en 8 maanden:$

7. Liesje92

Onmogelijk, we delen nogsteeds dezelfde familie. En we wonen in hetzelfde dorp

8. Liesje92

Oom niet gesproken, het doet er niet toe. Wat je ook zegt, het is ons woord tegen dat van hen. Ze hebben ook allebei los van elkaar gezegd dat als ze hadden geweten dat er camera's hingen, dat ze biet gekomen waren. Dan heb je toch iets te verbergen?

9. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Wat ziekelijk zeg, ik kan me voorstellen hoe ellendig je je hieronder voelt. Er valt helaas weinig aan te doen. Probeer je hoofd koel te houden en zo weinig mogelijk contact met haar te hebben. En maak een dagboek van alle gebeurtenissen. Schrijf ze op in een excel bestand oid met datum en wat er voorgevallen is. Uit het verleden en wat er eventueel allemaal nog komen gaat. Zo heb je in ieder geval IETS waarmee je op een gegeven moment naar de politie kan gaan als het nog verder uit de hand loopt. Heel veel sterkte met alles!

10. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat een ellende sterkte meid

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Is zeker niet gezind dat hij jullie bedreigt met de dood!!
    Ik bedoelde eigenlijk waarom ze het geld stelen?

12. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Ik heb je verhaal gelezen, wat verschrikkelijk deze toestand die al zo lang aan de gang is, ik wil je veel sterkte wensen.

13. Liesje92

Ik denk niet dat ze het geld nodig hebben of iets, maar zoals ik al zei, dat ze het doen zodat ze ons de schuld kunnen geven en ons zwart kunnen maken

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.697
    2.511
    113
    Wat erg zeg. Wat ik me afvraag is waarom je vader jullie zwart zou willen maken? Dan moet er veel meer aan de hand zijn lijkt me. ( dat hoef je hier overigens niet te vertellen, want dat gaat ons verder niets aan)

15. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Wat een verhaal!!Ik vind ook wel dat de politie nogal raar reageert in deze... jullie werden met de dood bedreigd.
    Was de band met S. altijd al zo of is er plots iets gebeurd waardoor ze jullie zwart willen maken (edit: zoals Bonnie1 zei, dat hoef je ons hier niet te vertellen gaat ons idd niet aan).

16. Liesje92

Van mijn vader weet ik het niet zeker, de relatie met s. Is altijd erg moeizaam geweest. Toen ik nog thuis woonde, zijn de gemoederen toen ook zo hard opgelopen (om verschillende redenen, ook voor een deel mij te verwijten als erg moeilijke puber) dat mijn vader mij het huis uit heeft gegooid. Zij had toen natuurlijk gehoopt dat ik op straat zou belanden, maar ik heb toen een half jaar bij mijn vriend en schoonouders en schoonzus gewoond. Daarna ben ik naar begeleid wonen gegaan en na een half jaar, driekwart jaar ben ik met mijn vriend samen gaan wonen. We vermoeden dat zij gewoon jaloers is dat ik goed terecht ben gekomen en alles goed voor elkaar heb. Zij heeft geen kinderen, maar ze had ze wel gewild. Dus misschien daar ook jaloers over? Dat wij er 2 hebben? En mijn pa daarin meetrekken? De vraagtekens zijn speculaties.. Het blijft lastig om dat voor een ander in te vullen natuurlijk

17. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat een verhaal!

Die zijn echt niet goed in het hoofd hoor, 2 kinderen bedreigen?!!

Veel sterkte met deze ellende. Ik hoop dat de rest van de familie binnenkort wel gaat in dat jullie onschuldig zijn.

18. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wow, wat een situatie. Veel sterkte gewenst!

19. mumija

mumija Niet meer actief

Jeetje meid, wat een verhaal!
    Heel veel sterkte, wat een nare vrouw zeg! Heeft ze je vader gebrainwashed? Die spoort echt nie..

20. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Heavy! Zoals ik het lees wijzen alle vingers haar kant op. Ik vind dat je goed hebt gehandeld. Maar wat ze nu doen is wel erg hard. Toegeven zal ze nooit doen maar dat jouw vader dit nu ook flikt pff jezus.

Denk aan jezelf en je mooie gezin!

Deel Deze Pagina