Zomerkleding de kast(en) uit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Buitenleven, 24 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Heb al wel wat dingen liggen voor de herfst maar verder draagt ze nog de zomer spullen. Vest er over en hoppa. Als het echt koud word wissel ik het wel.

2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ja hier al wel gewisseld

Maar het zomer spul word nog wel gedragen momenteel en ligt zo voor het grijpen mocht het nog lang blijven na zomeren

Van mij mag dat nog heeeeeeeeeeel lang duren:D

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Nee hoor. Nog niks omgewisseld. Het is nog steeds lekker weer.

Ik wissel de kasten wel om. Het echte zomer- & winterspul gaat in dozen op zolder. De kleding van het seizoen en het tussendoorspul (alle seizoenen) blijft in de kasten. Dat doe ik bij ons allemaal.

Maar nu nog niet.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hier wordt ook omgewisseld en als het aan mij ligt zsm.
    In principe hou ik 1 april en 1 oktober aan, maar wel gekeken naar het weer gekeken uiteraard. Maar hopelijk na deze week lekker fris straks en al die nieuwe mooie kleertjes aan.

5. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik haal nooit zomer en winter er uit, laat alles gewoon hangen, ook bij mezelf. Wij hebben allemaal niet zoveel kleding dus dat kan prima.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier wel gewisseld
    Zomer nog wel binnen hand bereik

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Hier ook. Gisteren gewisseld

8. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Nee nog niet. Ik wissel zodra het weer ook minder wordt. En dan de echte zomerkleding gaat eruit. Wat nog gedragen kan worden in de herfst blijft hangen. Moet ook nog oude winterkleding passen wat nog kan, maar met dit weer nog geen zin in gehad.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    het is dat dochter nu moet gaan passen wat te klein is of volgende zomer wel te klein zou zijn anders laat ik het altijd gewoon liggen.
    maar nu moet ie opgeruimd dus ga ik het denk ik wel eens opbergen misschien..
    als ik er zin aan heb.. ;P

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik ben zo langzamerhand bezig alles uit de kasten te halen. Soms dragen ze nog een echt zomerdingetje maar als ik dat dan gewassen heb gaat het niet meer terug de kast in (soms was ik het niet eens en regelrecht de kliko in als er bijv. Een vlekje op zit oid).

Ik wil vandeweek eens goed uitzoeken want geloof wel dat het nu echt gedaan Is met de echte warmte. Al vind ik met 18/20 graden een tshirt met korte mouwen ook niet gek. Kinderen bewegen veel dus hebben het al snel warm. Zeker binnen. En buiten hebben ze toch wel een jasje of vestje aan.

11. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Bij ons hangen/liggen altijd alle seizoenen gewoon in de kast... wel gesorteerd bij elkaar. Als kleding kapot of te klein is dan gaat het pas de kast uit.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Alles in 1 kast...dan vraag ik mij af hoe immens grote kast dat je wel niet moet hebben?
    Hier krijg ik net 1 seizoen in de kast, dan is tie vol.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan het ook omdraaien: slechts 1 seizoen in de kast? Hoeveel kleren heb je dan niet? :D

Ik snap overigens niet dat je zoveel verschillende kleren kan hebben? Jeans liggen ook in de zomer in de kast, voor frissere dagen. En mijn dochter draagt zelfs in de winter soms nog gewoon tshirts. Zeker als ze gewoon thuis is...

14. Islah

Islah Niet meer actief

Gewoon een normale 2-deurs garderobekast. Ik vraag me eerder af hoe je een kast helemaal vol kan krijgen (helemaal als het om kinderkleding gaat) met alleen kleding voor één seizoen.
    Maargoed, wij hebben zelf niet heel veel kleding, de kinderen ook niet. 5 t-shirts vind ik meer dan genoeg per kind, dat hoeven er echt geen 20 te zijn (de wasmachine doet z'n werk toch wel). Inderdaad zoals Shakes al zegt, jeans wordt ook wel eens in de zomer gedragen, t-shirts in de winter, etc.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben niet zo van de zomer en winter kasten. Een vest en longsleeve ligt toch heel het jaar door wel in de kast. lange broeken liggen bij mn zoon ook het hele jaar in de kast. En in de herfst draagt mn dochter een vest over een jurk of shirtje.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    De jongste heeft een tweedeurskast, met twee lades er onder. In het hanggedeeltes hangt de kleding van dat seizoen, broeken, leggings en rokjes liggen er onder op de plank. In de bovenste la ligt ondergoed, sokken en pyjama's. In de onderste la ligt de kleding die niet bij het seizoen past (wat dat is, dat schreef ik eerder al).

De oudste heeft vier Paxdelen op haar kamer staan, waarvan ongeveer twee delen echt dienst doen als kledingkast. Haar kleding die niet bij het seizoen past, ligt in een Paxdeel op een paar hogere planken.

17. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Haha hier ook hoor!! Alleen de oudste moet weer een hoop nieuwe kleding:p

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ze heeft inderdaad een behoorlijke grote kast. Die (meestal) ook redelijk vol zit ja. Nu heb ik ook een klein viezerikje(gek op modder en we wonen aan het bos...) die ook regelmatig twee keer per dag schone kleren aan krijgt, en alles in de kast ook echt gedragen wordt.

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Gewoon een normale kledingkast. En mijn dochter heeft best veel kleding.
    Maar bij mij ligt ook altijd alles in de kast en ook ik heb geen grote kledingkast en heeel veeeel kleding ;)

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kijk niet in mijn agenda, maar naar het weerbericht!

Onze zoons hebben trouwens wel alles in 1 kast. Maar ik denk dat ik straks wel even wat extra lange broeken bij koop. En de korte broeken en T-shirts gaan er uit. Tegen de tijd dat die weer aan kunnen, zijn ze er toch uitgegroeid.

Deel Deze Pagina