Zomerkleding de kast(en) uit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Buitenleven, 24 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

whaha ja zo kun je het ook bekijken:D.
    Maar ik denk dat het meevalt. Dochter draagt geen enkele broek, dus die heb ik voor haar sowieso niet hangen. Alleen maar rokken en jurken. Dan nog de nodige leggings natuurlijk. In de winter liggen er idd ook t shirts want die draagt ze onder een vestje. Maar bv meer longsleeves dan in de winter. En je hebt echte zomer jurken en rokken en winterjurken en rokjes. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat dan allemaal door elkaar heeft hangen, ik ben ws een te georganiseerd persoon, maar ik zou dan helemaal gek worden. Ze heeft (ik heb niet geteld) per seizoen zeker voor 3 weken kleding liggen, misschien wel meer. Dus alle zomer en winter jurken bij elkaar zou nooit passen.

2. tuc

tuc Niet meer actief

bij zoontje heb ik de planken zo verdeeld:

- bovenste longsleeves en erachter pyama's (diepe planken)
    - daaronder broeken en erachter liggen sport en trainingsbroeken. Op die plank krijg ik echt niet alle korte en lange broeken.
    - onderste plank blousjes en vesten en daarnaast t shirts met korte mouwen. In de winter zijn de korte mouwen 1 stapeltje...denk 10 t shirts maar in de zomer zijn dat al zeker 2 stapeltjes.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Net de hardere korte broekjes van beide jongens uit de lades gehaald. De zachte gebruiken wij vaak als pyjama broekjes. Ook de uwv shirtjes zijn de voorraad in gegaan. Verder ligt alles prima waar het al lag.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Hier heb ik de grote wisseltruc weer gedaan ja:) heerlijk

En ja. Ze hebben echt kleding die ze niet heel het seizoen dragen.
    Korte broeken, zomerjurkjes, zomerrokjes, hemdjes, zomertruien etc

En dingen die ik nu uit hun dozen heb gehaald: winterbroeken (meeste lange broeken laat ik liggem, maar sommigen zijn echt voor de winter) longsleeves, winterjurken, truien vesten etc
    Daarnaast schuif ik dan altijd meteen door wat te klein is.
    Al het zomergoed wat niet meer kan (vlekje, uit model etc) gaat in de zak van max.
    Al wat wel nog leuk is, maar te klein voor de kleinste of niet haar ding: naar de kinderkledingruilwinkel
    En de rest dus weer bij de anderen in de kast.

Mijn kinderen hebben echt niet superdure kleding. Maar ik krijg wel eens wat en ruil dus veel:)

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ Tuc: hier dus de zomerjurkjes links, meer winterse rechts waarbij daarna de vesten, blazers en jassen hangen. Ik kan absoluut niet tegen een rommelige kast, maar het past dus prima. Lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat het niet zou passen in die ene meter breed en 2.36 hoog :p Maar ze wil het ook zelf uitzoeken dus is sowieso de helft van de kast (in de hoogte dus) maar in gebruik met kleding die ze aan kan.

De jongste heeft eigenlijk net te weinig ruimte met zo'n Ikea Stuva(?) kast. Maar daar zijn nu de twee onderste lades nog in gebruik voor beddengoed en poppenspullen, dat beddengoed gaat er binnenkort uit zodat ze zelf broeken uit die lade kan halen.

6. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Bij mijn dochter ligt alle kleding in de commode dus daar heb ik geen omkijken naar. Het stapeltje tshirts blijft nu gewoon liggen tot ze toe is aan maat 92.

Mijn zoon heeft ook alles in de kast liggen. Van het weekend heb ik wel samen met hem winterdingen gepast dus moet nog een paar dingen halen en dan is alles compleet voor de winter. Wel heb ik 2 planken omgewisseld. Zijn zomerkleding ligt nu meer naar beneden en winterkleding op ooghoogte. Hij heeft sinds gisteren wel longsleeves aan naar school en borgvest is ook weer aan.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Lange broeken, leggings, longsleeves en vestjes gebruik ik het hele jaar door dus die blijven liggen tot ze niet meer passen.
    Korte broeken en shirts korte mouw (de meeste) en echte zomerdingetjes (jurkjes etc) ga ik straks kijken wat volgend jaar nog zal passen, dat komt achteraan op de planken in de kast, de rest gaat weg.
    Truien enzo liggen nu achteraan, die komen dan vooraan.
    En jurkjes en rokjes die het hele jaar kunnen hangen ook gewoon het hele jaar in de kast.
    Voorlopig past dat nog prima. Als de kleding groter gaat worden wordt het wel lastiger denk ik, dan moeten de jurkjes ook hoger hangen ;) dus scheelt straks een plank in de kast!

8. tuc

tuc Niet meer actief

zoon heeft hier ook een stuva kast, maar die heeft alleen maar planken, daar kun je lekker veel op kwijt. Dochter heeft de hangkast in de stuva hoogslaper en de liggende spullen op 2 planken bovenin een stuva speelgoedkast.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het is natuurlijk compleet afhankelijk van de grootte van de kast dan ook he ;)

Dochter heeft een hele brede grote kast waar echt veel in past. In principe ligt alles erin maar ik heb nu net de echte zomerjurkjes, korte broeken en hemdjes eruit gehaald omdat die nu niet meer aan gaan.

Hier dan een antieke houten kast met links twee hanggedeeltes boven elkaar en links 4 planken. Achter de gewone stapels liggen de grotere maten.

Zoon heeft ook een houten kast maar iets kleiner. Maat ook daar past alles makkelijk in.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Oh dan is het wel logisch, jongste heeft ook de stuva kast, maar daar past ook bijna niks in, dan moet je alles apart bewaren. De oudste 2 hebben beiden een pax kast en dan past het veel beter.

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Met dit weer wissel ik zeker nog niet,maar eigenlijk valt er weinig te wisselen. Hetgeen met korte mouwen kan ze in herfst met een vestje aan en jurkjes met legging/maillot.
    De warmere truien liggen nu achterin, maar kan ik zo bij.

Voor mezelf ga ikook nog niet wisselen, veel te mooi weer om in dikke truien te lopen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

met hanggedeelte erbij kan er weinig in idd. Maar voor zoon heb ik alleen planken en op de bovenste liggen 22 longsleeves en daarachter pyama's dus zo kan ik best wat kwijt.

13. tuc

tuc Niet meer actief

het scheelt ws ook dat ik het gewoon niet leuk vind om alles eindeloos door te dragen. Op school zie ik zo vaak dat een op en top zomerjurkje wordt een longsleeve onder gegooid en een donkere legging en hoppa najaarsoutfit. Dat vind ik gewoon echt niet leuk. Die simpele knoopjes vestjes die liggen hier wel het hele jaar in de kast, maar verder veel echt zomer en winterkleding.

14. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Wij hebben voor zoon ee ikea kast. Aneboda ofzo. Kan genoeg in en heb nog ruimte over. Wij hebben zelf ook allebei 1 zon kast en vol is vol.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja hier gaat het deze week langzaam de kast uit...ze hebben beide al wat nieuwe spullen.

Ik pak vandaag de zomerkleding dozen erbij en daar gaat het allemaal in tot volgend jaar. Dan bekijken we dan weer wat wel en niet nog past.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja, wij hebben wel het hanggedeelte, maar vind het een onhandige kast.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nee, daar vind ik ook niks aan. Al denkt mijn dochtertje daar wel eens anders over. DAarom heb ik in elk geval alvast de hoogzomer jurkjes weggelegd. Geen gezicht die longsleeves eronder.

18. tuc

tuc Niet meer actief

o ja dat zou ze hier ook wel willen. Daarom berg ik alles op:D. Hele discussie hier dat dat dus echt niet kan zo'n combi, kom je op school en heeft iemand dat wel;):):D

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Haha, ja zo herkenbaar. Vooral haar beste vriendinnetje, die mag altijd alles zelf uitkiezen. Helemaal verontwaardigd is mijn dochtertje dan dat ze midden in de winter geen h&m zomerjurkje met frozenlegging en bontvestje aan mag, met regenlaarzen..

20. tuc

tuc Niet meer actief

🙈🙈🙈 haha exact!:D

Deel Deze Pagina