Ik heb een winterpakje besteld voor onze toekomstige dochter. Ik heb maat 68 besteld, ze word eind augustus geboren dus is in december is ze 4 maanden. Nu twijfel ik alleen heel erg, ik heb hem net binnen gekregen en hij lijkt echt groot terwijl andere kleding van dit merk juist vaak klein valt. Wij (man en ik) zijn alle twee klein (1.64 en 1.66) en onze eerste dochter is ook een kleine dame.. Ze draagt nu met 2,5 jaar maat 80. Ik verwacht dat dame 2 dus ook klein zal zijn...! Zal ik het winterpakje toch omruilen voor maat 62 of maat 68 houden? Even een foto erbij gedaan voor het idee hoe groot die is..
Volgens de richtlijnen is 62 voor 2-4 maanden en 68 voor 4-6 maanden... Lastige keuze dan he! Ik zou misschien voor een kleinere maat gaan, dan past ze m misschien in november ook al, en als je eerste ook niet erg groot is kun je er best lang mee doen?
Ik heb net in het cb boekje gekeken en eerste dochter was met 4 maanden 61 cm.. Dat is dus maat 62 toch? Met 8,5 maand was ze 69 cm
Ik zou deze houden. Zo'n pak kun je beter te groot dan te klein hebben, en als de mouwen wat te lang zijn is dat denk ik alleen maar fijn! Kunnen de handjes lekker binnen blijven. En de winter kan wel tot feb/maart duren he dus tegen die tijd is je dochter al een maand of 6/7. Overigens is mijn dochter nu 2,5 maand en heeft van sommige merken al 68 aan
Wat een mooi pakje ik zou voor een maat kleiner gaan oktober november kan het ook al fris zijn voor die kleintjes
Ik zou zoiets niet nu al kopen. Mijn dochter is in november geboren en ze heeft amper hele dikke winterkleding aangehad.. Als het weer zo'n zachte winter wordt trek je het niet aan...
Even off topic, wat een snoezig pakje! Mijn meisje wordt begin september verwacht, mag ik vragen waar je deze vandaan hebt?
Maar dan past ze hem zometeen helemaal perfect als het zomer is... Ik vind te grote kleding ook niet mooi bij kindjes dus ik waag het gewoon op maat 62 denk ik.. wel bedankt voor het mee denken!
maar zo'n skipak is vaak wel lekker als het ruim zit he, anders moet je zo wrikken om ze erin en eruit te krijgen. En soms hebben ze of net een lang lijf of juist lange benen en dan zegt die totale lengtemaat bij zo'n pakje ook niet veel. Ik had een skipakje maat 56 gehad als kraamkado, maar mijn kindje heeft het maar 1 keer even aangehad. Deels omdat we zo'n enorm warme winter hebben, maar ook omdat ik echt moet trekken en sleuren om hem erin te krijgen.
Ontzettend handig zo'n pakje! Wij kregen een vergelijkbaar pakje als kraamcadeau, de maat die erin stond was 0-3 maanden. Het pakje leek zooooow ontzettend groot! Op oudjaarsavond droeg onze dochter het pakje voor het eerst. Ze was toen 2 maanden oud, en de mouwen moesten nog omgeslagen. We hebben het pakje gebruikt bij het consultatiebureau in plaats van ochtendjasje, en deden haar na de inentingen met alleen een luier en dit pakje snel weer in de maxi-cosi de auto in. Geen huilpartijen bij het aankleden, heerlijk! Met 3,5 maand was ze 61cm. Nu is onze dochter vier maanden en past het pakje perfect. Maar dan kunnen er geen dikke kleertjes meer onder, en zal ze er snel weer uitgegroeid zijn. Ik zou dus toch een grotere maat adviseren.
hihihi ja vervelend zoveel mensen met verschillende meningen. Het handigst is het om zoiets pas te kopen wanneer je het daadwerkelijk nodig hebt. Maar als je toch graag dingen vooruit koopt dan is te groot meestal beter als te klein. Kun je eens meten hoe groot deze van schouders tot tenen is? Dan meet ik groot deze hier thuis is, misschien heb je dan een betere vergelijking wat betreft verhoudingen...
Ik zou 68 houden. Je meisje heeft er ook nog kleertjes onder aan he, dus dan valt het ook weer wat kleiner. En juist dit soort pakjes zijn lekker als het wat ruimer zit.
Elif zit nu nog in maat 62, en ze is dus ruim 5 maanden nu Maar voor dit pakje zou ik toch gewoon 68 houden hoor!
Hmm echt afhankelijk van de groei Mijn oudste met 7 maanden mijn middelste met 1 jaar en mijn jongste met 3 maanden